Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Hey meiden,

Ik ben weer helemaal bijgelezen..

@ Bebje balen voor je. Bij ons is gister hetzelfde ter sprake gekomen.. Maar dan vanaf mijn kant! Ik wil het nog niet.. Ik wou het wel heel graag maar vind het allemaal veel te eng. Natuurlijk is het van harte welkom mocht het deze keer raak zijn. Je weet natuurlijk niet of het deze maand raak is. Maar daarna doen wij het weer rustiger aan.. Ik ben nog niet klaar geloof ik. Weet niet wat ik heb, beetje angst.. (Ruik je angstzweet nvdp )

Ik zal vanavond even uitgebreider reageren, ga nu even sporten, tot later drukke schrijvers!

Liefs
ugglover: jij beheert de tabel toch? mijn eerste vk afspraak is 24 maart, wil je dat ook toevoegen, thanx

(knap trouwens zo'n tabel ,maak je dat in word en knip-plak je dat erin??)
Hi meiden,

we kennen elkaar nu al wat langer, dus kan ik mijn vraagje wel erin gooien.

ik ben nu bijna tien jaar samen met mijn vriend. heel moeilijk begin gehad, omdat zijn moeder weigerde te accepteren dat hij een vast vriendinnetje kreeg. ze heeft me in het begin heel vaak gebeld en onder druk gezet. gelukkig hebben we alles doorstaan, maar nog altijd gaat ze niet akkoord. mijn vriend heeft zo veel gesprekken geprobeerd te voeren met haar, maar ze houdt voet bij stuk. schoonvader is gelukkig wel een schat.

maar nu we zo met kinderen bezig zijn, vraag ik me toch af hoe dat straks moet gaan. nog eens na 10 jaar proberen om het goed te maken, zodat ook zij kan genieten van een kleinkind of heeft zij haar kansen echt verspild? wie weet raad?
Oeh, dat is lastig Coco! Mijn eerste gedachte is dat jullie er niet te veel energie in wil steken en als zij wil genieten van haar kleinkind, dat zij haar gedrag dan moet aanpassen. Lijkt me dat jullie dat niet voor haar kunnen doen. Zelf kun je er voor kiezen de relatie met haar kleinkind niet in de weg te staan, voor de rest lijkt me dat zij aan zet is. Kortom, zorg dat jullie niets te verwijten valt (door je kind later) en laat haar maar over de brug komen?
Een inwendige echo vind ik ook geen punt hoor, maar volgens mij krijg ik niet meteen een echo maandag, maar maken ze daar een andere afspraak voor. Maar 'k weet het niet zeker.. was nogal hyper en stuiterballerig toen ik belde
@ rianne, goed dat je toegeeft dat je er nog neit klaar voor bent. Hoe reageerde je vriend hierop en ga je dan weer aan de pil?

@Coco, vervelende situatie! Lijkt me lastig zodra er kinderen zijn, maar misschien ontdooit ze dan eindelijk. Dan is het toch ineens 'echt' want je bent dan de moeder van haar kleinkind. Lijkt me moeilijk om je kleinkinderen bij hun oma weg te houden, maar als ze echt niet respectvol met jou omgaat zou ik dat missschien toch doen.
@ Futuremaman, me vriend reageerde er eigenlijk op zoals ik hoopte, dat we er niet aan moeten beginnen als 1 van ons er nog niet klaar voor is. Ja ik ga weer aan de pil. Het voelde wel een beetje als een opluchting hoor, het hier op te schrijven. Vinden jullie me nu raar? Ik wil wel graag met jullie mee blijven schrijven en lezen, want vind het super interessant, en begin jullie nu net een beetje te leren kennen.. Ik weet niet waarom ik van gedachte ben veranderd want ik dacht echt dat ik er klaar voor was.. En dat ik het helemaal leuk vond, maar de laatste paar dagen benauwd het me echt zo. Ik slaap er bijna niet van, ben er nog niet klaar voor..

Futuremaman? Hoe is het met je nierbekkenontsteking? Voel je je als ietsjes beter? Toen ik het had, jaar of 4 terug ben ik bijna een week thuisgebleven, ik lag ook echt krom van de buikpijn.. Snap je helemaal.!

@ NvdP, wat gezellig zo'n romantisch avondje.. En wat voor sport doe je als ik vragen mag.. Ik sport ook, 1x in de week b-kick en 1 x in de week body shape. Heb ook wel gefitnesst, maar dan merk ik aan mezelf dat ik mezelf minder uitput dan met een groepsles, dat vind ik leuker!

Jullie hebben je allemaal helemaal voorgesteld, zal ik dan ook maar even!

Ik ben Rianne, ik ben 24 jaar en woon in de NOP. Ben geen boerin..! Haha. Ik werk 30 uur, nu bijna 40 uur in een supermarkt, een redelijk druk filliaal. Heel erg leuk, en met een beetje geluk en als ik me van me goeie kant laat zin willen ze me opleiden tot assistent bedrijfsleider. Lijkt me wel leuk!

Verder heb ik hobbies, dat is sinds een jaartje b-kick en body shape.. En lange wandelingen maken met me hond, een cane corso en die heet Ice ( hoe we bij die naam komen? Ice Ice baby!)

Daarnaast vind ik het leuk om te winkelen, maar ik ben ook wel wat met afvallen bezig, omdat ik de ene keer wel en de andere keer niet lekker in me vel zit, na tig pogingen sonja bakkeren, probeer ik het nu wat zelf. Ik ben 1, 76 lang, en ik weeg 81 op het moment. Het zit wel goed in proporties..! Al zeg ik het zelf.

Me vriend en ik zijn 5,5 jaar samen en hebben een koophuis. Qua reizen, we zijn nu 3x naar Egypte geweest maar daar hebben we het nu wel een beetje gezien. Ik vind de onderwater wereld prachtig, maar de rest niet zo daar..

Nou ik blijf jullie op de voet volgen, en wie weet na een paar maanden dat ik weer van gedachte ben veranderd, maar dit vind ik niet iets waar je aan moet twijfelen..

Liefs
Wat een verhaal, sorry:P
@xasi: In die 2 weken dat je nog niet weet of je zwanger bent schijn je nog geen bloedband te hebben met de vrucht. Dat is pas vanaf je lnl. Ik heb dit ergens gelezen op het www maar of het echt waar is? Ik probeer er ook wel rekening mee te houden maar dat lukt toch niet altijd......

@futurem: Ja, weer helemaal terug op hun oude gewicht! Onvoorstelbaar! Maareh, inderdaad, borstvoeding maar ook gezond eten en bewegen!
@Rianne: Goed van je dat je eerlijk bent tegen over jezelf, je relatie, maar ook naar ons toe hihihihi.

Pittige beslissing om weer aan de pil te gaan maar je moet doen wat het beste voelt.
@iedereen die belangstelling had voor mijn lnl-dag en medeleven met mijn kies: (f)

Ben nog niet ongesteld, heb wel wisselende buikpijnen (die ik al een week heb) en (mensen met scherpe neuzen of te goed verbeeldend vermogen ogen dicht) vreemde soort fluoriserende afscheiding. Tja, je gaat op de gekste dingen letten

Mijn kies viel mee. dit was mijn derde wortelkanaalbehandeling, dus ben aardig ervaren op dat gebied . Behandeling vandaag deed wel pijn, maar napijn viel mee, terwijl ik vorige week ben thuisgebleven van de pijn (na behandeling deel 1).

@coco: wel moeilijke situatie zeg. Maar sluit me aan bij futuremaman - heb wel vaker gezien in omgeving dat verhoudingen versoepelen als er een kind wordt geboren. Ik zou proberen open te staan voor eventuele houdingverandering van je schoonmoeder, maar er zijn wel grenzen natuurlijk.

@rianne: kan gebeuren toch, helemaal niet raar. op deze manier groei je er langzaam naartoe totdat je wel klaar voor bent!
@ coco wow 'feest'van herkenning. hier heeft schoonmama ook jaren geprobeerd om mij weg te pesten!! heel subtiel en er gebeurde niks waar je echt iets van kon zeggen maar idereen wist en voelde het...

tot op een dag ik tegen vriend zei weet je wat je moeder kan het bekijken, ik hou op met mijn best doen om aardig gevonden te worden gevonden! ik zal beleefd blijven maar that's it! vriend heeft toen ook voor het eerst echt een statement bij zijn moeder gemaakt dat dit niet langer kon (en dat is zeer bijzonder in antilliaanse cult, zit niet aan de moeders..)

sindsdien gaat het beter, we zijn geen vriendinnen maar kunnen wel door één deur. al hoewel er heel af en toe steekjes blijven komen van haar kant, maar sinds het mij niet meer boeit nam het echt af.

maar ja niet dat schoonmama wete van het stoppenmet de pil gebeuren maar krijg nu al wel commentaar (via via natuurlijk) dat ik vast mijn kid(s) nooit bij haar zal laten etc.

ikhebbesloten dat dat gedeelte pakkie an van vriend is. zijn familie dus hij regelt dat maar.....heerlijk rustig voor mij

zo dat was in t heel kort mijn verhaal, maar mijn tip is laat het los en je zal zien dat de boodschap aan komt!
@ yaelle

ooo dat wist ik niet!! wat een goed nieuws...ga zo maar eens roseetje nemen dan hahahaha
Goedemorgen!

Vanmorgen ben ik ongesteld geworden, ik baalde voor mischien 1 minuutje, daarna was dat wel snel over, ik had het ergens wel verwacht, dus... Op naar de volgende ronde!

Begin maart gaan we een lang weekend skiën, dus daar heb ik wel veel zin in; dan zijn we er ff lekker tussen uit!

@Ugglover, mijn volgende LNL dag is 20-03

@ Xasi, leuke benaming dubbelbloedjes!!! En voor ons zou dit de 1e zijn.

@ Mika, hoe gaat het met je pup?

@ Coco; wat een rot situatie met je schoonmoeder, maar ik sluit me aan bij Xasi, laat het gewoon op z'n beloop en laat het los ( in zoverre dat lukt )

@Rianne; Nee hoor, je bent niet raar! Je moet er pas aan beginnen als je er zelf klaar voor bent ( en je vriend ook natuurlijk..)

Nah, ik ga nog maar een bakkie halen!

ps, misschien een "domme" vraag; maar hoe krijgen julie al die emoticons ?
Goedemorgen meiden!

@Rianne, wat dapper dat je zo goed naar je gevoel durft te luisteren en daar ook nog eens zo open over bent. Dat kan je vriend toch alleen maar waarderen lijkt me! Ik begrijp je gevoel, maar onthoud wel dat het nooit écht het goede moment zal zijn. En eng blijft het sowieso! Ik sta ook doodsangstenuit. Voel me zo verantwoordelijk! Maar het is ook een mooi gevoel. Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet ompraten hoor, denk dat je er op dit moment goed aan doet nog even te wachten.

@Muca, wat een gedoe met je kies... ik hoop dat je nog steeds geen napijn hebt!

Gisteravond een fijne avond met mijn man gehad. Niets bijzonders, maar gewoon even alleen tijd voor elkaar. Dat schiet er wel eens bij in als je allebei fulltime werkt (manlief ook nog eens zo'n 60 uur per week). Was goed!

Ikzelf ben tot de conclusie gekomen dat ik grotere bh's nodig heb. Da's goed nieuws.. want ik vind het wel leuk dat ze eens wat groter worden, die erwtjes op een plankje van mij! Ben benieuwd hoeveel ze uiteindelijk zullen groeien!

@Rianne, ik probeer minimaal twee keer per week aan fitness te doen. Verder loop/liep ik hard, maar dat doe ik nu niet meer. Wordt tijdens de zwangerschap toch wel afgeraden.

Ik heb zin in weekend! Wie heeft er nog leuke plannen voor komend weekend?
Hé Jowellie! Balen van je ongesteldheid... toch wel een beetje

Die emoticons krijg je als je op reageer klikt in plaats van gelijk in het venster te gaan typen. Reageer staat in het rood onder het laatste bericht.
@Jowellie: Als je klikt op 'REAGEER' (in het rood) krijg je rechts boven je type vlak ook een vierkantje met een smiley!

Lastig is dan dat je niet terug kan lezen als je aan het typen bent.

Als je 'gewoon' reageerd kan je ook, nadat je klaar bent met typen, op bekijk bericht drukken en nog smileys in voegen!

Succes!

Ik ben vandaag weer een dagje 'en route'. Tot vanmiddag!
crossposting met nvdp! :-)
@nvdp: Carnaval!!! (Lees bier zuipen en kutroepen )
bedankt allemaal ik word zelf heen en weer geslingerd. wil niet met me laten sollen, maar ja een oma blijft een oma.

@xasi: mijn vriend is ook antilliaans. en het heeft ook heel lang geduurd voordat hij tegen zijn moeder is opgetreden. heeft lange tijd alle nare dingen die ze deed afgezwakt. ik heb gelukkig nooit lelijk gedaan tegen haar, maar heeft me soms veel moeite gekost. dapper van je dat je je grenzen hebt aangegeven.

@rianne: goed van je! cane corso. geweldige hond. wij hebben ook even getwijfeld, maar wij wonen op 1 hoog, zonder tuin. niet te doen dus. gelukkig heeft mijn zusje een hele lieve hond. kunnen we daar nog een beetje van genieten.

@muca: sterkte met de kies! schoonzus heeft ook tig van die behandelingen gehad en heel veel pijn gehad.

@jowellie: jammer, jij gaat dus ook mee naar de volgende ronde
Jammer Jowellie, dat je ongesteld bent geworden. Bij mij nog niets, maar ik ben heel regelmatig weet ik nog van voordat ik de pil gebruikte, dus ik verwacht op zijn vroegst morgen wat voortekenen en zaterdag echt ongesteld. Maar ik hoop het niet!!!!!
@ jowellie: Jammer zeg! Op naar de volgende ronde!

@rianne: wow jij en je vriend zitten in het zelfde bootje als wij hier. Maar dan andersom. Wel tof dat je vriend het accepteerd. Mij lukt dat niet zo... Eigenlijk kan ik het niet accepteren. Heb denk ik last van oerdriften. (lekker even alle verantwoordelijkheid voor mijn gedrag bij moeder aarde leggen)

@coco: jee wat een gedoe. Misschien dat oma zelf bijtrekt als ze hoort dat je zwanger bent? Dan draag je wel haar kleinkind namelijk, misschien krijgt ze dan meer respect of zal ze inzien dat haar zoon bij jou hoort? Sterkte ermee, maareh: laat je vriend dat contact lekker regelen! Ben het wel eens met xasi.

Nou ben ik straks een hele week verstoken van het forum! En ik kom hier zo graag!

Vergeet me niet he? Ook al is mijn verhaal toch heel anders en zijn vriendje en ik nog niet begonnen: het lezen en schrijven hier doet me echt goed!

Misschien kom ik voor vertrek nog even langs en anders: tot over een week!

Bebje
Jammer Jowellie! Volgende x beter!

Fijne vakantie Bebje!

@nvdp: Leuk om een tijdje te genieten van grotere borsten!
quote:yaelle2 schreef op 18 februari 2009 @ 22:09:

@xasi: In die 2 weken dat je nog niet weet of je zwanger bent schijn je nog geen bloedband te hebben met de vrucht. Dat is pas vanaf je lnl. Ik heb dit ergens gelezen op het www maar of het echt waar is? Ik probeer er ook wel rekening mee te houden maar dat lukt toch niet altijd......

Goedemorgen chicas!

Hier is misselijke Akka weer.... Bweeeh, voel me echt beroerd joh.

Heb wel heerlijk uitgeslapen totdat poes mij wakker miauwde, ze vond het wel tijd voor ontbijt! haha

Over die bloedband... ik hoorde ook in mijn omgeving dat je de eerste 2 weken geen bloedband hebt met het vruchtje, maar dat is niet dus niet waar! Die bloedband komt volgens mij ergens in de week vóórdat je weet dat je zwanger bent.

Ik heb er zelf al rekening mee gehouden dat ik zwanger kon zijn (Yep, elke maand) Ik had deze maand overigens wel een glaasje wijn op en had verse tonijn gegeten (kom er achter dat dat gevaarlijk kan zijn vanwege het dioxine gehalte, want roofvis)

Maar verder hield ik er dus al rekening mee. Maar dat is persoonlijk. Er zijn genoeg vrouwen die wijn drinken, rauw vlees eten etc etc en waar gewoon en gezondje kindje uit komt

En dan nu voor de sushi lovers: je mag gewoon rauwe vis eten!