Waarom?
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:24
Hallo iedereen
Ik ben gescheiden zoals zovelen hier denk ik. Ik heb een zware periode achter de rug. Heb weer mijn leven opgebouwd. Was echt weer gelukkig met mezelf. Mijn zelfvertrouwen was weer terug.
Maar toen gebeurde het. Ik werd weer verliefd. Heb heel lang tegen mijn gevoelens gevochten uit angst weer pijn gedaan te worden.
Vele gesprekken met de man in kwestie gehad. Hij zat in hetzelfde schuitje als ik.
Uiteindelijk besloten we voor een relatie te gaan. Maar uiteindelijk na 6 maanden bleef ik weer met een gebroken hart achter.
Waarom blijven we ons dit zelf toch aan doen? Ik ben geen persoon die alleen zijn fijn vind maar ik ben echt klaar met liefde.
Vind het steeds moeilijker om mezelf bij elkaar te rapen.
Maar waarom proberen we toch steeds weer? Wanneer is het genoeg?
Ik ben gescheiden zoals zovelen hier denk ik. Ik heb een zware periode achter de rug. Heb weer mijn leven opgebouwd. Was echt weer gelukkig met mezelf. Mijn zelfvertrouwen was weer terug.
Maar toen gebeurde het. Ik werd weer verliefd. Heb heel lang tegen mijn gevoelens gevochten uit angst weer pijn gedaan te worden.
Vele gesprekken met de man in kwestie gehad. Hij zat in hetzelfde schuitje als ik.
Uiteindelijk besloten we voor een relatie te gaan. Maar uiteindelijk na 6 maanden bleef ik weer met een gebroken hart achter.
Waarom blijven we ons dit zelf toch aan doen? Ik ben geen persoon die alleen zijn fijn vind maar ik ben echt klaar met liefde.
Vind het steeds moeilijker om mezelf bij elkaar te rapen.
Maar waarom proberen we toch steeds weer? Wanneer is het genoeg?
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:44
Nou, elke situatie is anders. Ik kan wel wat redenen bedenken waarom iemand niet met mij in een relatie zou willen zitten, maar ook zeker alle redenen waarom wel. Ik geloof wel dat er iemand zoveel van mij kan houden dat een relatie wel goed kan gaan, en andersom. Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik ook best alleen kan zijn, dus ik heb de angst voor het verdriet niet zo. Het neemt bij mij niet alle hoop weg. Een gebroken hart kan je uiteindelijk ook prima aan, dat is te verwerken. Dat is het positieve dat ik uit de pijn heb gehaald van een relatie die stuk liep.
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:47
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:51
Een relatie moet en aanvulling zijn op je leven. Je bent veel meer dan een persoon in een relatie.
Probeer je identiteit dan ook niet halen uit de relatie en de ander. Zo ben je minder kwetsbaar.
Liefdeverdriet is heel vervelend, maar gelukkig komt daar ook weer een einde aan.
Probeer je identiteit dan ook niet halen uit de relatie en de ander. Zo ben je minder kwetsbaar.
Liefdeverdriet is heel vervelend, maar gelukkig komt daar ook weer een einde aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:04
Zo extreem cliché, maar probeer maar eens gelukkig alleen te zijn. Ik heb zelf jaren lang de neiging gehad te geven in een relatie tot ik er bij neer viel, want dat was liefde, dacht ik. En toen het mis ging was ik kapot. Nu doe ik eigenlijk zo lief tegen mezelf zoals ik ooit voor mijn ex deed en ik voel me echt gelukkig. Ik maak mezelf heel gelukkig en ik heb zeker geleerd van mijn vroegere gedrag. Een relatie is ook niet alles.
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:13
Klinkt heel zwaar. Denk dat je nog niet klaar was voor een relatie en er daardoor veel drama was? Die vele gesprekken zullen niet leuk geweest zijn, mijn huidige vriend zou er ook van gaan lopen en ik zelf ook. We willen toch vooral plezier hebben in onze prille relatie.
Zou het dat kunnen zijn?
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:17
Waarom maak je er een 'wij' ding van en en niet een 'ik' ding? Je geeft aan dat je iemand bent die niet van alleen zijn houdt, je zou het misschien wel fijn vinden om iemand te hebben om je leven mee te delen. Die iemand vind je misschien niet zomaar. Misschien verwacht je te veel van een beginnende relatie? Misschien ben je te afhankelijk? Misschien heb je nog niet genoeg tijd, aandacht en liefde aan jezelf besteed zodat een relatie een aanvulling op jouw leven is en geen op-/invulling? Je maakt jezelf in je berichten ook erg machteloos, alsof alles je maar overkomt, alsof dit iets is wat voor iedereen geldt en er maar niks aan gedaan kan worden, alsof het een algemeenheid is 'waarom doen we dit onszelf aan' 'waarom verlaten mensen je'?
Als je een relatie begint weet je niet of het iets duurzaams wordt. Je moet iemand nog leren kennen, je moet verschillende situaties meemaken samen. Je moet het op de lange termijn nog leuk hebben. Soms loopt dat wel, soms loopt dat niet, vooral in de eerste paar jaar kan er nog van alles gebeuren.
En ja, liefdesverdriet is kut en verdrietig.
Als je een relatie begint weet je niet of het iets duurzaams wordt. Je moet iemand nog leren kennen, je moet verschillende situaties meemaken samen. Je moet het op de lange termijn nog leuk hebben. Soms loopt dat wel, soms loopt dat niet, vooral in de eerste paar jaar kan er nog van alles gebeuren.
En ja, liefdesverdriet is kut en verdrietig.
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:27
Na 44 jaar ben ik er ook wel klaar mee. Ik ben gewoon niet zo geschikt voor langere relaties. Samen oud worden, je een voelen met je partner, samen de wereld aan kunnen. Na een paar jaar gaat dat weg. Bij mij. Geen idee waarom. Ik heb het maar geaccepteerd. Het past niet bij me.
Maar kan zo jaloers zijn op koppels die gelukkig zijn samen. Als gezin. Dat zou ik ook heel graag willen.
Het is niet dat ik leef met; ik geloof er niet meer in (of no hope). Ik accepteer hoe het is en wat komt dat komt. Mocht het nog wel ooit gebeuren is het mooi. Maar nu is ook goed. Ik streef het niet meer na.
En of het nu aan mezelf ligt of aan de mannen. Dat maakt niet zoveel uit. Het is zo het is.
Maar kan zo jaloers zijn op koppels die gelukkig zijn samen. Als gezin. Dat zou ik ook heel graag willen.
Het is niet dat ik leef met; ik geloof er niet meer in (of no hope). Ik accepteer hoe het is en wat komt dat komt. Mocht het nog wel ooit gebeuren is het mooi. Maar nu is ook goed. Ik streef het niet meer na.
En of het nu aan mezelf ligt of aan de mannen. Dat maakt niet zoveel uit. Het is zo het is.
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:49
Nou dat is toch top. Jij hebt het zo TO zo en weer iemand zo. TO roept waarom? Dus geeft iedereen zn input. Leven brengt van alles op je pad en het is mooi als jezelf overal een deugt van kan maken.
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:53
Ik ken juist zat mensen die niet per se een relatie hoeven. Die kiezen vaak bewust voor het alleen zijn of een latrelatie of komen uiteindleijk iemand tegen die wel echt bij ze past ipv bij elk mini vlindertje in buik echt te willen dat dat dan de liefde van hun leven is.
Denk dat dat een gezonde houding is.
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:56
Ik ookFee-de-Goede schreef: ↑21-10-2017 12:53Ik ken juist zat mensen die niet per se een relatie hoeven. Die kiezen vaak bewust voor het alleen zijn of een latrelatie of komen uiteindleijk iemand tegen die wel echt bij ze past ipv bij elk mini vlindertje in buik echt te willen dat dat dan de liefde van hun leven is.
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:04
Een relatie met iemand hebben is ook niet niks hè?
Je zoekt samen uit of je de rest van je leven samen door wil brengen, dat is nogal wat!
Niet iets waar de concessies op moet doen.
Als je het nou anders bekijkt, niet als invulling maar als 'gezellig', ben je al een heel eind.
Zoek een leuke vrijgezelle vriendin met wie je op vakantie/naar theater/sporten gaat.
Zoek desnoods een lekkere vent alleen voor de sex.
Besluit lekker te leven met je kind en alles wat voorbij komt als een leuk extraatje te zien.
Je zoekt samen uit of je de rest van je leven samen door wil brengen, dat is nogal wat!
Niet iets waar de concessies op moet doen.
Als je het nou anders bekijkt, niet als invulling maar als 'gezellig', ben je al een heel eind.
Zoek een leuke vrijgezelle vriendin met wie je op vakantie/naar theater/sporten gaat.
Zoek desnoods een lekkere vent alleen voor de sex.
Besluit lekker te leven met je kind en alles wat voorbij komt als een leuk extraatje te zien.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:40
De ervaring leert dat een nieuwe/volgende relatie niet meteen het uitgangspunt moet zijn dat het meteen weer als een grote droom aanvoelt. Ga het daten en nieuwe mannen ontmoeten niet uit de weg. Zie het ook als een leuke tijd waarbij je gewoon goed voor jezelf zorgt, niemand wat verplicht bent en goed in je vel zit.
zondag 22 oktober 2017 om 10:18
De gesprekken waren niet erg. We waren vrienden en we werden verliefd. Wisten niet of we er goed aan deden. Uiteindelijk besloten we ervoor te gaan. We houden nog steeds van elkaar alleen was het niet de juiste tijd voor ons.Hadewychh schreef: ↑21-10-2017 12:13Klinkt heel zwaar. Denk dat je nog niet klaar was voor een relatie en er daardoor veel drama was? Die vele gesprekken zullen niet leuk geweest zijn, mijn huidige vriend zou er ook van gaan lopen en ik zelf ook. We willen toch vooral plezier hebben in onze prille relatie.
Zou het dat kunnen zijn?
We hadden een hele goede relatie. Daar lag het echt niet aan. Alleen door omstandigheden kan hij nu niet volledig voor mij gaan. En dat is ook waar de gesprekken over gingen in het begin. Hij dacht dat hij er klaar voor was maar dat was hij niet.
zondag 22 oktober 2017 om 10:23
Heb altijd wel fijne relaties gehad maar op de een of andere manier trek ik mannen aan die problemen hebben en dat loopt daardoor dan uiteindelijk mis. Ik heb geen een van mijn exen verlaten. Ik heb ze altijd gesteund. In welke situatie dan ook. Maar uiteindelijk vonden ze dat ik dit niet verdiende en dan was het over.ouwewijsneus schreef: ↑21-10-2017 12:43Na 4 relaties achter de rug te hebben weet je toch waar de valkuilen zich begeven lijkt mij zo
of zijn de relaties steeds op totaal verschillende punten stuk gelopen?
zondag 22 oktober 2017 om 10:32
Ik heb alle berichten gelezen en bedankt voor jullie antwoorden.
Het is ook niet zo dat ik depressief op de bank zit maar ik heb wel verdriet en moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijker heb met mijn laatste relatie die over is dan dat mijn ex-man wilde scheiden na 10 jaar.
Vooral omdat we van elkaar houden maar door omstandigheden gewoon momenteel niet bij elkaar kunnen zijn. In de toekomst worden we weer geconfronteerd met elkaar maar ik hou bewust afstand momenteel.
Ik bel niet. Ik app niet.
Eerst praat je dagelijks met hem naar helemaal niks meer. Heb hem ook gevraagd om mij de tijd te geven.
Dat respecteerd hij ook maar er gaat geen minuut voorbij dat ik niet aan hem denk.
Het is ook niet zo dat ik depressief op de bank zit maar ik heb wel verdriet en moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijker heb met mijn laatste relatie die over is dan dat mijn ex-man wilde scheiden na 10 jaar.
Vooral omdat we van elkaar houden maar door omstandigheden gewoon momenteel niet bij elkaar kunnen zijn. In de toekomst worden we weer geconfronteerd met elkaar maar ik hou bewust afstand momenteel.
Eerst praat je dagelijks met hem naar helemaal niks meer. Heb hem ook gevraagd om mij de tijd te geven.
Dat respecteerd hij ook maar er gaat geen minuut voorbij dat ik niet aan hem denk.
maandag 23 oktober 2017 om 18:04
Ja echt liefdesverdriet dusNohope schreef: ↑22-10-2017 10:32Ik heb alle berichten gelezen en bedankt voor jullie antwoorden.
maandag 23 oktober 2017 om 21:52