Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Dani, proficiat met je verjaardag..ben ook benieuwd hoe oud oud is, volgens mij valt het reuze mee.

SFO, dat klinkt niet echt jofel..het wordt tijd voor een roltrap..weer volop feestjes bij jullie..

Het is hier een beetje een sombere dag..denk dat de zon er vandaag niet door zal komen.

Dutch, Sfo, heeft gelijk wat betreft je knie..
Volop feestjes valt wel mee hoor. Een knap gaat na een jaar hier te hebben gewoont weer terug naar de NL's. De andere is de eeuwige student die hier om de hoek woont en viert zijn verjaardag samen met de vertrekkende persoon.

Echter het is dat wij weer wat organiseren, namelijk blind winetasting. Malbec is een verrassende rode wijn dat sinds een jaar helemaal in opmars is. Dus we gaan de proef op de som nemen, scoren diegene uit Argentinie beter als uit de VS.

Ben bang vanwel als je vooral de prijs kwaliteit verhouding ziet.
Klinkt goed SFO..wij zijn op zoek naar een oppas voor morgenavond..zo ja dan kunnen wij de bloemtjes ook even buiten zetten..

Malbec, is die hier ook verkrijgbaar??
Het schijnt dat de Fred Meyer bij jouw om de hoek een selectie schijnt te hebben Bloem, vraag eens aan de Wine Steward Ron Douglas. Hij zit op de locatie NW Imbrie Drive.

Wat is het internet toch handig niet waar.

Maar nu ga ik maar eens sfo-vrouw naar het werk brengen en wat memory voor pc halen. Want Vista maakt het wel erg traag.

Tot later.
Inderdaad SFO, internet is reuze handig. Ik ga morgen even bij Fredje Meyer langs..imbrie dr is op vijf minuten rijden van me..haha..zal kijken of Mr Ron aanwezig is..

Ik ga nu eerst op pad naar de LEGO store, zoon wordt de volgende week 8 jaar..We zagen een leuke Amerikaanse city.

Dani, hoe was je verjaardag???
Bloem de Lego store dat klinkt inderdaad als Shoppen. Heb lekker met sfo-vrouw even gestopt om bij Skates of the Bay lekker een uurtje te genieten van Happy hour met een fraai uitzicht op de Golden Gate.

Daarna even bij BevMo wat Malbec's ingeslagen en probeer nu de goedkoopste van het 3. Niet gek maar toch gaat mijn voorkeur nog steeds voor die wij al hadden.
Welterusten voor jullie en een goede morgen voor mij.

Heb bij gelezen.

Dani, gefeliciflapperstaart, hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

En nee, wilde niet naar New York, maar naar SFO op bezoek, die gast heeft me bestookt de afgelopen jaren met de mooiste verhalen en foto's van zijn woonomgeving, dus dat moet ik eens met eigen ogen aanschouwen he?

Bloem, ik blijf voor je duimen....

Dutchie, ik heb veel aan jou gedacht, ben blij dat jullie heelhuids door de tornadogedoe zijn gerold!

En fijn voor je dat je in jouw toekomst kunt inversteren! Zeker in deze tijden is het fijn dat je een stuk zekerheid van je baas krijgt!

SFO, fijn dat je bezorgd om me bent hoor! Maar deze dame redt zich uitstekend! Ben idd razend druk, maar dat is niet alleen werk of kinderen!

Kijk jij zelf maar uit dat je niet van de roltrap in de rolstoel belandt! Neem aan dat je de brace omdoet als je moet werken?

Nou, heb iedereen gehad geloof ik.

Ik wens iedereen bij deze a very Happy Valetine's Day, geniet van het samenzijn met je geliefden en je gezinnen!

Heel veel liefs,

Bluesy
Dankje Bloesie,

Ik liep gisteren de winkel in om een aantal artikelen uit de Valentine's schappen te halen. Kom je bij de kassa en wat zegd de dame tegen mij; Eindelijk een vent die weet hoe hij zijn vrouw moet verwennen. Waarop de klant achter mij vroeg hoelang al getrouw was.

Moest er wel om lachen echter had even het gevoel of ik in de scetch van Herman Finkers stond; "Anja wat kosten die condooms".

Bloem ik hoop dat Ron je een goede wijn kan aanraden voor een redelijke prijs, succes.
Hello all! Dat was even een tijd niet op mn pc en meteen bestookt met emails en veel nieuwe posts op alle sites die ik altijd bij wil houden (het voelt nu meer als moeten haha, raak helemaal in paniek als ik zie hoeveel er geupdate is toen ik niet in de online, maar even in de echte werled bivakkeerde...) enniewee heb een leuke dag gehad, 23 jaren oud nu. Ben wel een beetje gwend.

Dutchie: waar train je altijd voor, iets speciaals? of gewoon lekker sporten? wat heb je aan je knie dan? hoe was je meidenavond, nog een leuke film gekeken? echt gezellig!

SFO: wat heb jij dan aan je been? hebben jullie samen rare dingen gedaan ofzo? ;) hoe was het feestje? mijne was leuk hoor, erg gezellig en grown up :P hihi ik ben echt jaloers op je shopavonturen... wil ook zo graag eens lekker door SF, lijkt me zo'n geweldige stad en veel minder overdone dan bijv. NYC en LA ofzo.. meer karakter...

Bloemetje: dankjewel! wij hadden gister ook een beetje druilerig weer maar vandaag heeeeerlijke zon, echt beter! Nog gelukt met de oppas en een intens heftige valentijn bleefd? avonturenverhalen wil ik horen! :D

Bloesie: ooh op die fiets! nou ja, NYC is voor mij ook weer een nieuw avontuur. heb al wel wat gezien van USA maar NYC nog nooit dus ben superbenieuwd.. LA en SF moeten ook zeker nog komen hoor! Ga nu lekker meelezen hier en misschien raak ik ook wel besmet met het virus hihi

Iedereen geniet van Valentijnsdag, nog speciale plannen? Ikke niet maar ik heb wel een kaartje van de postbode gehad (die ken ik haha)
Nee Dani ik schijn gewoon langzaam af te takelen, lol.

Ik kan mijzelf even lekker uitrekken in bed en dan krak. Maar dan vaak incombinatie als ik een dag er voor iets zwaars optil op het werk.

Vandaar dat ik niet zo actief als Dutchie ben die een hele marathon gaat lopen (3 mei) voor het goede doel. En heb begrepen van haar dat ze nog wel wat meer sponsoren kan gebruiken.
[quote]SFO schreef op 14 februari 2009 @ 18:08:

Dankje Bloesie,

Waarvoor, SFO???
Het was hier vandaag een prachtige dag..het begon druilerig maar vanmiddag was het voorjaar...

Bloesie, wordt bedankt maar weet nog niet waarvoor..

Dani..leuk een kaart..van een leuk persoon?? Ik vind je echt oud hoor;)

SFO..ik ben nog niet bij Ron gesproken maar ik hou het in mijn achterhoofd..
quote:Bloesie schreef op 16 februari 2009 @ 01:02:

[quote]SFO schreef op 14 februari 2009 @ 18:08:

Dankje Bloesie,

Waarvoor, SFO???

Voor je bezorgdheid

Hier gisteren een leuk dagje gehad, even de toerist uitgehangen in San Francisco. Lekker even rond dolen in een deel van Golden Gate Park en een kopje thee drinken in de Japanese Garden..

's Avonds een etentje in the city mijn grote NL vriend die hier een mijl vandaan woont. Het was namelijk zijn verjaardag plus een andere vriend van ons gaat voorgoed terug naar NL, hij heeft namelijk een student Visa die verloopt.

De La Choufe ging er lekker in en dat ondergenot van een pannetje met mosselen.
Owwwwww ja, die bezorgdheid van me! Tssssss, ja om te gillen he?

Ochtendje vrij genomen, over bezorgdheid gesproken, SFO.

Thuis is het èèn grote bende, loop zwaar achter met de was, dus da's prioraty number one en boodschappies doen. Daarna mag ik gezellig weer aan het werk.

Morgen naar Grunningen voor de APK van jongste zoontje, eens kijken of alles nog okidoki is.

Verder gaat het zoals altijd: Hectisch, druk, hard werken weinig verdienen, maar o,o,o,o wat hebben we een lol! En dat mèèn ik!
Oh jippie leven! Gister was het stil hier zeg, het was zondag nota bene! Hihi.. gelukkig leven jullie nog. Vandaag weer naar school getver geen zin in.. Gelukkig maar 2 uurtjes, valt mee. Zonnetje begint weer een beetje te komen.

SFO: Arme jij... ik voel met je mee hoor. Ik zou lekker op mijn gat blijven zitten en de wereld om me heen commanderen. Ja jij daar, pak dat eens voor me. Och ik heb toch ZO'N zin in koffie :D haha.. Maar.. misschien ben ik nu heel dom hoor maar waar staat de O in je naam voor?

Bloemetje: Kaart was van postbode maar meer klein kaartje en hij is gewoon een vriend van me dus eigenlijk stelt het niets voor (..) oh well :D haha toch leuk! Waar woon jij in the US?

Bloesie: Naar Walmart is voor mij wel een hoogtepunt hoor haha maar misschien omdat wij die niet hebben hier. Ik mis het!
Dani

hier vind je meer uit leg:

http://pages.teamintraining.org/soh/flypig09/irisklonne

effe reclame maken...

SFO ja die oude condoom reclame is super....hahaha

trouwens die nieuwe die je geemailed heb is ook super alllen ik kan niet tegen dat "balonnen" geluid,... net als nagels over een krijt bord daar gaan mijn haren recht van overeind staan! hahaha

Bloem... (duim en denk van daag aan je!!!)

8 jaar alweer .... lego....vind dutch zelf ook heel leuk!

Bloessie.... tja ohio is offieceel nog tornado alley,..het enige probleem is dat het lucht allarm al afgaat waneer er een "waarschuwing is" dus tegen woordig bij elke hevige onweersbui gaat ie af........

nou rennen gaat even op een laag pitje...... knieetje sputterde hevig tegen... zat gisteren effe echt helemaal in zak en as..... het is zo belangrijk voor me...... het rare is vandaag voelt mijn knie beter dan dat ie in 1 week gevoelt heeft....

Nou dutch-man heeft me verrast met een "tattoo" ik wil er al heel lang eentje,.... iets met nederland,.."made in holland" of amsterdams wapen... er word as van mijn vader in verwerkt.... dus ik ben heftig op zoek naar iets wat mooi en niet ordi is.... en wat een mooie plaats is voor deze tattoo... ik zit op mijn voet te denken zodat paps met mij is elke stap die ik neem in het leven........ op de inder rug vind ik ook mooi maar kan ook ordi zijn.... ben ook grote fan van salvador dali... en dat klokje van time melts....ach alle tijd.....

nou vandaag presidents day...kids bij de buuv gedumpt....

straks effe het hotel lijstje voor SFO uit typen...... en mailen!
Bloem, ik heb het afgelopen weekend veel aan jullie gedacht, blijf duimen.

Bloesie ik wens je sterkte morgen met de APK van de jongste telg. Geef hem een dikke knuf van mij.

Dani domme vragen bestaan niet echt en anders kun je altijd zeggen dat je blond bent, die gebruik ik hier namelijk ook nog regelmatig. Ga even op een op Expedia en zoek eens een vluchtje Amsterdam (AMS) - San Francisco (SFO). Het is namelijk de drie lettercode van het vliegveld.

Alvast bedankt Dutchie voor de lijst die ik van je ga krijgen. En nogmaals neem genoeg rust voor de komende dagen ook al zegt je lichaam wat anders.

Ik ga eens online kijken hoe the Tour of California van start is gegaan. Had eerst naar San Francisco willen rijden om het te zien maar met dit honden weer bedank ik er toch maar voor.
Thanks Dutchie, heb de email gekregen maar kon de hotels niet bekijken grrrrrrrr. Het was einde van de sessie op alle links.
Hallo allemaal.

Ze is weer terug van een lang weekend weg. En een weekend was het hoor. lekker naar de bay area wegregenen haha. wat eemn %$%%# weer was het.Maar uitgerust ben ik wel want we konden bijna nergens heen zo'n klote weer was het .Ik wilde ook nog kijken naar de tour on the golden gate voordat we naar huis zouden gaan ,maar ben toch maar doorgereden. Ik wilde niet in de stromende regen staan.Al met al was mijn weekend lekker in het water gevallen. Maar een lichtpuntje we hadden deze regen hard nodig. Vandaag mag ik weer aan de slag en ga ik ook nog een vakantie boeken naar NL voor over een paar maandjes. Ik heb een echte girls vacation jippie. Ik vind het leuk om met mijn huspuppy op vacantie te gaan maar met meiden onder elkaar is toch wel anders. en ook HEEL gezellig. Echt dat kneuterige geiten.

Dutch ik hoop dat je op tijd de rust neemt en het kalm aan doet. Hoest met the kids?

Bloem hoest in oregon?

Er was geloof ikm hier nog iemand jarig geweest. VAN HARTE gefeliciteerd...........

En SFO wat is dat langzaam aftakelen?????

OO en het was nog eens valentijns dag ook nog dit afgelopen weekend. dus bog allemaal een Fijne valentijn voor you all...
Kodak..wij hebben hier prachtig mooi weer gehad..jammer dat jullie weekendje in regen viel.

De uitslag van het ziekenhuis was me eigenlijk al bekend, aan het einde van de zomer wordt ik geopereerd..eerst het andere afwerken..maar goed, ik ben er wel positief over.

Bloessie, hoe was het met de kleine in het ziekenhuis?

Dutch..dit is echt een mooie lego doos..hij zag zelf eerst een ander een paar weken geleden tot dat ik deze zag..een stadje uit de jaren 50..hij weet nog niet dat hij het krijgt.

SFO..je bent een kanjer..

Ok..ik ga even verder met mijn koffie..
Kijk dat maakt mij dag helemaal goed Bloem, mijn glimlach is nu als een smilie.

Kodak met aftakelen bedoel ik dat mijn pootje weer begint te kloten, als ik naar het werk ga doe ik voor de zekerheid een brache om mijn enkel.

Daarnaast heb ik last van mijn linker oor, had op het werk paar dagen met oorplugjes rond gelopen ivm lawaai echter nu hoor ik een irritante piep in mijn oor. Is al paar keer schoon gespoten door mijn private nurse maar dat wil niet helpen.

Enige plus punt van het verhaal is dat ik 'snachts niet meer van geluiden wakker wordt, het was namelijk mijn beste oor.

Vandaag weer een K dag dus ik denk dat ik de muziek maar weer eens door het huis laat knallen en een kamer op ga ruimen.
Voor mij nacht, ben net thuis uit mijn werk, voor jullie volop day time.

UMCG was piece of cake. Zoontje heeft alles goed ondergaan, heeft 1 keer een fikse pruillip laten zien en dat was met bloed prikken. De uitslag krijgen we volgende week woensdag, maar ik verwacht goede resultaten.

Met mijn jongste dochter is het minder goed. Die schijnt een ontstoken slijmvlies in de heup te hebben, zeker weten doen ze het niet. Feit is dat het kind moeilijk kan lopen en dat is deze week niet zo erg, maar volgende week zeker wel. Moet ze met de bus naar school, kan haar helaas niet brengen vanwege werk. Hoop dat de spuit die morgen hopelijk kan krijgen soelaas biedt, anders kon het wel eens een vervelende geschiedenis voor haar gaan worden!

Ik zelf loop ook lekker te klooien, mijn linkeroor zit ook gezellig dicht, is niet handig als je in de horeca werkt, dus SFO, ook ik laat gezellig de spuit even zijn werk doen.

Voor de rest gaat de tijd verrekte snel, hard werken en proberen hier en daar eens gezellig en sociaal te zijn doet voor mijn gevoel de tijd nog sneller gaan dan ik altijd al heb.

Kodak, fijn voor je dat je een lekker rustig weekend hebt gehad, was je wel aan toe zeker?

Ik ga eens mijn bedje opzoeken, morgen weer vroeg dag, maar wèl 2 dagen vrij!!!!! Voor mij is dat dus weekend!

Nou Bloesie dan wens ik jouw een fantastisch weekend toe en beterschap met de ziekenboeg.

Ik heb vandaag maar eens zitten kloten met een voet van een halogeen spotje, heb de McGyver gespeeld door een pen te slopen en vervolgens te gebruiken.

De groothandel zei tegen mij zoek het uit toen ik de speciale order vorige maand deed. Dus ik was zo vriendelijk door hetzelfde met hen te doen, ze misten duizende dollars aan inkomsten. Bedoel als je mij naait dan wil ik ook worden gekust.

By the way Bloes, haal die mailbox is leeg.
Bloesie. ja heerlijk zo'n lui weekend dat is zeker.

Ach god Bloes wat een ellende bij jou op het moment. hopenen duimen dat het bloedonderzoek voor kleine man goed zal zijn. Minder natuurlijk je dochtertje.Ik hoop dat ze zich goed voelt als ze een injectie heeft gehad.

Haha ja bloes ik moest lachen om je oortjes die dicht zitten. Ik zeg het weleens :" zu fijn zijn als ik soms niks hoorde" maar dan als je echt niet kan horen je tot alles in staat bent. En in de horeca ben je toch een soort van social worker hahah.

SFO haha en is het gelukt met de lamp en je pen? Ik zie je al helemaal bezig in je leren bomber jacket,(had Mcgyver die niet?)Hmm ik vond hem altijd wel dreamy.. haha.

Ik geef weer veel te veel blood van mezelf haha.

Ben weer eens op tijd thuis en wilde eerst eens een bericht schrijven voordat ik dadelijk de deur uitstap om even te sporten.

By the way ik heb het nu wel gehad met de regen hoor. Van mij mag de zon wel weer doorkomen.

Fijne avond allemaal.
Kodak, je weet wij hebben beide hier allemaal de regen nodig. Hoef je toch geen foto te sturen van Shasta Lake.

Wat betreft het halogeenspotje, ja het is gelukt en zal het morgen eindelijk eens naar de vrienden brengen.

Heb net mijn eerste 4 dagen overnachting besproken bij een B&B van Dutchie haar collegaatje. Een ding is zeker we gaan er een super week van maken en we hebben er veel zin in. Nu maar aftellen tot 1 mei grrrrrrrrrrrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven