Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Grutt, wat verdrietig! Na een positieve test zie je toch al een leven voor je met het kindje. Ik hoop voor je dat het snel weer raak zal zijn.

@Littledreamer, fijn, die tabel! Ik heb 3 nov de eerste afspraak... Zo spannend!

@muca, nou inderdaad sterke zwemmertjes! Wat een wonder is het ook hè.

@Marielouise, heb je de echo al gehad? Ben benieuwd of het er 2 zijn!

Hebben jullie het al aan je ouders vertelt?
Wij wel, gezien onze voorgeschiedenis. Ik merk dat het fijn is (juist ook als het mis gaat), we krijgen veel steun van ze. Sowieso hou ik niet van geheimen hoor, ben een open boek.
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:55
98.05% gewijzigd
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:56
98.44% gewijzigd
Ik heb het wel meteen aan m’n ouders verteld; heb een goede band en kan me echt niet voorstellen dat niet te doen. Bovendien wil ik ook dat zij het weten als ik een miskraam heb. De ouders van m’n vriend weten het ook. Voor de rest nog bijna niemand.

Als aanvulling op schema nog trouwens; ik ben 26 jaar en als m’n berekening klopt 16 juni uitgerekend (en dan ben ik 27 intussen).
Grut: wat verdrietig:-(! Heel veel sterkte! Geef jezelf de tijd en ik hoop dat jullie als jullie er klaar voor zijn snel weer een positieve test in handen hebben!
Leuk, een tabel!
Ik ben 29 en mijn datum is rond 10 juni. Dan ben ik 30. Eerste kindje.
Eind oktober naar de verloskundige.
Herkennen jullie dit? Ik voel me vooral smorgens compleet futloos. Geen energie. Gevoel flauw te vallen. Niet lang op Mn benen kunnen staan.. licht in het hoofd. Heel moe.
Ik ben 6 weken en twee dagen.
@Blauwebes, heel herkenbaar, dat futloze gevoel. Ik word ook duizelig bij het staan: gisteren ging ik met mijn zoontje schoenen kopen, bukken/staan/bukken/staan, oeps. Dat duidt op een lage bloeddruk dacht ik.
Ik denk altijd maar zo: lage bloeddruk is beter dan een hoge.
....
95.86% gewijzigd
Ik zal het binnenkort aanpassen!
Lig nu even in bed.. ik ben super moe en geen fut meer om op mijn benen te staan. Sowieso heb ik altijd al een lage bloeddruk en dat wordt met een zwangerschap vaak nog erger. Toevallig heb ik laatst gelezen dat je, met een lage bloeddruk, meer kans hebt op een meisje 😂 ben benieuwd of dat dit keer ook zo is..

Onze ouders weten het nog niet, we willen het wel vertellen wanneer we de echo hebben gehad. Op het werk weten een aantal het al wel; ik werk in een setting waarbij kans is op verbale en fysieke agressie dus dan is het prettig dat collega’s weten dat je liever sommige situaties uit de weg gaat..
Ik heb ook soms geen fut meer om te staan en moet dan echt zitten of liggen.. Haha! Ook duizelig met bukken en weer opstaan, bv tijdens het boodschappen doen..

Snap overigens dat je het gezegd hebt op je werk! Zelf probeer ik het na 12 weken te zeggen, tenzij ik een keer van mijn stokje ga... dat gevoel wordt met de dag erger.
Maar we kunnen dus niks doen tegen onze lage bloeddruk?
BlauweBes30 schreef:
19-10-2017 14:08
Maar we kunnen dus niks doen tegen onze lage bloeddruk?
Ik had de vorige keer een erg laag ijzergehalte wat mede zorgde voor mijn vermoeidheid. Hiervoor at ik voornamelijk ijzerrijk voedsel en combinaties van voedingsmiddelen die zorgen voor een goede opname van de ijzer. Ik wacht nog even af tot ik bloed geprikt heb welke uitslag eruit komt.. maar ik vermoed dat ik dat nu ook wel weer zal moeten doen..
Lalameme schreef:
18-10-2017 22:43
Gefeliciteerd Littledreamer, ik heb in een ander topic een tijdje met je geschreven! Ik ben blij voor je!

Ik hoop dat ik mij hier binnenkort bij kan aansluiten, nog even geduld! :)

Voor alle andere, uiteraard ook gefeliciteerd! :)
Wat lief! Dank je wel! Hopelijk zien we je snel terug met goed nieuws 😘
Grutt, veel sterkte zeg! Wat onwijs naar voor jullie...

Welkom muca, en gefeliciteerd! Wat heftig zeg, ik heb even opgezocht wat cholestase is.. eerder wel eens een opmerking langs horen komen van de vk over jeukende handen en voeten maar wist niet dat het hiermee te maken had.. heeft dit ook nog gevolgen gehad voor jullie dochter of was je er op tijd bij?
...
99.11% gewijzigd
Ik ben ook zooooo moeeee :yawnee: probeer tussen de middag even te rusten en zodra de kids op bed liggen ga ik ook. Ook niet echt misselijk maar wel een soort BAH gevoel. Ik ben trouwens 27 en dit word mijn derde kindje. Uitgerekende datum weet ik nog niet. Voor als iemand het in de tabel wilt zetten. Grutt wat verdrietig nieuws heel veel sterkte en snel een plakkertje voor jullie. Muca gefeliciteerd!! :bye:
Ik zou heel graag op iedereen willen reageren, zit alleen midden in een verhuizing dus op het moment even heel druk.. nu even gauw eten en dan de echo.... zal jullie daarna even update geven. :)
Aan de lage bloeddruk valt niet zoveel te doen. Begin het zelf ook wel te merken bij snel opstaan (al moet ik zeggen dat ik het als 16-jarige snelgroeiende tiener nog veel erger had ;)). Drop eten is in ieder geval niet zo’n goed idee, in de zwangerschap heb je denk ik beter beetje lage bloeddruk dan hoge (mag daarom ook niet meer dan paar dropjes per dag van Voedingscentrum 😉) in ieder geval genoeg drinken en eten denk ik
Als ik stil ga zitten kickt vermoeidheid wel echt in. Moet supervroeg op elke dag en ben pas laat thuis en opzich gaat t wel, maar die terugweg naar huis (gelukkig met OV!)...
Cholestase moet ik zo even opzoeken :D

Lage bloeddruk heb ik ook volgens de verpleegkundigen bij de bloedbank. Maar nu geen duizeligheid of iets dergelijks.
Wel moe! Ik ben blij dat het bijna weekend is.
Dank dames. We hopen zelf ook dat we over een tijdje weer een mooie test mogen vasthouden en vervolgens een vitale zwangerschap.

Ik herken de klachten mbt lage bloeddruk. Mijn vk gaf tijdens de zwangerschap aan dat dropjes eten geen probleem was als je sterretjes ging zien. Maar mijn advies is bespreek het met je vk en dan hoor je wel hoeveel dropjes je wel of niet mag.
anoniem_649e0266900b8 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 22:50
0.54% gewijzigd
Ik heb t idee dat m'n buik al wat dikker is trouwens. Dat zal door m'n darmen komen dan toch? :lol:
Wij hebben net de echo gehad, helaas ben ik toch maar in de 4 weken zwanger en konden ze niet echt veel zien. 7 november heb ik om 19:00 nieuwe afspraak, hopelijk kunnen ze dan ook zien of het een tweeling is. :) ben benieuwd hoe de andere echo's gaan:)
4 weken is ook zwanger! Maar wel nog langer afwachten idd :) maar weer afwachten dan :)
@grutt Wat jammer dat het mis is gegaan. Hopelijk krijgen jullie snel weer een positieve test.

@littledreamer Ik ben altijd al een slechte slaper geweest en gebruikte ik regelmatig slaappillen. Die probeer ik nu zo veel mogelijk te laten liggen, maar dat vergt erg veel zelfdiscipline, want ik slaap dan maar 3-4 uur per nacht. Elke avond voelt als een strijd, ik word al zenuwachtig als ik ga liggen, heel vervelend.

@Marie-louise hopelijk zien ze over 3 weken meer!

@Farah Ik word ook al wat dikker hoor, heb al wat truien in een maatje groter gekocht, dan zie je het niet :)

Wij hebben trouwens een echo afspraak gemaakt bij een pretecho centrum, aanstaande maandag voorafgaand aan het counselingsgesprek bij de verloskundige. Wel zo fijn dat we dan tenminste een beetje een idee hebben van waar we over moeten gaan beslissen...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven