Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Zomerelfje schreef:
07-10-2017 14:22
Leuke hurray Lunchlover!

Tnx Zomerelfje! :heart:

Wat is het rustig hier? Zijn wij de enige actievelingen momenteel?

Ik heb vrijdagavond en vanmorgen weer een hurray gehad. Vrijdag Finland, die was blij met mijn kaart & zegels, heel verhaal, was leuk. Vanmorgen na 18 O_O dagen al een Russische hurray! Ook zij was erg gelukkig met de kaart en zegels. Het valt me op hoe vaak ik daar (zegels) complimenten mee krijg. Ik moet nog hard mijn best gaan doen om ze op te krijgen voor het eind van het jaar trouwens ivm die prijsstijging... Maar ik had al bedacht als ik de 2 cent zegel weglaat en 10 ct zegels koop en die plak zit ik er maar net overheen. Dus mocht ik wat overhebben doe ik dat wel.

Ik wil vandaag in ieder geval nog 2 kaartjes trekken. Ik hoopte alleen dat België onderhand eens de kaart binnen had... die is al 10 dagen onderweg! Polen ook al 13 dagen, maar das van een jong meisje en ze is al een week niet online geweest. De rest is of Rusland/China en duurt nog effe, of ze zijn vrijdag pas op de bus gegaan dus die duren nog wel even.

Mijn pas aangekochte magneetbord hangt al bomvol kaarten en al zeker 5/6 die ik er niet meer kwijt kan. Zit nu te dubben hoe ik de al wat oudere kaarten moet gaan opbergen. Hoe doen jullie dat eigenlijk? In een doos ofzo? Of heb je een speciaal plekje? Ik dacht ik hang de laatste stuk of wat aan dat bord, maar het gaat zo hard dat ze daar niet bijster lang hangen. Ik ga de leukste er maar uitvissen denk ik en dan kan de rest in een schoenendoos.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik ben aan het wachten tot ik weer wat mag sturen! Heb gister 2 kaartjes uit Rusland ontvangen . De ene is 17 dagen onderweg geweest en de andere 5 dagen.
ik heb 8 kaarten onderweg en kan er momenteel niet meer sturen.
Een kaartje is al 86 dagen expired naar india dus die zal niet meer aankomen... was mijn allereerste kaart die ik verstuurd had via postcrossing...

Een kaartje uit de usa is al 55 dagen onderweg. Ik had laatst een kaartje ontvangen uit de usa en zij vertelde dat ze veel schade had opgelopen van de orkaan die daar laatst geweest was. Op dit moment haalde ze er veel voldoening uit om haar verdriet te verwerken door de blije kaarten die ze ontvangt. Best heftig!

Verder heb ik onderstaande verstuurd, and still waiting.... laatste kaart is alweer 7 dagen geleden verstuurd!

Taiwan 7 dagen
Frankrijk 7 dagen
Tsjechie 10 dagen
Australië 10 dagen
Maleisië 13 dagen
Rusland 27 dagen
China 30 dagen
Usa 55 dagen
India 89 dagen
Appreciate the little things in life
Wat ik voorheen (dus toen ik het jaren terug deed) wel deed was als hij expired was of bijna was, een berichtje sturen of ik wellicht het ID er niet goed had opgezet ofzo, met het ID erbij. Soms registreerde ze de kaart dan alsnog. Soms ook niet... Wel balen zeg! Zeker omdat het je aller eerste kaart ever was. Nogal deprimerend...

Voor mij loopt er nu dit:

USA - 2 dagen
Duitsland - 2 dagen
Turkije - 2 dagen
Rusland - 4 dagen
China - 7 dagen
Belgie - 10 dagen
Polen - 13 dagen
Rusland - 21 dagen

Ik ga nu 2 adressen aanvragen... :yes:
Supernurse05 balen dat je eerste kaartje niet aangekomen is. Ik heb nu ook meerdere kaartjes die verlopen zijn. Zo jammer. Al staan ze niet meer in mij rijtje, maar ze zijn ook niet meer geregistreerde door de ontvanger.. Hopelijk komt er snel een kaartje van je aan zodat je weer iets kan versturen.

Lunchlover, je ben lekker bezig!!

Heb 1 adresje aangevraagd Rusland. Daar gaat een kaartje heen met allemaal schilderijen van beroemde schilders uit Nederland. Heb nog zegels voor 2 kaartjes. Heb inmiddels wel nieuwe besteld bij postzegels met korting. Ben benieuwd wat ik krijg.

Las trouwens iemand die een Hurray had gekregen vanuit USA dat het aardig op de schop lig door de stormen.. Zou dat misschien de rede zijn dat mijn kaartje nog niet aangekomen is.. Was zo'n leuk kaartje :(
Hoi allemaal!

Ik ben nog aan het postcrossen hoor, maar ik doe het rustig aan en verstuur af en toe een kaartje.

Ik had een zorgenkindjekaartje onderweg; die deed er te lang over naar Frankrijk. Het kaartje is gisteren eindelijk geregistreerd, maar ik kreeg helaas een standaard Hurray van een paar regels in het Engels, terwijl ik heel erg mijn best had gedaan en het kaartje helemaal had volgeschreven in het Frans.
Ik zag dat de Française gisteren heel veel kaartjes had geregistreerd. Iedereen zal wel dezelfde Hurray hebben ontvangen.
Maar goed, hij is in ieder geval niet verloren gegaan in een loods ofzo. ;-D

Over Frans gesproken. Ik had zojuist een vrolijk en uitbundig versierde envelop in mijn brievenbus met een kaart uit Frankrijk. Ik ben normaal gesproken niet zo van de enveloppen, maar de Française had er een waar pretpakket van gemaakt. Daar word ik dan weer vrolijk van. :-]
Zomerelfje schreef:
10-10-2017 12:40
Lunchlover, je ben lekker bezig!!

Thanks! Ik ben er inmiddels wel achter dat ik kaarten sturen veel leuker vind dan ontvangen. Ook wel beetje omdat ik de meeste kaarten niet fantastisch vind, en ik wel de illusie heb dat de kaarten die ik stuur geweldig zijn... :hyper:

Kreeg net een kaart uit Zuid-Korea, dat vond ik best tof. Maar het is van een hele actieve crosser en ik denk dat hij daarom zo'n standaard tekst had geplakt (ik vind rare tekens als adres printen nog tot daar aan toe, maar je schrijft verder een kaart toch zelf??). Iets over wie hij was, waar hij woonde. Ja leuk, maar wat stond er nou op de kaart? Twee woorden er nog los bij gekrabbeld. Beetje jammer.

Mijn Duitse kaart was gisteren al gearriveerd, ik had een vintage kaart gestuurd van een kasteel bij ons in de buurt en met veel uitleg hierover (even op wiki opgezocht lol). Die vond het heel leuk om te ontvangen. Dat wil ik dus LOL.

Gisteren nog een kaart gestuurd naar een lerares die een talen programma doet ofzo, en ze vroeg interessante dingen voor haar klas. Heb een molen gestuurd met allerlei feitjes hierover. Ik vond het zeer informatief al zeg ik het zelf... :proud:
.
.
labellei schreef:
10-10-2017 12:53
Over Frans gesproken. Ik had zojuist een vrolijk en uitbundig versierde envelop in mijn brievenbus met een kaart uit Frankrijk. Ik ben normaal gesproken niet zo van de enveloppen, maar de Française had er een waar pretpakket van gemaakt. Daar word ik dan weer vrolijk van. :-]

Wat leuk Labellei! Ik heb ooit ook 1 zo'n enveloppe gehad. Ben er niet van idd, maar dit was wel een kunstwerkje. Maar goed uiteindelijk de kaart gehouden en de rest maar weg gedaan want wat moet je ermee en waar laat je het?
Ik kreeg van de week uit Amerika een...kerstkaart, valt blijkbaar vroeg dit jaar. En een kaartje uit Japan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
10-10-2017 22:29
Ik kreeg van de week uit Amerika een...kerstkaart, valt blijkbaar vroeg dit jaar.

:rofl:
Kerst is inderdaad vroeg. Er zijn mensen de op verzoek ook kerstkaartjes willen het gehele jaar door.. Heb zelf aangegeven dat ik alleen met kerst een kerstkaartje wil ontvangen.

Ik denk er over om mijn wensen lijst te veranderen. Dit omdat ik weinig leuke kaartjes krijg de laatste tijd. Denk dat het ook wel lastig om soms het goede kaartje te vinden voor de ontvanger. Althans dat vind ik.
Pfff ik wacht nog steeds op mijn kaart naar België, al 14 dagen onderweg. En Polen al 17. Maar dat meisje is al 12 dagen niet online. Ik hoop dat België nog aan gaat komen maar dit beloofd weinig goeds. :cry:
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik ook gisteren pas de kaartjes registreerde, die ik vorige week binnen kreeg. :$ Ik denk dat ik versturen ook wel leuker vind dan ontvangen, maar ik zie er momenteel erg tegenop. Toch dit weekend maar weer eens doen, want er is niets meer onderweg dat niet expired is :O
Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen weken erg leuke kaartjes kreeg, met verhalen achterop. Dat is ook heel leuk :)

Ik heb in mijn profiel staan dat ik géén kerstkaarten wil, maar kreeg er vorig jaar toch 1 :facepalm:
Later is nu
Dreamer schreef:
13-10-2017 09:36
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik ook gisteren pas de kaartjes registreerde, die ik vorige week binnen kreeg. :$

:lol: Noujaaaa! Foei zeg! :whip:

Hier nog niets binnen, wel 4 kaarten gekregen, aantal best leuke, met een recept erop.
Ik baal wel dat ik al een week geen hurray heb gehad. Sniff... :sigh:
Ik had ook al een kerstkaartje. Nou ja, het was een schilderij van een kat met op de achtergrond kerstballen. Gelukkig niet te kerstig met kerstmannen en Merry Christmas enzo. ;-D

Ik ga dit weekend 1 kaartje versturen. Ja ja ik doe lekker ruig. :mrgreen:
Het is Duitsland geworden, de Duitse heeft onder andere kippen en 3D kaarten op haar wensenlijstje staan. En bij de boekhandel zag ik een geweldige 3D kippenkaart staan en deze heb ik toch maar voor haar gekocht. Ondanks dat ik deze kaarten duur vind en er duizelig van word. :@@: :-D
labellei schreef:
14-10-2017 22:48
Ik ga dit weekend 1 kaartje versturen. Ja ja ik doe lekker ruig. :mrgreen:
Het is Duitsland geworden, de Duitse heeft onder andere kippen en 3D kaarten op haar wensenlijstje staan. En bij de boekhandel zag ik een geweldige 3D kippenkaart staan en deze heb ik toch maar voor haar gekocht. Ondanks dat ik deze kaarten duur vind en er duizelig van word. :@@: :-D

Woooow ruig zeg. B-)

Ik doe niet aan 3D kaarten hoor. Veuls te duur!
Ik stond eindelijk weer eens in de plus en kreeg de afgelopen dagen een paar leuke kaartjes, heel keurig één per dag :mail:

En er kwamen ook weer wat mooie uitdrukkingen voorbij op profielen:
Chinees: I like traveliing, reading,writting,playing pingpang,and exchange postcard. :biggrin:
en een Russische had in haar wensenlijstje "TV towels" staan. Zou ze bedoelen dat ze liever geen soaps kijkt?
Snorhaar schreef:
15-10-2017 18:43
Ik stond eindelijk weer eens in de plus en kreeg de afgelopen dagen een paar leuke kaartjes, heel keurig één per dag :mail:

Ja ik sta nu ook weer 4 voor. Blugh. En nog geen hurray :cry:
.
een Russische had in haar wensenlijstje "TV towels" staan. Zou ze bedoelen dat ze liever geen soaps kijkt?

Tv torens? :sarcastic:
Wat kan towels verder zijn? Ik dacht aan tower. Anders echt geen idee! Vraag het op je kaart! :idee:
O ja :lightbulb: Dat heb ik inderdaad al eens gedaan, om opheldering gevraagd om een raar begrip op iemand wensenlijstje. Misschien herinnert iemand zich dat nog, het was heel raadselachtig en bleek uiteindelijk een typfout ofzo ;-D
Hahaha Snorhaar. Je hebt weer een paar leuke voorbeelden. XD
Playing pingpang klinkt als cowboytje spelen met een klappertjespistool.

Ik weet nog dat je eerder zoiets had. Ik kom er alleen niet meer op wat het woord was waar we toen met z'n allen over gebrainstormd hadden. :confused:
Een soort buitenaards klinkend iets was het. Maar ik verveel me nu niet genoeg om door al mijn Russische hurrays van +/- 2 jaar geleden te gaan bladeren.
Towels zijn handdoeken, maar bij een TV towel kan ik me dan weer wat minder voorstellen.

Ik lees nog hier mee, maar zit middenin verhuizing, huis opknappen, verbouwingen, dus ik ben niet heel actief bezig met Postcrossing. Heb mezelf ook even op inactief gezet, tot eind volgende maand waarschijnlijk.
Ik heb weer niets gestuurd. Sta braaf gelijk met ontvangen en verzonden.

Ben benieuwd wat die towels zullen zijn :)
Later is nu
Ik denk niet dat het dit is maar google heeft werkelijk alles.

Afbeelding

Maar of daar veel kaarten in te krijgen zijn..
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

labellei schreef:
15-10-2017 21:00
Hahaha Snorhaar. Je hebt weer een paar leuke voorbeelden. XD
Playing pingpang klinkt als cowboytje spelen met een klappertjespistool.

Ik dacht dat ze pingpong bedoelde, of is dat te simpel gedacht? :proud:
.
.
kopjekoffie70 schreef:
15-10-2017 22:15
Ik denk niet dat het dit is maar google heeft werkelijk alles.

Afbeelding

Maar of daar veel kaarten in te krijgen zijn..

:rofl:
Haha, soms maken mensen wel hele rare woorden. Het is echt raden wat ze bedoelen maar soms kun je er niets van maken.
Ik weet nog wel dat je ooit zon vage tekst had Snorhaar, konden we niets van maken.

Ik had ooit een vrouw uit belarus, half Engels half wit Russisch (?). Alles door de vertaalmachine gegooid maar daar was niets van te maken. Ik ga haar profiel eens zoeken of ze dat nog heeft. Ik weet wel welk kaartje ik had gestuurd dus dat vind ik makkelijk terug.

Ik vind versturen ook veel leuker dan ontvangen. Ik moet bekennen dat het hier soms ook langer dan gewenst blijft liggen, maar vaak probeer ik ze wel binnen een week te registreren. Heb net alles weer weggewerkt. Ik had een super leuk kaartje gekregen van een Finse, helaas heeft ze hem niet ingescand... misschien doe ik dat nog wel even binnenkort.

Wat betreft de meeting: willen we in november nog afspreken, of zitten jullie al vol? Ik kan de eerste zaterdag niet maar geloof daarna wel gewoon!
Op dit moment kan ik alle weekenden nog, behalve het laatste, qua meeting in november. Zo blijven er 2 mogelijkheden over, als jullie én mij én HappyOwl erbij willen. En het lijkt me nog steeds gezellig :)
Een andere locatie lijkt me ook leuk.
(ik ben 25 november wel vrij, maar heb de 26e een toernooi, dus maak er liever niet een hele drukke dag van)

Op pc gebied geen berichten
Ik heb wel post 2500 van dit topic gemaakt nu :proud:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven