Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sense en Pippeltje, veel succes morgen, meiden! Ik hoop op mooie resultaten! En Pippeltje, ik had iid wat Animal schreef, 3 grote eicellen (groter dan die van jou) en 3 kleine (kleiner dan die van jou, haha) twee dagen voor de punctie en uit alle zes is een eicel gekomen, waarvan er maar eentje niet goed was. Dus ik heb goede hoop voor jou, hoor!

Animal, ik heb je even gepb-d over die granocyte, maar 'no pressure', hoor. Snap het als je te veel aan je hoofd hebt om erop te reageren. En moest even lachen om je gedachtes over AMH en PCOS, ik snap er ook zovaak geen r**t van, zo herkenbaar! Ik zit zelf meer in de exacte wetenschap en kan me er soms zo aan irriteren dat het menselijk lichaam zich niet gewoon netjes aan wetten en regeltjes houdt!
windmolen wijzigde dit bericht op 18-10-2017 22:49
0.13% gewijzigd
Succes morgen meiden...

Vaag dat forum/internet enz er komt bij mij bij deze pagina een reclame voor een morning after pil tussen de berichten door. Alsof iemand hier die zou willen hebben.... :hamer:

Slaap lekker! :sheep:
Succes morgen 🍀🍀🍀
Sense en Pippeltje heel veel succes met de punctie vandaag! Ik duim voor een mooie opbrengst!

Doces, Lilly en Flipje ik duim voor jullie nog even door voor een positieve test.
Succes Pippeltje en sense!!

Boulu, miskraam was 9 september en weekje nadien de curretage gehad, dus een maand geleden, lijkt voor mij dat ik ontzettend lang heb moeten wachten ;) maar nu eindelijk weer starten!
Succes met de punctie dames!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Succes met de punctie meiden!! 🍀

Dames reageer vanavond of morgen weer even, ben super druk op het werk en vervolgens hartstikke moe 's avonds 😴.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Sense & Pippeltje succes meiden met de puncties, het klinkt als een mooi aantal. Ik denk vandaag aan jullie! :thumbsup:
Boulu klopt idd, vorige week zei mn gyno al dat mijn AMH waarde goed is, maar dat is van de vorige bloedtesten in juni dit jaar...hoeveel het dan precies is weet ik niet. Heb mij er ook nooit bij stil gestaan dit te vragen, maar nu ik het zo vaak lees, wil ik het straks ook wel weten hoeveel het dan precies is. Nee idd juist daarom ben ik ook wel bij dat ze dit eerst willen onderzoeken.

Manlief vertelde mij gisteren dat hij na deze IUI even een pauze wil inlassen tot het volgende jaar, want hij wil niet in de decembermaand ermee bezig zijn. Daar baalde ik wel flink van, want ik wou juist zo snel mogelijk weer doorgaan. Ook verzekeringstechnisch gezien..en ik ben juist iemand die wil doorpakken als ik eenmaal ergens aan begonnen ben..dus ik vind het lastig om daarmee in te stemmen.. :roll: :-?
Shine bright like a diamond
Succes met de puncties dames! Ik duim voor een mooie opbrengst

Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje?

Ohh Miekje wat erg van die morning afterpil reclame... alhoewel, ik heb hier eens een topic voorbij zien komen van iemand die met ivf zwanger was geraakt en het toch wilde laten weghalen :facepalm:

Ik snap dat je baalt Diamond... Herkenbaar ook wel, wij zitten ook niet altijd op één lijn qua traject en dat vind ik soms wel moeilijk. Maar ook goed dat hij aangeeft dat hij even rust wil, volgens mij is het voor mannen namelijk ook ontzettend zwaar allemaal. Iemand zei ooit tegen mij dat mannen hetzelfde voelen en dat was wel een eye opener voor mij. Ik hoop dat jullie er uit komen (vast wel)
Punctie was te doen, opbrengst 11 eitjes dus dat is mooi denk ik. Haha, ik word hier verpleegd door de vrouw van wie we ons huis kochten een jaar geleden, gelukkig is het een enorme schat, wel echt heel toevallig
Waarom niet Diamond? Iets met zn werk of? Als het verzekeringstechnisch handiger is, kan hij zich er dan niet ff overheen zetten? Maar wie weet ben je in december al zwanger van n 3ling ;)
1x is genoeg :)
Sense wat een mooie opbrengst! En fijn dat het meeviel en heel fijn dat je een fijne verpleegster hebt, die je ook nog een beetje kent. Laat je lekker verwennen door haar en straks door jouw man.

Diamond, het is best lastig. Ik snap dat je door wilt. Mijn man zegt ook altijd, ik vind dat je je lijf even rust moet geven. Ik zie niet in waarom, maar goed, dat is zijn mening. En ik denk dat de gemiddelde man het net zo rot en ingrijpend vindt dan wij vrouwen, maar dat ze het net zo snel zullen zeggen/toegeven. Over het algemeen heb ik wel het idee dat mannen iets meer geduld hebben, maar dat ze net zoveel onzekerheid hebben als wij. En er zullen ook zeker mannen zijn met een grotere kinderwens dan hun vrouw.
Ik denk wel dat het voor jouw eierstokken niet verkeerd is om even rust te hebben. Er is toch een grote hoeveelheid hormonen ingegaan. Na een punctie willen ze wel verplicht een maand rust, waarom naar een escape IUI niet? Anders zou je na een IVF waar maar 3 follikels zijn ook wel gelijk door mogen. Op basis daarvan zou ik wel zeggen, neem een maand rust. Maar wie weet zijn de gedachten van de artsen wel heel anders.

Selin, fijn dat je weer mag starten!
Punctie hier ook goed gegaan! Ook 11 gevonden, weten natuurlijk niet of alles helemaal goed en rijp is maar echt meer dan de 6/7 die ik verwacht had 👍🏻
Zaadjes ook goed dus nu hopen op een TP zondag!!

Sense jij ook succes, hebben jullie IVF of ICSI?

Wachtbank dames, weer een dagje verder!
Hier een negatieve test.. We waren er al op ingesteld. Email naar Düsseldorf eruit met bestelling nieuwe medicatie, zodat ik gelijk door kan voor de Cryo TP. (laatste cryo, en nog een tweedaagse eicel) Ook heb ik meteen advies gevraagd of doorgaan met nieuwe poging (IVF4) nog zin heeft. of er überhaupt nog kans bestaat op een zwangerschap na 8 terugplaatsingen. (en daarvoor ook nog eens 6x keer IUI) De hoop op het papa en mama worden is ver te zoeken...
Pippeltje en Sense wat een goed nieuws, 11 eicellen :cheer: (allebei 11, wat grappig!) . Daar zit vast wat bruikbaars tussen. Wanneer horen jullie meer? Spannende dagen komen nu, maar de kans dat je een tp hebt is wel erg groot. Maar goed, je wilt het eerst horen natuurlijk!

Diamond, dat zijn lastige dingen als je gevoelens hierover verschillen. Snap ergens je man ook wel, maar jou ook zeker dat je door wilt. Denk wel dat je, hoe moeilijk het ook is, toch wel naar elkaar moet blijven luisteren wil je het vol blijven houden. In dat opzicht zou ik wel de wens van je partner respecteren. Maar snap je teleurstelling heel goed. Ben ook van doorgaan hoor, zolang ik me goed voel uiteraard. En ja denk idd ook dat het voor mannen even zwaar is. Merk aan mijn man ook altijd dat hij ergens mee zit als het niet goed gaat en ook onzeker of alles goed met een zwangerschap etc. Zij staan ook maar een beetje aan de zijlijn… Ik hoop voor je dat de escape IUI toch gelukt is, dan hoeven jullie daar niet meer over na te denken over een eventuele rustmaand :hug:

Boulu fijn dat je AMH waarde goed is, dat geeft wel een goed gevoel. Nu hopen op een succesvolle volgende ronde…

Miekje, bij jou gaat er binnenkort dus ook weer wat gebeuren! Welkom terug…

Windmolen en Smurff hoop zo dat het met jullie laatste cryo goed zal gaan en dat jullie niet opnieuw hoeven te beginnen, duim voor jullie!

Doces, trek je het nog meid? :there: :blob:

Hier gaat het prima. 13DPO en nog niets! :whistle: Zou het dames, zou het? :hyper: En vooral: blijft het dan goed gaan? O_o
lilly1980 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 12:59
0.03% gewijzigd
Dazzle_ schreef:
19-10-2017 12:45
Hier een negatieve test.. We waren er al op ingesteld. Email naar Düsseldorf eruit met bestelling nieuwe medicatie, zodat ik gelijk door kan voor de Cryo TP. (laatste cryo, en nog een tweedaagse eicel) Ook heb ik meteen advies gevraagd of doorgaan met nieuwe poging (IVF4) nog zin heeft. of er überhaupt nog kans bestaat op een zwangerschap na 8 terugplaatsingen. (en daarvoor ook nog eens 6x keer IUI) De hoop op het papa en mama worden is ver te zoeken...
Oh Shit Dazzle zie nu jouw bericht, ik had zoooooveel hoop voor jou ... snap dat die vraag echt door je hoofd speelt... :-| een dikke knuffel voor je :hug:
Ah nee Dazzle, wéér niet... :( :'( :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Bedankt voor jullie lieve reacties, ervaringen en adviezen :bigkiss:
Msfiddler ja klopt hij geeft wel aan dat hij het zwaar vind, maar dat hij heeft hij mij al vaker gezegd, ik moest er (heel gemeen) om lachen en vroeg waarom jij prikt niks etc. Maar hij vind het vooral lastig dat ik zo verander met hormonen, nergens zin meer in, afstandelijker, soms een draak en sneller geïrriteerd :love:..dat beantwoord ook gelijk de vragen van Sense en een drieling hahahah :rofl:
Animal ja dat klopt ook. We hebben hierna sowieso een maand rust ook want ze willen eerst bloed prikken in mijn volgende cyclus, maar als we zo verder rekenen dan zou een nieuwe IVF poging beginnen medio november, dus ja dat zit je qua hormonen etc ook in de decembermaand. Maar ja ik moet het maar even bezinken ik ga niet gelijk ermee instemmen.
Lily ja ergens snap ik hem ook wel, maar het is nu ff klote omdat ik de instelling had we gaan weer door zodat we nog een 2e poging dit jaar kunnen hebben. Hij heeft het ook in zijn vorige relatie meegemaakt met IVF en daardoor heeft die relatie geen stand gehouden omdat zij totaal andere gedachten hadden en haar kinderwens veel groter was dan die van hem..Ooh wat maak je het spannend zeg durf je al te testen of wacht je nog even? :thumbsup:
Pippeltje en Sense wow wat een mooi score zeg ik duim voor jullie dat het een mooi aantal bevruchtingen mag opleveren! :high5: :thumbsup:
Dazzle bah meis wat rot :"-( voor jullie zeg dikke knuffel :hug:
Shine bright like a diamond
Dazzle :( :'(. K*tzooi, waarom blijven ze nou niet plakken? Dat valt toch niet te snappen? Vind het echt kl*te voor je, meid :hug: :hug: :hug:.
Dazzle oh nee wat naar... veel sterkte! 😕
Ah nee Dazzle wat enorm balen/ verdrietig..... heel veel sterkte en goed om met DD af te stemmen of zij nog mogelijkheden zien. Ik vermoed en hoop dat zij nog wel kansen zien.
Het volgende is bedoeld als hart onder de riem: ondanks 3 eerdere (misgegane) zwangerschappen op een rij heb ik ook 7 terugplaatsingen op een rij gehad zonder zwanger te worden. Soms valt natuurlijk ‘gewoon’ het dubbeltje telkens de verkeerde kant op. Ik hoop daarom erg voor jullie dat je binnenkort toch doorgaand zwanger wordt.

Pippeltje en Sense wat een mooie scores! Ik duim voor mooie bevruchtingen voor jullie!

Lilly wat enorm spannend! Ik hoop het zo voor je (en Doces en Flipje).
weija wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:37
Reden: Aanvulling
12.84% gewijzigd
Diamond snap het hoor, zou het ook echt niet kunnen.... het is al zoveel wachten. Hopelijk komen jullie er samen uit meid.

Ik ga proberen te wachten met testen. Vandaag sowieso niet. Precies vorig jaar mijn lieve hond laten inslapen, dus dat geeft toch een apart gevoel, mis haar nog steeds, was echt mijn maatje.. Dit is haar dag en positief testen wil ik ook niet op zo'n dag, dat moet ook een leuke herinnering worden. Als het een positieve test wordt, want van alles is nog mogelijk natuurlijk. Merk voor de rest nog niets, wel wat krampjes gehad afgelopen dagen.
Wat kl*te Dazzle... ik kan me heel goed voorstellen dat een kindje verder weg is dan ooit. :hug:

Goede opbrengst Pippel en Sense! Ik duim ook voor veel bevruchtingen!

Diamond, op zich is het wel een goede reden wat je man aangeeft. Helemaal omdat hij al een keer een relatie heeft zien stranden door ivf. Ik heb het ook een tijdje heel slecht getrokken en was echt een draak, toen ik mezelf weer herpakt had heeft mijn man ook aangegeven dat nooit meer te willen. Behandelingen zijn oke, maar hij wil mij er niet door kwijtraken. Maar ik snap wel dat het voor jou even rot binnenkomt, je wilt gewoon graag door en je stelt je toch ergens wel op in en dan moet je weer wachten en weer omschakelen. En op een gegeven moment ben je ook wel klaar met het incasseren van teleurstellingen (heb ik tenminste wel) en jezelf weer oppeppen.

Voor jou nog steeds spannend Lilly! Mijn duimen draaien door!
Sense: dat is een mooie opbrengst! Gefeliciteerd!

Flipje: Hoe gaat het met jou? Wanneer hoor je iets over mogelijke cryo's?

Doces en Lilly: Ik duim even door voor goed nieuws voor jullie allebei dit weekend!

Pippeltje: Gefeliciteerd- voor jou ook zo'n mooie opbrengst.

Dat is dan het blije nieuws van vandaag, want ik lees net ook jouw post Dazzle en Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Zo kl#te - er is geen oorzaak gevonden en van alle TP's ben je nog nooit zwanger geweest. Jeetje...
Dat is enorm verdrietig... :'(

Animal: Ik geloof dat jij het vroeg. Uiteindelijk voor gekozen mijn ouders niet terug te laten komen. Mijn moeder zou niet zonder mijn vader komen en twee logees (waarvan 1 in een rolstoel) is nogal intens. Maar ik was kennelijk toch ook ziek... De koorts thermometer gaf gister 39.2 aan en vanmorgen 39.4. Dus ben @ GP gegaan en de vermeende blaasontsteking bleek idd een "verwaarloosde" urineweg infectie. Dat verklaart een hoop, want ik vroeg me al af of ik last had van baby blues. En dat zou mij verbaasd hebben. Juist omdat ik zo'n overheersend gevoel van dankbaarheid heb. Maar goed, ik zat/zit @ lappenmand. En hopelijk is eea snel verholpen met de AB kuur.

Ik moet verder even bij lezen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven