Gezondheid alle pijlers

Haar struggels....

18-10-2017 21:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Mijn haar is echt moeilijk..
Ik heb droog, pluizig, dik haar en heb een grote bos krullen.
Het einde van de dag is mijn haar pluizig, futloos en uitgezakt dus hopelijk kan iemand me helpen.
Mijn vraag is heeft iemand hetzelfde als ik en heeft die iets tegen pluis en het uitzakken van krullen.
I need helpp!!

xx

Wat voor een soort type haar heb jij.

Totaal aantal stemmen: 14

Krul (21%)
Stijl (36%)
Afro (7%)
Golf (21%)
Beach (14%)
Zijn struggels een nieuw soort chips? En wie bedoel je met haar?
Hoe vaak was je het? Hoe laat je het drogen? Wat voor producten gebruik je?
Hey Marana ik was mijn haar 2x per week en de ene keer droog ik mijn haar met een fohn op een koude stand en de andere keer gewoon aan de lucht.
Ik gebruik Andrelon krul booster en andrelon oil creme.
Af en toe ook een olie die ik in huis heb.
bethweeter schreef:
18-10-2017 21:19
Zijn struggels een nieuw soort chips? En wie bedoel je met haar?
ik dacht exact hetzelfde en toen las !
Toen bedacht ik een vrouw met problemen
en gelijk dacht ik een haarstruggel een grappig lastig ding voor in je haar
you go girl
Ik zou allereerst maar eens stoppen met andrelon en investeren in goede producten voor krullend haar. En dan heb ik het niet over producten bij kappers vandaan, vaak zijn dit nog te agressieve producten voor krullen. Kijk eens op youtube filmpjes over krullen dan kom je echt al een heel eind!
Bedankt voor je comment mvr-pieker :)
Mvr-pieker schreef:
18-10-2017 21:43
Ik zou allereerst maar eens stoppen met andrelon en investeren in goede producten voor krullend haar. En dan heb ik het niet over producten bij kappers vandaan, vaak zijn dit nog te agressieve producten voor krullen. Kijk eens op youtube filmpjes over krullen dan kom je echt al een heel eind!
Dit.

Als je op het etiket kijkt van een fles shampoo (handzeep, wasspul enzovoorts) zie je als eerste aqua en daarna bijna altijd sodium laureth sulfate. Alles wat daarna komt levert je zo weinig op dat de hele rits in het schap in principe hetzelfde spul is, maar dan met wat kleur- en geur verschillen.

Begin dus eens met een shampoo waar die sodium laureth sulfate niet in zit. En liefst ook geen siliconen. Lees het etiket, alles dat eindigt op -one wil je er dus niet in hebben. Bij krul ook geen alcohol en/of parfum. Een beetje kapper heeft monstertjes. Vraag ze gewoon. Ik heb er eentje van de kapper, die is super. Ik heb er ook eentje van de Tuinen. Kost hetzelfde maar mijn haar is daarna stug en voelt als touw, terwijl er genoeg mensen weg van zijn. Kwestie van uittesten dus.

Je haar twee of drie keer per week goed uitspoelen, maximaal 1x per week shampoo, liever nog minder (van de kapper of de tuinen bijvoorbeeld, of geen shampoo maar conditioner). En een keer de punten goed laten knippen, liefst door een krullenkapper. Als je haar nat is, met een grove kam de klitten eruit, als het eenmaal droog is liefst niet kammen, of met je vingers. En mijn zus (enorme bos krul) zet het ´s nachts in een losse knot vast boven op haar hoofd (model Wiske ;-D ). In de ochtend trekt ze het elastiek eruit en het zit altijd goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik lees even mee want ben echt ten einde raad.. Ik had na veel moeite een grote bos krullen lekker dik en oh wat was ik er blij mee eindelijk lang haar! Toen heb ik de stommiteit begaan om het in het buitenland te laten blonderen en sindsdien is het gewoon heftig qua haarverlies! Terug in Holland heb ik een bob geknipt me haar is nu futloos en zwak en veel haaruitval soms vanaf de wortel.. ja heb het zelf gedaan en ben zo ongelooflijk boos op mijzelf maar nu kan ik wel zitten mokken ik heb me les in ieder geval geleerd.

Ik lees mee ontrent tips. Ik ben gestopt met heet water douchen en was me haar 2 keer per week en alleen conditioner en soms shampoo.. stylen enz deed ik al niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven