Daten en je lichaam
zondag 15 oktober 2017 om 15:51
Hoi,
Al 1,5 jaar ben ik nu single. Ben midden 20 en ik mis seks en een relatie heel erg. Ik heb Tinder geïnstalleerd met het doel om hier verandering in te brengen (voor dates, sekscontacten, relatie, allemaal prima mits het klikt). Ik heb zeer weinig ervaring met daten en seks: op mijn 14de heb ik een relatie gehad met een meisje en daar ook seks mee gehad, en daarna ontmoette ik mijn ex-vriend waar ik heel lang mee samengeweest ben.
Op Tinder valt het mij op dat veel mannen en vrouwen een strak, gebruind en mooi lichaam hebben. Ik ben zelf een vrouw die weinig aan sport doet en een 'slap' lichaam heeft. Met kleding aan heb ik, al zeg ik het zelf, een goed figuur. Maar zonder kleding is alles enorm slap, met cellulitis, putjes, striae, adertjes. Ik ben bleek, waardoor je elke onzuiverheid nog duidelijker ziet. Met kleren aan vind ik dat ik er qua lichaam beter uitzie dan vrouwen in mijn omgeving. Maar zonder kleding niet echt (gebaseerd op sauna/strand ervaringen).
Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Mijn lichaamshuid is niet perfect, ik heb een klein buikje, en een A-cupje. Mijn vorige twee sekspartners vonden me mooi en ik vind mezelf ook de moeite waard.
Als ik naar mannen/vrouwen kijk dan maakt het me echt helemaal niks uit of ze wel of niet getraind hebben, of dat ze 'tekortkomingen' hebben.. Niet omdat ik zelf onzeker zou zijn maar omdat aantrekkelijke mensen er zijn in alle soorten en maten. Naturel met imperfecties vind ik veel leuker dan dat krampachtige camoufleren van dingen.
Maar anderen hebben wellicht andere voorkeuren. Het beeld van een slap en beetje hangend lichaam is tegenwoordig toch echt niet in de mode, zeker niet voor jonge mensen. En ook hebben mensen blijkbaar een fobie voor lichaamshaar en een ongebruinde huid.
Ik zou er moeite mee hebben seks te hebben bijvoorbeeld met een vrouw die er beter of getrainder uitziet dan ik. Natuurlijk zou ik van haar genieten, maar ik zou me dan schamen voor mijn eigen figuur. En ook zou ik bang zijn dat een man op mij af zou knappen omdat hij mij bijv zou vergelijken met mijn voorgangers.
Bang zijn dat iemand anders denkt: nou ik had gedacht dat Bonnie-Parker er naakt wel wat beter uit zou zien dan dit!
Hoe ervaren jullie dit soort dingen?
Is het onzin dat dit voor mij allemaal meespeelt, of zit er wel een kern van waarheid in? Ik wil graag inzicht in hoe het over het algemeen werkt met dit soort dingen omdat ik er dus zo weinig ervaring mee heb.
Géén hengeltopic obviously maar ik dacht ik zeg het nog even
Al 1,5 jaar ben ik nu single. Ben midden 20 en ik mis seks en een relatie heel erg. Ik heb Tinder geïnstalleerd met het doel om hier verandering in te brengen (voor dates, sekscontacten, relatie, allemaal prima mits het klikt). Ik heb zeer weinig ervaring met daten en seks: op mijn 14de heb ik een relatie gehad met een meisje en daar ook seks mee gehad, en daarna ontmoette ik mijn ex-vriend waar ik heel lang mee samengeweest ben.
Op Tinder valt het mij op dat veel mannen en vrouwen een strak, gebruind en mooi lichaam hebben. Ik ben zelf een vrouw die weinig aan sport doet en een 'slap' lichaam heeft. Met kleding aan heb ik, al zeg ik het zelf, een goed figuur. Maar zonder kleding is alles enorm slap, met cellulitis, putjes, striae, adertjes. Ik ben bleek, waardoor je elke onzuiverheid nog duidelijker ziet. Met kleren aan vind ik dat ik er qua lichaam beter uitzie dan vrouwen in mijn omgeving. Maar zonder kleding niet echt (gebaseerd op sauna/strand ervaringen).
Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Mijn lichaamshuid is niet perfect, ik heb een klein buikje, en een A-cupje. Mijn vorige twee sekspartners vonden me mooi en ik vind mezelf ook de moeite waard.
Als ik naar mannen/vrouwen kijk dan maakt het me echt helemaal niks uit of ze wel of niet getraind hebben, of dat ze 'tekortkomingen' hebben.. Niet omdat ik zelf onzeker zou zijn maar omdat aantrekkelijke mensen er zijn in alle soorten en maten. Naturel met imperfecties vind ik veel leuker dan dat krampachtige camoufleren van dingen.
Maar anderen hebben wellicht andere voorkeuren. Het beeld van een slap en beetje hangend lichaam is tegenwoordig toch echt niet in de mode, zeker niet voor jonge mensen. En ook hebben mensen blijkbaar een fobie voor lichaamshaar en een ongebruinde huid.
Ik zou er moeite mee hebben seks te hebben bijvoorbeeld met een vrouw die er beter of getrainder uitziet dan ik. Natuurlijk zou ik van haar genieten, maar ik zou me dan schamen voor mijn eigen figuur. En ook zou ik bang zijn dat een man op mij af zou knappen omdat hij mij bijv zou vergelijken met mijn voorgangers.
Bang zijn dat iemand anders denkt: nou ik had gedacht dat Bonnie-Parker er naakt wel wat beter uit zou zien dan dit!
Hoe ervaren jullie dit soort dingen?
Is het onzin dat dit voor mij allemaal meespeelt, of zit er wel een kern van waarheid in? Ik wil graag inzicht in hoe het over het algemeen werkt met dit soort dingen omdat ik er dus zo weinig ervaring mee heb.
Géén hengeltopic obviously maar ik dacht ik zeg het nog even
zondag 15 oktober 2017 om 15:56
@TO Laat het los. Wat jij mooi vind aan iemand, hoeft niet hetzelfde te zijn als waar zij op vallen. Misschien vallen zij wel niet op een mega strakke vrouw.
Eigenlijk projecteer jij nu je eigen onzekerheden op anderen. Dat heeft meer te maken met jou, dan met die anderen. Probeer dat te beseffen en daarna gewoon te genieten
Ik ben zelf ook niet strak en de laatste maanden aangekomen, waardoor ik niet blij ben met mijn lichaam, maar als ik zou willen zou ik elke nacht iemand in mijn bed kunnen hebben. En dan niet mannen/vrouwen die mij willen bij gebrek aan beter, maar die mij oprecht leuk en mooi vinden.
Eigenlijk projecteer jij nu je eigen onzekerheden op anderen. Dat heeft meer te maken met jou, dan met die anderen. Probeer dat te beseffen en daarna gewoon te genieten
Ik ben zelf ook niet strak en de laatste maanden aangekomen, waardoor ik niet blij ben met mijn lichaam, maar als ik zou willen zou ik elke nacht iemand in mijn bed kunnen hebben. En dan niet mannen/vrouwen die mij willen bij gebrek aan beter, maar die mij oprecht leuk en mooi vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 15 oktober 2017 om 15:57
Dat ben ik. Ik ben niet geïnteresseerd in mijn eigen zelfbeeld, maar meer in de verhouding tussen mijn zelfbeeld en het beeld van andere mensen. Want als ik intieme relaties met anderen wil aangaan dan heb ik ook met hen te maken.
En dat 'om maar niets aan je uiterlijk te hoeven doen' is een beetje een vreemde opmerking. Wie zegt dat ik er niks aan doe? Cellulite, striae, lichte huid enzo, daar kan ik ook niks aan doen. Ik let op mijn gewicht en ik fiets elke dag een half uurtje. Voor meer sport heb ik geen tijd en geen zin. Omdat ik genoegen neem met dit lichaam hoef ik van mezelf helemaal niet meer te sporten.
zondag 15 oktober 2017 om 15:59
zondag 15 oktober 2017 om 16:00
Dan ben je klaar en gaat dit topic je niets leren of helpen. Wat natuurlijk ook prima isBonnie-Parker schreef: ↑15-10-2017 15:57Dat ben ik. Ik ben niet geïnteresseerd in mijn eigen zelfbeeld, maar meer in de verhouding tussen mijn zelfbeeld en het beeld van andere mensen. Want als ik intieme relaties met anderen wil aangaan dan heb ik ook met hen te maken.
En dat 'om maar niets aan je uiterlijk te hoeven doen' is een beetje een vreemde opmerking. Wie zegt dat ik er niks aan doe? Cellulite, striae, lichte huid enzo, daar kan ik ook niks aan doen. Ik let op mijn gewicht en ik fiets elke dag een half uurtje. Voor meer sport heb ik geen tijd en geen zin. Omdat ik genoegen neem met dit lichaam hoef ik van mezelf helemaal niet meer te sporten.
zondag 15 oktober 2017 om 16:00
Ok nou in dat geval swipe je dus niet al die afgetrainde gebruinde mensen als je bang bent niet aan hun standaard te voldoen. Ga dan voor iemand die ook niet van sporten houdt en genoegen neemt met zijn/haar eigen lichaam zoals die is.Bonnie-Parker schreef: ↑15-10-2017 15:57Dat ben ik. Ik ben niet geïnteresseerd in mijn eigen zelfbeeld, maar meer in de verhouding tussen mijn zelfbeeld en het beeld van andere mensen. Want als ik intieme relaties met anderen wil aangaan dan heb ik ook met hen te maken.
zondag 15 oktober 2017 om 16:02
Een ander kijkt naar jou helemaal en niet naar die paar putje en een randje vet op je buik. Foto's zijn vaak gemaakt in perfect licht, stand en met make up (soms zelfs lichaam make up). Geloof mij die mensen hebben ook imperfecties net als jij. Daar gaat het bij daten niet om. Het belangrijkst is dat je samen een leuke tijd hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 15 oktober 2017 om 16:03
Dank je voor je reactie. Dat is precies ook wat ik wil doen, genietenlollypopje schreef: ↑15-10-2017 15:56@TO Laat het los. Wat jij mooi vind aan iemand, hoeft niet hetzelfde te zijn als waar zij op vallen. Misschien vallen zij wel niet op een mega strakke vrouw.
En fijn dat je elke nacht iemand in bed zou kunnen hebben, haha. Is een fijn idee toch?
Het stoort mij persoonlijk niet en ik zou ook niet veranderen voor iemand anders, maar ik vroeg me gewoon af hoe mijn eigen zelfbeeld stond in verhouding tot dat van anderen (of tot het algemene beeld/verwachtingen). Sowieso heb ik qua aanleg een wat ronder en slapper lichaam. Zie mijn reactie hierboven voor uitleg waarom ik niks aan dat slappe doe. Van mij hoeven anderen ook niet superstrak te zijn.
zondag 15 oktober 2017 om 16:04
JijBonnie-Parker schreef: ↑15-10-2017 15:57En dat 'om maar niets aan je uiterlijk te hoeven doen' is een beetje een vreemde opmerking. Wie zegt dat ik er niks aan doe?
En dat is prima natuurlijk. En je wil daar in een topic over praten. En je verlangt al een aardige tijd naar relaties, seks, maar krijgt dat kennelijk niet.Voor meer sport heb ik geen tijd en geen zin. Omdat ik genoegen neem met dit lichaam hoef ik van mezelf helemaal niet meer te sporten.
Het is altijd mooi om te zien hoe mensen als enige niet door hebben dat ze zichzelf voorliegen
zondag 15 oktober 2017 om 16:09
Dat hij dat niet krijgt ligt niet aan z'n lichaam, dat ligt aan z'n gedrag. Mannen die zielig doen hebben weinig kans van slagen, even hard gezegd.
Dus TO, ga óf sporten of kap met janken.
zondag 15 oktober 2017 om 16:10
zondag 15 oktober 2017 om 16:12
Ten eerste: ik ben een vrouw.
Ten tweede: ik kan in mijn omgeving gewoon niemand vinden die ik aantrekkelijk vind en met wie het klikt (die niet bezet is). Dat ligt helemaal niet aan mijn gedrag.
Dus Kasboom, stop met die aannames en doe even normaal.
zondag 15 oktober 2017 om 16:14
Ik zou je aanraden mijn berichten nog eventjes te lezen.
zondag 15 oktober 2017 om 16:16
Dan leg je wellicht de lat te hoog. Want voor een meid van in de 20 lijkt me het toch niet moeilijk om "aan de man" te komen, zeker als je alleen maar een scharrel zoekt, want zoiets begrijp ik uit je OP.Bonnie-Parker schreef: ↑15-10-2017 16:12Ten eerste: ik ben een vrouw.
Ten tweede: ik kan in mijn omgeving gewoon niemand vinden die ik aantrekkelijk vind en met wie het klikt (die niet bezet is). Dat ligt helemaal niet aan mijn gedrag.
creativeguy wijzigde dit bericht op 15-10-2017 16:16
0.56% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 16:16
Goed om te horen dat jij er zo over denkt. Zo denk ik er ook over.viva-amber schreef: ↑15-10-2017 16:02Een ander kijkt naar jou helemaal en niet naar die paar putje en een randje vet op je buik. Foto's zijn vaak gemaakt in perfect licht, stand en met make up (soms zelfs lichaam make up). Geloof mij die mensen hebben ook imperfecties net als jij. Daar gaat het bij daten niet om. Het belangrijkst is dat je samen een leuke tijd hebt.
zondag 15 oktober 2017 om 16:19
Ja een scharrel, een date, een relatie, is allemaal prima. Ik heb het gewoon vaak druk met m'n werk en studie en daardoor kom ik niet veel buiten mijn vertrouwde vriendengroep en uitgaansgelegenheden, waar toch meestal wel dezelfde mensen rondhangen. Is ook een kleine gemeenschap dus dan ben je gauw 'uitgekeken'.creativeguy schreef: ↑15-10-2017 16:16Dan leg je wellicht de lat te hoog. Want voor een meid van in de 20 lijkt me het toch niet moeilijk om "aan de man" te komen, zeker als je alleen maar een scharrel zoekt, want zoiets begrijp ik uit je OP.
Er zijn twee mannen die ik erg leuk vind maar zij hebben een relatie dus daar waag ik me er niet aan. En met vrouwen is het sowieso lastiger omdat er vrij weinig bi/lesbische vrouwen in mijn omgeving zijn.
Vandaar dat ik dus Tinder probeer. Ik heb het maar sinds 2 dagen dus zoveel heb ik er ook niet over te zeggen. Wel ben ik al veel rare gasten tegengekomen die direct al begonnen met berichten over fetishes. Ja, daar heb ik dus geen zin in, haha. Wel eerst even normaal chatten zodat ik kan kijken wat voor soort persoon het is.
zondag 15 oktober 2017 om 16:21
Dan ligt het juist aan je eigen gedrag. JIJ kan niemand vinden, dat zou dan aan anderen moeten liggen? Man of vrouw maakt niet uit trouwens, stop met janken of werk aan je lijf.Bonnie-Parker schreef: ↑15-10-2017 16:12Ten eerste: ik ben een vrouw.
zondag 15 oktober 2017 om 16:23
Wat een idiote reactie weer van jou. Het ligt aan helemaal niemand, ik geef niemand de schuld en ik jank niet. Ik vroeg me gewoon iets af en wilde daarover met anderen van mening wisselen in een topic.
zondag 15 oktober 2017 om 16:26
Ik zou je aanraden minder defensief te zijn in je eigen topic.
zondag 15 oktober 2017 om 16:30
zondag 15 oktober 2017 om 16:32
Als ik naar mannen/vrouwen kijk dan maakt het me echt helemaal niks uit of ze wel of niet getraind hebben, of dat ze 'tekortkomingen' hebben.. Niet omdat ik zelf onzeker zou zijn maar omdat aantrekkelijke mensen er zijn in alle soorten en maten.
Maar onzeker ben je niet én je accepteert jezelf zeg je... Misschien toch eens eerlijker zijn naar jezelf, dat praat voor ons ook wat makkelijker.
zondag 15 oktober 2017 om 16:39
Misschien niet helemaal handig uitgelegd van mijn kant.
Ik accepteer mezelf in die zin dat als ik zelf een afgetraind lijf zou hebben zou ik het geen probleem vinden om seks te hebben met iemand met een lichaam zoals het lichaam dat ik zelf heb. Zelf vind ik mijn lichaam niet lelijk maar ik vraag me af of het echt zo ver af staat van de algemene sociale opinie over dit onderwerp of dat het allemaal wel meevalt.
Kijk:
Stel dat ik nou zeker ben van mezelf maar mijn lichaam valt een ander tegen. Dan merk je dat in de chemie en dan is het toch allemaal wat minder leuk!