Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
woensdag 18 oktober 2017 om 22:32
Sense en Pippeltje, veel succes morgen, meiden! Ik hoop op mooie resultaten! En Pippeltje, ik had iid wat Animal schreef, 3 grote eicellen (groter dan die van jou) en 3 kleine (kleiner dan die van jou, haha) twee dagen voor de punctie en uit alle zes is een eicel gekomen, waarvan er maar eentje niet goed was. Dus ik heb goede hoop voor jou, hoor!
Animal, ik heb je even gepb-d over die granocyte, maar 'no pressure', hoor. Snap het als je te veel aan je hoofd hebt om erop te reageren. En moest even lachen om je gedachtes over AMH en PCOS, ik snap er ook zovaak geen r**t van, zo herkenbaar! Ik zit zelf meer in de exacte wetenschap en kan me er soms zo aan irriteren dat het menselijk lichaam zich niet gewoon netjes aan wetten en regeltjes houdt!
Animal, ik heb je even gepb-d over die granocyte, maar 'no pressure', hoor. Snap het als je te veel aan je hoofd hebt om erop te reageren. En moest even lachen om je gedachtes over AMH en PCOS, ik snap er ook zovaak geen r**t van, zo herkenbaar! Ik zit zelf meer in de exacte wetenschap en kan me er soms zo aan irriteren dat het menselijk lichaam zich niet gewoon netjes aan wetten en regeltjes houdt!
windmolen wijzigde dit bericht op 18-10-2017 22:49
0.13% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 09:12
Sense & Pippeltje succes meiden met de puncties, het klinkt als een mooi aantal. Ik denk vandaag aan jullie!
Boulu klopt idd, vorige week zei mn gyno al dat mijn AMH waarde goed is, maar dat is van de vorige bloedtesten in juni dit jaar...hoeveel het dan precies is weet ik niet. Heb mij er ook nooit bij stil gestaan dit te vragen, maar nu ik het zo vaak lees, wil ik het straks ook wel weten hoeveel het dan precies is. Nee idd juist daarom ben ik ook wel bij dat ze dit eerst willen onderzoeken.
Manlief vertelde mij gisteren dat hij na deze IUI even een pauze wil inlassen tot het volgende jaar, want hij wil niet in de decembermaand ermee bezig zijn. Daar baalde ik wel flink van, want ik wou juist zo snel mogelijk weer doorgaan. Ook verzekeringstechnisch gezien..en ik ben juist iemand die wil doorpakken als ik eenmaal ergens aan begonnen ben..dus ik vind het lastig om daarmee in te stemmen..

Boulu klopt idd, vorige week zei mn gyno al dat mijn AMH waarde goed is, maar dat is van de vorige bloedtesten in juni dit jaar...hoeveel het dan precies is weet ik niet. Heb mij er ook nooit bij stil gestaan dit te vragen, maar nu ik het zo vaak lees, wil ik het straks ook wel weten hoeveel het dan precies is. Nee idd juist daarom ben ik ook wel bij dat ze dit eerst willen onderzoeken.
Manlief vertelde mij gisteren dat hij na deze IUI even een pauze wil inlassen tot het volgende jaar, want hij wil niet in de decembermaand ermee bezig zijn. Daar baalde ik wel flink van, want ik wou juist zo snel mogelijk weer doorgaan. Ook verzekeringstechnisch gezien..en ik ben juist iemand die wil doorpakken als ik eenmaal ergens aan begonnen ben..dus ik vind het lastig om daarmee in te stemmen..

Shine bright like a diamond

donderdag 19 oktober 2017 om 09:20
Succes met de puncties dames! Ik duim voor een mooie opbrengst
Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje?
Ohh Miekje wat erg van die morning afterpil reclame... alhoewel, ik heb hier eens een topic voorbij zien komen van iemand die met ivf zwanger was geraakt en het toch wilde laten weghalen
Ik snap dat je baalt Diamond... Herkenbaar ook wel, wij zitten ook niet altijd op één lijn qua traject en dat vind ik soms wel moeilijk. Maar ook goed dat hij aangeeft dat hij even rust wil, volgens mij is het voor mannen namelijk ook ontzettend zwaar allemaal. Iemand zei ooit tegen mij dat mannen hetzelfde voelen en dat was wel een eye opener voor mij. Ik hoop dat jullie er uit komen (vast wel)
Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje?
Ohh Miekje wat erg van die morning afterpil reclame... alhoewel, ik heb hier eens een topic voorbij zien komen van iemand die met ivf zwanger was geraakt en het toch wilde laten weghalen

Ik snap dat je baalt Diamond... Herkenbaar ook wel, wij zitten ook niet altijd op één lijn qua traject en dat vind ik soms wel moeilijk. Maar ook goed dat hij aangeeft dat hij even rust wil, volgens mij is het voor mannen namelijk ook ontzettend zwaar allemaal. Iemand zei ooit tegen mij dat mannen hetzelfde voelen en dat was wel een eye opener voor mij. Ik hoop dat jullie er uit komen (vast wel)
donderdag 19 oktober 2017 om 11:56
Sense wat een mooie opbrengst! En fijn dat het meeviel en heel fijn dat je een fijne verpleegster hebt, die je ook nog een beetje kent. Laat je lekker verwennen door haar en straks door jouw man.
Diamond, het is best lastig. Ik snap dat je door wilt. Mijn man zegt ook altijd, ik vind dat je je lijf even rust moet geven. Ik zie niet in waarom, maar goed, dat is zijn mening. En ik denk dat de gemiddelde man het net zo rot en ingrijpend vindt dan wij vrouwen, maar dat ze het net zo snel zullen zeggen/toegeven. Over het algemeen heb ik wel het idee dat mannen iets meer geduld hebben, maar dat ze net zoveel onzekerheid hebben als wij. En er zullen ook zeker mannen zijn met een grotere kinderwens dan hun vrouw.
Ik denk wel dat het voor jouw eierstokken niet verkeerd is om even rust te hebben. Er is toch een grote hoeveelheid hormonen ingegaan. Na een punctie willen ze wel verplicht een maand rust, waarom naar een escape IUI niet? Anders zou je na een IVF waar maar 3 follikels zijn ook wel gelijk door mogen. Op basis daarvan zou ik wel zeggen, neem een maand rust. Maar wie weet zijn de gedachten van de artsen wel heel anders.
Selin, fijn dat je weer mag starten!
Diamond, het is best lastig. Ik snap dat je door wilt. Mijn man zegt ook altijd, ik vind dat je je lijf even rust moet geven. Ik zie niet in waarom, maar goed, dat is zijn mening. En ik denk dat de gemiddelde man het net zo rot en ingrijpend vindt dan wij vrouwen, maar dat ze het net zo snel zullen zeggen/toegeven. Over het algemeen heb ik wel het idee dat mannen iets meer geduld hebben, maar dat ze net zoveel onzekerheid hebben als wij. En er zullen ook zeker mannen zijn met een grotere kinderwens dan hun vrouw.
Ik denk wel dat het voor jouw eierstokken niet verkeerd is om even rust te hebben. Er is toch een grote hoeveelheid hormonen ingegaan. Na een punctie willen ze wel verplicht een maand rust, waarom naar een escape IUI niet? Anders zou je na een IVF waar maar 3 follikels zijn ook wel gelijk door mogen. Op basis daarvan zou ik wel zeggen, neem een maand rust. Maar wie weet zijn de gedachten van de artsen wel heel anders.
Selin, fijn dat je weer mag starten!
donderdag 19 oktober 2017 om 12:27
donderdag 19 oktober 2017 om 12:45
Hier een negatieve test.. We waren er al op ingesteld. Email naar Düsseldorf eruit met bestelling nieuwe medicatie, zodat ik gelijk door kan voor de Cryo TP. (laatste cryo, en nog een tweedaagse eicel) Ook heb ik meteen advies gevraagd of doorgaan met nieuwe poging (IVF4) nog zin heeft. of er überhaupt nog kans bestaat op een zwangerschap na 8 terugplaatsingen. (en daarvoor ook nog eens 6x keer IUI) De hoop op het papa en mama worden is ver te zoeken...
donderdag 19 oktober 2017 om 12:57
Pippeltje en Sense wat een goed nieuws, 11 eicellen
(allebei 11, wat grappig!) . Daar zit vast wat bruikbaars tussen. Wanneer horen jullie meer? Spannende dagen komen nu, maar de kans dat je een tp hebt is wel erg groot. Maar goed, je wilt het eerst horen natuurlijk!
Diamond, dat zijn lastige dingen als je gevoelens hierover verschillen. Snap ergens je man ook wel, maar jou ook zeker dat je door wilt. Denk wel dat je, hoe moeilijk het ook is, toch wel naar elkaar moet blijven luisteren wil je het vol blijven houden. In dat opzicht zou ik wel de wens van je partner respecteren. Maar snap je teleurstelling heel goed. Ben ook van doorgaan hoor, zolang ik me goed voel uiteraard. En ja denk idd ook dat het voor mannen even zwaar is. Merk aan mijn man ook altijd dat hij ergens mee zit als het niet goed gaat en ook onzeker of alles goed met een zwangerschap etc. Zij staan ook maar een beetje aan de zijlijn… Ik hoop voor je dat de escape IUI toch gelukt is, dan hoeven jullie daar niet meer over na te denken over een eventuele rustmaand
Boulu fijn dat je AMH waarde goed is, dat geeft wel een goed gevoel. Nu hopen op een succesvolle volgende ronde…
Miekje, bij jou gaat er binnenkort dus ook weer wat gebeuren! Welkom terug…
Windmolen en Smurff hoop zo dat het met jullie laatste cryo goed zal gaan en dat jullie niet opnieuw hoeven te beginnen, duim voor jullie!
Doces, trek je het nog meid?
Hier gaat het prima. 13DPO en nog niets!
Zou het dames, zou het?
En vooral: blijft het dan goed gaan?

Diamond, dat zijn lastige dingen als je gevoelens hierover verschillen. Snap ergens je man ook wel, maar jou ook zeker dat je door wilt. Denk wel dat je, hoe moeilijk het ook is, toch wel naar elkaar moet blijven luisteren wil je het vol blijven houden. In dat opzicht zou ik wel de wens van je partner respecteren. Maar snap je teleurstelling heel goed. Ben ook van doorgaan hoor, zolang ik me goed voel uiteraard. En ja denk idd ook dat het voor mannen even zwaar is. Merk aan mijn man ook altijd dat hij ergens mee zit als het niet goed gaat en ook onzeker of alles goed met een zwangerschap etc. Zij staan ook maar een beetje aan de zijlijn… Ik hoop voor je dat de escape IUI toch gelukt is, dan hoeven jullie daar niet meer over na te denken over een eventuele rustmaand

Boulu fijn dat je AMH waarde goed is, dat geeft wel een goed gevoel. Nu hopen op een succesvolle volgende ronde…
Miekje, bij jou gaat er binnenkort dus ook weer wat gebeuren! Welkom terug…
Windmolen en Smurff hoop zo dat het met jullie laatste cryo goed zal gaan en dat jullie niet opnieuw hoeven te beginnen, duim voor jullie!
Doces, trek je het nog meid?

Hier gaat het prima. 13DPO en nog niets!

lilly1980 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 12:59
0.03% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 12:58
Oh Shit Dazzle zie nu jouw bericht, ik had zoooooveel hoop voor jou ... snap dat die vraag echt door je hoofd speelt...Dazzle_ schreef: ↑19-10-2017 12:45Hier een negatieve test.. We waren er al op ingesteld. Email naar Düsseldorf eruit met bestelling nieuwe medicatie, zodat ik gelijk door kan voor de Cryo TP. (laatste cryo, en nog een tweedaagse eicel) Ook heb ik meteen advies gevraagd of doorgaan met nieuwe poging (IVF4) nog zin heeft. of er überhaupt nog kans bestaat op een zwangerschap na 8 terugplaatsingen. (en daarvoor ook nog eens 6x keer IUI) De hoop op het papa en mama worden is ver te zoeken...

donderdag 19 oktober 2017 om 13:16
Bedankt voor jullie lieve reacties, ervaringen en adviezen
Msfiddler ja klopt hij geeft wel aan dat hij het zwaar vind, maar dat hij heeft hij mij al vaker gezegd, ik moest er (heel gemeen) om lachen en vroeg waarom jij prikt niks etc. Maar hij vind het vooral lastig dat ik zo verander met hormonen, nergens zin meer in, afstandelijker, soms een draak en sneller geïrriteerd
..dat beantwoord ook gelijk de vragen van Sense en een drieling hahahah
Animal ja dat klopt ook. We hebben hierna sowieso een maand rust ook want ze willen eerst bloed prikken in mijn volgende cyclus, maar als we zo verder rekenen dan zou een nieuwe IVF poging beginnen medio november, dus ja dat zit je qua hormonen etc ook in de decembermaand. Maar ja ik moet het maar even bezinken ik ga niet gelijk ermee instemmen.
Lily ja ergens snap ik hem ook wel, maar het is nu ff klote omdat ik de instelling had we gaan weer door zodat we nog een 2e poging dit jaar kunnen hebben. Hij heeft het ook in zijn vorige relatie meegemaakt met IVF en daardoor heeft die relatie geen stand gehouden omdat zij totaal andere gedachten hadden en haar kinderwens veel groter was dan die van hem..Ooh wat maak je het spannend zeg durf je al te testen of wacht je nog even?
Pippeltje en Sense wow wat een mooi score zeg ik duim voor jullie dat het een mooi aantal bevruchtingen mag opleveren!
Dazzle bah meis wat rot
voor jullie zeg dikke knuffel

Msfiddler ja klopt hij geeft wel aan dat hij het zwaar vind, maar dat hij heeft hij mij al vaker gezegd, ik moest er (heel gemeen) om lachen en vroeg waarom jij prikt niks etc. Maar hij vind het vooral lastig dat ik zo verander met hormonen, nergens zin meer in, afstandelijker, soms een draak en sneller geïrriteerd

Animal ja dat klopt ook. We hebben hierna sowieso een maand rust ook want ze willen eerst bloed prikken in mijn volgende cyclus, maar als we zo verder rekenen dan zou een nieuwe IVF poging beginnen medio november, dus ja dat zit je qua hormonen etc ook in de decembermaand. Maar ja ik moet het maar even bezinken ik ga niet gelijk ermee instemmen.
Lily ja ergens snap ik hem ook wel, maar het is nu ff klote omdat ik de instelling had we gaan weer door zodat we nog een 2e poging dit jaar kunnen hebben. Hij heeft het ook in zijn vorige relatie meegemaakt met IVF en daardoor heeft die relatie geen stand gehouden omdat zij totaal andere gedachten hadden en haar kinderwens veel groter was dan die van hem..Ooh wat maak je het spannend zeg durf je al te testen of wacht je nog even?

Pippeltje en Sense wow wat een mooi score zeg ik duim voor jullie dat het een mooi aantal bevruchtingen mag opleveren!

Dazzle bah meis wat rot

Shine bright like a diamond
donderdag 19 oktober 2017 om 13:34
Ah nee Dazzle wat enorm balen/ verdrietig..... heel veel sterkte en goed om met DD af te stemmen of zij nog mogelijkheden zien. Ik vermoed en hoop dat zij nog wel kansen zien.
Het volgende is bedoeld als hart onder de riem: ondanks 3 eerdere (misgegane) zwangerschappen op een rij heb ik ook 7 terugplaatsingen op een rij gehad zonder zwanger te worden. Soms valt natuurlijk ‘gewoon’ het dubbeltje telkens de verkeerde kant op. Ik hoop daarom erg voor jullie dat je binnenkort toch doorgaand zwanger wordt.
Pippeltje en Sense wat een mooie scores! Ik duim voor mooie bevruchtingen voor jullie!
Lilly wat enorm spannend! Ik hoop het zo voor je (en Doces en Flipje).
Het volgende is bedoeld als hart onder de riem: ondanks 3 eerdere (misgegane) zwangerschappen op een rij heb ik ook 7 terugplaatsingen op een rij gehad zonder zwanger te worden. Soms valt natuurlijk ‘gewoon’ het dubbeltje telkens de verkeerde kant op. Ik hoop daarom erg voor jullie dat je binnenkort toch doorgaand zwanger wordt.
Pippeltje en Sense wat een mooie scores! Ik duim voor mooie bevruchtingen voor jullie!
Lilly wat enorm spannend! Ik hoop het zo voor je (en Doces en Flipje).
weija wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:37
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
12.84% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 13:37
Diamond snap het hoor, zou het ook echt niet kunnen.... het is al zoveel wachten. Hopelijk komen jullie er samen uit meid.
Ik ga proberen te wachten met testen. Vandaag sowieso niet. Precies vorig jaar mijn lieve hond laten inslapen, dus dat geeft toch een apart gevoel, mis haar nog steeds, was echt mijn maatje.. Dit is haar dag en positief testen wil ik ook niet op zo'n dag, dat moet ook een leuke herinnering worden. Als het een positieve test wordt, want van alles is nog mogelijk natuurlijk. Merk voor de rest nog niets, wel wat krampjes gehad afgelopen dagen.
Ik ga proberen te wachten met testen. Vandaag sowieso niet. Precies vorig jaar mijn lieve hond laten inslapen, dus dat geeft toch een apart gevoel, mis haar nog steeds, was echt mijn maatje.. Dit is haar dag en positief testen wil ik ook niet op zo'n dag, dat moet ook een leuke herinnering worden. Als het een positieve test wordt, want van alles is nog mogelijk natuurlijk. Merk voor de rest nog niets, wel wat krampjes gehad afgelopen dagen.

donderdag 19 oktober 2017 om 13:44
Wat kl*te Dazzle... ik kan me heel goed voorstellen dat een kindje verder weg is dan ooit. 
Goede opbrengst Pippel en Sense! Ik duim ook voor veel bevruchtingen!
Diamond, op zich is het wel een goede reden wat je man aangeeft. Helemaal omdat hij al een keer een relatie heeft zien stranden door ivf. Ik heb het ook een tijdje heel slecht getrokken en was echt een draak, toen ik mezelf weer herpakt had heeft mijn man ook aangegeven dat nooit meer te willen. Behandelingen zijn oke, maar hij wil mij er niet door kwijtraken. Maar ik snap wel dat het voor jou even rot binnenkomt, je wilt gewoon graag door en je stelt je toch ergens wel op in en dan moet je weer wachten en weer omschakelen. En op een gegeven moment ben je ook wel klaar met het incasseren van teleurstellingen (heb ik tenminste wel) en jezelf weer oppeppen.
Voor jou nog steeds spannend Lilly! Mijn duimen draaien door!

Goede opbrengst Pippel en Sense! Ik duim ook voor veel bevruchtingen!
Diamond, op zich is het wel een goede reden wat je man aangeeft. Helemaal omdat hij al een keer een relatie heeft zien stranden door ivf. Ik heb het ook een tijdje heel slecht getrokken en was echt een draak, toen ik mezelf weer herpakt had heeft mijn man ook aangegeven dat nooit meer te willen. Behandelingen zijn oke, maar hij wil mij er niet door kwijtraken. Maar ik snap wel dat het voor jou even rot binnenkomt, je wilt gewoon graag door en je stelt je toch ergens wel op in en dan moet je weer wachten en weer omschakelen. En op een gegeven moment ben je ook wel klaar met het incasseren van teleurstellingen (heb ik tenminste wel) en jezelf weer oppeppen.
Voor jou nog steeds spannend Lilly! Mijn duimen draaien door!
donderdag 19 oktober 2017 om 15:29
Sense: dat is een mooie opbrengst! Gefeliciteerd!
Flipje: Hoe gaat het met jou? Wanneer hoor je iets over mogelijke cryo's?
Doces en Lilly: Ik duim even door voor goed nieuws voor jullie allebei dit weekend!
Pippeltje: Gefeliciteerd- voor jou ook zo'n mooie opbrengst.
Dat is dan het blije nieuws van vandaag, want ik lees net ook jouw post Dazzle en Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Zo kl#te - er is geen oorzaak gevonden en van alle TP's ben je nog nooit zwanger geweest. Jeetje...
Dat is enorm verdrietig...
Animal: Ik geloof dat jij het vroeg. Uiteindelijk voor gekozen mijn ouders niet terug te laten komen. Mijn moeder zou niet zonder mijn vader komen en twee logees (waarvan 1 in een rolstoel) is nogal intens. Maar ik was kennelijk toch ook ziek... De koorts thermometer gaf gister 39.2 aan en vanmorgen 39.4. Dus ben @ GP gegaan en de vermeende blaasontsteking bleek idd een "verwaarloosde" urineweg infectie. Dat verklaart een hoop, want ik vroeg me al af of ik last had van baby blues. En dat zou mij verbaasd hebben. Juist omdat ik zo'n overheersend gevoel van dankbaarheid heb. Maar goed, ik zat/zit @ lappenmand. En hopelijk is eea snel verholpen met de AB kuur.
Ik moet verder even bij lezen!
Flipje: Hoe gaat het met jou? Wanneer hoor je iets over mogelijke cryo's?
Doces en Lilly: Ik duim even door voor goed nieuws voor jullie allebei dit weekend!
Pippeltje: Gefeliciteerd- voor jou ook zo'n mooie opbrengst.
Dat is dan het blije nieuws van vandaag, want ik lees net ook jouw post Dazzle en Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Zo kl#te - er is geen oorzaak gevonden en van alle TP's ben je nog nooit zwanger geweest. Jeetje...
Dat is enorm verdrietig...

Animal: Ik geloof dat jij het vroeg. Uiteindelijk voor gekozen mijn ouders niet terug te laten komen. Mijn moeder zou niet zonder mijn vader komen en twee logees (waarvan 1 in een rolstoel) is nogal intens. Maar ik was kennelijk toch ook ziek... De koorts thermometer gaf gister 39.2 aan en vanmorgen 39.4. Dus ben @ GP gegaan en de vermeende blaasontsteking bleek idd een "verwaarloosde" urineweg infectie. Dat verklaart een hoop, want ik vroeg me al af of ik last had van baby blues. En dat zou mij verbaasd hebben. Juist omdat ik zo'n overheersend gevoel van dankbaarheid heb. Maar goed, ik zat/zit @ lappenmand. En hopelijk is eea snel verholpen met de AB kuur.
Ik moet verder even bij lezen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.