Gezondheid alle pijlers

Kefir

10-10-2017 21:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb gehoord dat Kefir heel gezond is, en ik heb dus ook een kefir plantje. Ik vind kefir in combinatie met melk en water alleen echt niet smaken! Ik vroeg me af of je het ook gewoon door het avond eten kan roeren. Ik heb hier naar gegoogled maar iedereen praat over melk en water kefir. Weet iemand misschien waarom iedereen het op deze manier drinkt? Is deze combinatie echt nodig of mag je het dus ook gewoon op een andere manier eten/drinken?
Wij vinden waterkefir met extra Citroën echt lekker!zelfs de kinderen drinken het bijna weg als limonade
Je mag er van alles mee doen. Inclusief het laten staan als je het gewoon niet lekker vindt. Waarom zou je kefir moeten nuttigen als het je tegenstaat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-10-2017 22:32
Je mag er van alles mee doen. Inclusief het laten staan als je het gewoon niet lekker vindt. Waarom zou je kefir moeten nuttigen als het je tegenstaat?
Het is op heel veel vlakken erg gezond, dus ik vroeg me eigenlijk af of er een andere manier was om het binnen te krijgen zonder het te veel te proeven. :-]
mnnls schreef:
10-10-2017 22:49
Het is op heel veel vlakken erg gezond, dus ik vroeg me eigenlijk af of er een andere manier was om het binnen te krijgen zonder het te veel te proeven. :-]
Het gezonde komt van het fermenteren, ik weet niet hoe jij dat van plan bent het plantje te verwerken als je het ergens anders in zou doen? Hoe maak jij je melk- of waterkefir? Heb je al eens gewoon kefir uit een fles gedronken? Kant en klaar?

Het smaakt gewoon naar een dunne yoghurt/karnemelk. Ken eigenlijk niemand die het heel vies vindt.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je melkkefir maakt of waterkefir.
Dit zijn twee totaal andere culturen.
Bij melkkefir doe je ook geen water.

Heb je korrels die je opzet met water, vijgen en suiker of heb je een plantje *brok* dat je weg zet met melk?
mnnls schreef:
Ik ken dingen die algemeen als gezond worden beschouwd en die ik echt niet naar binnen gehaggeld krijg. Nou, geen probleem, dan neem ik ándere dingen die ook gezond zijn en die ik wél lust of lekker vindt. Wat is dat voor raar idee dat je iets tegen heug en meug naar binnen zou móeten werken, omdat het "gezond" is?
mnnls schreef:
Ik ken dingen die algemeen als gezond worden beschouwd en die ik echt niet naar binnen gehaggeld krijg. Nou, geen probleem, dan neem ik ándere dingen die ook gezond zijn en die ik wél lust of lekker vindt. Wat is dat voor raar idee dat je iets tegen heug en meug naar binnen zou móeten werken, omdat het "gezond" is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven