Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen bij goedkope gigant?

18-10-2017 01:17 66 berichten
De ananas is een tropische plant. Van oorsprong komt de ananas uit Brazilië, Bolivia en Paraguay.

De vrucht bestaat uit kleine besjes die samengroeien. De ananas kan zo'n 30 cm lang worden en meer dan 4 kg zwaar worden. De vorm van de ananas lijkt op een kegel. Bovenop de ananas zit een krans met lange bladeren. De kleur van de schil van de ananas is groenachtig tot bruinachtig, het vruchtvlees binnenin is geel. De smaak van de ananas is zoet tot zoetzuur. Natuurlijk ligt het er ook aan of de ananas rijp is, zo kan de kleur en smaak van een ananas behoorlijk verschillen. De ananas is een gezonde vrucht vol met vitaminen en mineralen.

De ananas werd meer en meer aangeplant, zo ook op andere plaatsten. Zo groeide de ananas in heel Zuid- en Midden-Amerika en in het Caraïbisch gebied. Later werd de ananas ook in de Filipijnen, Hawaï en Guam geplant. In Europa werd de vrucht in broeikassen gekweekt. De ananas werd steeds populairder en was op een gegeven moment ook te zien in de Europese kunst en beeldhouwkunst. De ananas is ook een huis in de tekenfilm serie Spongebob Squarepants.
anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:45
91.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets anders gaan zoeken als bijbaantje, hier word je niet blij van.

Ik kan me niet voorstellen trouwens dat je niet ziek mag melden, tenzij je bijv om 14 uur moet beginnen en jij je om 10/11 uur ziekmeldt. Als jij je rond 7 uur ziekmeldt, kunnen ze nooit zeggen dat je maar moet komen, toch?
Alles komt goed
Ik zou op zoek gaan naar een ander bijbaantje, en dan deze opzeggen. Kijk eens in de horeca of bij de Mac of zo. Als 19-jarige ben je voor een supermarkt vaak te oud.
Gebruna schreef:
18-10-2017 01:59
Beetje off-topic,mar als dit bedrijf "een goedkope blauwe gigant" is in die branche, wat is dan de dure variant?
(ik zat namelijk echt even op het verkeerde spoor door dat woord 'goedkoop')
Ik dacht aan de Action.
Krijg de indruk dat dit bedoeld is om je werkgever zwart te maken. Er is geen enkele reden om te melden dat het om een gigant-met-een-blauwe-A gaat..
.
Je bent slim genoeg om te weten wat je moet doen lijkt mij.
Discountbedrijven groeien snel. Misschien is het lastig om meteen goede arbeidskrachten aan te trekken; de besten zitten al elders in dienst. Dat er van de vijf slechts één blijft heb je als klant niet in de gaten. Die let vooral op het assortiment. Pas als men heel storend gaat doen ga je misschien besluiten om je spullen elders te kopen. Bijvoorbeeld een bepaalde giga supermarkt kan je je bijzonder naar laten voelen als klant en dan gaat het zelfs een optie worden om naar een ander te gaan, vooral omdat het assortiment ook elders verkrijgbaar is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pluisi schreef:
18-10-2017 09:15
Ik dacht aan de Action.
Ah, vandaar (ik dacht in eerste instantie in de supermarkt-hoek)
Ik vind dit zó irritant. Welke normale leidinggevende zegt “als jullie een grote bek hebben” tegen haar personeel?
Ik heb ook als adolescent ergens gewerkt waar de manager me plotseling bij mijn arm greep. Wat dan ook de reden was; ik was heel snel weg daar.
diyer schreef:
18-10-2017 01:42
Klinkt niet als een leuke werkplek. Maar ik vind verkouden zijn ook geen reden om je ziek te melden.
Prettig voor de klanten als je geholpen wordt door een kassiere die verkoudheidsbacillen verspreidt....
Gewoon een nieuwe baan zoeken. Liefst al in het werkveld van je studie. Wie weet welke contacten je alvast opdoet of welke ideeën je krijgt voor een toekomstige scriptie.
Niet de blauwe A maar nog zo'n supermarktketen waar van alles mis is dus ik zou zeggendoe hetzelfde als in onderstaande link

Voor de ingang van de supermarkt staan enkele tientallen actievoerders in rode hesjes van de vakbond. De werknemers en vakbondsmensen eisen dat Lidl binnen een week het gesprek aangaat met de vakbond over verbetering van de arbeidsomstandigheden. ,,De werksfeer hier is verre van respectvol en gezondheid”, stelt actievoerder Schrijver ten overstaan van Pullen. 

https://www.destentor.nl/zutphen/person ... ~a039127d/
Gebruna schreef:
18-10-2017 11:00
Ah, vandaar (ik dacht in eerste instantie in de supermarkt-hoek)
Ik ook blauwe A is ook Aldi
de dure variant de blauwe A van AH ;-)
Als je er trouwens iets aan wil doen kun je contact opnemen met de jongerenafdeling van de FNV https://www.youngandunited.nl/
Wat een belachelijk gedrag, ik zou echt uitkijken naar een andere bijbaan. Ik lees dat sommige mensen zeggen hier schrijven dat een verkoudheid geen reden is tot ziekmelding maar ook van een verkoudheid kan je flink beroerd zijn. Daarnaast vind ik een snotterende, druipneuzerige kassamedewerker allesbehalve representatief en ronduit goor.

Verder, to, na anderhalf uur kantoor schoonmaken zo uitgeteld zijn dat je moet gaan liggen is echt abnormaal. Hierin moet je jezelf echt een schop onder je kont gaan geven.
Filiaalmanagers zijn toch wel belangrijk en ik denk dat de ene filiaalmanager meer te zeggen heeft over de gang van zaken in zijn winkel dan de andere. Ikzelf als klant let vooral op beleefdheid en dat alles in de rekken staat wat ik nodig heb. Soms zie je dat er artikelen in de rekken staan die de houdbaarheidsdatum zijn gepasseerd. Of dat verpakkingen kapot zijn. Daaraan kan je zien dat er weinig tijd is om minder urgente dingen te doen. In mijn geval weerhoudt het me niet om dan maar een andere keer terug te komen tot ik het artikel (heel) weer zie staan. Onder stil gemopper; dat wel.

Uiteraard moet personeel voor zichzelf opkomen. Ze mogen niet daardoor ontslagen worden. Of anders idd zelf iets beters zoeken. Op die manier heb je toch dmv je voeten wat invloed.
Als je je ziek meldt en de filiaalleider zegt dat je heus wel kunt komen werken en je komt dan, tja.... dan ging het dus blijkbaar ook wel. :lightbulb:

Verder: juist dit soort baantjes vind ik leuk om op een cv te zien. Iedere respectabele werkgever weet wat voor idioten ze bij dat soort bedrijven aannemen als filiaalleider, dus als je dat een paar jaar volhoudt, ben je blijkbaar wel een doorzetter.

Tijdelijk, je kunt 2 dingen doen: blijven en eens kijken of je een aantal van je collega's kunt organiseren en ergens een avondje met een vakbond kunt organiseren om je goed te laten informeren over rechten en plichten. Maar in dat soort bedrijven wordt er vaak via verdeel en heers leiding gegeven, dus dat kan nog best eens lastig worden. Daar staat tegenover dat als het je lukt om echt iets te veranderen, dat je iets ergs interessants op je cv kunt vermelden.

Of je zoekt iets anders en neemt ontslag.
Nee.
anoniem_356955 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:05
98.86% gewijzigd
Nee.
anoniem_356955 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:05
99.16% gewijzigd
Ik heb in een blauw verleden ook bij die goedkope blauwe gigant gewerkt en uit ervaring zeg ik: zoek wat anders!

Het was bij mij destijds net zo, maar toch vlieg je na je laatste jaarcontract eruit zonder ook maar enige vorm van dankbaarheid. Voor jou hebben ze tien andere goedkopere krachten klaar staan.
Nee.
anoniem_356955 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:06
98.80% gewijzigd
Aldi zeker?
De ananas is een tropische plant. Van oorsprong komt de ananas uit Brazilië, Bolivia en Paraguay.

De vrucht bestaat uit kleine besjes die samengroeien. De ananas kan zo'n 30 cm lang worden en meer dan 4 kg zwaar worden. De vorm van de ananas lijkt op een kegel. Bovenop de ananas zit een krans met lange bladeren. De kleur van de schil van de ananas is groenachtig tot bruinachtig, het vruchtvlees binnenin is geel. De smaak van de ananas is zoet tot zoetzuur. Natuurlijk ligt het er ook aan of de ananas rijp is, zo kan de kleur en smaak van een ananas behoorlijk verschillen. De ananas is een gezonde vrucht vol met vitaminen en mineralen.

De ananas werd meer en meer aangeplant, zo ook op andere plaatsten. Zo groeide de ananas in heel Zuid- en Midden-Amerika en in het Caraïbisch gebied. Later werd de ananas ook in de Filipijnen, Hawaï en Guam geplant. In Europa werd de vrucht in broeikassen gekweekt. De ananas werd steeds populairder en was op een gegeven moment ook te zien in de Europese kunst en beeldhouwkunst. De ananas is ook een huis in de tekenfilm serie Spongebob Squarepants.
anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:47
91.55% gewijzigd

83.14% gewijzigd

86.70% gewijzigd
Ik zou op je strepen gaan staan volgende keer en zeggen dat ze maar een controle arts bij je langs sturen van de arbodienst. Dat van die zakdoek vind ik wel een beetje raar. Die verkopen ze toch bij de Action dus dat is zo geregeld.

anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:46
74.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven