Is mijn kat eenzaam?
donderdag 28 september 2017 om 09:25
Hallo allemaal,
Jaren geleden ben ik actief geweest hier onder de naam Rogue_22. Nu na jaren ben ik weer terug. Ik woon sinds bijna drie weken op mezelf in mijn eerste eigen huisje. Dat is tot nu toe helemaal top.
Omdat ik mijn hele leven al een kat wilde, heb ik er dus ook een genomen, die nu ook bijna drie weken bij me woont ( zie icon ). Van tevoren heb ik weken met zijn baasjes gemaild en alles uitgebreid besproken. Hij komt namelijk van straat, zij hadden hem gevonden met zijn halsband zo strak in zijn nekvel dat hij niet meer kon eten of drinken. Zijn vorige baas had hem op straat gegooid omdat hij geen zin in hem had. Nu vingen zij hem dus op en hij heeft bijna een jaar bij ze gewoond met drie andere katten en een hondje.
Omdat hij zo goed met andere katten kon besloot ik er een tweede bij te nemen zodat hij niet helemaal alleen is als ik op werk ben, ( ik werk parttime trouwens en ben heel veel thuis ) maar helaas klikte dat niet en moest de andere kat terug naar het pension.
Sinds hij weg is vraag ik me af of mijn kat niet een beetje uit balans is. Hij zoekt meer aandacht en knuffels en krabt soms aan de beneden deur. Ik woon in een twee onder een kap woning, en heb de bovenkant, dus alleen een balkon.
Ik merk dat hij graag naar buiten wil, bij zijn vorige eigenaar kwam hij soms op het balkon maar zij raadden me aan om hem binnen te houden, het eerste half jaar. Maar ik vraag me nu dus constant af of hij geen vriendje nodig heeft, hij lijkt zo rusteloos nu. Als ik thuis kom van werk mauwt hij best een tijdje. Hij is wel andere katten gewend. Zijn vorige baas denkt dat hij prima alleen kan maar ik heb twijfels. Ik wil niet dat mijn lieverd ongelukkig is. Die andere is pas drie dagen weg. Zou het gewoon wennen zijn of mist hij echt katten gezelschap?
Hij slaapt s'nachts bij mij op de slaapkamer, nou ja ik ben nogal wakker en hoop dat hij slaapt. Vond het zielig om hem alleen beneden te laten.
Maar ja wat te doen? Katten net kopen en het balkon afzetten? Tuigje kopen zodat hij buiten kan lopen, een vriendje halen of toch gewoon rustig afwachten en langer laten wennen? Ik ben nogal ongeduldig en snel neurotisch. Hij is 8 jaar trouwens en echt een enorme knuffel kont.
Alvast bedankt.
Jaren geleden ben ik actief geweest hier onder de naam Rogue_22. Nu na jaren ben ik weer terug. Ik woon sinds bijna drie weken op mezelf in mijn eerste eigen huisje. Dat is tot nu toe helemaal top.
Omdat ik mijn hele leven al een kat wilde, heb ik er dus ook een genomen, die nu ook bijna drie weken bij me woont ( zie icon ). Van tevoren heb ik weken met zijn baasjes gemaild en alles uitgebreid besproken. Hij komt namelijk van straat, zij hadden hem gevonden met zijn halsband zo strak in zijn nekvel dat hij niet meer kon eten of drinken. Zijn vorige baas had hem op straat gegooid omdat hij geen zin in hem had. Nu vingen zij hem dus op en hij heeft bijna een jaar bij ze gewoond met drie andere katten en een hondje.
Omdat hij zo goed met andere katten kon besloot ik er een tweede bij te nemen zodat hij niet helemaal alleen is als ik op werk ben, ( ik werk parttime trouwens en ben heel veel thuis ) maar helaas klikte dat niet en moest de andere kat terug naar het pension.
Sinds hij weg is vraag ik me af of mijn kat niet een beetje uit balans is. Hij zoekt meer aandacht en knuffels en krabt soms aan de beneden deur. Ik woon in een twee onder een kap woning, en heb de bovenkant, dus alleen een balkon.
Ik merk dat hij graag naar buiten wil, bij zijn vorige eigenaar kwam hij soms op het balkon maar zij raadden me aan om hem binnen te houden, het eerste half jaar. Maar ik vraag me nu dus constant af of hij geen vriendje nodig heeft, hij lijkt zo rusteloos nu. Als ik thuis kom van werk mauwt hij best een tijdje. Hij is wel andere katten gewend. Zijn vorige baas denkt dat hij prima alleen kan maar ik heb twijfels. Ik wil niet dat mijn lieverd ongelukkig is. Die andere is pas drie dagen weg. Zou het gewoon wennen zijn of mist hij echt katten gezelschap?
Hij slaapt s'nachts bij mij op de slaapkamer, nou ja ik ben nogal wakker en hoop dat hij slaapt. Vond het zielig om hem alleen beneden te laten.
Maar ja wat te doen? Katten net kopen en het balkon afzetten? Tuigje kopen zodat hij buiten kan lopen, een vriendje halen of toch gewoon rustig afwachten en langer laten wennen? Ik ben nogal ongeduldig en snel neurotisch. Hij is 8 jaar trouwens en echt een enorme knuffel kont.
Alvast bedankt.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 08:09
0.00% gewijzigd
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:14
TO...dat de kat uren naar buiten tuurt is natuurlijk gedrag. Katten zijn 'passieve jagers', ze zijn gebouwd om uren te loeren naar een prooi en dan eventueel snel in actie te komen.
Veel katten hebben geen behoefte aan een andere kat. Het klinkt alsof hij jou wil...dus als je thuiskomt af en toe quality time met de kat inbouwen.
Veel katten hebben geen behoefte aan een andere kat. Het klinkt alsof hij jou wil...dus als je thuiskomt af en toe quality time met de kat inbouwen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:15
Ik heb ook een kattennet. Let op het touwtje die je erbij krijgt. Die van mij was niet weerbestendig en was gaan verpulveren. Gelukkig kwam ik er op tijd achter anders was ik mijn kitten alsnog kwijt. Ik heb toen nylontouw bij de gamma gehaald (oranje). Een kat kan op een balkon heel erg tot rust komen, gewoon omdat die dan toch buiten is.
Katten zijn solitaire dieren en kunnen wel samen gaan,maar van nature hebben ze er niet meteen de behoefte. Dus als je een andere kat neemt is het belangrijk dat deze geintroduceerd wordt.
Als je je nieuwe kat meteen bij je eigen kat zet gaat dit voor 90% fout.
Je nieuwe kat komt namelijk in zijn/haar terrotorium. Dat is heel beangstigend, vooral als je eigen kat zelf nog haar plekje aan het vinden is.
Zoals eerder gezegd; geef haar eerst de kans om te wennen. En dan kan je het altijd nog proberen. Kijk eens op kattengedrag.nl.
Daarin staat waarom een nieuwe kat bijvoegen niet zomaar werkt, hoe je een nieuwe kat introduceert en andere leuke weetjes. Verder is een kitten vaak draagzamer voor een volwassene kat.
Katten zijn solitaire dieren en kunnen wel samen gaan,maar van nature hebben ze er niet meteen de behoefte. Dus als je een andere kat neemt is het belangrijk dat deze geintroduceerd wordt.
Je nieuwe kat komt namelijk in zijn/haar terrotorium. Dat is heel beangstigend, vooral als je eigen kat zelf nog haar plekje aan het vinden is.
Zoals eerder gezegd; geef haar eerst de kans om te wennen. En dan kan je het altijd nog proberen. Kijk eens op kattengedrag.nl.
Daarin staat waarom een nieuwe kat bijvoegen niet zomaar werkt, hoe je een nieuwe kat introduceert en andere leuke weetjes. Verder is een kitten vaak draagzamer voor een volwassene kat.
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:21
Dat is ook zo ja. Ik ben aan het projecteren voor hem. Ik spreek geen katten taal helaas dus weet niet wat hij wil of nodig heeft. En aangezien ik nogal een controlfreak ben vind ik dat best frustrerend. Ik wil zo graag dat hij helemaal happy is hier. Dat hij heerlijk eten heeft, overladen wordt met knuffels en speeltjes. En dat wordt hij ook. Kan uren met hem spelen en knuffelen in bed. Hij lijkt best gelukkig vind ik. Alleen gezien het feit dat hij echt heel sociaal is vraag ik me af of hij genoeg heeft aan mij. Bij zijn vorige baasje had hij ook vriendjes waar hij veel mee omging.marg81 schreef: ↑10-10-2017 08:31Een veel gemaakte fout is dat je na een een week oid besluit dat je kat niet samen kan met een andere kat. In de meeste gevallen is het samen wonen van twee katten in een huis, niet meer dan een gewapende vrede en meestal heeft het tijd nodig.
Wij hebben een tijd drie katten gehad en de laatste kwam uit het asiel. Een van de twee anderen had toen een half jaar nodig om te ontdekken dat die derde niet meer wegging (tot die tijd negeerde ze de derde volledig..waarschijnlijk in de hoop dat het beest weer weg zou gaan oid) en na dat half jaar hebben ze een paar keer flink gevochten en toen was het goed. Ze wisten wie de baas was en dat was voldoende.
Mensen willen niet dat katten vechten maar zo zitten die dieren in elkaar. Ze moeten de ruimte krijgen de rangorde te bepalen en soms duurt dat een tijdje. Een huis of appartement is meestal groot genoeg voor meerdere katten om een eigen plekje te hebben. Zo lang ze zich kunnen terugtrekken is dat eigenlijk nooit een kwestie.
Verder kunnen katten gezelschap wel waarderen maar in het wild leven ze alleen dus eenzaamheid is een gevoel wat katten niet ervaren. Honden kunnen wel eenzaam zijn omdat die van nature in groepen leven, maar katten zijn eenlingen.
Wij mensen hebben de neiging menselijke emoties te projecteren op dieren maar eenzaamheid is een nutteloze emotie voor een dier wat van nature alleen leeft. Het helpt je niet te overleven.
Katten hebben alleen "eenvoudige" emoties. Angst, tevredenheid, nieuwsgierigheid..dingen als jaloezie, eenzaamheid, boosheid, liefde en dergelijke..voelen ze niet. Ze hebben wel de affectie voor hun kittens uiteraard maar liefde voor een ander levend wezen ervaren ze niet. Het zijn namelijk dingen die in de natuur geen nut hebben.
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:24
Ja dat wisselt heel erg. De ene week werk ik 20 uur, de andere maar 15 en soms 25. Maar ben zelden vijf dagen aan het werk achter elkaar. Afgelopen week toevallig wel. Ben veel weggeweest naar werk, maar ben in de avond eigenlijk altijd wel thuis. Ben een huismus en heb geen sociaal leven dat me bezig houdt. Dus ben eigenlijk altijd wel bij hem.gizzmo-returns schreef: ↑10-10-2017 09:01Hoeveel tijd ben je per dag/week weg?
wij hadden ook een knuffelkat die heel erg op ons gericht was, die hadden we er echt geen plezier mee gedaan als er een kat bij zou komen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:00
Ja dat net heb ik al in huis, moet alleen nog geplaatst worden. Twijfel er een beetje aan om hem nu op het balkon te laten omdat hij al onrustig wordt als de ramen openstaan. Ben bang dat als hij buiten is geweest hij het nog minder leuk vind om meestal binnen te moeten zitten.Ikkuz schreef: ↑10-10-2017 09:15Ik heb ook een kattennet. Let op het touwtje die je erbij krijgt. Die van mij was niet weerbestendig en was gaan verpulveren. Gelukkig kwam ik er op tijd achter anders was ik mijn kitten alsnog kwijt. Ik heb toen nylontouw bij de gamma gehaald (oranje). Een kat kan op een balkon heel erg tot rust komen, gewoon omdat die dan toch buiten is.
Net even gebeld met mijn moeder die me vierkant uitlacht om mijn getut en zei dat ik me niet aan moest stellen want hij is hartstikke happy. Ze ziet hem best vaak en zal wel gelijk hebben. Ze zei ook dat het maar goed was dat ik geen kinderen had, kin het er alleen maar mee eens zijn.
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:27
Ach, altijd beter dan je kat verwaarlozen. Je bent gewoon lief voor hem! Ik zou hem gewoon ophangen en eerst dan laten wennen aan je huis.Madrid87 schreef: ↑10-10-2017 10:00Ja dat net heb ik al in huis, moet alleen nog geplaatst worden. Twijfel er een beetje aan om hem nu op het balkon te laten omdat hij al onrustig wordt als de ramen openstaan. Ben bang dat als hij buiten is geweest hij het nog minder leuk vind om meestal binnen te moeten zitten.
Net even gebeld met mijn moeder die me vierkant uitlacht om mijn getut en zei dat ik me niet aan moest stellen want hij is hartstikke happy. Ze ziet hem best vaak en zal wel gelijk hebben. Ze zei ook dat het maar goed was dat ik geen kinderen had, kin het er alleen maar mee eens zijn.
Mijn kitten heb ik een paar maanden en mijn doel was; 1 jaar binnen en dan balkon.
Dikke faal. Hij was het er duidelijk niet mee eens haha. Mijn balkondeur kan van buiten niet dicht. Dus hij rende een paar keer mijn balkon op. Toen tilde ik hem een keer op en liet ik de buurt zien. Dat was zooo cute! Hij zat echt megastil (behalve zijn kopje dan), alles te bekijken. Zo onder de indruk was die. En sindsdien mag hij op het balkon. Maar hij zeurt er niet om. Hij gaat alleen als de deur open is of als mijn vriend gaat roken.
Nu ik dit tik; hij krijgt teveel prikkels binnen. Zit al maanden aan de diarree (dierenarts bezoeken veel gehad).
Dus of hij mag op het balkon en in de gang of in zijn kamertje/woonkamer. Dus klein beginnen is wel een advies. Balkon pas als hij zich thuis voelt.
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:49
Ik heb geen radio tickel. Kan er wel een kopen natuurlijk. Heb net een krabpaal voor hem gekocht maar die is net niet hoog genoeg zodat hij naar buiten kan kijken dus als ik meer geld heb ga ik een grotere kopen waar hij lekker op kan dollen.
Hij heeft hem wel voor het eerst gebruikt voor zijn nagels, dat is al heel wat. Net een vermogen uitgegeven aan speeltjes bij Zooplus. Leuke tunnel besteld en zo'n rails met balletjes erin die snel gaan zodat hij er ook mee kan spelen als ik weg ben.
Die paal zou ik het liefst nu al halen maar financieel gaat dat even niet. Wil wel iedereen heel erg bedanken voor het meedenken en de tips. Ben er een stuk rustiger van geworden. Een tweede kat komt er nog niet. Eerst even de tijd nemen om langer te wennen, dan zien we wel weer.
Oh en ikkuz, bedankt! Zal het onthouden. Net gaan we donderdag samen spannen. Hoogheid ligt nu uitgeteld op de krabpaal. Gelukkig niet voor niets gekocht.
Hij heeft hem wel voor het eerst gebruikt voor zijn nagels, dat is al heel wat. Net een vermogen uitgegeven aan speeltjes bij Zooplus. Leuke tunnel besteld en zo'n rails met balletjes erin die snel gaan zodat hij er ook mee kan spelen als ik weg ben.
Die paal zou ik het liefst nu al halen maar financieel gaat dat even niet. Wil wel iedereen heel erg bedanken voor het meedenken en de tips. Ben er een stuk rustiger van geworden. Een tweede kat komt er nog niet. Eerst even de tijd nemen om langer te wennen, dan zien we wel weer.
Oh en ikkuz, bedankt! Zal het onthouden. Net gaan we donderdag samen spannen. Hoogheid ligt nu uitgeteld op de krabpaal. Gelukkig niet voor niets gekocht.
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:54
He Madrid, leuk dat je speeltjes e.d. gekocht hebt.
Onze katten worden helemaal gek van een stokje met veren er aan. Ik mocht de veren vanmiddag niet eens oprapen, had gelijk een haal over mijn vingers. Onze lieve knuffelkat werd op slag een briesend monster.
En ook de speeltunnel doet het hier prima.
Als krabpaal hebben wij een grote vierkante bak getimmerd van steigerhout en dan gedeeltelijk sisal er tegen aan. Daar hangen ze veel vaker in dan in de krabpaal (die bij ons ook eigenlijk te laag is).
Wat wij ook doen om ze bezig te houden, is brokjes stoppen in een pipolino en in een cat activity board. Zijn ze lekker lang bezig met eten (en wordt kat 1 niet zo dik, die kan geen maat houden met eten en pakt alles wat er staat).
Onze katten worden helemaal gek van een stokje met veren er aan. Ik mocht de veren vanmiddag niet eens oprapen, had gelijk een haal over mijn vingers. Onze lieve knuffelkat werd op slag een briesend monster.
En ook de speeltunnel doet het hier prima.
Als krabpaal hebben wij een grote vierkante bak getimmerd van steigerhout en dan gedeeltelijk sisal er tegen aan. Daar hangen ze veel vaker in dan in de krabpaal (die bij ons ook eigenlijk te laag is).
Wat wij ook doen om ze bezig te houden, is brokjes stoppen in een pipolino en in een cat activity board. Zijn ze lekker lang bezig met eten (en wordt kat 1 niet zo dik, die kan geen maat houden met eten en pakt alles wat er staat).
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:03
@dolfine, ik heb zo'n bal geprobeerd waar je snoepjes in kan doen, dat vond hij twee tellen interessant maar daarna niet meer, dus betwijfel of hij zo'n Activity board boeiend vind.
Zo'n stokje met veren heeft hij al, dat vind hij helemaal geweldig. Een laserpen heeft hij ook, daar kan hij uren zoet mee zijn. Verder heeft hij bergen balletjes met catnip en muizen. Ook is het touwtje van mijn vest populair.
Zelf een krabpaal maken zou ik wel willen maar ik ben super onhandig. Kon net zelf deze krabpaal in elkaar zetten en dat had vijf onderdelen.
Zo'n stokje met veren heeft hij al, dat vind hij helemaal geweldig. Een laserpen heeft hij ook, daar kan hij uren zoet mee zijn. Verder heeft hij bergen balletjes met catnip en muizen. Ook is het touwtje van mijn vest populair.
Zelf een krabpaal maken zou ik wel willen maar ik ben super onhandig. Kon net zelf deze krabpaal in elkaar zetten en dat had vijf onderdelen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 23:54
Hoihoi! Zo te lezen ben je een enorm lieve kattenmama!
Mijn poezel wilt wel met anderen maar anderen niet met haar, daarom heb ik haar in huis genomen.
Het is echt een aandachtstrekker vanaf het moment van wakker worden en als ik thuis kom eist ze wel de aandacht op bij mij. Bij elke stap achtervolgt ze me.
Het spelen wissel ik af... de ene keer is een propje mega interessant, dan weer de veertjes, dan een touwtjes, catnip, laserlampje... door de afwisseling houd ik het interessant en leuk voor haar.
Van borstelen geniet ze volop, mijn poezel heeft een volle lange vacht, buiten dat het nodig is geniet ze hier van en is echt een lekker moment samen. Dit doe ik dagelijks even.
Voel je niet schuldig als je weg bent. Katten slapen meer dan dat ze wakker zijn. Ik voel mij ook soms schuldig maar echt, het maakt niet uit hoe laat ik thuis kom, ze strekt haar poten uit zodra ik de deur binnen kom en dan is het feest voor haar. Spelen, kroelen, kammen , spelen, kroelen...en daarna heerlijk weer slapen.
Succes, je doet het super goed!
Mijn poezel wilt wel met anderen maar anderen niet met haar, daarom heb ik haar in huis genomen.
Het is echt een aandachtstrekker vanaf het moment van wakker worden en als ik thuis kom eist ze wel de aandacht op bij mij. Bij elke stap achtervolgt ze me.
Het spelen wissel ik af... de ene keer is een propje mega interessant, dan weer de veertjes, dan een touwtjes, catnip, laserlampje... door de afwisseling houd ik het interessant en leuk voor haar.
Van borstelen geniet ze volop, mijn poezel heeft een volle lange vacht, buiten dat het nodig is geniet ze hier van en is echt een lekker moment samen. Dit doe ik dagelijks even.
Voel je niet schuldig als je weg bent. Katten slapen meer dan dat ze wakker zijn. Ik voel mij ook soms schuldig maar echt, het maakt niet uit hoe laat ik thuis kom, ze strekt haar poten uit zodra ik de deur binnen kom en dan is het feest voor haar. Spelen, kroelen, kammen , spelen, kroelen...en daarna heerlijk weer slapen.
woensdag 11 oktober 2017 om 07:27
Niet zo druk maken. De meeste katten hebben geen behoefte aan een 'speelmaatje'. Tenzij ze samen opgroeien is het vaak het geval dat ze elkaar 'tolereren' maar niet meer dan dat. Dat hele idee van 'vriendjes' is vooral een menselijke projectie. Voor de kat hoef je het niet te doen.
Lijkt er op dat jou kat JOU wil. En als je er niet bent gaat ie echt niet de hele dag bij de deur liggen janken hoor. Zet eens een cameraatje in je huis, dan zul je zien dat hij voornamelijk slaapt als jij weg bent
Lijkt er op dat jou kat JOU wil. En als je er niet bent gaat ie echt niet de hele dag bij de deur liggen janken hoor. Zet eens een cameraatje in je huis, dan zul je zien dat hij voornamelijk slaapt als jij weg bent
woensdag 11 oktober 2017 om 08:14
Klopt, ik was gister de hele dag thuis en lag met laptop op de bank. Katten liggen ook op de bank en slapen. Ze horen de auto van man en komen gelijk in actie. Man zegt dat het ook zo werkt als hij thuis is en ik thuis kom.
Ze zullen dus ook wel slapen als we allebei niet thuis zijn.
dolfine wijzigde dit bericht op 11-10-2017 10:28
0.37% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2017 om 10:19
Hoi! Heel erg bedankt voor je lieve reacties. Doet me goed om te lezen. Ik doe ook echt mijn best voor hem. Borstelen vind Jaime ook heel leuk, dus dat doe ik vaak bij hem. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zich schuldig voelt om de kat alleen te laten. Als ik dat in mijn omgeving zeg kijken mensen me stomverbaasd aan, het is toch maar een kat? Die slapen toch de hele dag, en dat doet hij volgens mij ook. Als ik thuis kom is zijn eetbakje nog vol en is hij amper naar de kattenbak geweest dus denk dat hij gewoon lekker tukt.MEFunny schreef: ↑10-10-2017 23:54Hoihoi! Zo te lezen ben je een enorm lieve kattenmama!
Ik weet ook wel dat ik me aan stel. Maar dankzij jullie reacties en het feit dat er speeltjes aankomen en hij op het balkon kan binnenkort zie ik het weer helemaal zitten.
Ben gisteren ook niet gaan kijken bij dat andere mp katje. Vind het wel even goed zo.
Mijn kat is ook best een aandacht trekker, al gaat hij gelukkig ook zijn eigen gang. Nu ik thuis ben drie dagen slaapt hij ook veel boven, tussen het spelen door.
Slaapt jouw kat bij jou op de kamer? Mijne wel en die laat me gelukkig meestal met rust s'nachts. Hij ligt zo de hele nacht aan mijn voeteneind.
woensdag 11 oktober 2017 om 10:26
Ja dat is ook zo. Heb nooit het idee gehad dat Jaime die vorige kat mist die ik had gehaald voor hem. Volgens mij vind hij het heerlijk rustig nu hij niet meer constant achter na gezeten wordt.Lady_Day schreef: ↑11-10-2017 07:27Niet zo druk maken. De meeste katten hebben geen behoefte aan een 'speelmaatje'. Tenzij ze samen opgroeien is het vaak het geval dat ze elkaar 'tolereren' maar niet meer dan dat. Dat hele idee van 'vriendjes' is vooral een menselijke projectie. Voor de kat hoef je het niet te doen.
Lijkt er op dat jou kat JOU wil. En als je er niet bent gaat ie echt niet de hele dag bij de deur liggen janken hoor. Zet eens een cameraatje in je huis, dan zul je zien dat hij voornamelijk slaapt als jij weg bent![]()
Ik kijk het voorlopig nog even aan met een, een grote krabpaal, bergen speeltjes en aandacht en dan zien we wel verder. Ben nogal een impulsief persoon, als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook gebeuren.
Jaime heb ik heel bewust gekozen en ben een maand met zijn baasje in contact geweest voor ik hem kreeg. Kai, die kleinere was een last minute aankoop en beviel minder goed.
@ enora, ja dat doe ik ook. Hij krijgt altijd een snoepje na de jacht. Vaak hoeft hij die niet.
woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
Klopt ook hoor. Heb hem ook te snel weggedaan. Hoewel ik daar soms spijt van heb kan ik niet ontkennen dat de rust die nu teruggekeerd is in mijn huis heerlijk voelt. Ik had hem niet moeten halen, dat was mijn fout. De stress die het me gaf werd me al snel teveel. Ik was nog gestrest van mijn verhuizing twee dagen ervoor. Die twee katten was meer dan ik aankon op dat moment. Ben er absoluut niet trots op dat ik hem zo impulsief aangeschaft heb maar doe er nu niks meer aan. Ja kan niet nog eens die fout maken en mijn kat de beste oude dag geven die hij verdient na jaren mishandeld te zijn. Mijn schatje heeft nogal wat meegemaakt. Dat iemand dat zo'n lief beest aan kan doen zal ik nooit snappen. Überhaupt niet dat iemand ooit een dier pijn kan doen. Kan nog net een vlieg dood meppen.
woensdag 11 oktober 2017 om 11:51
Ah wat lief van je. Al heb ik helaas ook de nodige fouten gemaakt met mijn huidige kat zoals je hierboven kan lezen ( toen ik er nog twee had bedoel ik ). Hoewel ik goede intenties had ga ik niet helemaal vrijuit.
Hij heeft net zo'n banaan met catnip gehad en wordt er helemaal dol van. Ligt er al een half uur mee te stoeien, happen. Zo leuk.
Heb al meer aan dat beest uitgegeven de laatste weken dan aan mezelf.
en ik zou het zo weer doen.
Het enige wat ik jammer vind aan hem is dat hij geen schootkat is zoals me was beloofd door de vorige eigenaar. Je kan hem inderdaad op schoot trekken maar hij springt er binnen vijf tellen weer vanaf. Maar ik hoop tegen beter weten in dat dat heel misschien nog komt als hij helemaal gewend is. Maar ik verwacht er niet teveel van.
Hij heeft net zo'n banaan met catnip gehad en wordt er helemaal dol van. Ligt er al een half uur mee te stoeien, happen. Zo leuk.
Heb al meer aan dat beest uitgegeven de laatste weken dan aan mezelf.
Het enige wat ik jammer vind aan hem is dat hij geen schootkat is zoals me was beloofd door de vorige eigenaar. Je kan hem inderdaad op schoot trekken maar hij springt er binnen vijf tellen weer vanaf. Maar ik hoop tegen beter weten in dat dat heel misschien nog komt als hij helemaal gewend is. Maar ik verwacht er niet teveel van.
woensdag 11 oktober 2017 om 12:50
woensdag 11 oktober 2017 om 13:02
Ik hoop het, s'nachts in bed ligt hij wel graag tegen me aan voor ik ga slapen. Soms komt hij ook bij me knuffelen op de bank. Zeker nadat ik op werk ben geweest. Ik vind het niet erg als hij nooit een schootkat wordt hoor, mijn vorige katten kwamen ook niet op schoot maar lagen tegen mijn zij.
Het blijft toch gezellig, die pootjes tegen je aan. Al zit hij momenteel in een liefdesbijt fase. Fijn hoor die tanden in mijn arm. Dat is nieuw.
Het blijft toch gezellig, die pootjes tegen je aan. Al zit hij momenteel in een liefdesbijt fase. Fijn hoor die tanden in mijn arm. Dat is nieuw.
woensdag 11 oktober 2017 om 14:52
Ja, ze slaapt bij mij, naast mijn hoofd. Erg knus. Al heeft ze ook momenten dat ze liever ergens anders ligt.Madrid87 schreef: ↑11-10-2017 10:19Hoi! Heel erg bedankt voor je lieve reacties. Doet me goed om te lezen. Ik doe ook echt mijn best voor hem. Borstelen vind Jaime ook heel leuk, dus dat doe ik vaak bij hem. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zich schuldig voelt om de kat alleen te laten. Als ik dat in mijn omgeving zeg kijken mensen me stomverbaasd aan, het is toch maar een kat? Die slapen toch de hele dag, en dat doet hij volgens mij ook. Als ik thuis kom is zijn eetbakje nog vol en is hij amper naar de kattenbak geweest dus denk dat hij gewoon lekker tukt.
Ik weet ook wel dat ik me aan stel. Maar dankzij jullie reacties en het feit dat er speeltjes aankomen en hij op het balkon kan binnenkort zie ik het weer helemaal zitten.
Ben gisteren ook niet gaan kijken bij dat andere mp katje. Vind het wel even goed zo.
Mijn kat is ook best een aandacht trekker, al gaat hij gelukkig ook zijn eigen gang. Nu ik thuis ben drie dagen slaapt hij ook veel boven, tussen het spelen door.
Slaapt jouw kat bij jou op de kamer? Mijne wel en die laat me gelukkig meestal met rust s'nachts. Hij ligt zo de hele nacht aan mijn voeteneind.
Ze is ook geen schoot kat, wel een kroel kat en wilt constant aangehaald worden.
Elke kat is weer anders.
En schaam je niet om je bezorgdheid! Ik ben sinds ik haar heb een echte kattenvrouwtje geworden en schaam er geen seconde voor! Wat anderen ervan vinden maakt mij niets uit.