Geld & Recht alle pijlers

Onvruchtbaar door ex

26-10-2017 13:55 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was dit maar Amerika...

Mijn ex is vreemdgegaan en heeft mij een SOA gegeven waardoor ik nu onvruchtbaar ben.

Ik vind dit best wel ingrijpend en dat hij het vrij bewust heeft gedaan. Hij heeft immers geen condoom gebruikt bij deze mevrouw en daarna zich niet laten testen en tussentijds ook met mij seks gehad zonder condoom. Hij heeft veel risicovolle stappen bewust genomen. Hij was zich bewust van de risico's van SOA's door meermalen voorlichting op school, en ik heb hem daar nog bewust van gemaakt door pas seks te hebben zonder condoom in onze relatie nadat we beiden een SOA test hadden gedaan.
Ik voel me op zijn zachts gezegd flink 'genaaid'. Ik ben nu op mijn 25ste voor de rest van mijn leven onvruchtbaar door zijn bewust risicovolle gedrag.

Kun je hier in Nederland iets mee?
Als iemand met drank op jou naar de gallemiezen rijdt, is het te bewijzen dat hij je heeft aangereden en is het te bewijzen dat jouw letsel komt door de aanrijding. TO kan niet bewijzen dat die chlamydia van hem afkomstig is en ook niet dat die chlamydia de oorzaak is van haar vermeende onvruchtbaarheid(door zoveel schade aan de eileiders is de kans dat ze zonder kunst- en vliegwerk zwanger kan worden weliswaar uiterst miniem, maar kan er officieel ook weer niet met 100% zekerheid gezegd worden dat ze onvruchtbaar is).

Hoe lullig dan ook en wat voor klootzak die man wellicht ook is, juridisch heb je geen poot om op te staan.
Rest je dus alleen nog verwerken en acceptatie.
[quote=LaFleurNoire post_id=27716953 time=1509103178 user_id=242481]
Als iemand met drank op jou naar de gallemiezen rijdt, is het te bewijzen dat hij je heeft aangereden en is het te bewijzen dat jouw letsel komt door de aanrijding. TO kan niet bewijzen dat die chlamydia van hem afkomstig is en ook niet dat die chlamydia de oorzaak is van haar vermeende onvruchtbaarheid(door zoveel schade aan de eileiders is de kans dat ze zonder kunst- en vliegwerk zwanger kan worden weliswaar uiterst miniem, maar kan er officieel ook weer niet met 100% zekerheid gezegd worden dat ze onvruchtbaar is).

Hoe lullig dan ook en wat voor klootzak die man wellicht ook is, juridisch heb je geen poot om op te staan.
Rest je dus alleen nog verwerken en acceptatie.

En IVF als ze nog een kind wil.
Ik zie dat iemand over dit onderwerp een scriptie geschreven heeft.

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=128754

En er is wel verschil in de bewezen verklaring van strafrecht en civielrecht. Strafrecht is wettig en overtuigend bewijzen en civielrechtelijk is het aannemelijk maken.

In de inleiding staat dus wel dat er nog geen enkele civiele procedure gevoerd is hierover. Ik zou je adviseren om naar een letselschade advocaat te gaan. Daar krijg je een goed gemotiveerd antwoord of je hier mee door moet gaan ja of nee. Dat kan helpen bij het verwerkingsproces. Sterkte!
Zonder af te willen doen aan je emoties en zonder alle reacties gelezen te hebben...
Als je onvruchtbaar bent, weet je dan zeker dat t daarvan is...? Onvruchtbaar kan je ook zijn door andere redenen.

En nav een reactie...dit komt niet van vreemdgaan...dit komt van onveilige seks.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Wat verschrikkelijk voor je!

Het is een niet vergelijkbare situatie maar het geeft je inzicht over hoe er in een rechtszaak beredeneerd wordt.

Een aantal jaar geleden heeft het programma het hof van Joosten een zaak laten zien van een stel waarbij een partner hiv had en zonder de partner op de hoogte te stellen onbeschermde gemeenschap had. Misschien is deze nog op internet te vinden?Veel sterkte.
https://www.npo.nl/het-hof-van-joosten/ ... _101165522

Hij is nu niet beschikbaar.
-jolijn- schreef:
27-10-2017 12:53
Toch wel raar dat het gezien wordt als wraak op je ex, als je hem aansprakelijk zou willen stellen.

Als iemand met drank in de auto stapt en je raakt daardoor gehandicapt, dan wordt het toch ook een letselschadekwestie?

Wat is dan het verschil tussen roekeloos rijgedrag en roekeloos seksueel gedrag?
heel simpel, rijden met alcohol is een strafbaar feit (wetboek van strafrecht).
Vreemdgaan valt niet onder het straf, nocht civiel, noch het bestuursrecht.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Sophiever schreef:
27-10-2017 16:16
Wat verschrikkelijk voor je!

Het is een niet vergelijkbare situatie maar het geeft je inzicht over hoe er in een rechtszaak beredeneerd wordt.

Een aantal jaar geleden heeft het programma het hof van Joosten een zaak laten zien van een stel waarbij een partner hiv had en zonder de partner op de hoogte te stellen onbeschermde gemeenschap had. Misschien is deze nog op internet te vinden?Veel sterkte.
Los van de uitspraak, de ex van TO wist niet dat hij besmet was. Dat heeft TO meerdere malen gezegd. Dat is een belangrijk verschil met de man die HIV had, hij wist het namelijk wel en heeft bewust onbeschermde seks gehad. Dat is toch een zeer belangrijk verschil.
Dahlia74 schreef:
27-10-2017 17:09
Los van de uitspraak, de ex van TO wist niet dat hij besmet was. Dat heeft TO meerdere malen gezegd. Dat is een belangrijk verschil met de man die HIV had, hij wist het namelijk wel en heeft bewust onbeschermde seks gehad. Dat is toch een zeer belangrijk verschil.
Mijn insteek was meer zodat ze zich emotioneel kan voorbereiden op wat ze van de advocaat van de tegenpartij kan verwachten en hoe de gedachtegang van een rechter kan zijn. Ze moet dit zeker niet onderschatten.
sneeuwwitje80 schreef:
27-10-2017 16:29
https://www.npo.nl/het-hof-van-joosten/ ... _101165522

Hij is nu niet beschikbaar.
Misschien op youtube te vinden?
Ik ben bang dat zoiets heel moeilijk te bewijzen is. Met name of die onvruchtbaarheid daadwerkelijk door een SOA komt. Daarbij zal je ex misschien zeggen dat hij van niets wist en heb je die SOA misschien wel bij een eerdere relatie opgelopen. Of verwijt hij jou dat jij ook je verantwoordelijkheid had moeten nemen door zélf aan condooms te denken. Kortom, lijkt me erg ingewikkeld allemaal. Ik vind het echt onwijs rot voor je hoor, daar niet van. Maar ik vraag me af of het het waard is om hier wat mee te willen doen. Misschien voor je eigen gemoedsrust, maar bijv. een schadevergoeding zie ik niet zo snel gebeuren.
Ik ben bang dat je hier juridisch niks mee kan. Zoals de rest al zegt je kunt dit niet 100% bewijzen. En je ex wist dit ook niet. Maar dat staat los van het feit dat je ex een ontzettende lul is en het heftig is wat je meemaakt nu. Een knuffel voor jou :hug:
-als je nog niet hebt geprobeerd zwanger te raken is het denk ik lastig te bewijzen dat je idd onvruchtbaar bent

-je hebt zelf ook gekozen voor onveilige seks waarvan je weet dat er risico's aan zitten

-je kunt niet bewijzen dat je vriend wist dat hij een soa had

-je kunt niet bewijzen dat hij vreemd ging

-je baseert alles op je eigen vermoedens

-en nog een keer: je hebt zelf gekozen voor onveilige seks.

Vreemd als hier een zaak van gemaakt zou kunnen worden. Hoe vervelend het ook voor je is.
Dahlia74 schreef:
27-10-2017 17:09
Met het bewust overbrengen van HIV breng je iemand in levensgevaar (althans, die kans bestaat). Met het overbrengen van niet-dodelijke soa's is daar geen sprake van (hoewel andere gevolgen ook uitermate vervelend zijn uiteraard). Volgens welk artikel zou je dat uberhaupt kunnen berechten?
Ik heb hier nog eens over nagedacht na het lezen van dit topic gisterenavond, en hoe precies wil je bewijzen dat je de SOA van hem hebt? In een rechtszaal zou het jouw woord tegen het zijne zijn: jij kan net zo min bewijzen dat hij met een ander naar bed is geweest als jij kunt bewijzen dat jij niet met een ander naar bed bent geweest. Of je zou de chick moeten vinden waar hij de SOA van heeft als getuige, en dan nog weet ik niet zeker of je (wat dat betreft) een sterke zaak zou hebben.
Sophiever schreef:
27-10-2017 17:16
Mijn insteek was meer zodat ze zich emotioneel kan voorbereiden op wat ze van de advocaat van de tegenpartij kan verwachten en hoe de gedachtegang van een rechter kan zijn. Ze moet dit zeker niet onderschatten.
Ze kan het beter gewoon helemaal niet doen. Het is een volstrekt kansloze missie.
Je kunt niet bewijzen dat hij de betreffende soa had op het moment dat jij denkt dat je besmet bent geraakt. Met nadruk op denkt want je kunt ook niet bewijzen op welk moment je exact besmet bent geraakt.
Richt je woede niet op hem het heeft geen zin.
Brejules schreef:
26-10-2017 15:34
Kennelijk ook om het proberen vrij te maken. Is mij verteld. Of mogelijk dat tegelijkertijd.
Ik heb het allemaal maar laten gebeuren en niet bijzonder goed onthouden wat er werd verteld op die heftige momenten. Ze hebben in ieder geval geprobeerd om de boel open te krijgen, dat had een kans van 50% slagen, en dat is niet gelukt. Is wat ik er van heb meegekregen.
Hoe is het gekomen dat het je toen niet zoveel boeide om daarna de arts te bellen voor uitleg of om het te begrijpen, en dat je nu ineens je ex voor de rechter wil slepen?

Als het je toen niet boeide hoe het met toekomstige zwangerschappen zou zitten, hoe kun je dan nu met droge ogen beweren dat je je daar druk om hebt gemaakt?

Je bent met vage klachten naar de huisarts geweest. Toen was het een 'schimmelinfectie'.. maar blijkbaar was daar al het moment om na te denken en in de toekomst een condoom te gebruiken. Daar ben je toen ook gewoon overheen gestapt.
Toekomstmuziek is muziek die nog gecomponeerd moet worden.
Brejules schreef:
26-10-2017 16:29
Hij zegt van niet.

Maar ik heb me op chlamydia* laten testen 5 jaar geleden vóór we seks zonder condoom gingen hebben. Ik heb me laten testen op chlamydia* ongeveer een jaar voor dat hij het uitmaakte. Toen had ik dat beide keren niet. 6 maanden later wou ik het met een nieuwe partner seks hebben en wil ik graag dat we ons beiden testen voor seks zonder condoom te hebben. We hadden daarvoor eenmaal seks gehad mét condoom. Hij heeft zich getest en ik heb de uitslag gezien en hij had niks. Aangezien ik geen seks had gehad in de tussentijd verwachtte ik een positief resultaat, maar ik had chlamydia. Dat kan dus enkel van de ex zijn.

*(en alle andere SOA's)
Dat is dan zeer onverantwoordelijk van je, want je kunt door verschillende seksuele handelingen een SOA krijgen. En het condoom had kunnen scheuren.
Een test doe je vóórdat je seks hebt. Niet vóórdat je onbeschermde seks wil hebben.

Dus feitelijk doe je hetzelfde als je ex. Er niet bij stilstaan welk risico je loopt en de ander in laat lopen.
Toekomstmuziek is muziek die nog gecomponeerd moet worden.
Wat verschrikkelijk voor je, TO! :hug:

Trek je maar niets aan van de kritische en domme reacties (wauw, sommige mensen kunnen of willen écht niet begrijpend lezen). Ik snap je angst en pijn ontzettend goed. Hoewel, niet helemaal, omdat ik nog niet weet of ik onvruchtbaar ben.

Helaas heb ik door mijn vreemdgaande ex ook chlamydia opgelopen. Maar ik ben zo dom geweest om hem, nadat ik erachter kwam, nog een kans te geven. Het vertrouwen in hem kwam langzaam weer terug.. En toen bleek ik 2 jaar later opnieuw chlamydia te hebben. :'(

Ik ben er nog steeds kapot van en zal het mezelf waarschijnlijk nooit kunnen vergeven. Ik weet dus niet of ik (on)vruchtbaar ben. Dat vind ik slopend. Ik heb namelijk een hele sterke kinderwens en word helemaal gek van de onzekerheid. Ik heb op dit moment geen relatie en de gyneacoloog wil pas onderzoek doen als ik na een jaar proberen niet zwanger kan raken. Dat is dus nog lang niet aan de orde.

Ondertussen is de angst gelukkig iets minder heftig aanwezig, maar ik heb nog steeds veel onzekerheid en verdriet hierover. Ik durf ook bijna geen seks meer te hebben. En als ik het wel gedaan heb (veilig) denk ik bij elk klein kwaaltje dat ik chlamydia heb en ga ik tegen beter weten in testen.

Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik erachter kom dat ik onvruchtbaar ben.. Het is mijn aller grootst angst. Mijn wereld zou echt instorten. Ik zou tot alles in staat zijn. Maar helaas, daarmee los je je probleem niet op. Ik denk dat het voor jezelf beter is om je op jezelf en de opties die je nog wel hebt te richten. Heel veel sterkte met dit alles! :redrose:
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 28-10-2017 10:42
Reden: Tekst NIET quoten aub!
0.37% gewijzigd
Lotus90 schreef:
28-10-2017 01:46
Wat verschrikkelijk voor je, TO! :hug:

Trek je maar niets aan van de kritische en domme reacties (wauw, sommige mensen kunnen of willen écht niet begrijpend lezen). Ik snap je angst en pijn ontzettend goed. Hoewel, niet helemaal, omdat ik nog niet weet of ik onvruchtbaar ben.

Helaas heb ik door mijn vreemdgaande ex ook chlamydia opgelopen. Maar ik ben zo dom geweest om hem, nadat ik erachter kwam, nog een kans te geven. Het vertrouwen in hem kwam langzaam weer terug.. En toen bleek ik 2 jaar later opnieuw chlamydia te hebben. :'(

Ik ben er nog steeds kapot van en zal het mezelf waarschijnlijk nooit kunnen vergeven. Ik weet dus niet of ik (on)vruchtbaar ben. Dat vind ik slopend. Ik heb namelijk een hele sterke kinderwens en word helemaal gek van de onzekerheid. Ik heb op dit moment geen relatie en de gyneacoloog wil pas onderzoek doen als ik na een jaar proberen niet zwanger kan raken. Dat is dus nog lang niet aan de orde.

Ondertussen is de angst gelukkig iets minder heftig aanwezig, maar ik heb nog steeds veel onzekerheid en verdriet hierover. Ik durf ook bijna geen seks meer te hebben. En als ik het wel gedaan heb (veilig) denk ik bij elk klein kwaaltje dat ik chlamydia heb en ga ik tegen beter weten in testen.

Ik weet echt niet wat ik zou doen als ik erachter kom dat ik onvruchtbaar ben.. Het is mijn aller grootst angst. Mijn wereld zou echt instorten. Ik zou tot alles in staat zijn. Maar helaas, daarmee los je je probleem niet op. Ik denk dat het voor jezelf beter is om je op jezelf en de opties die je nog wel hebt te richten. Heel veel sterkte met dit alles! :redrose:
Wat geestig dat uitgerekend jij het hebt over ‘domme reacties’. Ja natuurlijk zeg jij dat, want jij hebt door je eigen ‘domme’ gedrag een SOA opgelopen. Je trekt je deze reacties persoonlijk aan.
Noem andermans reacties maar nooit meer ‘dom’, als jijzelf grotere fouten maakt. Afgesproken?
Moet het echt allemaal zo hier? Wat een vervelende manier van met elkaar omgaan.

TO: echt heel erg rot, je verhaal. Maar ik vrees dat actie ondernemen kansloos is. Je geeft zelf al aan dat je ex je niet opzettelijk besmet heeft. Daarmee lijken juridische stappen me bij voorbaat al kansloos. Bovendien is het niet aantoonbaar. Natuurlijk moet je zelf besluiten wat je doet, maar ik vraag me af of je je energie niet beter kunt gebruiken om dit te verwerken en als je eraan toe bent, te kijken naar andere manieren waarop je eventueel kinderen zou kunnen krijgen.
sinnombre schreef:
28-10-2017 07:47
Wat geestig dat uitgerekend jij het hebt over ‘domme reacties’. Ja natuurlijk zeg jij dat, want jij hebt door je eigen ‘domme’ gedrag een SOA opgelopen. Je trekt je deze reacties persoonlijk aan.
Noem andermans reacties maar nooit meer ‘dom’, als jijzelf grotere fouten maakt. Afgesproken?
Haal die quote eens heel gauw weg. Je zult wel begrijpen dat de info privé is en dat ik de reactie op een later moment graag wil kunnen aanpassen. Nogal onbeschoft van je.

En ja, het is heel dom als je niet kunt lezen dat deze TO chlamydia alleen van haar ex-partner gehad kan hebben. Haar huidige partner was aan t begin van hun relatie namelijk ook getest en had niets. Aangezien ze met niemand anders seks heeft gehad lijkt het mij heel duidelijk van wie ze die SOA heeft. Bijzonder dat er nog mensen zijn die daar perse wat anders van willen maken.

Ook móet het TO's eigen schuld wel zijn, van sommigen. Want ze mocht zelfs geen seks hebben met condoom met een nieuwe partner. Ze moest eerst een test afwachten. Newsflash: zo'n test biedt dus ook geen garanties. Want daarna kan een man alsnog kiezen voor onveilige seks met een ander en daar oneerlijk over zijn. Dus als je 100% zeker wil zijn, kun je beter nooit meer seks hebben.

En wat laag van je om mij, of wie dan ook, nog even extra te willen laten voelen dat het geschonden vertrouwen super dom en lekker eigen schuld dikke bult was. Ik was al jarenlang met mijn ex, hij is intelligent en ik kon hem verder altijd 100% op zijn woord vertrouwen. Plus hij was er altijd voor mij door dik en dun. Dan kan het zo zijn dat je de relatie nog een kans wil geven. Soms is dat een goede keuze en in mijn geval was dat het dus overduidelijk niet. Dat mag jij dom vinden: vind ik ook. Maar ik vind bepaalde reacties ook van een zeer laag niveau en dat mag ik gewoon uitspreken. Zelfs als ik zelf weleens een fout gemaakt heb. ;)
Ik vermoed dat je geen poot hebt om op te staat TO. Hoe wil je aantonen dat je daarvoor nog geen soa had en daarna wel? Bovendien, jij had je ook kunnen beschermen... Heel cru en kut allemaal, maar dit ga je denk ik niet winnen.
Panfluit schreef:
28-10-2017 00:41
Hoe is het gekomen dat het je toen niet zoveel boeide om daarna de arts te bellen voor uitleg of om het te begrijpen, en dat je nu ineens je ex voor de rechter wil slepen?

Als het je toen niet boeide hoe het met toekomstige zwangerschappen zou zitten, hoe kun je dan nu met droge ogen beweren dat je je daar druk om hebt gemaakt?

Je bent met vage klachten naar de huisarts geweest. Toen was het een 'schimmelinfectie'.. maar blijkbaar was daar al het moment om na te denken en in de toekomst een condoom te gebruiken. Daar ben je toen ook gewoon overheen gestapt.
Dit is bijvoorbeeld zo'n walgelijke reactie. Suggereren dat het TO niets boeit omdat ze niet in de detail haar medische verhaal kan navertellen.

Ze weet voor nu genoeg: de behandeling die ze gehad heeft had helaas geen effect. Ze is onvruchtbaar.

Ik weet welke behandeling ze gehad heeft, mijn gyneacoloog heeft me er namelijk over verteld. Meer dan dat kunnen ze niet doen. IVF kan soms wel, maar jammer genoeg niet altijd.

Ook vind het ik het weerzinwekkend dat je zegt dat TO na wat vage klachten, waarschijnlijk een schimmelinfectie, had moeten weten dat haar toenmalige vriend vreemdging(?) of in ieder geval vanaf dat moment condooms had moeten gaan gebruiken. Terwijl ze op dat moment dus nog GEEN chlamydia bleek te hebben. Dat kwam pas later.

Doe je dat zelf in jouw relatie/huwelijk? Na een schimmelinfectie nooit meer onveilig vrijen met je eigen partner? :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven