Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Hier krijgen de kinderen altijd een dekbedovertrek met sinterklaas.

Voor smartje dit jaar 1 van Paw Patrol, maar ze is nu helemaal into dinotrux. Zucht. Omruilen doe ik niet, die van dinotrux zijn stukken duurder.

Hebben jullie ook een vast kado dat iedereen terugkomt?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips? Voor onze jongste dochter (wordt 2 in februari) denken we aan een garage met wat autootjes voor Sinterklaas. Hij moet tegen een stootje kunnen, zonder al teveel toeters/bellen/lampjes en verschillende maten auto's aankunnen. Die van de kruidvat sprak me op zich aan, alleen passen daar enkel mini autootjes in.

Ik vind het sowieso moeilijk voor haar, met een zus van 1,5 jaar ouder is er eigenlijk al veel speelgoed en ik wil ook niet alleen maar nuttige cadeaus geven.

Vast cadeau: nieuwe pyjama met hun favoriete figuur
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt onze eerste sinterklaas, maar ben wel van plan om een 'vast' kado te gaan geven. Op kerstavond gaat dat een pakketje worden met een foute kersttrui of pyjama, film of boek en wat lekkers. Voor sint eigenlijk nog geen inspiratie voor het vaste kado... Ik denk dat dat duplo gaat worden, ik heb al wel 2 kleine doosjes duplo gescoord als schoencadeautjes voor mijn zoontje en zijn nichtje.
Hier zit er vaak een pyjama bij.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
27-10-2017 18:22
Ik ga maar niet tellen hoeveel barbies wij hier in totaal hebben.... echt walgelijk veel. Maar ze worden allemaal gebruikt en dat maakt een hoop goed.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...... Alleen nu vind ik teveel leuke setjes............
Alle reacties Link kopieren
elko schreef:
28-10-2017 08:11
Hebben jullie tips? Voor onze jongste dochter (wordt 2 in februari) denken we aan een garage met wat autootjes voor Sinterklaas. Hij moet tegen een stootje kunnen, zonder al teveel toeters/bellen/lampjes en verschillende maten auto's aankunnen. Die van de kruidvat sprak me op zich aan, alleen passen daar enkel mini autootjes in.
Wij hebben een tweedehands Fisher Price garage en daar ben ik heel tevreden over. Die dingen kunnen niet stuk en er zitten vrijwel geen toeters en bellen aan (niet zoals bij Toettoet oid). Houten garages vind ik eigenlijk een stuk mooier, maar ik hoor vrij veel om me heen dat die bij kinderen minder aanslaan. Daarnaast is vooral mijn oudste nogal een sloper en dan is hout niet zo handig. Het komt nogal hard aan en als je met een autootje wat te hard op het hout tikt dan zit er direct een deuk in of gaat de verf eraf.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een garage van Wader nr1. Volgens PSZ-leidster ht stevigste wat er momenteel te krijgen is, maar ik vind hem nog steeds vrij slap vergeleken met de oude fisher price. Toch overleeft hij al een tijdje bij mijn 2 jongens die er ook regelmatig op gaan zitten. En ze wensten per se een garage met lift, tankstation en carwash dus de keuze was sowieso beperkt.

Voor een paar euro meer koop je een versie met extra wegdelen erbij.

In Duitsland zijn ze goedkoper, mocht je daar ooit komen/bestellen.
nootboek wijzigde dit bericht op 28-10-2017 10:20
9.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij doen niet aan vaste cadeaus, anders ben ik bang dat ze op een gegeven moment omkomen in pyjama's en dekbedovertrekken. Ze hebben daar nu 3 van (1 in gebruik, 1 in de was, 1 in de kast) en dat vind ik wel genoeg. Als Sinterklaas aan het begin van het herfst/winterseizoen zou vallen dan zou ik misschien wel iets van een warme pyjama, sloffen of een muts cadeau doen, maar ik vind het sneu als ze tot die tijd kou moeten lijden en niet nodig om er nog meer van in huis te halen als wat we hebben al voldoende is. Elk jaar een boek vind ik wel leuk, maar we hebben al een abonnnement op de bieb, dus ook niet zo nodig om dat vast te doen. Soms zit er wel een boek bij, soms niet. Een spel doen we dit jaar wel, maar dat zal er ook net vanaf hangen of ze spelletjes leuk gaan/blijven vinden, hoeveel we al hebben, etc. Ik wil me niet verplicht gaan voelen terwijl ze er misschien niks aan blijken te vinden over een paar jaar.

Ik heb voorlopig genoeg inspiratie voor leuke speelgoedcadeaus, zeker voor de oudste, ik kan me voorstellen dat als een kind niet zo'n speler (meer) is of alles al heeft wat zijn hartje begeert (wegens oudere brusjes bijv) dat je het dan meer zoekt in een boek, spel, pyjama, chocoladeletter, etc. Ook vind ik voor mijn peuter en kleuter max. 5 cadeautjes wel genoeg, anders zien ze door de bomen het bos niet meer, maar ik kan me voorstellen dat op latere leeftijd een enorm volle zak en de hele avond uitpakken het einde is, dus dat je er dan ook meer (al dan niet vaste) nuttige dingen bij doet.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben iets van zoefzoef en had daar al eerder wegdelen bij gekocht met de gedachte dat boomhuis erbij te doen (die valt ook mee qua geluid en licht). Maar ze kruipt de halve dag de kamer rond met die ene auto die we hebben dus daarom toch de garage met extra autootjes. Maar die toetoet garage vind ik ouder-martelwerktuigen haha.
Ik ga kijken naar fisher price en wader!
Alle reacties Link kopieren
elko schreef:
28-10-2017 11:37
Maar die toetoet garage vind ik ouder-martelwerktuigen haha.
:HA:
Mooie benaming ja, volgens mij is het 'you love it or you hate it' met Toettoet.
Wij hebben onlangs de FP garage van mijn man van vroeger gekregen. De kinderen doken er gelijk op af.

Het blijft leuk spul.

Nicole, je hebt gelijk hoor dat je genoeg dekbedovertrekken hebt als je elk jaar een nieuwe krijgt.

De oude bewaar ik om dingen van te naaien, geef ik door in een kleding zak of gebruiken we voor de vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de kinderen als nuttig cadeau twee goedkope kerstpyjama's op Wish gescoord:

https://www.ohmy-creative.com/wp-conten ... ma-Set.png

Kostte drie keer niks, allebei een ander printje. Ik overwoog nog om voor man en mijzelf er 1 te kopen, maar dat vond ik wat te Amerikaans.

Vond ze wel cute, nu nog allebei een paar kerstsokken erbij vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zoon (5 jaar) had het er vandaag over dat hij graag een nieuwe / andere treinbaan zou willen. We hebben een houten treinbaan (met veel rails en wat accesoires als wissels, kruispunt en spoorbomen) en daar speelt hij al 3 jaar heel intensief mee. Maar het begint nu een beetje saai te worden, alle mogelijke banen heeft hij inmiddels wel gelegd. Ik ben aan het bedenken wat voor mogelijkheden er zijn (evt voor zijn lijstje voor de Sinterklaasviering met de familie als het onder de 25 euro blijft of anders misschien voor zijn 6e verjaardag):
- nog meer accessoires voor bij zijn houten treinbaan
- duplo treinbaan
- Thomas de treinbaan
- lego treinbaan
- Marklin treinbaan

Wat is het meest geschikt voor een jongen van 5 of 6? Ik ben bang dat hij de houten, duplo en Thomas treinbaan gauw ontgroeit, maar dat de lego en Marklin treinbaan misschien nog wat te hoog gegrepen zijn. Iemand ervaring?
Iemand leuke ideeën voor een pienter meisje van 6?
Nicole, ik denk dat de Märklin trein al wel kan hoor, mijn net-vierjarige heeft hem ook al een tijdje en kan daar zorgvuldig mee spelen. Met het opbouwen volgens het boekje heeft hij nog wel hulp nodig.

1Aapje: Een smartgame? Ze hebben erg leuke exemplaren voor allerlei leeftijdscategorieën. Of een leuk bordspel?
nicole123 schreef:
28-10-2017 20:06
Wat is het meest geschikt voor een jongen van 5 of 6? Ik ben bang dat hij de houten, duplo en Thomas treinbaan gauw ontgroeit, maar dat de lego en Marklin treinbaan misschien nog wat te hoog gegrepen zijn. Iemand ervaring?
Hoe speelt hij met de trein? Bouwt hij graag dan zou ik voor de lego trein gaan. Er zijn diverse treinen te koop.

Vindt hij het leuker om er naar te kijken, dan is Marklin leuker.
1Aapje schreef:
28-10-2017 20:07
Iemand leuke ideeën voor een pienter meisje van 6?
Smart game
Knutselspullen
Jumbo dessineo of xoomy

Jumbo dessineo is genomineerd voor speelgoed van het jaar. Ik zit er sterk over te denken om deze voor sinterklaas te geven. Vanaf morgen is hij bij de wehkamp in de aanbieding, plus er geldt een cash back actie.

Toevallig iemand al ervaring met de dessineo?
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 28-10-2017 21:19
42.95% gewijzigd
En meerdere treinen worden hier trouwens ook door elkaar gebouwd. De Duplotreinbaan (met brug) en daar gaat de Märklin treinbaan dan onderdoor.
NYC schreef:
28-10-2017 21:18
En meerdere treinen worden hier trouwens ook door elkaar gebouwd. De Duplotreinbaan (met brug) en daar gaat de Märklin treinbaan dan onderdoor.
Oh dat is gaaf. Zie al een hele kamer vol liggen met diverse soorten rails.
Alle reacties Link kopieren
elko schreef:
28-10-2017 08:11
Hebben jullie tips? Voor onze jongste dochter (wordt 2 in februari) denken we aan een garage met wat autootjes voor Sinterklaas. Hij moet tegen een stootje kunnen, zonder al teveel toeters/bellen/lampjes en verschillende maten auto's aankunnen. Die van de kruidvat sprak me op zich aan, alleen passen daar enkel mini autootjes in.
Zou ik niet doen, die valt onder het spelen steeds uit elkaar. Wij hebben een vrij simpele van Fisherprice, waar zoon zelfs wel eens op is geklommen, die dat allemaal prima doorstaat.

https://www.google.nl/search?q=garage+f ... A9SSBDo-wM:
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
28-10-2017 21:16
Hoe speelt hij met de trein? Bouwt hij graag dan zou ik voor de lego trein gaan. Er zijn diverse treinen te koop.

Vindt hij het leuker om er naar te kijken, dan is Marklin leuker.
Bij de houten treinbaan vindt hij het tegenwoordig leuk om dingen te bedenken en dan te bouwen, bijv de trein op hoogte laten rijden op pilaren van duplo. Hij bouwt er ook allerlei bouwwerken omheen met duplo. Maar hij heeft wel een korte concentratieboog en is snel gefrustreerd bij bouwen. Met Lego bouwen houdt hij nog niet erg lang vol en als hij dan bijv een auto gemaakt heeft dan valt die vaak uit elkaar tijdens ruw ermee spelen en is het huilen geblazen. Hij bedenkt liever zelf Lego bouwsels dan ze uit een boekje te maken. Verder is hij een enorme fantasiespeler, je moet er na het bouwen wel wat mee kunnen. Alleen maar bouwen en kijken is niet leuk, hij wil zelf in actie zijn. Hoewel iets wat hij op afstand kan besturen denk ik wel erg in de smaak zal vallen ten opzichte van zelf de treintjes vooruit moeten duwen.
smart79 schreef:
28-10-2017 21:17
Smart game
Knutselspullen
Jumbo dessineo of xoomy

Jumbo dessineo is genomineerd voor speelgoed van het jaar. Ik zit er sterk over te denken om deze voor sinterklaas te geven. Vanaf morgen is hij bij de wehkamp in de aanbieding, plus er geldt een cash back actie.

Toevallig iemand al ervaring met de dessineo?
Smart game krijgt ze van opa, kleine Knutselspullen in de schoen. Ik ga de Dessineo even googlen.
nicole123 schreef:
28-10-2017 21:32
Bij de houten treinbaan vindt hij het tegenwoordig leuk om dingen te bedenken en dan te bouwen, bijv de trein op hoogte laten rijden op pilaren van duplo. Hij bouwt er ook allerlei bouwwerken omheen met duplo. Maar hij heeft wel een korte concentratieboog en is snel gefrustreerd bij bouwen. Met Lego bouwen houdt hij nog niet erg lang vol en als hij dan bijv een auto gemaakt heeft dan valt die vaak uit elkaar tijdens ruw ermee spelen en is het huilen geblazen. Hij bedenkt liever zelf Lego bouwsels dan ze uit een boekje te maken. Verder is hij een enorme fantasiespeler, je moet er na het bouwen wel wat mee kunnen. Alleen maar bouwen en kijken is niet leuk, hij wil zelf in actie zijn. Hoewel iets wat hij op afstand kan besturen denk ik wel erg in de smaak zal vallen ten opzichte van zelf de treintjes vooruit moeten duwen.

Lego heeft ook elektrische treinen. Stiefzoon van ruim 10 speelt hier nog heel vaak mee.

Je hebt moeilijk te bouwen treinen, maar ook bijvoorbeeld goederentreinen die minder moeilijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
28-10-2017 20:07
Iemand leuke ideeën voor een pienter meisje van 6?
Een leuk spel, bijv de Junior versies van Scrabble, Monopoly, Carcassonne, Stratego, Cluedo of Betoverde Doolhof?
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
28-10-2017 21:36
Lego heeft ook elektrische treinen. Stiefzoon van ruim 10 speelt hier nog heel vaak mee.

Je hebt moeilijk te bouwen treinen, maar ook bijvoorbeeld goederentreinen die minder moeilijk zijn.
Hoe zijn de legotreinen wat betreft uit elkaar vallen? Als je er een beetje ruw mee speelt, vallen er dan continu delen vanaf of valt dat mee? En kun je makkelijk poppetjes enzo in de trein zetten en weer eruit? Dat zou een voordeel zijn tov de Marklin, daar kun je verder niet veel meer mee doen dan rondjes rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven