Werk & Studie alle pijlers

Doctorandus

21-10-2017 23:43 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is sinds kort afgestudeerd aan de universiteit ( in een vreemde taal) en mag zich sinds kort Drs. noemen. Ik ben supertrots en blij dat hij afgestudeerd is. Hij zelf ook maar er is iets wat hij nu graag wil doen maar hij weet niet hoe. Een paar jaar geleden is hij door een werkgever heel denigrerend en kinderachtig behandeld. Er werd zelfs gezegd dat hij de postafdeling maar moest gaan doen, omdat er niet meer in zat.....nu hij afgestudeerd is zou hij dit zijn ex-baas en dito collega’s graag willen laten weten. Maar er is geen functie waar hij met die studie zou kunnen solliciteren, dus het kan niet indirect via een brief. Het zou ook heel raar zijn om te gaan buurten omdat hij niet prettig is weg gegaan. Hoe kan hij het laten weten en inwrijven dat hij afgestudeerd is? Hij geeft aan het niet te kunnen laten rusten. Wie weet heeft iemand iets dergelijks ondernomen. Jullie adviezen zijn erg welkom!
Alixane schreef:
22-10-2017 01:29
Met een dergelijk bedrijf wil je toch geen connecties meer? Laat toch gaan.
Ja, steek je hoofd maar weer in het zand.
spraakwaterval schreef:
22-10-2017 01:31
Ja, steek je hoofd maar weer in het zand.
Of ga door met de shit. Het is maar waar je zin aan hebt. Je leven verder leven is veel leuker hoor.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
spraakwaterval schreef:
22-10-2017 01:27
Looser!
Ja erg he. na jaren op een lab gewerkt te hebben kwam ik daar terecht, en het was zoveel leuker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat jouw vriend aan theoretische vakkennis heeft zegt niets (maar dan ook werkelijk NIETS) over hoe hij in een werksituatie functioneert. Ik ken ze. De mensen die absoluut intelligent, maar totaal niet zelfredzaam en capabel zijn in een werkomgeving. Laat hem de eer maar aan zichzelf houden en een omgeving zoeken waarin hij wel past. Niet bij ons graag.
Well behaved women rarely make history.
nlies schreef:
22-10-2017 01:39
Ja erg he. na jaren op een lab gewerkt te hebben kwam ik daar terecht, en het was zoveel leuker
Zoenen?
Joh, het lijken wel dwanggedachtes, als hij dit echt niet los kan laten na al die tijd.
Heeft hij daar last van? Dat hij geobsedeerd met dingen bezig is?
Als jullie eens een akkefietje hebben, haalt hij dan ook steeds oude koeien uit de sloot?
Ik vind het sneu voor hem als hij idd zo gepest is in die baan, maar had dat werk ook maar iets te maken met de richting waarin hij nu is afgestudeerd?
Wat al eerder gezegd is, ik vind het ook zorgwekkend dat hij kennelijk zijn hele eigenwaarde ophangt aan het feit dat hij zich nu doctorandus mag noemen. (En dat gaat hij ws te pas en te onpas doen ook, wat genant zeg, tijdens het voorstellen aan de nieuwe buren)
Wat kun je eigenlijk worden als doctorandus in een vreemde taal?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Delite_ schreef:
22-10-2017 01:57
Wat kun je eigenlijk worden als doctorandus in een vreemde taal?
"Man" van Merel.
spraakwaterval schreef:
22-10-2017 02:00
"Man" van Merel.
Je doet je naam eer aan Spraakwaterval :popcorn: :proud:
Anoniem126 schreef:
22-10-2017 02:14
Je doet je naam eer aan Spraakwaterval :popcorn: :proud:
Ik praat wel ja.
Gewoon niet doen. Echt te sneu. Net zoiets als mensen die zich in het telefoonboek laten zetten als "drs. Janssen, wiskundeleraar". Kijk als je nou prof. dr. ir. bent, dat straalt een zekere mate van intelligentie uit. Maar drs. is nou niet bepaald erg bijzonder.

En om het een oud-werkgever gaan in te peperen is echt onnoemelijk sneu. En daarmee zet hij vooral zichzelf heel erg te kakken, niet de werkgever. Die werkgever slaat zich heus niet ineens voor de kop dat hij zich heeft vergist en een prachtexemplaar heeft laten schieten. Een werkgever die pest, of die pesten op de werkvloer toestaat, is niet goed wijs en daar moet je gewoon overheen stappen. Geen greintje energie meer aan besteden.

Dat je man hier na jaren nog steeds zo mee bezig is in gedachten vind ik niet echt gezond overigens.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 22-10-2017 08:25
12.22% gewijzigd
niet doen, dit soort dingen zijn leuk in een fantasie maar helemaal niet in het echt. Als je zoiets doet, bevestig je enkel dat je een weirdo bent.

Ik vraag me ook echt af waar je tegenwoordig nog drs. kan worden. Ik ben in 2009 afgestudeerd als drs. en ik had al behoorlijke studievertraging en mijn opleiding was pas veel later dan de meeste studies overgezet in ba/ma structuur....
Wat heb je toch altijd weer bijzondere topics.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat is er mis met werken in de postkamer?

Echt, werkelijk niemand is tegenwoordig nog onder de indruk van een drs-titel. Ik heb veel drs-en hele domme dingen zien doen en zeggen in mijn 20 jaar carrière. En op de postkamer heb ik veel goede ideeen gehoord.

Hij (en jij dus ook) gaat het zwaar krijgen. Om aanbeden te worden door de hele wereld is meer nodig dan 3 letters voor je naam. Baanbrekend onderzoek naar een vreselijke ziekte op zijn minst. Gaat 'm niet worden, als je een taal hebt gestudeerd.
Wat leuk! Een academische kleuter als vriend. Hij kon goed woordjes leren, applaus hoor.
Foodb schreef:
22-10-2017 07:33
Ik vraag me ook echt af waar je tegenwoordig nog drs. kan worden. Ik ben in 2009 afgestudeerd als drs. en ik had al behoorlijke studievertraging en mijn opleiding was pas veel later dan de meeste studies overgezet in ba/ma structuur....
Dit vroeg ik me ook al af inderdaad. Ik ben in aug 2007 afgestudeerd met studievertraging in de laatste lichting doctorandussen in die studierichting; vanaf sept 2007 was het master geweest.

Zouden er studies zijn waar je mag kiezen?
Zeg Merel, ben je zelf wel een beetje blij met je nieuwe vriend?
Hij kan die mensen toch uitnodigen voor zijn afstudeetfeestje?
Zo bijzonder is zijn titel niet en dat gaan zijn ex-collega's ook niet vinden. Op geen enkele manier zal hij indruk maken. Zielig zeg, dat hij zoveel eigenwaarde ophangt aan een papiertje dat niets zegt over hoe capabel je bent. En het feit dat hij hier nog steeds mee bezig is maakt dat zij nog steeds als laatste lachen.
LeesMee schreef:
22-10-2017 08:29
Zeg Merel, ben je zelf wel een beetje blij met je nieuwe vriend?

Een kleuter meer of minder, het maakt niet uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
appeltjesgroen schreef:
22-10-2017 08:28
Dit vroeg ik me ook al af inderdaad. Ik ben in aug 2007 afgestudeerd met studievertraging in de laatste lichting doctorandussen in die studierichting; vanaf sept 2007 was het master geweest.

Zouden er studies zijn waar je mag kiezen?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doctorandus

Onder het kopje titelvoering, je mag volgens de wet blijkbaar altijd kiezen.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:08
ja ik vind het ook nogal overdreven allemaal maar sinds hij een paar weken geleden afgestudeerd is heeft hij het elke dag erover. Wil hem helpen en ook geen gezeur meer erover.
Laat hem dit topic lezen.

Echt bizar dat hij het er elke dag over heeft en hier daadwerkelijk iets mee wil gaan doen, ohja en hij moet per se de gezichten zien. Hoe oud is die vent? Dit is echt te kinderachtig voor woorden en als je hier als volwassen man élke dag mee bezig bent kan er misschien wel een ronde therapie tegenaan. Ik snap echt wel dat hij gekwetst is en zich oneerlijk en naar behandeld voelt bij dat bedrijf, en ik snap echt wel de behoefte om te 'bewijzen' dat zij ongelijk hadden, maar deze situatie is echt heel kinderachtig en ik vind het echt niet gezond om als volwassen man hier op deze manier mee bezig te zijn nog.
Ik had een wiskundelerares die ooit tegen mijn moeder heeft gezegd dat ik zou opgroeien voor galg en rad en dat het nooit meer wat zou worden met mij.

Toen ik jaren later in het avondonderwijs alsnog mijn hbo-diploma haalde, schoot dat inderdaad ook nog wel even door mijn hoofd. Maar daar bleef het ook bij. Het schoot door mijn hoofd, en pas nu bij dit topic (wederom jaren later) denk ik er weer eens aan.

Die opmerking had wel indruk op mij gemaakt, in die zin dat ik hem nooit vergeten ben, maar dat heeft altijd meer over haar gezegd dan over mij. Zij was een verzuurd mens zonder enige intentie om haar leerlingen positief te stimuleren. Ze had helemaal geen vertrouwen in de capaciteiten van de pubers die zij juist moest helpen in hun ontwikkeling. Ze was dus feitelijk heel onprofessioneel voor een leerkracht. En dat zegt alles over haar, en niets over haar leerlingen.

Als mensen op de werkvloer een collega pesten, en helemaal als ze dat in groepsverband doen, dan zegt dat alles over die collega’s en helemaal niets over de persoon die gepest wordt. Hoe rot moet je wel niet in elkaar steken als je je lol moet halen uit het moedwillig kwetsen van een ander? Het lijkt mij echt geen pretje om zo negatief in het leven te staan, en vaak levert het hen uiteindelijk niets dan ellende op. En dus kun je jezelf maar beter gelukkig prijzen dat je anders in elkaar steekt, en de ellende daar laten waar het hoort. Ze komen zichzelf echt wel tegen, daar hebben ze de hulp van de pester echt niet bij nodig.
Laat het gaan. Hiermee gooit hij waarschijnlijk alleen maar zijn eigen glazen in.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:08
ja ik vind het ook nogal overdreven allemaal maar sinds hij een paar weken geleden afgestudeerd is heeft hij het elke dag erover. Wil hem helpen en ook geen gezeur meer erover.
Heeft hij niets beters te doen? Een baan zoeken of naar een psycholoog gaan bijvoorbeeld?

Het lijkt mij niet gezond om elke dag aan een wraakactie te denken.
Mijn man heeft op de basisschool te horen gekregen dat hij mbo niet eens aan zou kunnen en zich maar moest voorbereiden op een weg die hobbelig zou zijn en waarschijnlijk zelfs speciaal onderwijs.
Afgelopen zomer heeft hij in deeltijd zijn hbo behaald naast zijn werk.
Ook hij heeft gezegd dat hij die mensen van vroeger wilde laten weten hoe of wat en dat ze hem nu eens zouden moeten zien.
Nooit wat mee gedaan, want hij schiet er niks mee op.

De gedachte is begrijpelijk, maar het daadwerkelijk willen uitvoeren niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven