Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik kan het derde weekend niet lol.

Eindelijk een hurray, uit Japan al in 9 dagen. Ook weer wat kaarten binnen dus ik loop inmiddels aardig voor. Blugh. Maar diegene die al een maand onderweg zijn, zijn dat nog steeds... :cry:

Nu mag ik dus eindelijk een kaartje sturen. Ik hoop heel hard op iemand die een kaart van de royals wil, want mijn vriendin heeft er een paar gescoord voor me. :hyper:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Bij mij is er inmiddels een kaartje EXPIRED en dit weekend 3 hurray's. Een hele dankbare uit Australië, superlief.
Dus ik mocht weer 4 kaartje sturen!

China is inmiddels 39 dagen onderweg ,
Rusland 36,
Taiwan 14 dageb,
Japan 8 dagen,
Duitsland 5 dagen

Geduld is een schone zaak :)
Appreciate the little things in life
Supernurse05 schreef:
18-10-2017 10:22
Bij mij is er inmiddels een kaartje EXPIRED en dit weekend 3 hurray's. Een hele dankbare uit Australië, superlief.
Dus ik mocht weer 4 kaartje sturen!

China is inmiddels 39 dagen onderweg ,
Rusland 36,
Taiwan 14 dageb,
Japan 8 dagen,
Duitsland 5 dagen

Geduld is een schone zaak :)

Wat leuk SN! Wel balen van je expired... Ik had vandaag nog 2 hurray's, en nu mag ik 1 extra kaart sturen. Door mijn hurray van gisteren en vanmorgen heb ik vandaag 2 kaarten op de bus gedaan. Rusland (heeeej wat een verrassing! lol) en 1 naar Duitsland. Maar door mijn hurray van vanmiddag (België eindelijk, na 3 weken... 90 km hier vandaan hahaha) kan ik er nu dus weer 2 sturen! Joepie!

Verder onderweg:

Rusland - 31 dagen
Polen - 23 dagen
China - 17 dagen
USA - 12 dagen
Turkije - 12 dagen
Taiwan - 9 dagen
USA - 8 dagen
11 nov kunnen lunchlover, Dreamer en ik dus. Wie volgt?

Ik heb niet zoveel meer onderweg, ben ook vreselijk druk geweest maar hopelijk kan ik van het weekend weer wat versturen!
Blugh ik gooi net even snel nog kaart op de bus naar Rusland. Vergeet ik een foto te maken.
:cry:

Hopelijk doet de ontvanger het nog. :sigh:
Heb 4 kaartjes onderweg oa een oud kaartje waarvan ik nog steeds hoop dat deze aankomt.. 47 dagen inmiddels onderweg.

Balen lunchlover.. zal met je mee duimen.
Vanavond 2 adressen getrokken, tot redelijk succes, namelijk: Italië & Portugal! Leuk leuk want die landen heb ik sinds mijn herintroductie niet meer gehad :proud:

Alleen is Portugal nogal een uitdaging. Zij/Haar profiel (staat er niet bij en de naam zegt me ook weinig) is dit:

Hello, I am a philatelist.
I collect stamps on boats
I speak, english, Esperanto, Portuguese, and spanish.
Vi parolas esperanto?
If you can post on boats thank

Tja. Boten dus. Die heb ik niet (amper). Vond op een gracht-kaart ergens in de verte een mini (roei)bootje. Hopelijk telt dat. En in slechts 1 van alle postzegels die ik heb vond ik op de achtergrond een mini zeilboot. Ik heb er maar een pijl bij gezet. :rofl:

Hij/Zij heeft ook nog 12 meer verzonden dan ontvangen (met 55-43) dus nu vrees ik dat ze hem niet registreren alstie niet goed is ofzo.... :puh:

Iemand anders verder nog wat nieuws (kuch of pb's ontvangen Owl hint)?
Hey,

Lunchlover, je heb inderdaad geen gemakkelijk profiel getrokken. Hopelijk word hij wel bij aankomst geregistreerd.

Vanmorgen kreeg ik een hurray vanuit Hongkong in de mail. Er stond bij leuke kaart en sorry dat het zo lang duurde dat hij werd geregistreerd... Denk dus dat ze hem al eerder hebben ontvangen maar niks mee hebben gedaan.

Ik weet nog niet of ik een kaartje ga schrijven. Hoofd loopt over door mijn toekomst plannen ( samenwonen met vriend en uit mijn dorpje vertrekken.. enz) Ik sta trouwens ook 5 achter met verzenden. Das puur omdat niet alle kaartjes van mij aankomen :(
Haha, bij dat profiel zou ik een kaartje sturen van boten in Lissabon ;-D

Ik heb vanmorgen 15 (!!!) adressen getrokken. Bij élk adres dacht ik.. "misschien is de volgende..." Afijn, 4x Rusland, verder geen dubbele landen. Arabische Emiraten is op zich wel bijzonder, maar niet nieuw.
Later is nu
Wow 15 kaartjes?! Heb het vandaag bij 1 gehouden. ( tot nu toe dan...) Duitsland wat een verrassing....
Daar gaan wat velletjes postzegels doorheen dan met 15 kaarten tegelijk dreamer!
Wel leuk want dan ontvang je er waarschijnlijk ook weer een aantal.
ik heb gister een kaartje van Paddington uit Nederland ontvangen.
Moet hem alleen nog registreren bedenk ik me net.

Ook mijn hoofd loopt af en toe over zomerelfje!
Wij krijgen aanstaande woensdag de sleutel van onze nieuwbouw woning die eindelijk af is.
Dit weekend een vloer gekocht en voor verf gekeken.
ik ga dan ook voor het eerst samen wonen met mijn vriend :)

Postcrossing en viva forum zorgen dan wel weer voor de nodige ontspanning vind ik haha :cheer2:
Appreciate the little things in life
ow spannend Supernurse05!! Alvast heel veel geluk en succes met samenwonen.

Heb weinig concentratie, en stressboog door ( oude werkplek) is nog niet gezakt. Elke keer komt er wat nieuws bij lijkt het wel. In November heb ik 3 weken vrij. Nog niks geplant gelukkig. Nu ook net een weekje vrij gehad. Eindelijk eens mijn huisje voor een deel opgeruimd. Waar laten jullie je kaartjes? Ik heb er nu een deel op de kast gezet maar als het er te veel worden gaan ze in de la tot dat dat ook te veel is en dan gooi ik ze weg... ( ja zonde maar kan niet alles bewaren...)
Ik heb er tot nu toe nog maar 6 geschreven hoor. Was ook een beetje te overenthousiast met adressen trekken. Hopelijk krijg ik ze deze week allemaal weg. En ik baal, want ik had kaartjes van lezende actrices (zaten bij de Flow) en ik weet voor 99% zeker dat ik die bij m'n kaartjes in de la gelegd had, maar ik kan ze niet vinden. Vandaar die 1% onzekerheid.. maar waar zijn ze dán? Heb wel m'n kaartjes weer eens gesorteerd :A:

Ontvangen kaartjes zitten bij mij in een overvolle schoenendoos. Oh.. en de deur van de woonkazit vol met giraffekaartjes. ;-D
Later is nu
Dus.. de kaartjes tot nu toe:
Getekende walvissen naar Duitsland
Een oude postzegel van Rembrandt naar Amerika
De ninjaturtels naar United Arab Emirates
Hondjes naar Rusland
Giraffe naar Taiwan
Een oude plattegrond van Stad naar Zwitserland.
Later is nu
Wauw Dreamer, wat veel adressen! :-D

Ik heb dit weekend weer één adres getrokken. Rusland. De Russische krijgt een klein hondje, dat wil ze graag. :puppy:

Verder had ik weer aardig wat Hurrays de afgelopen week, waarvan twee uit Rusland. De insecten zijn ook op de plaats van bestemming aangekomen. En de Rus had een Hurray in het Russisch, maar ik begreep dat hij er blij mee was.

De 3D kippen zijn in Duitsland beland. De Hurray was alleen een link naar een Instagram account, waar alleen maar een paar smileys te zien zijn. Iets van: :redrose: :redrose: :-] :-] Dat zal ze wel bij iedereen doen, lekker makkelijk: ze hoeft niets te typen alleen wat kopiëren en plakken. @( :(

Uit Luxemburg had ik wel een hele leuke Hurray! Erg uitgebreid en enthousiast en ze ging écht in op wat ik had geschreven.

Verder vrees ik dat ik niet kan meeten in november. :cry:
Ik krijg een nieuwe keuken, en in eerste instantie zouden alleen de kastjes en het aanrechtblad worden vervangen. Een dagje werk dus. Maar de tegels moeten ook vervangen worden, er blijkt asbest te zitten dat zal moeten verwijderd en ik ga de vloer vervangen, en meteen nog maar wat andere klusjes aanpakken. Ik heb vrijdag de planning doorgekregen en het is dus allemaal midden-november.
Oftewel zowel mijn agenda als mijn hoofd zitten echt te vol voor een meeting. :@@:
Maar blijkbaar ben ik niet de enige in dit topic wiens hoofd een beetje overloopt. ;)
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 17:11
Reden: De tranen-met-tuiten-smiley doet het niet. Snif.
0.35% gewijzigd
Wow Labellei, dat kan ik me voorstellen dat je dan geen tijd hebt voor een meeting!
Misschien nog een keer een kopje koffie tussendoor? Ik houd me nog steeds aanbevolen hoor :D

Verder gaan er:
Houten kleine gitaarachtige instrumenten naar Oostenrijk
De bovenkant van de statue of Liberty die schoongemaakt wordt naar Finland
Een portret van Van Gogh met wat extra postzegels naar Rusland
Een tuin van een borg hier in de buurt (Euwsum) naar Tsjechie
Later is nu
En het voetbalstadion van Monaco gaat naar Rusland
Een meisje dat knuffelt met een Olifant naar Frankrijk
Later is nu
(en nu wil ik eigenlijk gewoon heel graag lezen.. )
Later is nu
Oh.. en de kaartjes van lezende actrices zaten bij de Flow.
Later is nu
En dan gaat er nog een kaartje van een oude postzegel met Juliana erop naar Rusland. Hij krijgt er ook een zakje Dutch blend tea bij.
Een harlekijn gaat naar Polen
Een batman-filmposter naar Oekraïne. Ze houdt van Marvel, maar mijn zoon vertelde me dat Batman geen Marvel is. Ehm.. jammer dan.
En een paar broodjes of cakes in de vorm van een hartje naar China.

En dan heb ik er 16 geschreven.
Later is nu
Dreamer schreef:
22-10-2017 21:20
En dan heb ik er 16 geschreven.

Goed gedaan Dreamer!!

Hoeveel zin heeft meeten met 3? :sherlock:
Nou, zin genoeg. Ik kan heel gezellig zijn heur ;)
Later is nu
Dreamer schreef:
23-10-2017 00:06
Nou, zin genoeg. Ik kan heel gezellig zijn heur ;)

Ik ben ook erg gezellig :hyper:

Maar ik ben ook een ei.

Heb weer een kaart in bus gegooid zonder foto. Vorige x was het 1 van Jip & Janneke dus heb hem online opgezocht een daar een foto van gemaakt :proud:

Maar nu een kaart van lezende hond. Die ga ik niet vinden natuurlijk. En weet niet meer waar ik hem kocht.

:cry:
Ooh, jammer, Lunchlover.

Ik kreeg al een hurray uit Frankrijk. Na 3 dagen al!
Later is nu
Dreamer schreef:
26-10-2017 16:57
Ooh, jammer, Lunchlover.

Ook gevonden! Was op een site gekocht :high5:

Heb gisteren twee kaarten gepost en net voor de lichting nog een naar Maleisië. Dat is ook al weer lang geleden. Nog 30 zegels die voor 1 januari op moeten :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven