Buren ontlopen mij
zondag 8 oktober 2017 om 19:54
Maar mijn man niet.
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
zondag 8 oktober 2017 om 21:36
Yep, het komt ook in de Nederlandse cultuur nog steeds voor, dat er op vrouwen neergekeken wordt. Het is latent aanwezig.Bladiebladiebla2016 schreef: ↑08-10-2017 21:28Herkenbaar. Wij hadden ook zo een buurman. Op een dag belt hij aan. Ik doe open en hij vraagt naar mijn man. Mijn man komt naar de deur. De buurman vraagt vervolgens of hij mijn auto even weg wil zetten.
Was een oer Hollandse rare man die gewoon neer keek op vrouwen.
zondag 8 oktober 2017 om 22:14
Já juist dit is hoe t voeltLavendel_Madelief schreef: ↑08-10-2017 20:13Ik zou me hier ook niet prettig bij voelen, TO. Zoiets maakt je onzeker en je gaat je afvragen of je soms iets verkeerd gedaan hebt of dat er iets over jou de ronde gaat waardoor ze je niet meer moeten.
zondag 8 oktober 2017 om 22:25
Aah snap m al...Skull heeft zijn naam veranderd in Death
zondag 8 oktober 2017 om 22:26
Jeetje..Bladiebladiebla2016 schreef: ↑08-10-2017 21:28Herkenbaar. Wij hadden ook zo een buurman. Op een dag belt hij aan. Ik doe open en hij vraagt naar mijn man. Mijn man komt naar de deur. De buurman vraagt vervolgens of hij mijn auto even weg wil zetten.
Was een oer Hollandse rare man die gewoon neer keek op vrouwen.
zondag 8 oktober 2017 om 22:30
Nou, dat weet ik dus niet zeker. En ik hoop dat dat dan weer dezelfde is als Hij Die Even Geen Naam Heeft
Maar on topic: één van de ergste dingen is idd genegeerd worden. Dat kan serieus aan je vreten.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 22:36
4.33% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 22:30
Ja..beetje wel geloof ik.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑08-10-2017 19:59Woon je in zo'n roddelstraat zonder privacy waar het ons-kent-ons is?
zondag 8 oktober 2017 om 22:31
Jazeker!Dymphnatam schreef: ↑08-10-2017 22:30Nou, dat weet ik dus niet zeker. En ik hoop dat dat dan weer dezelfde is als Darth Vader..
Maar on topic: één van de ergste dingen is idd genegeerd worden. Dat kan serieus aan je vreten.
anoniem_351580 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 22:40
2.88% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 22:45
Hier ook n vrouwtje nog redelijk jong.nooit groeten. Gaat savonds n keer de bel.staat ze aan de deur met n collectebus.
Of ik iets over heb voor ik weet niet meer welk fonds. Ik heb tegen haar gezegd .dat als zij te beroerd is om gedag te zeggen .ik zeer zeker niks bij haar in de collecte bus stop.
Het goede doel liep dus dank zij haar .n klein bedrag mis.
Of ik iets over heb voor ik weet niet meer welk fonds. Ik heb tegen haar gezegd .dat als zij te beroerd is om gedag te zeggen .ik zeer zeker niks bij haar in de collecte bus stop.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 8 oktober 2017 om 22:53
Het is raar dat zij jou opeens negeren.
Vind het juist heel volwassen om op de man af te vragen, joh heb ik misschien iets verkeerds gedaan want ik heb de laatste tijd het gevoel alsof ik een beetje ontweken word, maar kan aan mij liggen hoor.
Iets in die trant.
zondag 8 oktober 2017 om 23:00
Zo, nou, dat is een stuk vriendelijker benadering dan zij hechrisjoh schreef: ↑08-10-2017 22:45Hier ook n vrouwtje nog redelijk jong.nooit groeten. Gaat savonds n keer de bel.staat ze aan de deur met n collectebus.
Als ik haar was zou ik jou nu ook niet meer groeten. Je klinkt zo erg zuur namelijk.
Als je het zo belangrijk vind, zou je ook iets kunnen zeggen als: ik kom je vaak tegen, maar je groet nooit terug, misschien wist je niet dat ik je buur was? Zeg je in 't vervolg ook gedag? En dan wel wat in de bus doen.
Ik heb het weleens, dat ik iemand niet groet, die mij wel groet. Vaak groet ik dan nog wat flauwtjes terug, waaraan de ander kan horen dat ik hem of haar niet herken. Later denk ik dan: ohja, dat is die persoon! En schaam me dat ik hem/haar niet herkende.
Ik ken ook iemand die slecht ziend is. Dat kan je echt niet aan haar zien, ze fietst ook gewoon. Het zijn vooral details die ze niet kan zien. Dus gezichten herkent ze zelfs op een paar meter afstand niet. Zij groet dus nooit uit zichzelf, en groet alleen terug als iemand hard genoeg groet, zodat de de stem kan herkennen. Of je moet in je eigen tuin staan, zodat ze weet dat jij de buur van nummer x bent.
zondag 8 oktober 2017 om 23:05
Rode trui, ik heb geen idee. Zeker als het om meerdere buren gaat, dus niet 1 stel maar mensen uit meerdere huizen, dan zou ik eens een praatje maken met de mensen met wie je het best overweg kan, of je misschien per ongeluk iets fout gedaan hebt (in hun ogen). Op zich zou ik me er niet druk om kunnen maken, maar als je onbewust iets doet dat hen stoort zou ik dat graag willen kunnen aanpassen.
Andere insteek: kan het zijn dat jij altijd wel een praatje wil maken, en dat zij juist vaak geen zin hebben in een praatje? Ik kende in een eerdere woonplaats ook een paar mensen die altijd een vriendelijk praatje hadden voor de buren, maar vaak kom ik mijn huis uit omdat ik ergens heen wil en vind ik alleen 'hoi' wel prima. Dus als ik dan een van hen buiten tegen kwam terwijl ik naar de supermarkt wilde, dan sprong ik snel op mijn fiets, riep hoi en spurtte er snel vandoor, omdat ik geen behoefte had aan praatjes hoe het gaat en het weer enzo. Misschien voelden zij zich ook wel ontweken?
Edit: ik zei ook weleens dat ik geen tijd had, of weg moest, maar als je dat elke keer moet zeggen voelt het na een tijdje ook zo muh. Eerst een verplicht praatje, dan zeggen dat je weg wil, elke keer weer. Dus dan fietste ik maar weg voor het praatje kon beginnen.
Andere insteek: kan het zijn dat jij altijd wel een praatje wil maken, en dat zij juist vaak geen zin hebben in een praatje? Ik kende in een eerdere woonplaats ook een paar mensen die altijd een vriendelijk praatje hadden voor de buren, maar vaak kom ik mijn huis uit omdat ik ergens heen wil en vind ik alleen 'hoi' wel prima. Dus als ik dan een van hen buiten tegen kwam terwijl ik naar de supermarkt wilde, dan sprong ik snel op mijn fiets, riep hoi en spurtte er snel vandoor, omdat ik geen behoefte had aan praatjes hoe het gaat en het weer enzo. Misschien voelden zij zich ook wel ontweken?
Edit: ik zei ook weleens dat ik geen tijd had, of weg moest, maar als je dat elke keer moet zeggen voelt het na een tijdje ook zo muh. Eerst een verplicht praatje, dan zeggen dat je weg wil, elke keer weer. Dus dan fietste ik maar weg voor het praatje kon beginnen.
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 23:22
11.82% gewijzigd