Ben ik onredelijk?

17-10-2017 09:08 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:16
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
99.91% gewijzigd
Ik vind dat jullie beiden erg kinderlijk gedrag vertonen
Als wat je hier schrijft het hele verhaal is, ben je niet onredelijk.
Zo te lezen wonen jullie nog bij elkaar. Lijkt me zaak dat jullie zo snel mogelijk ook fysiek uit elkaar gaan zodat je niet meer zo op elkaars lip zit. Succes met de scheiding. Laat je niet gek maken en uit boosheid de scheiding stroef laten verlopen, want daar heeft echt niemand iets aan.
Waarom boeit het je nog?
saartje- schreef:
17-10-2017 09:13
Ik vind dat jullie beiden erg kinderlijk gedrag vertonen
Ja daar heb je gelijk in,maar het triggerd iets bij me.
Dit:
Papab schreef:
17-10-2017 09:08
Ik had hier ook geen probleem mee,want ja...we gaan toch uit elkaar.

klopt niet met dit:

Zeker als ik je vraag om te stoppen daarmee en dan toch ermee doorging heeft bij mij iets getriggerd.

Je was er dus niet ok mee, want je hebt haar gevraagd om ermee te stoppen? Waarom?
Ook al delen jullie nog 1 huis, jullie zijn uit elkaar. Zij is er verder mee dan jij, en ik snap dat dat pijnlijk is maar je zult het toch moeten accepteren. Je hebt niets te zeggen over met wie zij haar tijd doorbrengt. Je kunt hoogstens vragen geen scharrel bij jullie thuis uit te nodigen (en dat lijkt me een redelijke vraag).
Bblientje schreef:
17-10-2017 09:17
Waarom boeit het je nog?
Omdat er tegen me gelogen wordt.
Omdat ik al eerder met dit bijltje hebt gehakt.

En...omdat ik er nog niet helemaal overheen ben..eerlijk he...?ook al wil ik niet dat t goed komt.
:yes:
Ik kan eindelijk eens 'ja' antwoorden op een titel als deze.

Waarom verwacht je dit soort antwoorden. Tijdens een scheiding leven jullie beiden verschillende levens en zijn jullie elkaar geen verantwoording schuldig. Dat ze je op de hoogte houdt en daarnaast ook nog een verantwoording aflegt vind ik echt bizar.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Laat los, laat los. Jouw bijna ex hoeft geen verantwoording af te leggen over haar keuzes. Richt je op het zo snel en soepel mogelijk scheiden en zoals Zethetraamopen zegt, zo snel mogelijk niet meer bij elkaar wonen. Dan hoef je je ook niet meer druk te maken over dit soort dingen die je toch niet tegen kunt houden. Dan kun je verder gaan met het inrichten van je leven zonder haar.
Nu maak je het jezelf alleen maar moeilijk door haar zo in de gaten te houden.
Het is begrijpelijk dat je boos bent om haar leugen, maar waarom zou je hier nog energie aan besteden?
Ik zou denken "Klote, maar gelukkig niet langer mijn probleem"
Onredelijk vind ik het niet, wel nutteloos omdat ik verwacht dat er nu wel andere dingen zijn die je aandacht beter kunnen gebruiken
Je niet meer bezig houden met waar ze naartoe is. Niet vragen, afkappen als ze het met je wil delen. Je kunt er toch niets mee en ze is niet eens eerlijk. En verder natuurlijk zo snel mogelijk je eigen plek.

Kalm blijven en volhouden, er zit niets anders op. Veel sterkte.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Papab schreef:
17-10-2017 09:20
Omdat er tegen me gelogen wordt.
Omdat ik al eerder met dit bijltje hebt gehakt.

En...omdat ik er nog niet helemaal overheen ben..eerlijk he...?ook al wil ik niet dat t goed komt.

En je kunt de leugen echt niet snappen? Ze loog om jou te ontzien he?
je gaan uit elkaar, beiden hoeven geen verantwoording meer af te leggen aan elkaar, jullie mogen doen en laten wat je wilt (met een beetje in achtneming van de situatie) en jullie mogen net zoveel liegen tegen elkaar als tegen ieder ander. YOU ARE ON A BREAK
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Bemoei je niet met haar privé leven. Laat die vrouw met rust, houd je er buiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Getver, wat maken jullie het elkaar moeilijk zeg.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
yette schreef:
17-10-2017 09:13
Als wat je hier schrijft het hele verhaal is, ben je niet onredelijk.

Het intrigeert me dat jij deze afwijkende mening hebt. Waarom vind je het niet onredelijk?
Jullie gaan scheiden. Ga lekker de vrijgezel uithangen in plaats van je (bijna)ex lastig te vallen en haar te dwingen zich te moeten verantwoorden.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik snap wel dat ze liegt.
Jullie liggen nog in scheiding
Zoals ik het lees bij jou een gevoelige snaar
Ze wilde je ontzien
Netjes, waarschijnlijk niet
Begrijpelijk, dat dan weer wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik kan qua taalgebruik niet helemaal uit het verhaal komen.
Wat ik begrijp is dat jullie uit elkaar gaan. Dit hebben jullie al besloten en hebben hier beide vrede mee. Waarom dan nog die jaloezie.
Laat elkaar los. Handel alles snel af. En go, ga zelf weer voor een fantastisch nieuw leven.
Er zijn namelijk genoeg mannen en vrouwen opzoek naar een relatie.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Waarom rij jij sowieso al langs de woning van die man waarmee ze contact heeft en let je op de auto's die achter zijn huis ook nog verborgen geparkeerd staan? Volgens mij vermoedde je al dat ze loog en ben je haar gewoon gaan checken?
Ik vind het anders een beetje erg toevallig allemaal.
En inderdaad laat het los en ik begrijp dat zij erom liegt omdat ze gewoon haar privacy wilt hebben.
_Marana_ schreef:
17-10-2017 09:23
En je kunt de leugen echt niet snappen? Ze loog om jou te ontzien he?
Of om zichzelf te ontzien
Vermits zij de scheiding heeft gevraagd, zal zij al veel langer dan jij jullie relatie hebben losgelaten.
Laat haar zo snel mogelijk los, je maakt het jezelf moeilijk.
Ja..ze is verder dan mij..en ja ik moet dat accepteren.

En ja ze loog om mij te ontzien.

En ja..ik moet t loslaten.
haar privé leven , zoals met wie ze omgaat en of dat ze wel of niet aan het daten is, gaat jou helemaal niets meer aan.

Jullie liggen in scheiding, tijd om een leven zonder elkaar op te bouwen. Het lijkt me logisch dat je dan niet met elkaar gaat delen dat je aan het daten bent. Dat hou je in eerste instantie voor jezelf, dan ga je dit delen met een goede vriend(in), familie en ergens onder aan dat lijstje komt nog een keer de ex.

Wat zij buiten de deur doet zijn haar eigen zaken. Over afspraakjes/dates in de gezamenlijke woning, daar kan je wel afspraken over maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven