Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@Bebje, fijne vakantie!! En geduld meid... tis een schone zaak zeggen ze...

@Akka, klote dat je je zo klote voelt! En wat lief dat je lief zo lief voor je is. Wij vrouwen hebben dat gewoon nodig (zowiezo)! Valt wel mee toch met wat je allemaal gegeten hebt? Sterkte met de misselijkheid iig!

@Jowellie; helaas! Op naar de volgende ronde!

@Rianne, dapper van je, je hebt nog tijd zat en dat gevoel dat je het echt wil, komt vast en zeker! Fijn dat je vriend zoveel begrip voor je heeft en geduldig met je mee wacht... Lief!

@Jippie, die tabel heeft nvdp ooit gemaakt en ik hou nu de wijzigingen bij. Ik open steeds mijn allereerste bericht en daar wijzig ik dan in. Hoe voel je je? Geen aanval gehad vannacht?

@Coco, wat ontzettend vervelend! Hopelijk draait ze bij als je eenmaal zwanger bent...

@Muca, nou... ssspannend.... ben jij de volgende???

@nvdp, grappig van je borsten! En lekker quality time avondje met mannetje gehad! Ook nodig op zn tijd... Hoe voel jij je nou? Wel goed hè? Spannend maandag, ben benieuwd! Ik heb weinig plannen voor het weekend, zondag lekker naar Elysium met vriendje en zaterdag ga ik naar een vriendinnetje, die is aan het klussen in dr nieuwe huis en morgen ben ik vrij en ga ik lekker een beetje rommelen in huis. En dan kan ik natuurlijk het forum beter in de gaten houden!

@Yaelle, carnavallen van het weekend? Wat trek je aan?
Hoi meiden,

Berichtje van Mariska.

Met mij gaat het niet zo goed. Al een paar weken niet, maar heb me hier ingehouden. Heeft niets te maken met het willen en bezig zijn met kinderen. Zit allemaal in mijn hoofdje. Ben onrustig, erg kort lontje, voel me niet prettig in mijn vel, voel spanningen etc. Ben nu precies aan het kijken waar het nu vandaan komt. Maar is moeilijk. Grotendeel met het werk. Ook gedeelte karakter. Mijn vriend en ik hebben het er al de hele morgen over en het wordt er niet echt duidelijker op. Ik voel me ook heel verdrietig.

Waar ik wel heel erg bang voo rben is dat ik door de stress en spanningen in mijn lijf, moeilijker zwanger wordt. De doker heeft dat laatst gezegd (toen was ik bij haar voor die buikpijn) dat ik minder met het zwanger worden bezig moest zijn omdat stress niet goed is om zwanger te worden. En dat is erg blijven hangen. Ik wil niet ten kosten an mijn stress niet zwanger kunnen worden. En daarbij wil ik me zo helemaal niet voelen zoals ik me nu voel, daar ben ik te jongen voor.

Er moet eea gaan veranderen hier in de winkels, maar wat zijn we nog niet helemaal uit.

Pfff voel me zwaar K....tranen springen ook weer in mijn ogen!
@Maris, oh meid toch, heb met je te doen!! Ik kan je geen advies geven helaas, hopelijk voel je je snel weer beter. Ik snap dat je van het idee dat je minder snel zwanger kan worden door stress, alleen nog maar verdrietiger/gestresster wordt. Probeer het van je af te zetten, je gaat lekker over 2 dagen naar London! Probeer je hoofd leeg te maken en te genieten van dit weekendje weg. Ik ken het natuurlijk niet om spanning op mn werk te hebben dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten... Sterkte meid!
Ach Mariska, vind het vervelend dat je je zo naar voelt!

Pieker niet teveel over het wel of niet zwanger kunnen worden door stress, ik deed dat ook en zie hoe snel ik zwanger ben geworden! Er zijn hordes vrouwen met drukke banen, stress en weet ik wat nog meer die binnen een jaar zwanger raken.

En weet je, je kunt er toch niks aan doen.

Geef je over aan het zwanger worden, probeer te genieten.

En wat ja werk betreft, ik kan daar niks zinnigs over zeggen, als je het echt niet trekt, moet je maatregelen gaan treffen. De boel verkopen is misschien is heel drastisch. Je zou minder kunnen gaan werken in iemand aannemen die leiding geeft? Moet financieel wel kunnen natuurlijk...

Laat die tranen maar komen hoor, lucht op toch?

Rustig aan, komt allemaal weer goed!
Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Me vriend is inderdaad echt een schatje, en hij reageerde precies goed, voor mijn gevoel!

Ik (wij) wacht(en) gewoon nog ff lekker!

Maar in de tussentijd lees ik gewoon met onze soap mee hoor!

Mariska, balen dat je je zo voelt. Maar inderdaad geniet lekker van jullie weekendje! Hoop voor je dat je je snel wat beter voelt, en je hart luchten is altijd goed! Blijven doen hoor!

Akka, ik vind het wel meevallen wat je allemaal hebt gegeten hoor..! Hoop dat die misselijkheid snel overgaat bij je!

NvdP, wat grappig dat je borsten nu al gaan groeien.. Als die van mij nog groter zouden worden.. Pfff heb nu al F-cup! Fijn dat je avondje met je mannetje zo gezellig was.!

Bebje, inderdaad, wij zitten in hetzelfde schuitje, maar dan andersom. ( huh )

Ik ga even poetsen, heb vanmiddag vrij.. Het is wel rotweer hier zeg.. Pfff.

Nou tot later, liefs
@ Marisika79, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Probeer je hoofd leeg te gooien en niet te veel te stressen, daar heb je alleen je zelf mee!

En vwb het werk, daar kan ik helaas niet al te veel over zeggen, ik sluit me aan bij het advies van Akka.

Gooi het er lekker uit, laat je tranen maar vloeien, dan komt de opluchting vanzelf!

Kan ik er nog bij of is het al te laat?
Oh Mariske, meisje, niet zo verdrietig zijn. Hopelijk knap je op van een paar dagen London. Lekker tot rust komen en genieten met je mannetje.
En Akka, ik vind het ook wel meevallen wat je hebt gegeten, het zijn allemaal kleine, lichte dingen. Hoop dat je je snel wat beter voelt en meer energie krijgt!
@meiske1981: sorry, maar als je het hele topic had gelezen had je gezien dat we al een aantal meiden hebben moeten verwijzen naar andere topics. Wij zijn al met 20 schrijvers en een aantal van ons kunnen het al lastig bijhouden. Het lukt vast om nog een ander topic te vullen met meiden die in dezelfde situatie zitten. Veel succes!
Nu voel ik me weer de bozerik...
Ben je ook
De hoofddirecteur kwam hier net op bezoek. Ik werk voor een overheidsinstelling en hij kwam op verrassingsbezoek.

Zit ik daar in mijn makkelijke broek en mijn haar opgestoken met een potlood.

@Mariska sterkte meid. Je klinkt erg verdrietig. Kan je niet adviseren, maar geef je wel een knuffel en hoop dat je toch een beetje van je weekendje kunt genieten.
@Ugglover: Ik ga als duiveltje

@Maris: Jeeminee, balen dat je je zo voelt! KUT! Ik kan je geen advies geven maar wil je wel veel sterkte wensen! Dikke knuf! Ff lekker huilen lucht al een stuk op. Misschien krijg je een beetje overzicht als je een punten lijstje maakt? Kan je het ook punt voor punt aan gaan pakken. Geeft misschien een beetje rust. Ik hoop dat Londen je goed doet!

@Futuremaman: Hey Bozerik! Hahahahahaha

Je hebt gelijk hoor, fijn dat je onze spreekbuis bent geweest en ons standpunt naar buiten hebt gebracht! Hihihihihi.
Haha nvdp, nu heb je vast een onvergetelijke indruk gemaakt!
mariska vervelend dat je je zo Kwalitatief Uitermate Terleurstellend voelt! maar traantjes zijn goed dat lucht op. en misschien afspraak maken bij huisarts om er over te praten en kijken wat je er aan zou kunnen doen?

verder af en toe diep ademhalen en chocolade helpt ook altijd!

en strakjes even ontspannen in londen!

zooooo blij dat ik wel sushi mag blijven eten!!!

en moet dan dus ook maar echt beter mijn best doen om er rekening me te houden dat ik zwanger zou kunnen zijn. alhoewel hier de vrouwen rustig een glaasje drinken als ze zwanger zijn....
hey trouwens iets heel anders....

vriendlief heeft af en toe de neiging om jaloers te zijn. Maar niet op andere mannen, maar dingen die mijn aandacht opslokken.

Zoals boeken, (ja ik moet er ook altijd om lachen, dus lach maar, hij hefet het ook tijdje gehad toen we nieuwe kitten hadden ) ik ga altijd helemaal op in mijn boeken en dan bestaat de wereld en hij dus ook even niet.....meneer komt dan even extra kroelen en klieren om och zijn portie te krijgen..

dit gaat altijd een beetje in vlagen..een week heeft ie er last van en dan weer maanden niet.

maar deze week dus wel....ik moet er altijd hartelijk om lachen hoe hij dan aandacht vraagt..maar nu kwam te spraken hoe moet dat straks, als er dus een baby is waar ik gegarandeerd in op ga? vriend had daar blijkbaar ook al over nagedacht.

ik heb op www gelezen dat er veel mannen zijn die jaloers zijn op hun pasgeborene....maar hoe ga je hier mee om??
Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me goed.

Ik heb al meer dan 10 jaar psychische klachten. Al bij een aantal psychologen geweest en niet veel wijzer geworden.

Ook een aantal periode anti depressiva geslikt en daar nu weer een maand of 9 mee gestopt.

Het kan zijn dat mijn lichaam standaard dat happy stofje niet aanmaakt. Mijn moeder heeft dit namelijk ook en het is erfelijk.

Als ik medicijnen slik gaat het wel beter. Kan nu ook komen door te weinig licht. Het is vroeg donker, weinig zon etc.

Daarnaast ben ik best een onzeker type (al vind iedereen van niet) en heel perfectionistich.

Sinds oktober vorig jaar hebben we een 2e winkel erbij en dat geeft heel veel werkzaamheden extra uiteraard.

Ons personeel is opzich wel goed alleen nog net niet zelfstandig genoeg en ze vragen heel veel. Dat komt heel veel op mij terecht omdat mijn vriend veel in de buitendienst is.

Ik denk dat een combi van alles het nu heel zwaar maakt.

Waar ik bang voor ben is dat het toch lichamelijk is en ik uiteindelijk toch weer medicijnen moet slikken en dat wil ik niet. Zeker niet nu ik zwanger wil worden.

Ik ga eerst heerlijk van Londen genieten en kijken hoe ik me daarna voel. En misschien dan eens met de dokter praten hoe verder. Want als je je ongelukkig voelt, is er geen klap aan!
mariska ideetje, er zijn ook andere therapieën, naast psychotherapeut. misschien in dat een ideetje...niet iedereen heeft baat bij hetzelfde soort hulpverlening. Als je het 'voelt aankomen' kan je het beste snel reageren ipv afwachten.

geniet iig van londen, maak met je zelf de afspraak om niet te piekeren en laat vriend je daar op wijzen, misschien helpt het als jullie in londen niet over werk mogen praten!

vanuit verweggiestan wat zonneschijn voor je, hebben we hier genoeg van!
Hoi dames, weer veel geschreven, goed bezig.

@rianne: ik vind je niet raar en juist dapper dat je op een ingrijpende beslissing durft terug te komen en goed naar je gevoel luistert, hartstikke belangrijk! en ik denk net als nvdp dat de timing nooit helemaal perfect is. als je verlangen maar groter is dan je angst, lijkt me een mooi criterium. (ik vind het ook hartstikke spannend, heel mijn leven gaat er anders uit zien!, maar ook heel bijzonder!)

@jowellie, balen dat je ongesteld bent geworden, goed om te lezen dat je niet superlang teleurgesteld was, hopelijk volgende keer meer succes!

@bebje: hele fijne vakantie gewenst, tot volgende week!

@xasi en coco: lastige situaties met schoonmoeders lijkt me zo! probeer dicht bij jezelf te blijven en inderdaad het verder wat los te laten, bij zwangerschap regelt het zich later wel weer

@akka; jeeeeetje wat veel gegeten al op de ochtend !!

haha hier nog een hoor, ik heb ook veeeel meer honger en het helpt tegen misselijkheid (wat bij mij dus nog wel mee valt, want ik eet goed) Wat lief dat je man je zo goed verzorgd... die van mij gelukkig ook erg behulpzaam, het skatje!

PS heb gisteren gezondigd: heeerlijke zak friet met satesaus gehad tussen de middag nota bene...

en oooh mijn borsten groeien ook. Alleen mijn sportbh waarin ze goed worden ondersteund zit nu eigenlijk lekker. Ik vind het niet erg dat ze groter worden, ben meer bezorgd over hoe ze na de zwangerschap en evt borstvoeding uit komen te zien....
Tja, wat zijn de overlevingskansen van je borsten na een zwangerschap/borstvoeding
@ugglover en anderen: ik heb weer een rustige nacht gehad zonder pijnaanvallen, dus nu twee nachten achter elkaar al goed gegaan, heeft direct ook weer een positieve uitwerking op mijn stemming en bezorgdheid!

@mariska: he wat naar voor je dat je niet zo lekker lekker in je vel zit, ik leef met je mee. Het is ook veel bij elkaar; en bezig met zwanger worden, stress op werk, en een schijnbare gevoeligheid voor depressiviteit.... op een gegeven moment loop je dan helemaal over he?

Mijn advies; zorg dat je tijd voor jezelf plant waarin je wat leuks gaat doen, wat je ontspant.(londen klinkt als een goed begin)

En ik weet niet of je sportief bent aangelegd; Maar wat het happy-stofje betreft; running (hardlopen op therapeutische basis) is bewezen effectief. Inderdaad wat xasi zegt; er zijn meer vormen van therapie, misschien past een praat-therapie niet zo bij je, maar heb je meer baat bij een non-verbale (vak-)therapie?

Kan me voorstellen dat je juist niet meer aan medicatie wil beginnen (overleg over welke medicatie wellicht wel bij zwangerschap kunnen misschien bij de HA?)

Hoe dan ook; veel sterkte en kop op, lekker eerst genieten in London
@yaelle ; beetje zoiets denk ik
Muca: en en en ? nog steeds niets?

Klunen ??? waar ben je?
en mika13??? hoe is het met jou??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven