Werk & Studie alle pijlers

Doctorandus

21-10-2017 23:43 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is sinds kort afgestudeerd aan de universiteit ( in een vreemde taal) en mag zich sinds kort Drs. noemen. Ik ben supertrots en blij dat hij afgestudeerd is. Hij zelf ook maar er is iets wat hij nu graag wil doen maar hij weet niet hoe. Een paar jaar geleden is hij door een werkgever heel denigrerend en kinderachtig behandeld. Er werd zelfs gezegd dat hij de postafdeling maar moest gaan doen, omdat er niet meer in zat.....nu hij afgestudeerd is zou hij dit zijn ex-baas en dito collega’s graag willen laten weten. Maar er is geen functie waar hij met die studie zou kunnen solliciteren, dus het kan niet indirect via een brief. Het zou ook heel raar zijn om te gaan buurten omdat hij niet prettig is weg gegaan. Hoe kan hij het laten weten en inwrijven dat hij afgestudeerd is? Hij geeft aan het niet te kunnen laten rusten. Wie weet heeft iemand iets dergelijks ondernomen. Jullie adviezen zijn erg welkom!
Let. It. Go.
Over kinderachtig gesproken...
Niet.
Hij kan hiermee zijn eigen glazen ingooien bij toekomstige sollicitaties omdat iemand van dat bedrijf mogelijk iemand bij het bedrijf waar hij solliciteert kent.
Ik denk dat hij of jullie bij hemzelf/ jullie zelf te rade moeten gaan waarom dit in hemelsnaam van belang is nog. Overigens is afstuderen in een taal geen garantie dat je perse een goede kracht bent op de werkvloer. Studeren en werken zijn (meestal) twee totaal verschillende dingen.
https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU
Laat het gaan, zou ik zeggen. Maar ik heb iets gelijkaardigs voorgehad en kon het zelf ook niet laten :)
Hij kan de LinkedIn-profielen van Zij Die Het Moeten weten gaan bekijken. Via de profile views komen ze dan wellicht terug bij hem terecht en zullen ze wel zien wat hij ondertussen heeft verwezenlijkt.
Hoe oud ben jij? 12 of zo?
Waarom zou je in vredesnaam mensen waar je ooit een keer mee hebt gewerkt en die je naam waarschijnlijk niet eens meer kennen dat willen laten weten? Echt .....
Ontzettend kinderachtig. Denk je dat die ex-werkgever dan opeens onder de indruk is van meneer Drs.? Ik denk dat ze zich kapot zouden lachen om de infantiliteit. Let it go, idd.
Hawkmoon269 schreef:
21-10-2017 23:50
Laat het gaan, zou ik zeggen. Maar ik heb iets gelijkaardigs voorgehad en kon het zelf ook niet laten :)
Hij kan de LinkedIn-profielen van Zij Die Het Moeten weten gaan bekijken. Via de profile views komen ze dan wellicht terug bij hem terecht en zullen ze wel zien wat hij ondertussen heeft verwezenlijkt.
Bedankt goed idee, dit is iets waar mijn vriend wat aan heeft een het ook wel uit gaat voeren denk ik. Alleen denk ik dat hij ook graag de gezichten van de mensen wil zien. Hij wil echt graag hun reacties zien.....
girasole3 schreef:
21-10-2017 23:51
Hoe oud ben jij? 12 of zo?
Waarom zou je in vredesnaam mensen waar je ooit een keer mee hebt gewerkt en die je naam waarschijnlijk niet eens meer kennen dat willen laten weten? Echt .....
Het gaat om mijn vriend, niet om mij. Ik wil hem graag helpen. Hij heeft zich nog altijd rot gevoeld om hoe die ex-baas en collega’s zich gedragen hebben.
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:54
Bedankt goed idee, dit is iets waar mijn vriend wat aan heeft een het ook wel uit gaat voeren denk ik. Alleen denk ik dat hij ook graag de gezichten van de mensen wil zien. Hij wil echt graag hun reacties zien.....
En wat denken jullie dan, dat hun monden open zullen vallen van verbazing ?
Waarschijnlijk lachen ze zich rot dat hij zich zo laat kennen.
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:56
Het gaat om mijn vriend, niet om mij. Ik wil hem graag helpen. Hij heeft zich nog altijd rot gevoeld om hoe die ex-baas en collega’s zich gedragen hebben.
Jij kunt hem helpen door hem te vertellen dat ie normaal moet doen. En anders naar de psycholoog.
liefbeest schreef:
21-10-2017 23:46
Niet.
Hij kan hiermee zijn eigen glazen ingooien bij toekomstige sollicitaties omdat iemand van dat bedrijf mogelijk iemand bij het bedrijf waar hij solliciteert kent.
denk dat het meevalt. Hij wil ze geen kwaad doen, maar wil ze graag laten weten dat hij nu doctorandus is.
Professor worden aan een unief, onderzoek blijven doen naar zijn taal en hij komt vanzelf wel in de krant / in het nieuws.
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:56
Dan is dat iets waaraan hij moet werken, waarom dit hem na al die tijd nog zo dwars zit.
Echt, de manier waarop hij er nu mee omgaat is niet goed. En jij helpt hem al helemaal niet, je moet hier niet in meegaan. Praat erover waarom het hem zo dwars zit. Ga niet van die kinderachtige dingen doen waarmee hij alleen maar bewijst dat hij het EQ van een zeekomkommer heeft.
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:58
denk dat het meevalt. Hij wil ze geen kwaad doen, maar wil ze graag laten weten dat hij nu doctorandus is.
Want nu hij doctorandus is in een of andere taal is hij ook meteen een capabele werknemer ?
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:58
Ja, en? Ik ben ook doctorandus. Ontzettend boeiend, maar niet heus. Denk je nou werkelijk waar dat ik fantasieën heb dat ik mijn wiskundeleraar uit 5 VWO ga vertellen dat ik lekker doctorandus ben terwijl hij dacht dat er niets van mij terecht zou komen? Grow up.
Simitçi schreef:
21-10-2017 23:57
En wat denken jullie dan, dat hun monden open zullen vallen van verbazing ?
Waarschijnlijk lachen ze zich rot dat hij zich zo laat kennen.
maar waarom zou je je laten kennen als je subtiel laat weten wat er van je geworden is? misschien leren zij er van om minder vooroordelen te hebben?
Ben je eindelijk afgestudeerd ga je hiertoe verlagen.
Het is maar waar je zin in hebt.
Simitçi schreef:
22-10-2017 00:00
Want nu hij doctorandus is in een of andere taal is hij ook meteen een capabele werknemer ?
Hij was een capabele werknemer. Heeft zich onzettend ingezet ( op andere werkplekken was het wel positief) maar dat werd totaal niet erkend. Hij werd op een gemene manier gepest.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:01
maar waarom zou je je laten kennen als je subtiel laat weten wat er van je geworden is? misschien leren zij er van om minder vooroordelen te hebben?
Denk je echt dat het zo werkt ? Die gaan zich echt niet ineens anders gedragen hoor.
Ik dacht dat het tegenwoordig master heet.
Hoe lang geleden is hij afgestudeerd?

Edit: ik zie het al: de opleiding verleent de graad (bachelor/master). En dan mag je kiezen wat je voert: de titel (in dit geval doctorandus) of de graad.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 00:06
49.37% gewijzigd
Komt hij ze nog ooit tegen, uberhaupt?
Of heeft hij ze nooit meer gezien sindsdien?

Voor 't zelfde geld weten ze al lang zijn naam niet meer.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:01
Omdat het echt belachelijk kinderachtig is.
Als je zo afhankelijk van anderen bent voor je eigenwaarde, dan kun je beter daar wat tijd in steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven