Pantoffels

17-10-2017 22:27 43 berichten
Hallo allemaal,

Hoewel we nog kunnen genieten van lekker weer ben ik toch al aan het kijken voor warmen pantoffels.
Nou heb ik de afgelopen jaren elk jaar een ander paar gekocht van allerlei verschillende makelij, maar sinds ik in de overgang ben heb ik ijskoude voeten ook in pantoffels die gevoerd zijn met vacht. Ik heb ze gedragen met sokken, zonder sokken, het maakt niet uit, koude pootjes, dus is mijn vraag: Welk soort pantoffels zijn lekker warm en de moeite waard om ze aan te schaffen? Het mogen wat duurdere zijn, maar het moet niet te gek worden.
Wie weet raad?
Calamitycat schreef:
17-10-2017 23:11
Mijn voeten worden in geen enkele slof warm.
Enige wat mij helpt is echte wollen sokken, zoals deze (gekocht in een buitensportwinkel)
Afbeelding
die draag ik thuis over gewone sokken, en nooit meer last van koude voeten.
Opvliegers helpen soms ook ;-D
Weet je, ik heb zitten denken aan geitenwollen sokken, maar vraag me af of die nog wel te koop zijn. Er zijn nog wel sokken die erop lijken, maar dat is geen geitenwol.

Ik heb geen opvliegers en voor de zomer is dat heerlijk, maar in de winter mis ik ze wel. :proud:
Ik heb onlangs voor een tientje de warmste sloffen ooit bij Intratuin gekocht. Wit met zwarte sterren of andersom. Wil eigenlijk nog 5 paar kopen, zodat ik de komende jaren vooruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Wollen sloffen! Ik heb jaartje zomer e.v. Paar van dit merk gekocht. Ze zijn ook bij bol te koop, geloof ik.
http://www.woolwarmers.com/sloffen-en-p ... s/?lang=nl

Afbeelding
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Cateautje schreef:
17-10-2017 23:19
Weet je, ik heb zitten denken aan geitenwollen sokken, maar vraag me af of die nog wel te koop zijn. Er zijn nog wel sokken die erop lijken, maar dat is geen geitenwol.

Ik heb geen opvliegers en voor de zomer is dat heerlijk, maar in de winter mis ik ze wel. :proud:
Je mag de mijne gratis overnemen hoor. De opvliegers dus, niet mijn warme sokken :P

Ik mis de geitenwollen sokken die mijn oma altijd breide, dat waren de beste ooit, maar die van het plaatje voldoen ook echt prima.
Zijn niet goedkoop overigens, geloof een tientje per paar zoiets.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef:
17-10-2017 23:32
Je mag de mijne gratis overnemen hoor. De opvliegers dus, niet mijn warme sokken :P

Ik mis de geitenwollen sokken die mijn oma altijd breide, dat waren de beste ooit, maar die van het plaatje voldoen ook echt prima.
Zijn niet goedkoop overigens, geloof een tientje per paar zoiets.
Ik heb in heel de overgang precies 1 opvlieger gehad en dacht dat ik zou opbranden in een spontane ontbranding. Ik denk dat mijn thermometer zou zijn ontploft als ik hem in mijn mond had gestoken, dus eigenlijk ben ik wel blij dat die eer aan mij voorbijgaat.

Ja, sowieso de ouderwetse geitenwollen sokken waren heerlijk warm.

Ik vind een tientje voor echte wollen sokken eigenlijk wel meevallen. Ik heb nu die boho's besteld, voor een belachelijk lage prijs, ze zijn van echt leer en echte wol en als die niet warm zijn, dan ga ik jouw advies volgen.
Gamuza schreef:
17-10-2017 23:28
Wollen sloffen! Ik heb jaartje zomer e.v. Paar van dit merk gekocht. Ze zijn ook bij bol te koop, geloof ik.
http://www.woolwarmers.com/sloffen-en-p ... s/?lang=nl

Afbeelding
Ja, je bent niet de eerste die ze adviseert en ik heb ernaar gekeken. Wie weet, in de toekomst.

Bedankt voor de tip. :)
Cateautje schreef:
17-10-2017 23:44
Ik heb in heel de overgang precies 1 opvlieger gehad en dacht dat ik zou opbranden in een spontane ontbranding. Ik denk dat mijn thermometer zou zijn ontploft als ik hem in mijn mond had gestoken, dus eigenlijk ben ik wel blij dat die eer aan mij voorbijgaat.

Ja, sowieso de ouderwetse geitenwollen sokken waren heerlijk warm.

Ik vind een tientje voor echte wollen sokken eigenlijk wel meevallen. Ik heb nu die boho's besteld, voor een belachelijk lage prijs, ze zijn van echt leer en echte wol en als die niet warm zijn, dan ga ik jouw advies volgen.
:rofl: Geweldige omschrijving.
Fijn dat je opvliegerloos bent! Heb er zo'n 15-20 per dag, het is een marteling elke keer weer :steam:

Hoop dat je blij wordt van je Boho's, anders kun je altijd nog de wollen sokken in de Boho's proberen :idee:
Calamitycat schreef:
17-10-2017 23:56
:rofl: Geweldige omschrijving.
Fijn dat je opvliegerloos bent! Heb er zo'n 15-20 per dag, het is een marteling elke keer weer :steam:

Hoop dat je blij wordt van je Boho's, anders kun je altijd nog de wollen sokken in de Boho's proberen :idee:
Oeh, dat is heftig en ik heb vernomen dat dit jaren kan blijven doorgaan. Ik voel me gezegend.
Wel heb ik nachtelijk zweten en daar word ik wakker van, een paar keer per nacht, maar als ik je zo eens lees, durf ik niet te klagen, al ben ik wel hondsmoe als ik in de morgen wakker word. Maar goed, daar zijn dutjes voor uitgevonden.

Die Boho's zijn onweerstaanbaar leuk, dus ik kan alleen maar hopen dat ze doen wat ze beloven en inderdaad, als ze niet warm genoeg zijn, dan ga ik ze dragen met wollen zzzzokken.
Mocht dit allemaal ook niet helpen, dan zet ik de bank zo neer dat ik mijn poezelige voetjes op de verwarming kan laten rusten.

Toch was het lekkerder vroeger, met een gashaard in een huis met houten vloeren.
Veel was vroeger beter ;-D
Nachtzweten hier ook last van, heel vervelend inderdaad om daar steeds wakker van te worden.
Maar goed, daar ging dit topic verder niet over geloof ik :$

Veel plezier met je nieuwe pantoffels, laat je nog even weten of ze succesvol zijn?
Ja, er wordt vaak om gelachen, maar het is niet anders.

Het is mijn topic en we mogen het overal over hebben, heb ik besloten.

Als ze lekker warm blijken laat ik het je weten.

Ik ga nu afsluiten. Welterusten voor straks en wens je een lange ononderbroken nacht toe.

Doei!!!
Ik jou ook. Truste :)
Heerlijk comfortabele luxe huisschoenen met verwarming (39C) & massage. Ideaal voor het dragen binnenshuis wanneer u de koude vloer wilt vermijden.

Deze huisschoenen zijn ontworpen voor ultiem draagcomfort en vervaardigd uit de beste materialen. Suède van buiten en schapenvacht aan de binnenzijde. De stevige zool heeft een veilige antislipwerking.

Schakelaars voor verwarming en massage zijn aan de zijkant van de hak weggewerkt. Het opladen van de ingebouwde accu geschiedt met de meegeleverde oplader.

https://www.comfort-producten.nl/nl/sch ... ssage.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Cateautje schreef:
17-10-2017 22:49
Ik geloof dat ik ook fan ben. Ga ze bestellen voor mijn maar weg is.

Bedankt voor de tip. :)
Graag gedaan! Leuk zijn ze hè? :yes:
ik heb deze al jaren. ze zijn echt heerlijk warm en kunnen ook gewoon in de wasmachine.
https://www.nelson.nl/shepherd-dames-pa ... 93066.html
voorheen had ik deze, ook heerlijk warm en kunnen ook in de wasmachine:
https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=ZFN
Koop een maatje groter. Dat houd de warme lucht vast. Google maar.
Ik had Calamitycat nog beloofd om te laten weten hoe de Bohosloffen bevallen.

Ik heb ze nu ruim 2 weken en ze moesten even een dagje inlopen, maar dan heb je ook wat. Ze lopen heerlijk, er zit niet zo'n keiharde zool onder, maar stevig gevormd suède, ze zitten heerlijk en ze zijn lekker warm. Om met Clafoutis te spreken, ik ben fan. :proud:

Ik heb ze gekocht bij Bohemida, voor een prikkie, tot mijn verbazing. Echt schapenhuid, met de hand gemaakt voor 26,40 incl. bezorgkosten.

Ik heb overigens ontdekt dat je ze moet dragen met blote voeten, dan werkt het wol en zijn ze lekker warm. Dat is altijd mijn fout geweest, door ze te dragen met sokken werkt dat wol niet aan je poezelige voetjes.

Een aanrader!!!
Wat leuk om te lezen dat je zo blij bent met je sloffen Cateau!
Ik wens je een heerlijke warme winter toe :)
Dankje Calamitycat. :)

Ik wens jou ook lekker warme voetjes toe van de winter en de rest natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven