Ontslag nemen bij goedkope gigant?
woensdag 18 oktober 2017 om 01:17
De ananas is een tropische plant. Van oorsprong komt de ananas uit Brazilië, Bolivia en Paraguay.
De vrucht bestaat uit kleine besjes die samengroeien. De ananas kan zo'n 30 cm lang worden en meer dan 4 kg zwaar worden. De vorm van de ananas lijkt op een kegel. Bovenop de ananas zit een krans met lange bladeren. De kleur van de schil van de ananas is groenachtig tot bruinachtig, het vruchtvlees binnenin is geel. De smaak van de ananas is zoet tot zoetzuur. Natuurlijk ligt het er ook aan of de ananas rijp is, zo kan de kleur en smaak van een ananas behoorlijk verschillen. De ananas is een gezonde vrucht vol met vitaminen en mineralen.
De ananas werd meer en meer aangeplant, zo ook op andere plaatsten. Zo groeide de ananas in heel Zuid- en Midden-Amerika en in het Caraïbisch gebied. Later werd de ananas ook in de Filipijnen, Hawaï en Guam geplant. In Europa werd de vrucht in broeikassen gekweekt. De ananas werd steeds populairder en was op een gegeven moment ook te zien in de Europese kunst en beeldhouwkunst. De ananas is ook een huis in de tekenfilm serie Spongebob Squarepants.
De vrucht bestaat uit kleine besjes die samengroeien. De ananas kan zo'n 30 cm lang worden en meer dan 4 kg zwaar worden. De vorm van de ananas lijkt op een kegel. Bovenop de ananas zit een krans met lange bladeren. De kleur van de schil van de ananas is groenachtig tot bruinachtig, het vruchtvlees binnenin is geel. De smaak van de ananas is zoet tot zoetzuur. Natuurlijk ligt het er ook aan of de ananas rijp is, zo kan de kleur en smaak van een ananas behoorlijk verschillen. De ananas is een gezonde vrucht vol met vitaminen en mineralen.
De ananas werd meer en meer aangeplant, zo ook op andere plaatsten. Zo groeide de ananas in heel Zuid- en Midden-Amerika en in het Caraïbisch gebied. Later werd de ananas ook in de Filipijnen, Hawaï en Guam geplant. In Europa werd de vrucht in broeikassen gekweekt. De ananas werd steeds populairder en was op een gegeven moment ook te zien in de Europese kunst en beeldhouwkunst. De ananas is ook een huis in de tekenfilm serie Spongebob Squarepants.
anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:45
91.79% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 10:40
De ananas is een tropische plant. Van oorsprong komt de ananas uit Brazilië, Bolivia en Paraguay.
anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:46
84.78% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 10:51
donderdag 19 oktober 2017 om 11:08
Ik dacht aan de Zeeman, voordat ik zag dat de winkel met een A begint 
Action hoor ik ook horrorverhalen over. Een vriendin van mijn moeder heeft daar een vast contract en haar hebben ze al op allerlei manieren proberen weg te pesten omdat ze liever tijdelijk personeel willen en niet een eind vijftiger met een vast contract. Is ze overigens nog niet gelukt.
De Aldi staat er ook om bekend dat ze slecht met hun personeel omgaan.
In jouw geval, TO, zou ik gewoon wat anders zoeken. Onzin dat wat jij beschrijft over uitzendbureaus. Heb zelf goede ervaringen met Randstad. Zij hebben heus wel wat; koerier, bezorger, telefoniste bij een pizzaboer, klantenservice (niet alleen outbound), magazijn ... keuze genoeg.
Action hoor ik ook horrorverhalen over. Een vriendin van mijn moeder heeft daar een vast contract en haar hebben ze al op allerlei manieren proberen weg te pesten omdat ze liever tijdelijk personeel willen en niet een eind vijftiger met een vast contract. Is ze overigens nog niet gelukt.
De Aldi staat er ook om bekend dat ze slecht met hun personeel omgaan.
In jouw geval, TO, zou ik gewoon wat anders zoeken. Onzin dat wat jij beschrijft over uitzendbureaus. Heb zelf goede ervaringen met Randstad. Zij hebben heus wel wat; koerier, bezorger, telefoniste bij een pizzaboer, klantenservice (niet alleen outbound), magazijn ... keuze genoeg.
donderdag 19 oktober 2017 om 11:59
donderdag 19 oktober 2017 om 12:32
donderdag 19 oktober 2017 om 14:07
Ik ken iemand die met veel plezier bij de action werkt. En ze is"al" 26 en werkt daar nu een jaar of 2.
Denk echt dat het per filiaal verschillend is.
Maar ik zou dus niet zomaar mijn spullen inleveren TO. Je hebt een opzegtermijn voor een maand en ik zou in ieder geval voorstellen dat je die dan ook af wil maken.
Maar ik zou dus niet zomaar mijn spullen inleveren TO. Je hebt een opzegtermijn voor een maand en ik zou in ieder geval voorstellen dat je die dan ook af wil maken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 19 oktober 2017 om 14:27
Ik heb zelf bij de action gewerkt in mijn studenten tijd.IBIopviva schreef: ↑19-10-2017 14:07Ik ken iemand die met veel plezier bij de action werkt. En ze is"al" 26 en werkt daar nu een jaar of 2.
Eerst in mijn thuis stad. Daarna in de studenten stad.
Had de filiaal manager geregeld want ze wouden zo'n fijne kracht niet kwijt omdat deze toevallig op kamers ging.
Ik heb in totaal 6 jaar er gewerkt.
Met veel plezier.
Leuk werk maak je zelf.
En ja wij hadden ook van die kneusjes die het nog geen maand vol hielden.
Maja op tijd komen is ook moeilijk en je telefoon in je kluis laten ook...
Net als geen kauwgom in je mond achter de kassa... lastig.....
Dus ik snap niet waarom de action zo belachelijk wordt gemaakt.
Feit dat ze je als 18 jarige hebben aangenomen....terwijl 15 jarige goedkoper zijn...
Ik kreeg zelf bij 3x verlening bij de supermarkt ontslag want te oud.
En action waren ze juist blij met mijn "volwassenheid" En maakte mijn leeftijd niets uit.
Misschien vind je dit baantje gewoon niets dat kan...
Zoek dan gewoon een andere....
donderdag 19 oktober 2017 om 14:38
Buiten wat hier allemaal al gezegd is.. misschien een tip.
Ik heb van mijn 15e tot 20ste als bijbaan bij een bouwmarkt gewerkt (bij de Gamma.. maar vergelijkbare verhalen hoorde ik ook van mensen die bij andere bouwmarkten hebben gewerkt), ik heb het daar super leuk gehad en veel geleerd.
Ik begon bij de kassa.. later mocht ik ook verf mengen en daarna ben ik bij de servicebalie gaan werken.
We kregen allerlei cursussen over bijvoorbeeld de verhuurmachines en de werkzaamheden waren voor een bijbaan ook echt wel divers. (afhandelen klachten, contact met leveranciers, maatwerk artikelen opmaken/bestellen, advies aan mensen over klussen etc..)
Ik weet niet of het nog hetzelfde is, maar ik weet wel dat ik het toen bij mijn bijbaan 100x leuker had dan mijn klasgenoten (en later studiegenoten) die als bijbaan bij een supermarkt of callcenter werkten.
Ik heb van mijn 15e tot 20ste als bijbaan bij een bouwmarkt gewerkt (bij de Gamma.. maar vergelijkbare verhalen hoorde ik ook van mensen die bij andere bouwmarkten hebben gewerkt), ik heb het daar super leuk gehad en veel geleerd.
Ik begon bij de kassa.. later mocht ik ook verf mengen en daarna ben ik bij de servicebalie gaan werken.
We kregen allerlei cursussen over bijvoorbeeld de verhuurmachines en de werkzaamheden waren voor een bijbaan ook echt wel divers. (afhandelen klachten, contact met leveranciers, maatwerk artikelen opmaken/bestellen, advies aan mensen over klussen etc..)
Ik weet niet of het nog hetzelfde is, maar ik weet wel dat ik het toen bij mijn bijbaan 100x leuker had dan mijn klasgenoten (en later studiegenoten) die als bijbaan bij een supermarkt of callcenter werkten.
zondag 22 oktober 2017 om 17:07
Ik weet welk bedrijf dit is, heb er zelf gewerkt.
Je kan de rayonleider bellen, die van ons greep altijd in!
Je kan zelfs filiaaloverplaatsing aanvragen, van collega’s weet ik dat dat eigenlijk altijd goedgekeurd wordt.
Action is meer een bedrijf voor 18-jarige scholieren die ontslagen zijn bij Albert Heijn omdat ze te duur zijn geworden dan een bedrijf voor studenten die wat willen verdienen.
Ik heb nadat ik hier ontslag nam gewerkt bij een pizzaketen en dat was misschien nog iets erger dan de Action. Daar mocht ik na 7 uur niet werken omdat ik te duur was en lieten ze 15-jarigen kassa draaien wat niet eens mag! Zeer frustrerend, ik heb toen voor de eerste keer in mijn leven de arbeidsinspectie (inspectie swz) gebeld en die hebben dezelfde dag nog ingegrepen, dus die kan je ook bellen!
Twee dagen later nam ik daar ook ontslag.
Je kan de rayonleider bellen, die van ons greep altijd in!
Je kan zelfs filiaaloverplaatsing aanvragen, van collega’s weet ik dat dat eigenlijk altijd goedgekeurd wordt.
Action is meer een bedrijf voor 18-jarige scholieren die ontslagen zijn bij Albert Heijn omdat ze te duur zijn geworden dan een bedrijf voor studenten die wat willen verdienen.
Ik heb nadat ik hier ontslag nam gewerkt bij een pizzaketen en dat was misschien nog iets erger dan de Action. Daar mocht ik na 7 uur niet werken omdat ik te duur was en lieten ze 15-jarigen kassa draaien wat niet eens mag! Zeer frustrerend, ik heb toen voor de eerste keer in mijn leven de arbeidsinspectie (inspectie swz) gebeld en die hebben dezelfde dag nog ingegrepen, dus die kan je ook bellen!
Twee dagen later nam ik daar ook ontslag.
zondag 22 oktober 2017 om 21:38
Van dit soort baantjes vraag ik mij vooral af waarom ze nog bestaan.
Is de enige reden echt dat het alleen maar gaat om het geld? Dat kinderen ongeschoold zijn en nergens anders bij kunnen verdienen? Dat ouders vinden dat een bijbaan bij een rottige werkgever er gewoon bij hoort? Dat studenten te weinig ervaring hebben voor een studiegerelateerde baan? (waar je meestal pas in het derde jaar bachelor of in je master pas voor in aanmerking komt) Dat mensen die na het vmbo gestopt zijn met leren wat moeite hebben met het vinden van fijn en eerlijk ongeschoold werk?
Als iedereen per direct zijn baantje bij werkgevers die personeel zo behandelen zouden opzeggen zou het direct afgelopen zijn.
Kortom, dit moet je gewoon niet pikken.
(Over een paar jaar hebben ze trouwens ander personeel nodig bij dit soort ketens, omdat de zelfscan eraan komt.
Als er vanaf dan in de fysieke winkels beveiliging wordt aangenomen zonder opleiding daarin lijkt me dat dat nog best voor grappige taferelen kan zorgen.)
Is de enige reden echt dat het alleen maar gaat om het geld? Dat kinderen ongeschoold zijn en nergens anders bij kunnen verdienen? Dat ouders vinden dat een bijbaan bij een rottige werkgever er gewoon bij hoort? Dat studenten te weinig ervaring hebben voor een studiegerelateerde baan? (waar je meestal pas in het derde jaar bachelor of in je master pas voor in aanmerking komt) Dat mensen die na het vmbo gestopt zijn met leren wat moeite hebben met het vinden van fijn en eerlijk ongeschoold werk?
Als iedereen per direct zijn baantje bij werkgevers die personeel zo behandelen zouden opzeggen zou het direct afgelopen zijn.
Kortom, dit moet je gewoon niet pikken.
(Over een paar jaar hebben ze trouwens ander personeel nodig bij dit soort ketens, omdat de zelfscan eraan komt.
zondag 22 oktober 2017 om 23:04
Dat van die zakdoek is toch ook jouw probleem en niet van je werkgever? Overigens begrijp ik niet dat wanneer je zo enorm verkouden bent, als jij doet voorkomen, dat je dan een zakdoek vergeet. Overdrijven is ook een vak (en dat gevoel bekruipt me in dit gehele topic).Tijdelijk3101 schreef: ↑19-10-2017 10:28Mijn leidinggevende is niet de enige die denkt dat ze dokter is. Ik had mij daarvoor nog niet ziekgemeld maar ik zou als ik leidinggevende was alleen mensen willen waar ik iets aan heb. Ik had overigens maandag niet eens een zakdoek, echt gênant...
zondag 22 oktober 2017 om 23:10
En jij voert deze hetze tegen je werkgever dus maar al te graag en zoekt er maar al te graag het internet mee op...Tijdelijk3101 schreef: ↑19-10-2017 10:37Ik herken dat beeld!
Ze ontslaan hier trouwens ook mensen die wel gewoon normaal en aardig zijn maar geen twee karren per uur in het schap krijgen. En op sommige karren hier op mijn werk staat een tijd als 20.33 dat het klaar moet zijn. (Ja, echt op de minuut precies...) Daar zijn ze dat niet heel streng in, denk alleen als de leidinggevende jou weg wilt hebben.
Het is veel gepush en geschreeuw en geïntimideer hier. Ik heb nu via internet contact met oud-medewerkers waar een paar echt ineens ontslagen waren en een paar andere ontslag namen (ik hoor nu ook dat een oude leidinggevende steeds sloeg tegen de billen van een meisje van 16 en ze daarom ontslag nam)
Ik ga een dezer dagen me spullen inleveren, officieel staat er in mijn contract een maand opzegtermijn maar iedereen mocht per direct weg.
Heb nu al medelijden met je volgende werkgever.