Lawaai van de buren.
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:47
Eerst even melden dat ik niet in Nederland woon, anders kloppen er een aantal dingen niet voor jullie.
6 jaar woon ik nu in dit huis. En al 6 jaar zit er een backpackers vlak naast mij.
De eerste 3 jaar huurden wij deze woning, de woning kwam te koop, en wij besloten hem te kopen. Het is een fijne plek, en wij hoorden nooit iets van de backpackers. Het was er altijd doodstil, dus wij durfden dat wel aan.
Vorige zomer kregen ze daar een nieuwe manager, kennelijk zwaar gemotiveerd er iets van te maken.
Nou, dat hebben we geweten, het werd in 1 klap een feestpaleis.
Dronken jongeren, luide muziek, een hoop geschreeuw, noem het maar op.
Hier kun je noise control bellen als het te gek wordt, en die komen het feest dan een halt toeroepen, maar de volgende dag is het natuurlijk weer bal.
De zomer staat hier op het punt te beginnen, en de herrie neemt, na een rustige winter, alweer toe.
Ik voel me zo machteloos, de gemeente doet niet echt iets. Of eigenlijk gewoon niets. Noise control bellen, dat doe je 's avonds laat wel, maar als je gek wordt van de herrie van een potje beer pong om 4 uur 's middags, wat doe je dan?
Ik merk dat ik wat depressieve klachten begin te krijgen van het hele gezeik.
Ik kan ook niets meer hebben van ze, soms hoor ik mijn buurkinderen spelen en gillen op de trampoline en daar haal ik mijn schouders over op, maar als ik bij de backpackers iemand hoor lachen, dan schiet mijn hartslag omhoog.
We zitten midden in een langdurige verbouwing, we doen alles zelf, begonnen toen we het huis kochtten en nog lang niet klaar. Het huis verkopen is dus geen optie, en ik wil hier ook eigenlijk niet weg.
Tegelijkertijd ben ik in de overgang, heb een moeder met kanker, een hond met zware allergieën, en dus die verbouwing.
Ik trek het gewoon heel erg slecht.
Ik zoek van jullie geen tips om het kabaal hiernaast te doen stoppen, want jullie weten ook niet welke wegen te bewandelen hier.
Maar wellicht hebben jullie wel tips voor mij om dit iets meer naast me neer te leggen.
Om het iets minder aan me te laten vreten, en niet direct in een stressaanval te schieten bij het minste en geringste.
Ik zit ook teveel op ze te letten, dat weet ik, maar hoe stop ik dat?
In ieder geval bedankt voor het lezen.
6 jaar woon ik nu in dit huis. En al 6 jaar zit er een backpackers vlak naast mij.
De eerste 3 jaar huurden wij deze woning, de woning kwam te koop, en wij besloten hem te kopen. Het is een fijne plek, en wij hoorden nooit iets van de backpackers. Het was er altijd doodstil, dus wij durfden dat wel aan.
Vorige zomer kregen ze daar een nieuwe manager, kennelijk zwaar gemotiveerd er iets van te maken.
Nou, dat hebben we geweten, het werd in 1 klap een feestpaleis.
Dronken jongeren, luide muziek, een hoop geschreeuw, noem het maar op.
Hier kun je noise control bellen als het te gek wordt, en die komen het feest dan een halt toeroepen, maar de volgende dag is het natuurlijk weer bal.
De zomer staat hier op het punt te beginnen, en de herrie neemt, na een rustige winter, alweer toe.
Ik voel me zo machteloos, de gemeente doet niet echt iets. Of eigenlijk gewoon niets. Noise control bellen, dat doe je 's avonds laat wel, maar als je gek wordt van de herrie van een potje beer pong om 4 uur 's middags, wat doe je dan?
Ik merk dat ik wat depressieve klachten begin te krijgen van het hele gezeik.
Ik kan ook niets meer hebben van ze, soms hoor ik mijn buurkinderen spelen en gillen op de trampoline en daar haal ik mijn schouders over op, maar als ik bij de backpackers iemand hoor lachen, dan schiet mijn hartslag omhoog.
We zitten midden in een langdurige verbouwing, we doen alles zelf, begonnen toen we het huis kochtten en nog lang niet klaar. Het huis verkopen is dus geen optie, en ik wil hier ook eigenlijk niet weg.
Tegelijkertijd ben ik in de overgang, heb een moeder met kanker, een hond met zware allergieën, en dus die verbouwing.
Ik trek het gewoon heel erg slecht.
Ik zoek van jullie geen tips om het kabaal hiernaast te doen stoppen, want jullie weten ook niet welke wegen te bewandelen hier.
Maar wellicht hebben jullie wel tips voor mij om dit iets meer naast me neer te leggen.
Om het iets minder aan me te laten vreten, en niet direct in een stressaanval te schieten bij het minste en geringste.
Ik zit ook teveel op ze te letten, dat weet ik, maar hoe stop ik dat?
In ieder geval bedankt voor het lezen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:11
Jawel, dat probeer ik wel.
Maar dan zet ik een muziekje op, en vervolgens zit ik me verschrikkelijk op te vreten dat dat nodig is.
Dat zo'n stelletje etterbakken bepalen dat ik niet in stilte een boekje kan lezen.
En dat is dus precies het probleem.
Ik ben continu kwaad hierover.
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:22
Het zijn allemaal vrijstaande huizen. Onze tuinen grenzen aan elkaar.waarompaktieniet schreef: ↑24-10-2017 01:12Zelf muziek opzetten (evt met koptelefoon), oordoppen in doen, met je hond gaan wandelen als het overdag vervelend is. Vooral dus afleiding zoeken. En misschien met de manager praten over een extra isoleerlaag tussen de huizen?
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:24
Haha, ja...meikebikker schreef: ↑24-10-2017 01:16Is het een soort hostel waar je via internet een recensie kunt achterlaten?
Maar dat lijkt me ook niet echt een oplossing.
Er zitten voornamelijk seizoens werkers, dus iig zijn de meesten door de week overdag weg.
Dezelfde mensen zitten er dus weken of maanden.
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:28
Het echte probleem voor mijn gemoedsrust zal ook wel zijn dat ik sowieso een hoop gaande heb op het moment, en dat het beginnende kabaal hiernaast gewoon de druppel is.
Ik vraag me wel eens af of ik niet weer aan de anti depressiva moet om overal de scherpe kantjes wat af te halen.
Maar liever wil ik gewoon wat meer zen zijn. Mezelf kunnen kalmeren zonder naar een pilletje te grijpen.
Ik vraag me wel eens af of ik niet weer aan de anti depressiva moet om overal de scherpe kantjes wat af te halen.
Maar liever wil ik gewoon wat meer zen zijn. Mezelf kunnen kalmeren zonder naar een pilletje te grijpen.
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:46
Om 4 uur 's middags valt er gewoon weinig tegen te doen, lijkt mij.
Kan je een paar dagen bij vrienden of familie logeren om effe tot rust te komen?
Misschien dat je dan de boel terug beter kan verdragen.
Want het hostel lijkt mij gewoon "de druppel teveel" in je emmer.
Als het overigens vaste mensen zijn ...
Kan je dan niet proberen contacten te leggen en hen vragen mee te komen helpen verbouwen?
Elk moment dat zij aan 't verbouwen zijn, zijn ze niet aan 't feesten.
En ze willen misschien wel graag een centje bijverdienen
.
(En jouw verbouwing gaat sneller.)
Kan je een paar dagen bij vrienden of familie logeren om effe tot rust te komen?
Kan je dan niet proberen contacten te leggen en hen vragen mee te komen helpen verbouwen?
En ze willen misschien wel graag een centje bijverdienen
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:56
Ik heb een vriendin die helemaal gefrustreerd wordt van geluid waar ze geen controle over heeft. Zij heeft van die noise cancelling koptelefoons en het schijnt fantastisch te zijn. Die van haar zijn wel heel duur, van Bose of zo'n soort merk. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik zelf woon aan druk uitgaanspleintje in amsterdam. Bij mij is er altijd veel herrie, maar ik slaap echt overal doorheen, en mij stoort geluid niet dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
Ik zelf woon aan druk uitgaanspleintje in amsterdam. Bij mij is er altijd veel herrie, maar ik slaap echt overal doorheen, en mij stoort geluid niet dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:22
Mwah, het zijn "travelling winemakers".Tornacense schreef: ↑24-10-2017 01:46Om 4 uur 's middags valt er gewoon weinig tegen te doen, lijkt mij.
En ze willen misschien wel graag een centje bijverdienen.
Dit is hun baan. Ze zitten een paar maanden hier, dan gaan ze een paar maanden naar bv California, en dan een paar maanden naar Frankrijk.
Die mensen werken hard, en feesten hard. Ze verdienen ook niet slecht hoor, een bijbaantje hebben ze niet nodig.
Het zijn dus ook geen mensen waar je wat aan hebt als er een garage gebouwd moet worden.
Maar je tip over even weg is wel een aardige. Misschien moeten mijn vriend en ik idd wat vaker er even uit. Even een weekendje weg. Maar ja, ook dan zit die verbouwing weer een beetje in de weg.
Maar ik denk wel dat het gewoon nodig is.
Je hebt gelijk met mijn emmertje, het is allemaal een beetje veel.
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:26
Ik gebruik tegenwoordig wel een soundmachine 's nachts als het nodig is. Dat helpt ook goed om geluid buiten te sluiten als het niet al te erg is.LizBakker schreef: ↑24-10-2017 01:56Ik heb een vriendin die helemaal gefrustreerd wordt van geluid waar ze geen controle over heeft. Zij heeft van die noise cancelling koptelefoons en het schijnt fantastisch te zijn. Die van haar zijn wel heel duur, van Bose of zo'n soort merk. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:44
Ik weet niet of je er het type voor bent maar misschien zou een aandachtsoefening je ergernis kunnen verminderen. Je gaat dan in een meditatiehouding zitten met de ogen gesloten en richt je aandacht op alle geluiden die je bewustzijn ‘binnenvallen’. De crux is dat je elke keer dat je aandacht
verschuift naar iets anders (bv gedachten ‘wat een stelletje klootviolen hiernaast, of een lichamelijke sensatie, of visualiseren waar het geluid vandaan komt), je zonder te oordelen je aandacht weer verlegt naar de ruwe geluiden die je hoort.
De grap is dat lawaai je nu helpt om in het moment te blijven! Dit kan helpen het lawaai los te koppelen van het automatisch in de ergernis schieten.
Het is een meditatietechniek die erg eenvoudig is en waar je als bijeffect ook rustig van kunt worden (hoewel dat niet het doel is). Ik doe hem zelf ook regelmatig, het urenlange dagelijkse geblaf van de hond van de buren is sindsdien een stuk minder ergerlijk.
verschuift naar iets anders (bv gedachten ‘wat een stelletje klootviolen hiernaast, of een lichamelijke sensatie, of visualiseren waar het geluid vandaan komt), je zonder te oordelen je aandacht weer verlegt naar de ruwe geluiden die je hoort.
De grap is dat lawaai je nu helpt om in het moment te blijven! Dit kan helpen het lawaai los te koppelen van het automatisch in de ergernis schieten.
Het is een meditatietechniek die erg eenvoudig is en waar je als bijeffect ook rustig van kunt worden (hoewel dat niet het doel is). Ik doe hem zelf ook regelmatig, het urenlange dagelijkse geblaf van de hond van de buren is sindsdien een stuk minder ergerlijk.
dinsdag 24 oktober 2017 om 04:05
@ Kinase,
Ik ben daar geen type voor, maar ik denk er nu al wel een hele tijd aan om meditatie te proberen.
Ik weet dat het goed kan helpen om stress te verlagen.
Misschien is het tijd om te stoppen met denken, en het eindelijk eens te proberen.
Dank voor je reactie.
Ik ben daar geen type voor, maar ik denk er nu al wel een hele tijd aan om meditatie te proberen.
Ik weet dat het goed kan helpen om stress te verlagen.
Misschien is het tijd om te stoppen met denken, en het eindelijk eens te proberen.
Dank voor je reactie.
dinsdag 24 oktober 2017 om 04:46
Heftig allemaal Delite_ wellicht kan je een paar dagen naar je moeder? Misschien iets extra's voor haar doen? Of neem haar mee met een mooie wandeling of een ander leuk uitje? Is hardlopen iets voor je? zodat je de stress eruit kan lopen? of wellicht skeeleren( lekker in de zomer) of wellicht een andere sport?
Geluidsoverlast is natuurlijk erg vervelend, of je emmertje nu vol zit of niet. Maar het helpt allicht als je emmertje iets minder vol zit.
Geluidsoverlast is natuurlijk erg vervelend, of je emmertje nu vol zit of niet. Maar het helpt allicht als je emmertje iets minder vol zit.
Say it like you mean it.
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:32
Zijn er meer buren die hier last van hebben? Misschien is het zinnig om dat eens te peilen en dan gezamenlijk actie te ondernemen.
In eerste instantie door met de luidruchtige buren te praten en wanneer dat niet helpt, om samen naar de gemeente te stappen. Hoe meer klagers, hoe groter de kans dat ze er wat mee gaan doen.
In eerste instantie door met de luidruchtige buren te praten en wanneer dat niet helpt, om samen naar de gemeente te stappen. Hoe meer klagers, hoe groter de kans dat ze er wat mee gaan doen.
The time is now
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:56
daar dacht ik ook aan, heeeeeel veel slechte berichten achterlaten op hun sites....meikebikker schreef: ↑24-10-2017 01:16Is het een soort hostel waar je via internet een recensie kunt achterlaten?
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:40
Ik vrees ook dat dit op een gegeven moment zal gebeuren.herfstappeltaart schreef: ↑24-10-2017 06:38Dit zijn voor jou niet de goede buren. En aangezien dit huis een gebruik heeft waardoor dit zo zal blijven lijkt mij toch de enoge optie: verhuizen.
Het is zo zonde, dit was "het slechtste huis in de beste straat".
Het is het huis waar we graag willen blijven, en straks is het helemaal af en helemaal naar onze smaak...
Het doet me pijn, maar ik wil ook niet dat het ten koste gaat van mijn gezondheid.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:44
Er zijn 2 andere buren die aan hun grenzen.Banba schreef: ↑24-10-2017 07:32Zijn er meer buren die hier last van hebben? Misschien is het zinnig om dat eens te peilen en dan gezamenlijk actie te ondernemen.
Links hebben een enorm stuk grond waarvan het huis aan de hele andere kant staat, met ook nog eens de slaapkamers aan de andere kant.
Zij hebben er dus amper last van.
Rechts is een klein huurhuis. Slaapkamer weg van de herrieschoppers. En zij huurt dat tot ze genoeg gespaard heeft een huis te kopen.
Dus nee, we krijgen ze niet echt mee.
We hebben het vorig jaar al geprobeerd.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:50
Mijn vriend heeft 2 keer geprobeerd met de manager te praten.
En het is een hoop "sorry sorry", maar er veranderd niets.
Vorig jaar leek het erop dat ze op een bepaald moment de regel had gesteld dat het om 22 00 door de weeks, en om 24 00 in het weekend stil moest zijn. Dat was iig iets.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:56
Delite_ schreef: ↑24-10-2017 10:40Ik vrees ook dat dit op een gegeven moment zal gebeuren.
Het is zo zonde, dit was "het slechtste huis in de beste straat".
Het is het huis waar we graag willen blijven, en straks is het helemaal af en helemaal naar onze smaak...
Het doet me pijn, maar ik wil ook niet dat het ten koste gaat van mijn gezondheid.
Ik begrijp dat dat pijnlijk is maar van de geluidsoverlast die je beschrijft zou ik helemaal gek worden. Zoiets kun je niet blocken in je hoofd (ik niet tenminste).
Sterkte.