Is mijn poes te verwend?

21-10-2017 14:53 118 berichten
Mijn poes Cookie volgt mij overal.
Ze wil de hele dag geaaid worden. Als ik naar de wc ga loopt ze al achter mij aan. Is dat mijn eigen schuld? Ik heb haar vanaf het begin af aan veel aandacht gegeven steeds op schoot steeds een aai.

Het begint irritant te worden. Hoe leer ik het weer af? Ze eist het gewoon.
Oooh. Een prinsesjes-poes. Gewoon iets minder vaak aaien en resoluut, meerdere malen (hoe vaak ook) ergens anders neerzetten als ze op je springt. Maar ga niet te ver met haar afwijzen, want dat is ook weer sneu. Met kleine stapjes afbouwen en genoeg tijd inbouwen waarin je de volle aandacht voor haar hebt, zal het wel goed komen!
Alle reacties Link kopieren
Aha eentje op vier poten :-P
Je had hem toch uit het asiel?
LilyP schreef:
21-10-2017 15:00
Oooh. Een prinsesjes-poes. Gewoon iets minder vaak aaien en resoluut, meerdere malen (hoe vaak ook) ergens anders neerzetten als ze op je springt. Maar ga niet te ver met haar afwijzen, want dat is ook weer sneu. Met kleine stapjes afbouwen en genoeg tijd inbouwen waarin je de volle aandacht voor haar hebt, zal het wel goed komen!
Dat heb ik geprobeerd, luistert ze niet na. Als we naar bed gaan moeten we de woonkamer dicht doen anders ligt ze al bij in bed, wat ik overigens erg vies vindt. Ze is aanhankelijk.
7102 schreef:
21-10-2017 15:02
Aha eentje op vier poten :-P
Je had hem toch uit het asiel?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Is jouw kat familie van de mijne? Wat hier helpt is haar naast me neerleggen op een dekentje (op de bank of bureau). Dan even aaien en kroelen en vervolgens gaat ze slapen en heb ik weer een a twee uur ‘rust’ ;) Naar de WC doe ik eigenlijk standaard met de deur open :-[
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een doodnormale kat. Toch leuk juist dat aanhankelijke, snap niet wat daar irritant aan is.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat is haar core business. Aandacht vragen. Aan jou de taak om daar paal en perk aan te stellen.
Opvoeden dus!

En tel je zegeningen: dit soort knuffelkonten zijn zoveel leuker dan die halfwilde boerderijkatten :cat:
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Inktlijn schreef:
21-10-2017 15:06
Is jouw kat familie van de mijne? Wat hier helpt is haar naast me neerleggen op een dekentje (op de bank of bureau). Dan even aaien en kroelen en vervolgens gaat ze slapen en heb ik weer een a twee uur ‘rust’ ;) Naar de WC doe ik eigenlijk standaard met de deur open :-[
Als ik de wc deur open hou, dan zit ze zo op schoot. Ze ligt nu ook bij mij op schoot.
Ttass schreef:
21-10-2017 15:05
Dat heb ik geprobeerd, luistert ze niet na. Als we naar bed gaan moeten we de woonkamer dicht doen anders ligt ze al bij in bed, wat ik overigens erg vies vindt. Ze is aanhankelijk.
Een kat luistert niet. Dan had je een hond moeten nemen. Je kan de poes meerdere malen wegzetten, maar meer zit er niet in. Zo gaat het bij mijn kat in ieder geval.
Wat het naar bed gaan betreft: zou jij liever boven in een warm bed liggen, of beneden in je eentje in een mand? Tja, ik snap die kat wel. Maar het is inderdaad niet heel fris. Gewoon deur dichthouden dus.
Koop een speeltje voor je poes.
anoniem_356686 wijzigde dit bericht op 21-10-2017 15:21
20.51% gewijzigd
Van mijn vriend wil ze niets weten. Ze wil alleen bij mij. Als ik met mijn vriend knuffel wurmt ze zich er tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
21-10-2017 15:05
Dat heb ik geprobeerd, luistert ze niet na. Als we naar bed gaan moeten we de woonkamer dicht doen anders ligt ze al bij in bed, wat ik overigens erg vies vindt. Ze is aanhankelijk.
Gewoon vol blijven houden. Onze katten lopen 's avonds mee tot aan de slaapkamerdeur, maar komen er uit zichzelf niet in. In de ochtend mag het wel, dus dan komen ze wel rondsnuffelen. Echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, heb je een zusje van mijn prinsessen soms? Ik word hier ook altijd uitgebreid begroet en ze praten honderduit, gezellig juist. Nu liggen ze ook over elkaar heen op mijn schoot en als ik op het toilet ga zit er in no time 1 op schoot en 1 ligt er dan in mijn nek, het is niet anders.. ze zijn idd zoveel leuker dan die halfwilde katten.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
21-10-2017 15:15
Van mijn vriend wil ze niets weten. Ze wil alleen bij mij. Als ik met mijn vriend knuffel wurmt ze zich er tussen.
Ja, zo zijn ze. Jaloers tot op het bot.
Alle reacties Link kopieren
Het woord NEE begrijpt ze niet?
Die van mij wil ook van alles, maar een duidelijk "nee" heeft ze wel leren respecteren.
Ik zou daar beginnen. Nee zeggen als je haar van je schoot zet, 25 keer als het nodig is.
Nee zeggen als je een deur voor haar neus dichtdoet.
Nee, als ze voor de 30e keer komt om een aai.
En tja, je zal je er toch een beetje bij neer moeten leggen dat het een aanhankelijk monstertje is.
Maar een beetje sturen zal nog wel mogelijk zijn.

Zou er eigenlijk een poezeneigenaar zijn die nog alleen naar de wc kan? ;-D
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Neem er 1 bij. Dan komt de focus meer op de andere kat te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Delite_ schreef:
21-10-2017 15:19
Het woord NEE begrijpt ze niet?
Die van mij wil ook van alles, maar een duidelijk "nee" heeft ze wel leren respecteren.
Ik zou daar beginnen. Nee zeggen als je haar van je schoot zet, 25 keer als het nodig is.
Nee zeggen als je een deur voor haar neus dichtdoet.
Nee, als ze voor de 30e keer komt om een aai.
En tja, je zal je er toch een beetje bij neer moeten leggen dat het een aanhankelijk monstertje is.
Maar een beetje sturen zal nog wel mogelijk zijn.

Zou er eigenlijk een poezeneigenaar zijn die nog alleen naar de wc kan? ;-D
Ja hoor. Zonder de poezen wel, zonder kind daarentegen...
En ik heb hele aanhankelijke mormels.
Corona67 schreef:
21-10-2017 15:15
Koop een speeltje voor je poes.
:HA:
Delite_ schreef:
21-10-2017 15:19
Het woord NEE begrijpt ze niet?
Die van mij wil ook van alles, maar een duidelijk "nee" heeft ze wel leren respecteren.
Ik zou daar beginnen. Nee zeggen als je haar van je schoot zet, 25 keer als het nodig is.
Nee zeggen als je een deur voor haar neus dichtdoet.
Nee, als ze voor de 30e keer komt om een aai.
En tja, je zal je er toch een beetje bij neer moeten leggen dat het een aanhankelijk monstertje is.
Maar een beetje sturen zal nog wel mogelijk zijn.

Zou er eigenlijk een poezeneigenaar zijn die nog alleen naar de wc kan? ;-D
Nee heb ik ook al geprobeerd. Tijdens het koken klimt ze op de aanrecht steeds er vanaf gehaald. Nu moet ik haar op de gang zetten als ik aan het koken ben. Het net een koningin. En dan kijkt ze je aan met een lieve koppie en dan smelt je gewoon van binnen waardoor ik haar weer op pak en knuffel.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 21-10-2017 15:26
0.22% gewijzigd
Nicotientje schreef:
21-10-2017 15:24
:HA:
Wat?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
21-10-2017 15:26
Wat?
Ik vrees dat ze hem dubbelzinnig heeft opgevat.
Knuffelheks schreef:
21-10-2017 15:20
Neem er 1 bij. Dan komt de focus meer op de andere kat te liggen.
Dat dachten wij ook. Nou ze tolereren elkaar en als er iets met de een aan de hand is dan bekommert de ander zich er wel om. Maar voor de rest is het twee keer gepiew om op schoot te liggen, te eten enz🙂. Dus die vlieger gaat niet per sé op.
Mevrouw75 schreef:
21-10-2017 15:27
Ik vrees dat ze hem dubbelzinnig heeft opgevat.
:A:
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
21-10-2017 15:25
Nee heb ik ook al geprobeerd. Tijdens het koken klimt ze op de aanrecht steeds er vanaf gehaald. Nu moet ik haar op de gang zetten als ik aan het koken ben. Het net een koningin. En dan kijkt ze je aan met een lieve koppie en dan smelt je gewoon van binnen waardoor ik haar weer op pak en knuffel.
Ja hoor eens, het is wel een kat. Deze les duurt een half jaar. :proud:
En niet knuffelen terwijl je haar net een NEE hebt verkocht.

Zelf heb ik me ook maar gewoon bij veel dingen neer gelegd hoor.
Niet dat constant op schoot willen, want daar kan ik echt niet tegen.
Maar mijn kat zit wel op het aanrecht als ik kook.
Ons compromis is dat ze tegenwoordig ietsje verder weg zit. Dus niet bovenop mijn kip zeg maar.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven