Breukelen of Abcoude?

12-10-2017 11:11 18 berichten
Wie is er bekend met de woonplaatsen Abcoude en Breukelen? Wij wonen nu met onze kinderen in Amsterdam en zijn ons aan het oriënteren op een huis in een dorp buiten de stad. Vanwege ons werk is het belangrijk dat onze toekomstige woning in de driehoek Amsterdam-Utrecht-Leiden ligt en een treinstation heeft. Kan iemand wat vertellen over de sfeer in deze dorpen en de verschillen tussen deze dorpen?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik ze ken... het zijn beide forenzen/2verdieners dorpen... geen moer aan wat mij betreft.
U
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:03
0.00% gewijzigd
Aalsmeer: wel aan gedacht maar heeft geen treinstation. Een treinstation is wel echt belangrijk voor ons. Verder willen we natuurlijk graag een gezellig, sfeervol dorp dat voldoende te bieden heeft voor kinderen. En genoeg voorzieningen zoals grote supermarkt, winkels, etc.
Pien1980 schreef:
12-10-2017 11:37
Aalsmeer: wel aan gedacht maar heeft geen treinstation. Een treinstation is wel echt belangrijk voor ons. Verder willen we natuurlijk graag een gezellig, sfeervol dorp dat voldoende te bieden heeft voor kinderen. En genoeg voorzieningen zoals grote supermarkt, winkels, etc.
Volgens mij moet je dan dus niet in deze twee plaatsen zijn.... Leiden was toch ook een optie?
ghostly41 schreef:
12-10-2017 11:49
Volgens mij moet je dan dus niet in deze twee plaatsen zijn.... Leiden was toch ook een optie?
Nee ligt te onpraktisch tov Utrecht en Amsterdam
Pien1980 schreef:
12-10-2017 11:58
Nee ligt te onpraktisch tov Utrecht en Amsterdam
Ik denk dat er dan weinig overblijft.... Huizen wellicht, maar dat is net zo suf.
Haarlem zou je kunnen overwegen.
Koffiekop schreef:
12-10-2017 11:30
Tja, het zijn niet zulke spannende dorpen. Gewoon. Rustig. Niet zoveel te doen maar wel alle voorzieningen. Veel mensen zoals jullie. Breukelen vind ik iets charmantere plekken hebben dan Abcoude maar het zit wel weer verder van Amsterdam. Vanuit Abcoude ga je een hapje eten in A'dam, vanuit Breukelen niet. Aalsmeer wel eens aan gedacht?

Wat zoek je?
Eens.
Als je nog gehecht bent aan je leventje in Amsterdam zou ik voor Abcoude gaan. Anders voor Breukelen, omdat ik dat een wat charmantere plaats vind.
Waarom vind je Leiden zo onpraktisch? Je bent in een half uur in Amsterdam. Breukelen is maar een fractie dichterbij, maar in Leiden krijg je er wel een gezelligere stad voor terug, met een frequentere treinverbinding (ook snachts). Vervelend is wel dat in Leiden de huizen richting de prijzen van Amsterdam gaan.

Ik lees verder graag mee met dit topic, want wij zijn ons ook aan het oriënteren. Wij zien alleen op tegen het niet-stadse leven :).
Tja, ik ben zeer gehecht aan bepaalde aspecten van Amsterdam, maat zeker niet aan alles. Ik heb er 25 jaar gewoond. De toegenomen drukte, het asociale verkeer en de hordes toeristen zal ik missen als kiespijn;). Ik kan me daarom voorstellen dat we in de toekomst ook graag naar Utrecht gaan voor een dagje winkelen oid. In dat opzicht is Breukelen een betere optie.
Pien1980 schreef:
12-10-2017 12:19
Tja, ik ben zeer gehecht aan bepaalde aspecten van Amsterdam, maat zeker niet aan alles. Ik heb er 25 jaar gewoond. De toegenomen drukte, het asociale verkeer en de hordes toeristen zal ik missen als kiespijn;). Ik kan me daarom voorstellen dat we in de toekomst ook graag naar Utrecht gaan voor een dagje winkelen oid. In dat opzicht is Breukelen een betere optie.
Met kinderen bestaat een dagje gezellig winkelen niet meer....

Wij zijn 2 jaar geleden ook na 20 jaar verhuist uit Amsterdam. En eigenlijk missen we het geen seconde, het woongenot is zo ontzettend veel groter geworden. Nu zijn wij wel in een redelijke stad gaan wonen met meer dan voldoende voorzieningen. Minder keuze dan in Amsterdam, maar ook daar is heel veel eenheidsworst inmiddels.

Overigens bewust niet gekozen voor kleine plaatsen rondom Amsterdam, omdat we het liefst alles op de fiets doen en toch genoeg reuring om ons heen wilde.
ghostly41 schreef:
12-10-2017 12:23
Met kinderen bestaat een dagje gezellig winkelen niet meer....

Wij zijn 2 jaar geleden ook na 20 jaar verhuist uit Amsterdam. En eigenlijk missen we het geen seconde, het woongenot is zo ontzettend veel groter geworden. Nu zijn wij wel in een redelijke stad gaan wonen met meer dan voldoende voorzieningen. Minder keuze dan in Amsterdam, maar ook daar is heel veel eenheidsworst inmiddels.

Overigens bewust niet gekozen voor kleine plaatsen rondom Amsterdam, omdat we het liefst alles op de fiets doen en toch genoeg reuring om ons heen wilde.
Waar zijn jullie neergestreken?
Pien1980 schreef:
12-10-2017 12:27
Waar zijn jullie neergestreken?
In Haarlem... bijzonder goede verbindingen met Amsterdam (zowel bus als trein), Schiphol vlakbij. En meer dan genoeg restaurants, winkels, en ander vertier.
O
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:03
0.00% gewijzigd
Ik ken alleen Abcoude en ik weet dat ze daar vrij veel activiteiten voor het dorp en voor kinderen organiseren. Het dorp heeft een soort feest/activiteiten vereniging die heel actief is (bijvoorbeeld feestweek aan het begin van het schooljaar, met koningsdag, familietoernooi, etc). Je hebt inderdaad genoeg winkels voor de dagelijkse boodschappen daar en anders ben je zo in het winkelcentrum bij Gaasperdam. Je kan vanuit Abcoude nog fietsen naar Amsterdam mocht je dat willen.
Ik ken breukelen behoorlijk goed, abcoude ken ik een stuk minder....
Het wonen in breukelen is heel gezellig vind ik, er is een leuk dorps-centrum,
winkels/scholen/sportgelegenheden/restaurantjes/terrassen etc, allemaal op loop en fietsafstand.
veel gezellige activiteiten, leuke mensen die er wonen en wat ik vooral fijn vond
is dat het heel centraal ligt.
Voor kinderen is het ook een leuk dorp, er wordt veel georganiseerd in de zin van sportactiviteiten maar
ook sint intocht en zomerse activiteiten.
Aan de vecht liggen wat roeiboten verhuur bedrijven etc. ontzettend leuk in de zomer voor kinderen.
Met de trein heel gemakkelijk te reizen naar Utrecht als naar Amsterdam maar ook met de auto.
en je hebt er een Loetje, toch een stukje Amsterdam dichtbij huis :-D
Breukelen is wel begonnen als forenzen-dorp maar dat is het allang niet meer.
De sfeer is heel gemoedelijk en de omgeving is er prachtig, je kunt er langs de vecht geweldig wandelen en varen.
Ik heb er volop van genoten om daar langs de vecht mijn hardlooprondjes te maken.
Abcoude ken ik dus verder niet....
Is Weesp of iets lager Bussum/Hilversum geen optie?

Alledrie een station en zo in Utrecht of Amsterdam. Voor Leiden moet je altijd via Utrecht, Amsterdam of Schiphol.
Bedankt voor alle reacties!!! We gaan de twee dorpen binnenkort maar weer eens bezoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven