Gezondheid alle pijlers

Extreem slecht slapen

16-10-2017 22:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Ik slaap al een paar dagen heel erg slecht. Gemiddeld tussen de 2 en 4 uur per nacht. Door dat slechte slapen is er een soort angst ontstaan om nog eens slecht te slapen, wat het natuurlijk nog erger maakt.

Wat jullie ook moeten weten is dat ik al ruim 10 jaar enorme last van mijn bovenrug/nek/schouders heb, wat meestal erger word door stress en nu dus door dat slechte slapen. Het doet ontzettend veel pijn en ik ben bijna op het punt dat het ondraaglijk is.

Ik ben al jaren terug bij de dokter geweest, foto's gemaakt, 3x fysio geprobeerd, spierverslappers enz. enz.
En het komt steeds terug.

Anyway... op het moment heb ik niet echt het idee dat ik meer stress heb dan normaal. Ik heb wel een stressvolle baan, maar die heb ik al een tijdje, er zijn privé wat dingen, maar die spelen ook al een aantal jaren. Waarom dan nu ineens?

Ik kreeg de tip van een collega om te gaan zwemmen, gewoon simpel baantjes trekken, voor de spieren en voor beter slapen. Je zou er wat rustiger en moeier van worden, waardoor het slapen ook beter gaat (hopelijk).

Verder heb ik net Valdispert Nacht gehaald. Dat schijnt ook te helpen.

Maar wat als dat allemaal niet helpt? Zijn er hier mensen die dit ook hebben of hebben gehad!?
Mensen met tips?

Ik word nu een beetje gek, ik heb mijn slaap nodig om te kunnen functioneren! Vandaag eerder naar huis gegaan, omdat ik het niet meer volhield!

Gr. Nien
ASMR filmpjes kijken
Hetisallemaalwat schreef:
16-10-2017 23:35
Oh, en temazepam/oxazepam enz werkten bij mij niet. HA vertelde dat ik moest gaan liggen als ik ze innam, omdat je vrij snel suf zou worden. Nope. Er gebeurde niks.

Heel soms helpt het me om te denken aan wat wijlen oma altijd zei: "Als je ligt rust je ook uit." Dat zorgt ervoor dat ik niet compleet over de emmer ga omdat ik weer eens uren wakker lig.
Dat zeiden ze bij mij ook, dat ik gelijk moest gaan liggen na innemen. Nou ik kan er wel 6 slikken en dan ben ik nog wakker. En idd als je ligt rust je ook uit.
Ik weet dat deze optie noemen hier (door sommige) niet gewaardeerd wordt, maar ik doe het toch...

Na een heel stressvol jaar heb ik afgelopen zomer een extreme spit-aanval gehad (lage rugpijn). Platgespoten, ambulance, morfine, 5 dagen letterlijk niet kunnen bewegen (niet omhoog, niet naar de wc, etc.) en twee weken op de bank moeten slapen. Oftewel: heftig en heel naar. Na een aantal weken fysio had ik het idee dat dat weinig meer deed dus ben ik gaan kijken naar iets anders en ben ik uitgekomen op acupunctuur. En raar maar waar, na de eerste behandeling kon ik m'n schoenen weer aan doen en een week later zat ik weer op de fiets. Hij prikt bij mij ook op slapen en op stress... Ik heb wel even moeten zoeken, bij de eerste waar ik kwam had ik niet echt een klik en ik merkte dat ik dat stukje emoties delen ook wel nodig had (ik kom ook bij een psycholoog maar dat is toch anders).

De wereldgezondheidsorganisatie heeft acupunctuur trouwens erkend als officiële geneeswijze. Het werkt niet voor iedereen, maar ik ben zelf iemand die liever zo min mogelijk medicatie slikt en dus vond ik dit een mooie optie. De acupuncturist waar ik naartoe ga gaf ook eerlijk aan: voor sommige werkt het niet, geef het even de kans, maar als het na 3 of 4 keer nog geen verschil geeft dan is dit wellicht niet de behandeling voor jou. Dat vond ik heel eerlijk van hem. Hij is trouwens ook fysiotherapeut. En ben er voor een groot deel voor verzekerd dus kon het wat dat betreft makkelijk eens proberen...

Sterkte TO! Niet slapen is zo onzettend naar. Als puber was ik vaak midden in de nacht wakker. Dan ging ik in bad liggen en sliep ik daar een uurtje tot het koud werd en dan was ik daarna weer blij met m'n warme bed. Een boek lezen helpt bij mij ook vaak wel. Vooral een boek dat ik niet weg kan leggen, dan lees ik mezelf echt moe.
gsleutel schreef:
17-10-2017 00:35
Ik weet dat deze optie noemen hier (door sommige) niet gewaardeerd wordt, maar ik doe het toch...

Na een heel stressvol jaar heb ik afgelopen zomer een extreme spit-aanval gehad (lage rugpijn). Platgespoten, ambulance, morfine, 5 dagen letterlijk niet kunnen bewegen (niet omhoog, niet naar de wc, etc.) en twee weken op de bank moeten slapen. Oftewel: heftig en heel naar. Na een aantal weken fysio had ik het idee dat dat weinig meer deed dus ben ik gaan kijken naar iets anders en ben ik uitgekomen op acupunctuur. En raar maar waar, na de eerste behandeling kon ik m'n schoenen weer aan doen en een week later zat ik weer op de fiets. Hij prikt bij mij ook op slapen en op stress... Ik heb wel even moeten zoeken, bij de eerste waar ik kwam had ik niet echt een klik en ik merkte dat ik dat stukje emoties delen ook wel nodig had (ik kom ook bij een psycholoog maar dat is toch anders).

De wereldgezondheidsorganisatie heeft acupunctuur trouwens erkend als officiële geneeswijze. Het werkt niet voor iedereen, maar ik ben zelf iemand die liever zo min mogelijk medicatie slikt en dus vond ik dit een mooie optie. De acupuncturist waar ik naartoe ga gaf ook eerlijk aan: voor sommige werkt het niet, geef het even de kans, maar als het na 3 of 4 keer nog geen verschil geeft dan is dit wellicht niet de behandeling voor jou. Dat vond ik heel eerlijk van hem. Hij is trouwens ook fysiotherapeut. En ben er voor een groot deel voor verzekerd dus kon het wat dat betreft makkelijk eens proberen...

Sterkte TO! Niet slapen is zo onzettend naar. Als puber was ik vaak midden in de nacht wakker. Dan ging ik in bad liggen en sliep ik daar een uurtje tot het koud werd en dan was ik daarna weer blij met m'n warme bed. Een boek lezen helpt bij mij ook vaak wel. Vooral een boek dat ik niet weg kan leggen, dan lees ik mezelf echt moe.
Ik waardeer jouw reactie zeker wel! Ik vroeg ook om tips en ervaringen! Wat ik zelf ook al heb gezegd, niet alles werkt voor iedereen! Dus elkaar afkatten en dingen de grond inboren is natuurlijk onzin. Als het bij jou niet helpt, kut voor je, maar bij een ander helpt het misschien wel.

Maar goed.. ik zie het dus al een paar keer voorbij komen, dus toch echt even de moeite waard om me erin te verdiepen! Ik heb wel een hele irreële angst voor naalden haha. Als ik bloed moet prikken zien ze het bij binnenkomst al dat ik dat met zware tegenzin doe, terwijl het nergens op slaat natuurlijk. Maar als het helpt moet die angst maar even opzij geschoven worden!

Niet slapen is verschrikkelijk, ik heb het nog nooit zo erg gehad, dus vandaar dat ik echt geen idee heb hoe het weer goed komt. Nu lig ik in ieder geval in bed. Even met mijn ogen dicht gelegen, maar als mijn ogen dichtzijn gebeurt er niet zo veel, dus toch maar weer even die telefoon gepakt (I know, telefoon in bed helpt ook niet, heb ik normaal ook niet, maar nu hoop ik dat ik moe word van spelletjes spelen of even een serie kijken). Boeken lees ik niet, heb ik helaas de concentratie niet voor. ADD enzo. Ik lees een zin en vergeet al wat ik heb gelezen. Dan hoor ik weer iets buiten, luister ik daarnaar terwijl ik de zinnen van het boek lees en niks in me opneem haha. Niet echt handig dus.
Hier ook een slechte slaper...ik ben maar van bed gegaan want ik blijf klaarwakker. De pest is dat ik soms even slaap maar na een poosje wakker word. Ik ga dan piekeren en dan ben ik de klos. Nu dus ook weer. Ik heb ook last van mijn nek en schouders, hoge spierspanning, en krijg al bijna 4 jaar dry needling. Het helpt wel even bij mij, maar de klachten komen altijd terug. Ik ben de laatste jaren veel gevoeliger voor stress.
Voor het slapen heb ik geen tips maar voor je nek en schouders misschien wel. Probeer eens een hoofdkussen van boekweit, dat heeft bij mij wonderen gedaan tegen pijn aan mijn schouder.
Gewoon online te koop en niet zo duur.
Ying yoga. Daarbij niet iets 2 of 3x doen en dan niet meer maar structureel.

30 min voor je naar bed gaat geen tv, computer of telefoon gebruiken. Heet bad nemen met lavendel of warme melk . Geen koffie meer vanaf de middag.

Evt 2 paracetamol nemen voor het slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je had willen slapen dan had je dat allang gedaan. Ik denk dat je dat eigenlijk niet wil. Je wil piekeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-10-2017 06:51
Als je had willen slapen dan had je dat allang gedaan. Ik denk dat je dat eigenlijk niet wil. Je wil piekeren.

Oeh! Werkte het maar zo, dan zouden zoveel mensen enorm opknappen.
Als ik een wens mocht doen....en dit heb ik mijn hele leven al.......zou dat "normaal kunnen slapen" zijn. Veel mensen kunnen zich niet indenken hoe verwoestend het kan zijn niet te kunnen slapen. Het beperkt je op elk vlak.

TO, wist ik het maar. Een voordeel is dat je hier niet altijd last van hebt gehad. Ik hoop dat je een manier vindt om weer normaal te kunnen slapen.
karin12345 schreef:
16-10-2017 23:34
Kwakzalverij!
TO: sterkte, hopelijk slaap je binnenkort weer beter.
Heel erg vervelend om bang te zijn niet te kunnen slapen.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Vannacht weer niet echt top geslapen! Wakker geworden met hoofdpijn. Pijn in mijn schouders nog even erg. Doe Valdispert heeft vannacht niet geholpen, maar ik blijf het wel nog even gebruiken.

Ik pieker niet zo veel hoor. En geloof me, ik wil echt wel slapen! Dus wat je zegt is echt grote onzin!
De eerste nachten slecht slapen kwamen echt niet door piekeren, de nachten daarna wel natuurlijk; omdat je gefrustreerd raakt.

Maar goed. Nog 3 dagen werken en dan een dagje vrij. Ik ga die dag maar gebruiken om een beetje bij te slapen en te rusten.
Yin yoga geef ik zelf aan leerlingen. Ik slaap er geen minuut beter door....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven