Zwanger! Uitgerekend juni 2018

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | ![]() |
Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
Lientjelotje | ||||
Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | ![]() | |
Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
Marie-louise | 7 november echo | |||
Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | ![]() |
Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | ![]() |
Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
Muisje1117 | Derde | |||
Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | ![]() |
momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
vlinder | Tweede | 9november echo | ||
misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho | ![]() ![]() |

anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:39
Jemig little dreamer, wat zal je ontzettend geschrokken zijn. Hopelijk kan je lekker ontspannen dit weekend en hebben jullie maandag een prachtige echo!
Charlie ik denk dat we de onzekerheid heel erg herkennen hoor...
Mijn eerste zwangerschap wist ik door de pijn aan mijn borsten dat ik in verwachting was... nu zijn ze helemaal niet gevoelig.
De echte kwalen begonnen toen in week 7. Ik werd toen zo ziek dat ik tot week 17 niet heb kunnen werken.
Dus als dit een voorbode is misschien wel iets minder heftig...hope zo.
Fijn weekend ladies!
Charlie ik denk dat we de onzekerheid heel erg herkennen hoor...
Mijn eerste zwangerschap wist ik door de pijn aan mijn borsten dat ik in verwachting was... nu zijn ze helemaal niet gevoelig.
De echte kwalen begonnen toen in week 7. Ik werd toen zo ziek dat ik tot week 17 niet heb kunnen werken.
Dus als dit een voorbode is misschien wel iets minder heftig...hope zo.
Fijn weekend ladies!
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:54
Denk dat we inderdaad allemaal uit alle tekenen en kwaaltjes onze zekerheid halen. Ik koester mijn pijnlijke borsten en ben blij dat ik nog niet alle bh's met een cupje meer van de vorige zwangerschap heb weggegooid (was er namelijk tot een klein jaar geleden van overtuigd dat één kind echt genoeg was..).
Tot vorige week had ik meer een menstruatie-achtig gevoel, dat is nu minder.
Vorige zwangerschap was ik compleet in paniek omdat ik na vijf dagen misselijkheid er ineens vanaf was. Daar zat ik dan met een voorraad gembersnoepjes, gemberthee en een pond verse gember te janken. Maar er was niks aan de hand.
Vooral proberen niet te druk te maken is dus het advies!
Tot vorige week had ik meer een menstruatie-achtig gevoel, dat is nu minder.
Vorige zwangerschap was ik compleet in paniek omdat ik na vijf dagen misselijkheid er ineens vanaf was. Daar zat ik dan met een voorraad gembersnoepjes, gemberthee en een pond verse gember te janken. Maar er was niks aan de hand.
Vooral proberen niet te druk te maken is dus het advies!
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:46
Little dreamer sterkte en succes maandag bij de echo
Ik heb kans op een bbz door een half goede eileider. Dus checken ze of het goed zit en de kleine zit gelukkig op de juiste plek.
Ik merk dat Mn lichaam veranderd , ben kapot na een dagje huishouden en stad/shoppen . Standaard op de meeste zaterdagen maar ik heb het geweten
Bekkenpijn en lichte steekjes in Mn baarmoeder of banden
Lig nu languit op de bank en nu gaat t weer.
Wat merken jullie?
Oja moet veel meer plassen nu ook overdag
Ik heb kans op een bbz door een half goede eileider. Dus checken ze of het goed zit en de kleine zit gelukkig op de juiste plek.
Ik merk dat Mn lichaam veranderd , ben kapot na een dagje huishouden en stad/shoppen . Standaard op de meeste zaterdagen maar ik heb het geweten
Lig nu languit op de bank en nu gaat t weer.
Wat merken jullie?
Oja moet veel meer plassen nu ook overdag
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:33
Ik eet gelukkig nog prima. Vandaag wel échte duizeligheidsklachten gekregen, bijna omgevallen tijdens het douchen (voortaan eerst eten, dan douchen)... balen van de misselijkheid! Ik hoop dat dat mij bespaard blijft. Gember is inderdaad een optie, ginger ale maar je hebt ook capsules (en dat werkt dus echt, is geen onzin). Maar als dat allemaal niet werkt zijn er ook nog andere medicijnen die tijdens zwangerschap kunnen dus als t écht heel vervelend wordt zou K naar de huisarts gaan

zondag 22 oktober 2017 om 07:25
Bij mij zijn de klachten zo minimaal en zeker in verhouding tot de vorige keer dat ik er toch ook wel wat onzeker van wordt...maar ik hou me maar vast aan het gegeven dat geen enkele zwangerschap het zelfde is. En wat niet is kan nog komen 
Ik heb nog wel regelmatig een wat gevoelige onderrug en slapen gaat wat moeilijker dan normaal. Vooral als ik vroeg (rond 5) wakker wordt kan ik niet meer inslapen. Normaal echt geen moeite mee.
Wij hebben het nieuws aan onze beide ouders en zussen verteld. Tis nog wat vroeg maar wilde wel dat ze het als eerst weten want er komen de aankomende week verschillende activiteiten met vriendinnen aan waarbij ik het bijna onmogelijk (bezoek sauna en pretpark) geheim kan houden. Vind het ook niet zo erg, als het toch mis blijkt te zijn deel ik het ook met deze meiden.
Fijne zondag allemaal!

Ik heb nog wel regelmatig een wat gevoelige onderrug en slapen gaat wat moeilijker dan normaal. Vooral als ik vroeg (rond 5) wakker wordt kan ik niet meer inslapen. Normaal echt geen moeite mee.
Wij hebben het nieuws aan onze beide ouders en zussen verteld. Tis nog wat vroeg maar wilde wel dat ze het als eerst weten want er komen de aankomende week verschillende activiteiten met vriendinnen aan waarbij ik het bijna onmogelijk (bezoek sauna en pretpark) geheim kan houden. Vind het ook niet zo erg, als het toch mis blijkt te zijn deel ik het ook met deze meiden.
Fijne zondag allemaal!
zondag 22 oktober 2017 om 12:01
Oei Charlie, niet omvallen zeg!
Muisje, lastig zeg, zo misselijk zijn. Heb je het de hele dag? Klinkt wel heftig... Je kan via de huisarts ook pilletjes ervoor krijgen die schijnen te helpen.
Jippjann, ik heb ook nog maar 1 eileier, heb een bbz gehad.
Bij mijn andere zwangerschappen werd ik met 6 weken misselijk. Omdat het bij mij ook vaak mis is gegaan, kan ik niet wachten, haha, misselijkheid = feest. Het begint nu wel echt bij mij. Vanochtend een cracker in bed gegeten. Verder nog steeds last van duizeligheid en tegen een uur of 5 word ik zooooo moe!
Muisje, lastig zeg, zo misselijk zijn. Heb je het de hele dag? Klinkt wel heftig... Je kan via de huisarts ook pilletjes ervoor krijgen die schijnen te helpen.
Bij mijn andere zwangerschappen werd ik met 6 weken misselijk. Omdat het bij mij ook vaak mis is gegaan, kan ik niet wachten, haha, misselijkheid = feest. Het begint nu wel echt bij mij. Vanochtend een cracker in bed gegeten. Verder nog steeds last van duizeligheid en tegen een uur of 5 word ik zooooo moe!
zondag 22 oktober 2017 om 13:35
Het was gisteren even heel erg, daarna trok het weer weg gelukkig, merk wel als ik opsta in de ochtend dat ik me licht misselijk voel dus probeer snel wat te eten.Anja34 schreef: ↑22-10-2017 12:01Oei Charlie, niet omvallen zeg!

zondag 22 oktober 2017 om 20:16
Om te beginnen sorry dat ik nog even zo stil ben, ik lees alles mee. Maar heb het zoooo druk met de verhuizing dat ik geen tijd had om te antwoorden.
Little dreamer, wat lijkt me dat eng om mee te maken indd gelukkig dat de krampen weg bleven. Hopelijk op een goede echo maandag avond! Heel veel succes.
En voor iedereen met de klachten, alle klachten klinken erg herkenbaar. Mijn vriend vind mij beetje overdrijven als ik zo moe over kom. Dan zegt die, je bent maar 4,5 week zwanger. Maar goed, heb een klein monstertje op schoot. Waardoor een bericht typen lastig gaat hihi. Gauw zal ik op iedereen zoveel mogelijk proberen te reageren!!
Little dreamer, wat lijkt me dat eng om mee te maken indd gelukkig dat de krampen weg bleven. Hopelijk op een goede echo maandag avond! Heel veel succes.
En voor iedereen met de klachten, alle klachten klinken erg herkenbaar. Mijn vriend vind mij beetje overdrijven als ik zo moe over kom. Dan zegt die, je bent maar 4,5 week zwanger. Maar goed, heb een klein monstertje op schoot. Waardoor een bericht typen lastig gaat hihi. Gauw zal ik op iedereen zoveel mogelijk proberen te reageren!!

maandag 23 oktober 2017 om 11:03
Ik ben ook zooooo moe! Voel me net een bejaarde. Echt genieten van de vrijheid van de laatste kinderloze maanden is er dus niet echt bij. Gelukkig wel de rust en mogelijkheid om de hele dag te kunnen bankhangen en luieren op bed (alhoewel ik er als een berg tegenop zie om morgen weer 9 uur achter elkaar te moeten werken....)
Vanmiddag de eerste echo, kijken of de gummybeer leeft! Spannend!
Vanmiddag de eerste echo, kijken of de gummybeer leeft! Spannend!
maandag 23 oktober 2017 om 13:03
Littledreamer: ik hoop dat je vandaag een mooie echo hebt!!
Wat een bekende klachten hier... ik ben zelf helemaal futloos en kan veelal liggen/zitten. Huishouden gaat echt moeizaam, na elk klusje ben ik weer buiten adem. Zo moe heb ik me nooit gevoeld.
Helaas afgelopen weekend bruinverlies gehad en ik ben daarvan geschrokken. Het is nu weg, maar de onrust blijft wel... pfff hoop maar dat alles goed is! Volgende week de echo!
Wat een bekende klachten hier... ik ben zelf helemaal futloos en kan veelal liggen/zitten. Huishouden gaat echt moeizaam, na elk klusje ben ik weer buiten adem. Zo moe heb ik me nooit gevoeld.
Helaas afgelopen weekend bruinverlies gehad en ik ben daarvan geschrokken. Het is nu weg, maar de onrust blijft wel... pfff hoop maar dat alles goed is! Volgende week de echo!
maandag 23 oktober 2017 om 13:05

maandag 23 oktober 2017 om 13:12
Spannend fragolisa! Ik duim voor een mooie duidelijke echo! Laat je het weten?
Marie-Louise; geen probleem toch? Straks lekker genieten van jullie nieuwe huis.. en idd kan het voor een buitenstaander vreemd klinken als je aangeeft al zo’n last te hebben van vermoeidheid. Mijn man houdt ook de app bij waarin staat welke ontwikkeling doorgemaakt wordt (en vooral welke last je ervan kunt hebben!) Op die manier wordt hetgeen ik aangeef ook een beetje wetenschappelijk onderbouwt
Lente; ik merk ook al dat ik begin af te vallen omdat ik dingen niet meer kan verdragen.. zo gek he! Maar juist koolzuurhoudende drankjes werken dus? Zal eens Spa rood in huis halen, ben benieuwd! Morgen eindelijk de echo! Het schiet al op voor jullie..
Anja; vervelend de duizeligheid.. kun je binnenkort al bloedprilken? Misschien is er dan iets vanuit de uitslag waar je iets mee kunt?
Kleineliefde; weinig klachten zegt niets hoor! Juist blij mee zijn toch? Snap dat het je onzeker kan maken wanneer je eerder wat anders hebt meegemaakt maar wat je zegt; geen zwangerschap is hetzelfde!
Jippjan; dank je wel! Ik herken de vermoeidheid en duizeligheid zeker! Veel meer ook dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik grapte gisteren al tegen mijn man dat het vast een tweeling moet zijn
ben benieuwd vanavond!
Muca; nieuwsgierig; wat heeft je dan over de streep getrokken dat jullie toch een tweede kindje wilde?
Charlie; geen zorgen hoor! Gelukkig nog maar een paar dagen geduld tot de eerste echo..
Marie-Louise; geen probleem toch? Straks lekker genieten van jullie nieuwe huis.. en idd kan het voor een buitenstaander vreemd klinken als je aangeeft al zo’n last te hebben van vermoeidheid. Mijn man houdt ook de app bij waarin staat welke ontwikkeling doorgemaakt wordt (en vooral welke last je ervan kunt hebben!) Op die manier wordt hetgeen ik aangeef ook een beetje wetenschappelijk onderbouwt
Lente; ik merk ook al dat ik begin af te vallen omdat ik dingen niet meer kan verdragen.. zo gek he! Maar juist koolzuurhoudende drankjes werken dus? Zal eens Spa rood in huis halen, ben benieuwd! Morgen eindelijk de echo! Het schiet al op voor jullie..
Anja; vervelend de duizeligheid.. kun je binnenkort al bloedprilken? Misschien is er dan iets vanuit de uitslag waar je iets mee kunt?
Kleineliefde; weinig klachten zegt niets hoor! Juist blij mee zijn toch? Snap dat het je onzeker kan maken wanneer je eerder wat anders hebt meegemaakt maar wat je zegt; geen zwangerschap is hetzelfde!
Jippjan; dank je wel! Ik herken de vermoeidheid en duizeligheid zeker! Veel meer ook dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik grapte gisteren al tegen mijn man dat het vast een tweeling moet zijn

Muca; nieuwsgierig; wat heeft je dan over de streep getrokken dat jullie toch een tweede kindje wilde?
Charlie; geen zorgen hoor! Gelukkig nog maar een paar dagen geduld tot de eerste echo..

maandag 23 oktober 2017 om 15:24
Ohh wat goed! Wat fijn dat jullie de echo al hebben! Ik moet nog 2,5 week wachten
Verder hier opzich nog niet heel veel klachten, maarr begin me echt gaar te voelen. Moe en sloom.
Maargoed alles voor een goed doel!
Wat vervelend dat sommige zich hier zo misselijk voelen! Dit heb ik gelukkig nog niet, maar kan nog komen. Immers pas 5 +5 weken...
Haha echt heel dom trouwens gister nog even een test gedaan (i know overbodig)! Maar toch beetje onzeker ofzo.
Maaar deze was echt knalpositief! Kleur 2x zo donker als de andere lijn.
Zijn jullie al begonnen met vertellen aan vrienden/familie?

Verder hier opzich nog niet heel veel klachten, maarr begin me echt gaar te voelen. Moe en sloom.
Maargoed alles voor een goed doel!
Wat vervelend dat sommige zich hier zo misselijk voelen! Dit heb ik gelukkig nog niet, maar kan nog komen. Immers pas 5 +5 weken...
Haha echt heel dom trouwens gister nog even een test gedaan (i know overbodig)! Maar toch beetje onzeker ofzo.
Maaar deze was echt knalpositief! Kleur 2x zo donker als de andere lijn.
Zijn jullie al begonnen met vertellen aan vrienden/familie?
maandag 23 oktober 2017 om 15:43
Hier zou ik vandaag een echo krijgen om 19:00 uur nu moet ik werken en lukt het me niet om daar te zijn hebben ze me naar 15 november verzet!! Ik ben
volgende week ga ik wel op eigen houtje een echo laten maken bij een privé kliniek, want wil nu wel eens weten hoe ver ik nou precies ben en of alles wel goed zit. Behoorlijk teleurgesteld want keek er zo naar uit. En die vermoeidheid en misselijkheid helpen ook niet
klaag berichtje dit sorry!