Geschrokken van opmerking man.
zondag 15 oktober 2017 om 18:10
Dit snap ik niet: Mijn man zag gisteren op het potje abonnement dood staan dat er wat zout in zat.
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je man bezorgd is of jullie kindje wel de juiste voeding binnen krijgt, jij antwoord geeft, hij dat niet 'feitelijk genoeg' vindt maar een mening noemt, jij vervolgens zo boos wordt dat je gaat sikkeneuren in de keuken en je man een 'dictator en een arrogante eikel' noemt als hij vraagt wat er aan schort?
Ik en mijn vriend hebben echt wel eens ruzie, en ik ben ook echt niet goed in mijn boosheid loslaten. (ook niet geleerd vroeger) Maar tsjongejonge... hier schrik ik wel van. Als hij niet goed kan luisteren, dan kan jij hem rustig vragen om iets langer naar je te luisteren. Als jij je boosheid 'op de keukenkastjes gaat uitleven' en 'verwacht dat hij je met rust laat' kan je ook aangeven met 'ik ga even een rondje lopen om tot rust te komen. Ik hoop dat we straks verder kunnen praten. Zou jij Pietje te eten willen geven? Ik ben met een kwartiertje terug.' In plaats van dat je hem een dictator noemt. Ik denk dat het verstandig is dat jullie in therapie blijven en dat eventueel zelfs aanvullen met een persoonlijk traject waarbij je kan leren om je emoties (in jouw geval boosheid en machteloosheid) te reguleren.
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je man bezorgd is of jullie kindje wel de juiste voeding binnen krijgt, jij antwoord geeft, hij dat niet 'feitelijk genoeg' vindt maar een mening noemt, jij vervolgens zo boos wordt dat je gaat sikkeneuren in de keuken en je man een 'dictator en een arrogante eikel' noemt als hij vraagt wat er aan schort?
Ik en mijn vriend hebben echt wel eens ruzie, en ik ben ook echt niet goed in mijn boosheid loslaten. (ook niet geleerd vroeger) Maar tsjongejonge... hier schrik ik wel van. Als hij niet goed kan luisteren, dan kan jij hem rustig vragen om iets langer naar je te luisteren. Als jij je boosheid 'op de keukenkastjes gaat uitleven' en 'verwacht dat hij je met rust laat' kan je ook aangeven met 'ik ga even een rondje lopen om tot rust te komen. Ik hoop dat we straks verder kunnen praten. Zou jij Pietje te eten willen geven? Ik ben met een kwartiertje terug.' In plaats van dat je hem een dictator noemt. Ik denk dat het verstandig is dat jullie in therapie blijven en dat eventueel zelfs aanvullen met een persoonlijk traject waarbij je kan leren om je emoties (in jouw geval boosheid en machteloosheid) te reguleren.
zondag 15 oktober 2017 om 18:12
Als hij in stilte wil leven zal hij het klooster in moeten.
In ieder geval is het eerste jaar met baby heel lastig. Kan funest zijn voor je relatie, alles is nieuw en spannend en daarmee staan al je zintuigen op scherp. Logisch dat je het gedrag van je partner ontzettend uitvergroot (en andersom).
Ga door met de therapie en leg deze uitspraak voor.
In ieder geval is het eerste jaar met baby heel lastig. Kan funest zijn voor je relatie, alles is nieuw en spannend en daarmee staan al je zintuigen op scherp. Logisch dat je het gedrag van je partner ontzettend uitvergroot (en andersom).
Ga door met de therapie en leg deze uitspraak voor.
anoniem_288431 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 18:49
0.28% gewijzigd
When they go low, we go high. (M.Obama)
zondag 15 oktober 2017 om 18:14
Sorry, dat was de autocorrect. Dat moet babyvoeding zijn,hoelahoepla schreef: ↑15-10-2017 18:10Dit snap ik niet: Mijn man zag gisteren op het potje abonnement dood staan dat er wat zout in zat.
zondag 15 oktober 2017 om 18:18
Nou, leuke relatie. Jij blijft eindeloos boos als er al eens wat is en hij kan zich niet in jou indenken.
Heb je wel thuis geleerd normaal met mensen te communiceren dan? Gewoon te zeggen: Joh, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat er in deze babyvoeding zit, is natuurlijk zout uit de ingrediënten en dat kan geen kwaad...
Of was het gelijk weer schreeuwen over en weer?
Lekker voor dat kind ook.
Heb je wel thuis geleerd normaal met mensen te communiceren dan? Gewoon te zeggen: Joh, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat er in deze babyvoeding zit, is natuurlijk zout uit de ingrediënten en dat kan geen kwaad...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 15 oktober 2017 om 18:21
Ik zocht zeker minder toenadering. Hij heeft nooit echt goed kunnen luisteren en inleven. Ik heb gedacht dat ik dat geaccepteerd had. Maar nu we een dochtertje hebben voelt alles anders. Ik wil ook voor haar dat mijn man dat leert, en dat ik ook mijn aandeel aanpas.Lady_Vintage schreef: ↑15-10-2017 18:09Hoe was je man voordat dochter geboren werd? Kon hij toen wel luisteren en zich inleven? Zocht jij toen wel genoeg toenadering etc?
zondag 15 oktober 2017 om 18:22
Tja, ik weet het niet. Ik vind het vooral klinken als twee mensen die geirriteerd zijn en overal meteen woorden over krijgen. Hij reageert niet leuk op jouw "zout" verhaal en jij scheldt hem uit. Allebei niet fraai.
Zijn jullie allebei heel moe? Of elkaar kwijt geraakt?
Het gaat hier niet meer om een gelijk. Zo te lezen (en dit is alleen jouw kant die ik lees) zijn jullie beiden niet lief/respectvol voor elkaar. Ga werken aan wat hier onder ligt. Opnieuw op zoek naar wat jullie bindt in plaats van dit gebekvecht.
Zijn jullie allebei heel moe? Of elkaar kwijt geraakt?
Het gaat hier niet meer om een gelijk. Zo te lezen (en dit is alleen jouw kant die ik lees) zijn jullie beiden niet lief/respectvol voor elkaar. Ga werken aan wat hier onder ligt. Opnieuw op zoek naar wat jullie bindt in plaats van dit gebekvecht.
zondag 15 oktober 2017 om 18:24
Nou ik heb hem ook aangegeven dat, hij me met rust moet laten. Deed dat niet.hoelahoepla schreef: ↑15-10-2017 18:10
En het gaat me niet om dat hij het een mening noemt, maar dat hij eigenlijk zegt dat ik mijn mond dicht moet houden.
zondag 15 oktober 2017 om 18:24
zondag 15 oktober 2017 om 18:26
Ik vind hoe jij schijnbaar tegen hem gesproken heb heel erg bemoederlijk op hem overkomen als dit altijd op deze manier gaat begrijp ik zijn irritatie na jou en jullie eeuwige ruzie met elkaar
mamsvan wijzigde dit bericht op 15-10-2017 18:42
4.76% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 15 oktober 2017 om 18:36
Dit lees ik ook, de “ik weet het beter”. Je kan hem toch ook vragen wat hij denkt en waarom hij dat denkt voordat je hem een college gaat geven over babyvoeding?
Als ik het gevoel had dat mij de hele tijd de les wordt gelezen zou ik ook liever leven in stilte.
Ik vraag me af hoe jullie in therapie tot de conclusie zijn gekomen dat hij gewoon beter naar jou moet luisteren? En hoe interpreteer jij “luisteren”? Gehoorzaam zijn? Gelijk geven? Of de ander horen en gehoord laten voelen zonder dat daar direct gehoorzaamheid/gelijk geven aan kleeft?
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 18:38
4.84% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 18:37
Eigenlijk gaat het jou er om wie er gelijk heeft. En jij vindt dat jij gelijk hebt. Maar ik lees ook dat jij hem hebt lopen uitschelden. Kortom, twee mensen die niet op een goede manier met elkaar omgaan.
Ik zie niet wat het "zout" verhaal met inleven te maken heeft eigenlijk.
Het gaat ook om de toon die jij aanslaat, als jij het hem op een bepaalde toon uitlegt kan er al meteen ruzie ontstaan.
Jullie hebben allebei een evengroot aandeel. Begin bij jezelf in plaats van alleen naar je man te wijzen. Jullie hebben een klein meisje, dus doe je best.
zondag 15 oktober 2017 om 18:37
Ja, inderdaad en niet recht voor de rust van mijn dochtertje.
zondag 15 oktober 2017 om 18:38
Ja ik snap hem ook. Eerst kom je met een heel betweterig verhaal na een losse opmerking en dan ga je als een malle de keuken poetsen. Dat voelt toch al snel verwijtend hoor, dat gepoets. Je kunt ook gewoon het voorval relativeren en weer bij zinnen komen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 15 oktober 2017 om 18:40
Nee, ik heb dat thuis helaas niet geleerd om ruzies uit te praten. En nee, zeker niet fijn voor onze dochter. Vandaar ook de relatie therapie.pejeka schreef: ↑15-10-2017 18:18Nou, leuke relatie. Jij blijft eindeloos boos als er al eens wat is en hij kan zich niet in jou indenken.
zondag 15 oktober 2017 om 18:43
Oké, daar kan ik inkomen. Het is natuurlijk niet nodig om meteen alles uit te gaan leggen. Dat kan bemoederlijk overkomen. Maar ik bedoelde er geen kwaad mee.
zondag 15 oktober 2017 om 18:44