Waar ligt de grens?

20-10-2017 10:10 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een collega vind mij overduidelijk leuk. We kunnen goed met elkaar overweg. Hij is getrouwd en heeft kinderen, dus ik heb het nooit gezien als meer dan een vriendschappelijke klik. We appen niet en we zien elkaar ook niet buiten werktijd. Toch zoekt hij mij steeds vaker op en we praten steeds meer over prive. Hij zoekt ook veel oogcontact.

Ik kan het niet makkelijk meer loslaten. Hij is heel erg mijn type. Ik probeer wel afstand te bewaren, maar ik merk dat ik toch langzaam smelt voor zijn charmes.

Wanneer gaan we een grens over? Er gebeurt niets, maar hij laat wel duidelijk merken dat hij mij leuk vindt. Hij zegt dat hij werk en prive gescheiden houdt. Ik ben ook niet geïnteresseerd in vreemdgangers. Hij weet dat ook. Maar ondertussen loopt de spanning langzaam op.
Ik snap niet zo goed waarom alles gefocust is op een wraakactie van de vrouw. Meest voordehandliggend scenario als jullie een affaire hebben lijkt mij dat jij er uiteindelijk met een gebroken hartje afkomt, misschien hij en zij ook. En dat is niet hetzelfde als terug bij af zijn, dat is veel vervelender. Met misschien dus ook nog een gebroken gezin op je geweten.
zozoe schreef: ↑
20-10-2017 13:21
Een verassing nog wel, beetje extreem nietwaar.
Ik laat me door niemand slaan, niets extreems aan. Het is extreem dat zij fysiek achter de vriendin van haar man gaat. Best sneu, eigenlijk.
Ksenija schreef: ↑
20-10-2017 13:27
Ik laat me door niemand slaan, niets extreems aan. Het is extreem dat zij fysiek achter de vriendin van haar man gaat. Best sneu, eigenlijk.
Ah, je bedoelde een verrassing.
Iemand verassen is in mijn ogen wel extreem.

Soit.
Dit is mijn motto
Rummikub schreef: ↑
20-10-2017 13:26
Ik snap niet zo goed waarom alles gefocust is op een wraakactie van de vrouw. Meest voordehandliggend scenario als jullie een affaire hebben lijkt mij dat jij er uiteindelijk met een gebroken hartje afkomt, misschien hij en zij ook. En dat is niet hetzelfde als terug bij af zijn, dat is veel vervelender. Met misschien dus ook nog een gebroken gezin op je geweten.
juist
je moet je meer zorgen maken, over de pijn die je jezelf aan gaat doen
Rummikub schreef: ↑
20-10-2017 13:26
Als je met jij mij bedoelt, ik heb geen plannen in een affaire met hem.
fantastica schreef: ↑
20-10-2017 13:29
maar misschien moet je dan even je vraag opnieuw stellen.
hebben we je allemaal verkeerd begrepen?
laverneb schreef: ↑
20-10-2017 13:25
Ik vind jouw vraag helemaal niet zo gek. Ik denk dat dit vaak gebeurt. Een klik en misschien wat spanning.
Volgens mij ga jij er juist goed mee om.
Hij geeft zijn grens volgens mij ook duidelijk aan, in je OP zeg je dat hij “ werk en privé wil scheiden”. Lijkt mij een duidelijke hint.
Wat de grenzen zijn volgens mij:
- jij begint gevoelens te krijgen: dus neem een beetje gas terug. Flirt niet (terug) maar reageer neutraal op hem als hij dat wel doet. Zo geef jij duidelijk je grens aan, nl. dat je niet meer wilt dan gewoon een leuk contact met een collega.
- Geef aan dat je niet wilt praten over hem en zijn relatie/ zijn vrouw. Vind ik ook een grens om niet over te gaan. Doet hij dat toch, kap dat dan af.
- Jullie appen niet. Houden zo.
- Jullie spreken niet af buiten werktijd. Houden zo.
Ik vind het juist heel eerlijk dat je aan jezelf toegeeft dat je hem meer dan leuk vindt en hoe je daar mee om kan gaan zonder dat er voor wie dan ook een pijnlijke situatie ontstaat. Jullie zijn nu eenmaal collega’s dus zien elkaar vaak.
Ik lees nergens dat jij iets met hem zou willen...
En ook dat zou ik zo houden als ik jou was. Een leuke werkrelatie lijkt mij heel wat meer waard dan een vreemdgangersdrama.
Ietsje gas terug dus, dan geef je hem precies het goede signaal om dat zelf ook te doen.
Heel goede tips.
20-10-2017 13:28
Ah, je bedoelde een verrassing.
Iemand verassen is in mijn ogen wel extreem.

Soit.
:proud:
Het wordt hier alleen wel soort van aangepraat.
Nergens zie ik dat je ook maar iets van hem beantwoorde behalve dat je iets lekkerder naar je werk gaat en je afvraagt waar een grens getrokken zou moeten worden.
Dit is mijn motto
Maar dat daargelaten; Wat is er mis met het beschermen van je man/ gezin? Dus je relatie kapot laten maken door een buitenstaander ( je relatie was dan al niet goed als dat zomaar lukt, dat klopt maar dan nog) kan je toch niet zomaar laten gebeuren? De man is hierin leidend aangezien hij gebonden is aan zijn vrouw en kinderen, maar de desbetreffende vrouw die overal vanaf weet is ook schuldig en ja ik zou me beter voelen als ik haar een goed lesje zou leren.
Siofra schreef: ↑
20-10-2017 13:15
Stel dat iedereen dat zou doen...
Even ter verduidelijking voor moonshine, gezien zij me niet de indruk gaf dat ze begreep wat daar staat...
Dit heet nou een maxime. :hyper: " Je moet handelen op de manier waarvan je zou willen dat iedereen zo zou handelen"

Dus, stel dat iedereen met de partner van de ander zou aanrommelen, zou je dat een fijne wereld vinden? Of heb je daar lak aan?
Eventuele gevolgen aan jouw adres zijn in dat geval niet te vermijden, jij maakt de keuze.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Gelukkig maar, want als je de grens op gaat zoeken ligt zoiets wel op de loer. Ik zou de omgang niet verder laten gaan dan collegiaal-vriendschappelijk. Zoals ik eerder zei: als je dingen doet die je anders zou doen als zijn vrouw het zag ga je te ver.
Ookal zijn het maar bepaalde blikken.
Fantastica,

Zou je iets met hem willen als hij vrij zou zijn? In hoeverre een man met kinderen ooit vrij kan zijn.

Het gaat zoals het gaat, je kunt niet alles plannen en voorspellen in het leven.
20-10-2017 13:31
Het wordt hier alleen wel soort van aangepraat.
Nergens zie ik dat je ook maar iets van hem beantwoorde behalve dat je iets lekkerder naar je werk gaat en je afvraagt waar een grens getrokken zou moeten worden.
Sommigen hier doen inderdaad alsof ik hem al in mijn web gelokt hebt en aan het verorberen ben. Er is niets gebeurd en er is geen enkele grens overschreden. Verder dan veel praten en oogcontact zoeken en wat knipogen is het niet. Ik ben in mijn eigen beoordeling al best afstandelijk, maar ik merk dat al dat subtiele geflirt in combinatie met de klik mij wel langzaam ontdooit.
Moonshine1984 schreef: ↑
20-10-2017 13:32
Maar dat daargelaten; Wat is er mis met het beschermen van je man/ gezin? Dus je relatie kapot laten maken door een buitenstaander ( je relatie was dan al niet goed als dat zomaar lukt, dat klopt maar dan nog) kan je toch niet zomaar laten gebeuren? De man is hierin leidend aangezien hij gebonden is aan zijn vrouw en kinderen, maar de desbetreffende vrouw die overal vanaf weet is ook schuldig en ja ik zou me beter voelen als ik haar een goed lesje zou leren.
Dat kun jij niet doen, want je man is geen product of dier. Maar een individu met een eigen wil. Je kan zoiets alleen proberen te voorkomen, maar als het spel eenmaal gestart is ben je dik te laat.
Wat schiet je ermee op?
Je zet jezelf voor schut zo. Buiten dat creëer je nog meer afstand tussen jou en je man. (afstand die er al is) door je als een jaloerse hysterische gek tr gedragen tegenover een onbekende vrouw die jou niets verschuldigd is. Je geeft haar een nog grotere plek in het geheel, hiermee. Wellicht groeien ze juist nog meer naar mekaar toe daardoor en sta je straks echt alleen als gestoorde ex.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:40
9.36% gewijzigd
Ksenija schreef: ↑
20-10-2017 13:34
Fantastica,

Zou je iets met hem willen als hij vrij zou zijn? In hoeverre een man met kinderen ooit vrij kan zijn.

Het gaat zoals het gaat, je kunt niet alles plannen en voorspellen in het leven.
Als ik heel eerlijk ben? Als hij gescheiden zou zijn, dan zou ik er wel voor gaan. Voor hem mét zijn kinderen.
Dat is het antwoord wat ik wilde horen en geeft duidelijk aan dat je moraal hebt en en geen bezette vent wilt. (al zou ik je een man met kids nooit adviseren, maar dat is een ander verhaal en doet er nu niet toe)

Ik heb je een PB gestuurd, wil je even checken?
20-10-2017 13:40
Als ik heel eerlijk ben? Als hij gescheiden zou zijn, dan zou ik er wel voor gaan. Voor hem mét zijn kinderen.
begrijpelijk
Maar vanwaar je vraag dan?
Volgens mij ben je redelijk helder in waar voor jou de grens ligt, ik snap je vraag daarom ook niet helemaal. Ben je bang dat (omdat je zegt langzaam te ontdooien) jouw grens toch niet helemaal zo duidelijk blijkt te zijn als je tot nu toe denkt?
vitamined schreef: ↑
20-10-2017 10:24
Als je geen interesse had in vreemdgangers, had je toch allang gezegd: 'Luister Sjaak, alles leuk en aardig, maar je bent getrouwd en hebt kinderen. Daar begin ik niet aan, dus tot hier en niet verder. Doeiiiii'

Blijkbaar ben je minder duidelijk en wil je je principes over vreemdgangers voor hem wel opzij zetten?
Deze post vat het wel netjes samen :kneel:
20-10-2017 13:37
Sommigen hier doen inderdaad alsof ik hem al in mijn web gelokt hebt en aan het verorberen ben. Er is niets gebeurd en er is geen enkele grens overschreden. Verder dan veel praten en oogcontact zoeken en wat knipogen is het niet. Ik ben in mijn eigen beoordeling al best afstandelijk, maar ik merk dat al dat subtiele geflirt in combinatie met de klik mij wel langzaam ontdooit.

Dit. Ik vind het ook allemaal erg onschuldig hoor.

Maar de bezette vrouwen hier beschuldigen je van (willen) neuken op de plee, vinden je een loopse hond die zichzelf belachelijk maakt en dreigen je de tanden uit je bek te slaan.

Voor een beetje werk-geflirt met een leuke getrouwde man.

Kennelijk is dat super-bedreigend. Ik denk dat die dames zichzelf maar eens achter de oren moeten krabben met waar ze zo bang voor zijn.
pokkewijf schreef: ↑
20-10-2017 13:54
Deze post vat het wel netjes samen :kneel:

Hoezo? Waarom zou ze moeten zeggen: Sjaak je bent getrouwd, ik wil geen contact?

Ze appen niet, ze doen niets buiten werktijd, ze hebben een crush. Mijn crushes waren op die manier altijd heel onschuldig hoor. Soms weet je van de ander dat je elkaar wederzijds leuk en aantrekkelijk vindt en elkaar waardeert. Daar ga je een beetje van zweven. Zonder dat er een verkeerd woord valt.

Je doet net alsof ze aan het sexten zijn of hij tegen haar zegt: mijn vrouw en ik hebben nooit sex. In dat stadium zitten ze volgens mij helemaal niet.
Hillegonda1 schreef: ↑
20-10-2017 14:40
Dit. Ik vind het ook allemaal erg onschuldig hoor.

Maar de bezette vrouwen hier beschuldigen je van (willen) neuken op de plee, vinden je een loopse hond die zichzelf belachelijk maakt en dreigen je de tanden uit je bek te slaan.

Voor een beetje werk-geflirt met een leuke getrouwde man.

Kennelijk is dat super-bedreigend. Ik denk dat die dames zichzelf maar eens achter de oren moeten krabben met waar ze zo bang voor zijn.
Precies hoe ik het ook zie.
Wordt wel erg fel op gereageerd voor iets wat eigenlijk onschuldig is (in mijn ogen)
Dit is mijn motto
20-10-2017 14:43
Hoezo? Waarom zou ze moeten zeggen: Sjaak je bent getrouwd, ik wil geen contact?

Ze appen niet, ze doen niets buiten werktijd, ze hebben een crush. Mijn crushes waren op die manier altijd heel onschuldig hoor. Soms weet je van de ander dat je elkaar wederzijds leuk en aantrekkelijk vindt en elkaar waardeert. Daar ga je een beetje van zweven. Zonder dat er een verkeerd woord valt.

Je doet net alsof ze aan het sexten zijn of hij tegen haar zegt: mijn vrouw en ik hebben nooit sex. In dat stadium zitten ze volgens mij helemaal niet.
Wilt ze ook helemaal niet.
Dit is mijn motto
20-10-2017 14:43

Maar zou je er niet voor open staan wat meer contact met hem te hebben, juist om te weten hoe de vlag erbij hangt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven