Contract onbepaalde tijd
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:12
Even een vraagje. Bij mijn huidige werkgever krijg ik iedere keer nieuwe arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in een nieuwe b.v. ik ga nu naar een derde b.v. in twee jaar tijd. Het is wel uit te leggen, maar moet ik ook iets laten vastleggen over vorige dienstjaren? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:22
Een paar jaar. Het betaald de hypotheek en zolang ik niks anders heb....
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:24
Ik weet niet of er regelingen zijn waarbij je een bedrag krijgt als je bijvoorbeeld x aantal jaar in dienst ben, dus in dat geval heeft het zeker gevolgen. Naast natuurlijk het aantal dienstjaren en bedrag waar je recht op hebt mocht je over een bepaald aantal jaar ontslagen worden.
Waarom gaan ze steeds over naar een nieuwe B.V.?
Waarom gaan ze steeds over naar een nieuwe B.V.?
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:31
Oh, nou snap ik het. Ja, dan is het wel lekker makkelijk contracten uitdelen ja, als je elke keer na twee jaar of zo gewoon een nieuw bedrijf begint. Wat ik uit het nieuws begrepen heb is dat ze bij een herstart (na faillissement) rustig hun oude werknemers weer aan kunnen nemen op tijdelijk contract, ook als die werknemers in het oude bedrijf een vast contract hadden. En dat 'onbepaalde tijd' in ieder geval ophoudt als het bedrijf ophoudt te bestaan (wat in jouw geval blijkbaar aan de orde is). Dus ik denk niet dat je veel rechten kunt ontlenen aan je loyaliteit aan deze persoon.
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:20
Ja natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dat je steeds voor dezelfde persoon werkt maakt geen reet uit, als hij om het jaar een nieuwe bv aanmaakt. Dat bedoel ik. Je werkt namelijk elk jaar weer voor een andere bv en dat is wat telt als het gaat om opvolgend werkgeverschap en zo. Die persoon voor wie je werkt is dus gewoon een lul, en ik zou gewoon wat anders gaan zoeken. Hij kan je er bij zijn volgende bv namelijk zo maar uit flikkeren.Damselindistress schreef: ↑13-10-2017 20:34Het heeft niet zozeer met loyaliteit te maken, maar meer met mijn vaste lasten. Het geld waait nog steeds mijn bankrekening niet op dus zolang ik niets anders heb wil ik toch graag werken.
zaterdag 14 oktober 2017 om 12:09
Nee hoor, er zou hier heel goed sprake kunnen zijn van opvolgend werkgeverschap. Als je dezelfde werkzaamheden blijft doen, zelfs onder dezelfde leidingevende (?), en het initiatief voor een nieuw contract bij de werkgever ligt, is dat zelfs vrij waarschijnlijk. Dat het dan andere bv's zijn maakt niet uit.