Gezondheid alle pijlers

wratten virus: help!

17-10-2017 19:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komt even een smerig verhaal, sorry. Maar wil er vanaf, vandaar dat ik hier de vraag stel.

Heb al bijna een jaar op beide duimen een wrat, waar steeds eelt op groeit. Hoeveel ik ze ook aanstip(bij de dokter en ook zelf), wegsnijdt enz., ze blijven maar terugkomen en zijn vreselijk hardnekkig.
Nu komen er ook kleine wratjes op twee andere vingers, die ik gelukkig wel onzichtbaar kan houden door ze aan te stippen en steeds weg te snijden.
Maar goed, ze blijven dus zitten en ik ben echt een beetje wanhopig omdat ik het een ontzettend lelijk en vies gezicht vind, ook vanwege mijn werk in de zorg.

Iemand hier ervaring mee en tips hoe je ervan af komt? Liever vandaag nog dan morgen. :-)

Alvast bedankt!
Mijn tip is paardenbloemsap. Jarenlang wratten op al mijn vingers, langs al mijn nagelranden. Niets hielp, aanstippen, wegsnijden, wegbranden en zalven en vijlen, de dermatoloog. Toen een week lang ingesmeerd met het witte sap van paardenbloem en weg waren ze. Ook bij mijn kinderen al meerdere wratten mee weggekregen.
Snijd de dokter ze alleen maar weg? Bij mij deed de assistente het met stikstof , werkte super.
Of aanstippen bedoel ik, zo lijkt het in je OP
Of wordt dat ook gedaan met stikstof? (Sorry voor mijn 3 Posts achter elkaar :p)
bibi72 schreef:
17-10-2017 19:11
Mijn tip is paardenbloemsap. Jarenlang wratten op al mijn vingers, langs al mijn nagelranden. Niets hielp, aanstippen, wegsnijden, wegbranden en zalven en vijlen, de dermatoloog. Toen een week lang ingesmeerd met het witte sap van paardenbloem en weg waren ze. Ook bij mijn kinderen al meerdere wratten mee weggekregen.

Bedankt! Waar kun je dit kopen voor een leuk prijsje?
ch86 schreef:
17-10-2017 19:16
Snijd de dokter ze alleen maar weg? Bij mij deed de assistente het met stikstof , werkte super.

Aanstippen met stikstof is inderdaad ook regelmatig gebeurd, helpt helaas ook niet... :-(
Laten behandelen met salicylzuur. Huisarts of dermatoloog kan dit voor je doen. Gegarandeerd succes.
Huisje001 schreef:
17-10-2017 19:21
Aanstippen met stikstof is inderdaad ook regelmatig gebeurd, helpt helaas ook niet... :-(
Oh balen, wat zei de dokter er verder over?
salicylzuur en laseren via de dermatoloog. Dat heeft op mijn voet perfect geholpen. Kost wel 3 maand maar is wel weg en weggebleven.
Bij mij hielp ook niks, maar kreeg toen de tip van duofilm. Ik zie het niet meer zoveel bij de drogist maar wel verkrijgbaar online. Duurt soms even en je moet het soms 2x behandelen maar daarna is het bij mij weg gegaan.
Duofilm inderdaad, aantal keer aanbrengen volgens handleiding, bijvijlen en opnieuw aanbrengen na paar dagen geloof ik. Je wrat kleurt er wel donkerbruin van voordat het erafvalt, beetje viezig gezicht. Dat is het dode deel war je er ook kunt vijlen. Bij de apotheek verkopen ze het.
Anders naar de dermatoloog gaan, soms injecteren of laseren ze hardnekkige wratten of hebben ze ander spul.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 20:55
23.54% gewijzigd
Huisje001 schreef:
Zelf plukken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Huisje001 schreef:
.
Regelmatig aanstippen is bij zulke koppige, diepzittende wratten niet voldoende. Als je het aandurft en niet kleinzerig bent: zelf doen en dan elke dag met stikstof. Zo is het mij gelukt.
Huisje001 schreef:
Ze staan nu nog overal, ik had ze gewoon zelf geplukt. Ik zag dat je het ook in een potje kan kopen, maar zou niet weten waar en voor welke prijs...

Bij mij hielp stikstof en salicylzalf van de dermatoloog ook echt helemaal niets. Maandenlang gedaan...
[quote=Erizon post_id=27676521 time=1508266351 user_id=278747]
.
Regelmatig aanstippen is bij zulke koppige, diepzittende wratten niet voldoende. Als je het aandurft en niet kleinzerig bent: zelf doen en dan elke dag met stikstof. Zo is het mij gelukt.

dus jij kreeg stikstof mee naar huis?

Ik heb een vreselijke voetwrat die dermatologie nog niet eens weg kreeg, weggekregen met stinkende gouwe zalf ( van polderkol.nl) voor binnen 2 maanden.
Nee, de drogist verkoopt iets dergelijks ook. Niet heel goedkoop maar bij mij werkte het, in tegenstelling tot wegsnijden / -branden en weet ik veel meer dat de dermatoloog probeerde.
Erizon schreef:
17-10-2017 21:52
Nee, de drogist verkoopt iets dergelijks ook. Niet heel goedkoop maar bij mij werkte het, in tegenstelling tot wegsnijden / -branden en weet ik veel meer dat de dermatoloog probeerde.
Bij mij heeft dermatolige wel 10 keer geprobeerd met monochloorazijnzuur: ook geen succes
Heb zelf ook een heel hardnekkige wrat gehad op mijn vinger (ook net op het buigpunt, dus viel niet weg te snijden). Was zo vaak aangestipt dat het een brok pijnlijk littekenweefsel geworden was. Ben uiteindelijk naar een dermatoloog gegaan en heb salicylzuur gekregen, daarmee ging het weg! De eerste maanden dat ik smeerde (snachts dikke laag met pleister erop en gewone vaseline eromheen) zag ik geen resultaat, daarna ging het ineens snel en was hij in een paar weken vrijwel volledig weg.

Dus mijn tip, laat je doorverwijzen naar de dermatoloog en laat je niet afpoeieren met weer aanstippen.
[quote=Peach0909 post_id=27676842 time=1508270184 user_id=352614]
Heb zelf ook een heel hardnekkige wrat gehad op mijn vinger (ook net op het buigpunt, dus viel niet weg te snijden). Was zo vaak aangestipt dat het een brok pijnlijk littekenweefsel geworden was. Ben uiteindelijk naar een dermatoloog gegaan en heb salicylzuur gekregen, daarmee ging het weg! De eerste maanden dat ik smeerde (snachts dikke laag met pleister erop en gewone vaseline eromheen) zag ik geen resultaat, daarna ging het ineens snel en was hij in een paar weken vrijwel volledig weg.

salicylzuur hielp bij mij niets
Duct-tape.
Ik zorgde ervoor dat er nooit lucht bij kwam, stierf hij ook af. Dat deed ik door er elke dag wat blanke nagellak op te smeren.
Duckt-tape en blanke nagellak en andere huismiddeltjes werkte bij mij juist weer niet. Probeer alles uit wat hier genoemd wordt, hopelijk zit er wat voor jou tussen dat werkt!
Peach0909 schreef:
18-10-2017 11:51
Duckt-tape en blanke nagellak en andere huismiddeltjes werkte bij mij juist weer niet. Probeer alles uit wat hier genoemd wordt, hopelijk zit er wat voor jou tussen dat werkt!
Volgens mij werkte het bij mij juist omdat ik op een gegeven moment er zo klaar mee was dat ik álles deed. Dus elke dag eerst aanstippen met stikstof en er dan blanke lak op. Ik smeerde er nog iets op, uit een plant, volgens mij het sap van een papaver. Toen ik alles tegelijk deed ging hij uiteindelijk weg.
Er zijn -tig verschillende soorten wratten virussen. De verspreiding gebeurt op diverse manieren. Als je ze al enige tijd hebt zit het virus in je bloed en daar krijg je het niet uit als je auto-immuun systeem niet aanslaat op deze virussen. En dan kom je er dus niet meer vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven