Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
my-little-appletree schreef:
29-10-2017 19:30
Ik mis echt folders geloof ik... Heeft ie een speelgoedfolder? En die van de Lidl heb ik ook niet gekregen.
Wij kregen intertoys niet, maar Lidl zat vandaag bij de folders.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
29-10-2017 19:54
Wij kregen intertoys niet, maar Lidl zat vandaag bij de folders.
Intertoys kregen wij ook niet en ik kom er ook nooit dus even halen zal ook niet snel gebeuren. Ik hoop dat die van de Lidl dan deze week ook hier op de mat valt!
ShaunTheSheep schreef:
29-10-2017 19:40
Past het helemaal niet of gewoon net niet helemaal lekker?
Ik zag bij Lidl een houten parkeergarage die ook op een treinbaan kan worden aangesloten en leek me wel leuk, maar wij hebben de Ikea treinbaan.
De houte garage zal wel passen(hebben wij ook), maar op de rails goed aan elkaar te laten sluiten moest je soms wat kracht gebruiken. Daarnaast zatten de inkepingen niet helemaal op elkaar en dat zorgde dat de automatische trein eruit liep.

Ofwel hetzelfde verhaal als My Apple tree.

Ik kreeg hier de lobbes en Intertoys gewoon binnen, waarbij de lobbes erg laat was dus ook al aangevraagd. De lidl ben ik gisteren gaan halen, nadat ik lezen had dat iemand hem hier al had.
hebben jullie de oude of nieuwe IKEA banen?
Sinds een paar maanden heeft IKEA nl. nieuwe, volledig uit hout (zonder plastic tussenstukjes) en ik dacht dat die juist wel goed op Brio zouden passen.
Heb het nog niet gekocht, we hebben tot nu toe alleen Brio, maar ik ga ik ook eens bij Lidl kijken
nootboek schreef:
30-10-2017 11:27
hebben jullie de oude of nieuwe IKEA banen?
Sinds een paar maanden heeft IKEA nl. nieuwe, volledig uit hout (zonder plastic tussenstukjes) en ik dacht dat die juist wel goed op Brio zouden passen.
Heb het nog niet gekocht, we hebben tot nu toe alleen Brio, maar ik ga ik ook eens bij Lidl kijken
Ik heb de oude, misschien dat de nieuwe wel passen. Als je naar ikea gaat zou ik gewoon een stukje mee nemen van brio en daar kijken of het past (bij 'onze' ikea staat altijd een baan om mee te spelen).
Nog een vraag: ik zit voor de 3e verjaardag van dochter te denken aan een poppenhuis. Ik dacht in eerste instantie aan het starter huisje van Sylvanian families, maar ben nu weer aan het twijfelen.

Mijn eigen wensen zijn:
- Playmobil en Sylvanian families moeten erin passen
- Niet mega-groot (max. 60 cm breed, 80 cm hoog, 35 cm diep)
- Niet alleen maar knalroze (verschillende vrolijke kleurtjes mag wel)
- Prijs incl. meubels max. 80 euro

Maar wat vinden kinderen zelf en wat is in de praktijk leuk en handig?
- Hoe groot moet het minimaal zijn om leuk mee te spelen (hoeveel kamers)?
- Maakt het kinderen uit of het heel basic is of heel gekleurd / aangekleed?
- Moeten er trappen in of doen ze daar eigenlijk toch niks mee?
etc.

Wie helpt mij met de do's en don'ts op het gebied van poppenhuizen? Ik kan er online heel veel vinden, maar wat is voor kinderen zelf aantrekkelijk en is leuk en praktisch om mee te spelen?
leoni schreef:
29-10-2017 23:32
De houte garage zal wel passen(hebben wij ook), maar op de rails goed aan elkaar te laten sluiten moest je soms wat kracht gebruiken. Daarnaast zatten de inkepingen niet helemaal op elkaar en dat zorgde dat de automatische trein eruit liep.

Ofwel hetzelfde verhaal als My Apple tree.
Thanks!
Ik ga het denk ik proberen, vind die garage echt een leuke aanvulling op de treinbaan en niet te duur.
nicole123 schreef:
29-10-2017 14:38
Nog een vraag: heeft iemand tips wat betreft plakkaatverf? We hebben nu alleen waterverf, maar voor verven van bijv karton en het goed mengen van kleuren werkt dat niet. Dus ik wil op dochters verlanglijstje echte plakkaatverf zetten. Ik wil niet van die enorme flessen, maar eerst maar eens gewoon een paar potjes in rood, geel en blauw ofzo. Maakt het nog uit of het van SES, Hema of merkloos is, wat betreft hoe het verft en uitwasbaarheid (van de handen, uit de kleding, etc)?
Ik vind veel plakkaatverf ook slecht van kwaliteit. Heb afgelopen zomer flessen (500ml, maar 250ml bestaat ook) gekocht van Ecola. Daar ben ik heel tevreden over. Mooie kleuren, goed dekkend, mooi mengend.
Ik vind het poppenhuis van Lidl er mooi uitzien Nicole
Voor Sint dochter (bijna 5):
-Heel veel knutselspullen (kartelscharen ApliKids, krimpfolie, Carioca stempelstiften, glitterstiften, glitterpapier, figuurpons, Instant Playcolor Verfstick...)
-2 kleine schildpadknuffels (TY BOO)
-Elektrische tandenborstel "Oral-B prinsessen"
-Pyjama "My little pony"

Voor Sint zoon (bijna 2):
-Smartmax Safari dieren
-Fisher-Price kassa
-Auto's (Bburago 5 auto's Street Fire)

Bij oma & opa krijgen ze ook nog iets (om daar te laten, zodat ze daar ook iets hebben om mee te spelen). Wat er daar zeker al bij zit is een set "Unico plus maximilian families - watermolen" (voor 9.99 euro van de Action).

Alle speelgoed gekocht bij een Sintactie (15% korting).
Extra tip: Vorig jaar met Sint een 50-delige uitbreidingsset HUBELINO (knikkerbaan) gekocht (als aanvulling op de Duploblokken), ook heel erg leuk.
Ja Belle, die is geweldig! Mijn zoon heeft hem voor zijn vierde verjaardag gekregen en het is echt een hele leuke baan. Hij wil nu zelf sparen en/of uitbreidingen (banen of bochten etc) aan Sinterklaas vragen.

Zegt ie tegen mijn vrouw:
"Koop jij die uitbreiding voor mij? Dan kan deze spaarpot (ook verjaardagskado) vol met munten komen zitten..."

Hij weet aan wie hij het moet vragen. Ik vind: de consequentie van "iets willen kopen" is dat je dat merkt in de hoeveelheid geld in je spaarpot.
Ik vond het speelgoedaanbod bij Lidl erg tegenvallen. Veel houten speelgoed. Daar vinden wij niet zoveel aan, dochter trouwens ook niet.
Intertoys folder was erg leuk.
NYC schreef:
31-10-2017 13:05
Zegt ie tegen mijn vrouw:
"Koop jij die uitbreiding voor mij? Dan kan deze spaarpot (ook verjaardagskado) vol met munten komen zitten..."

Hij weet aan wie hij het moet vragen. Ik vind: de consequentie van "iets willen kopen" is dat je dat merkt in de hoeveelheid geld in je spaarpot.
Helemaal eens met jou, dat is toch ook gewoon de consequentie? Anders leer je niks van zakgeld krijgen, behalve dat het geld blijkbaar aan de bomen groeit. Gaat je vrouw ermee akkoord dan als hij om speelgoed vraagt? Ik vind het hele idee van zakgeld dat je dat voor je wensen gebruikt en niet dat je ouders alsnog allerlei speelgoed voor je aanschaffen (en al helemaal niet op 'bevel', als het vanuit de ouder zelf komt of een cadeautje is voor een zwemdiploma oid is het nog wat anders).
1Aapje schreef:
30-10-2017 13:41
Ik vind het poppenhuis van Lidl er mooi uitzien Nicole
Die vind ik ook heel leuk! Ik ben erachter dat de meeste poppenhuizen ofwel heel basic blank hout zijn, ofwel knalroze en tuttig en vaak ofwel erg klein ofwel supergroot. Er is weinig wat ik echt leuk vind. Ik twijfel nog wel, want ik vind hem nog wel erg groot (ik weet niet zo waar we hen kwijt kunnen in de woonkamer) en ben er niet zeker van dat ermee gespeeld wordt. Voor hetzelfde bedrag zou ik ook de boomhut van Sylvanian families kunnen kopen, die is kleiner en heeft meer echte speelmogelijkheden voor een peuter denk ik. Maar ik vind het lastig om te bedenken wat het meeste zal aanslaan. Eigenlijk zou het handig zijn om lid te worden van de Spelotheek, om dingen eerst uit te proberen voor ze aan te schaffen, maar die heeft hier zulke verrotte openingstijden dat het niet praktisch is. En ik zou steeds als de dood zijn dat er kleine onderdelen kwijtraken, mijn kinderen zijn nogal wilde spelers namelijk. Iemand van jullie wel lid van de spelotheek?
nicole123 schreef:
31-10-2017 20:01
Helemaal eens met jou, dat is toch ook gewoon de consequentie? Anders leer je niks van zakgeld krijgen, behalve dat het geld blijkbaar aan de bomen groeit. Gaat je vrouw ermee akkoord dan als hij om speelgoed vraagt? Ik vind het hele idee van zakgeld dat je dat voor je wensen gebruikt en niet dat je ouders alsnog allerlei speelgoed voor je aanschaffen (en al helemaal niet op 'bevel', als het vanuit de ouder zelf komt of een cadeautje is voor een zwemdiploma oid is het nog wat anders).
Ik weet niet wat het precies is. Mijn vrouw vindt het geloof ik zielig ofzo, dat hij dan 8 weken moet sparen om een boekje te kopen dat hij graag wil hebben. En dat terwijl 1 euro per week voor een vierjarige al veel zakgeld is... Maar zij ziet dan ergens dat dat boekje in de aanbieding ligt (bijv bij Kruidvat voor 3,- en denkt dan: ach, neem het mee voor hem, want als hij zelf drie weken gaat sparen en dan 3 euro heeft om het boekje in de aanbieding te kopen dan is die aanbieding voorbij en moet ie vijf weken langer sparen om het vervolgens voor de volle mep te moeten kopen in de boekhandel."
NYC schreef:
31-10-2017 20:23
Ik weet niet wat het precies is. Mijn vrouw vindt het geloof ik zielig ofzo, dat hij dan 8 weken moet sparen om een boekje te kopen dat hij graag wil hebben. En dat terwijl 1 euro per week voor een vierjarige al veel zakgeld is... Maar zij ziet dan ergens dat dat boekje in de aanbieding ligt (bijv bij Kruidvat voor 3,- en denkt dan: ach, neem het mee voor hem, want als hij zelf drie weken gaat sparen en dan 3 euro heeft om het boekje in de aanbieding te kopen dan is die aanbieding voorbij en moet ie vijf weken langer sparen om het vervolgens voor de volle mep te moeten kopen in de boekhandel."
Maar zo is het in het echte leven toch ook? Als ik nu een huis zie voor 500.000 en we kunnen dat nu niet betalen maar over 5 jaar misschien wel dan is het ook jammer maar helaas? Dan komt er ooit wel weer een ander huis op ons pad en zo niet dan gaan we er ook niet dood aan als we helemaal geen nieuw huis kopen. Beter dat hij dat soort dingen nu leert in het klein dan dat hij leert dat alles zomaar aan komt waaien en hij straks een huis koopt dat hij eigenlijk niet kan betalen. Ik zou op deze manier (zeker in combinatie met wat je eerder wel eens hebt geschreven over enorme hoeveelheden speelgoed, honderden euro's aan Sinterklaascadeaus e.d.) bang zijn dat de kinderen enorm verwend worden en niet goed met geld leren omgaan.
nicole123 schreef:
31-10-2017 20:29
Maar zo is het in het echte leven toch ook? Als ik nu een huis zie voor 500.000 en we kunnen dat nu niet betalen maar over 5 jaar misschien wel dan is het ook jammer maar helaas? Dan komt er ooit wel weer een ander huis op ons pad en zo niet dan gaan we er ook niet dood aan als we helemaal geen nieuw huis kopen. Beter dat hij dat soort dingen nu leert in het klein dan dat hij leert dat alles zomaar aan komt waaien en hij straks een huis koopt dat hij eigenlijk niet kan betalen. Ik zou op deze manier (zeker in combinatie met wat je eerder wel eens hebt geschreven over enorme hoeveelheden speelgoed, honderden euro's aan Sinterklaascadeaus e.d.) bang zijn dat de kinderen enorm verwend worden en niet goed met geld leren omgaan.
Helemaal met jou eens hoor, Nicole. Bovendien is hij nu nog heel impulsief wat zijn wensen betreft. Als ik hem 's avonds uit een Bobbi boekje voorlees heeft hij dan in zijn hoofd dat hij voor een Bobbi-boekje wil sparen, als hij de ochtend erna met de knikkerbaan speelt dan wil hij weer sparen voor een uitbreiding voor zijn knikkerbaan. Het is (nog) niet zo dat hij het wekenlang over hetzelfde heeft. En dan nog hoor. Ik had het vroeger wel weken over een My Little Pony. En het heeft echt letterlijk een half jaar geduurd voor ik hem kon kopen en toen alsnog besloot het niet te doen (of een kleine ipv een grote) omdat ik het zonde van mijn spaarpot vond. Dat zijn juist de overwegingen die je leert te maken.

Bovendien zou ik het zo zien: Als je na drie weken zakgeld ziet dat er geen Bobbi-boekjes meer bij het Kruidvat liggen, kun je twee dingen doen: besluiten dat je verder wil sparen tot je ze ergens anders (duurder) kunt kopen of een ander spaardoel bedenken. En als je even niks weet: lekker doorsparen en als je wel weer iets weet heb je al een spaarpotje.
Inderdaad NYC. Ik kan me nog herinneren dat ik als 6- en 7-jarige lange tijd een Popple wilde (zo'n knuffel die je tot een bal kon oprollen). Diverse keren op mijn verlanglijstje gezet maar mijn ouders vonden het volgens mij niks (voor de prijs die je ervoor betaalde), dus ik kreeg het niet (wel andere dingen die ik graag wilde). En met mijn 25-50 cent zakgeld kreeg ik hem niet bij elkaar gespaard (niet eens geprobeerd, want dat was al duidelijk). Dus geen Popple voor mij. Jammer dan, ik had genoeg leuk speelgoed en ik heb er geen trauma's aan overgehouden. Ik denk wel eens dat we tegenwoordig (mijzelf inclusief) behoorlijk zijn doorgeschoten in wat we allemaal aanschaffen voor onze kinderen.
Dat denk ik ook, Nicole. En hoewel mijn vrouw er erger in is dan ik, doe ik er zelf ook wel aan mee. Wij worden in deze ook veel meer blootgesteld aan verleidingen en aanbiedingen denk ik. Overal speelgoed, boekjes, dingetjes tegen lage prijzen. Op internet waar je prijzen kunt gaan vergelijken. Overal is aanbod en overal word je aangespoord om meer te kopen met 20% korting, 2+1 gratis, nu voor 99 cent etc. En ook op internet met een druk op de knop heb je weer iets besteld (dat je ook moet betalen natuurlijk, maar op de een of andere manier bestel ik het zelf dan sneller dan wanneer ik bewust een winkel in stap). Het wordt soms echt te gek. Ik vind mijn zoons nog niet echt "verwend" overkomen maar heb wel meer en meer moeite met al het aanbod dat je overal tegenkomt.
Doorgeschoten in wat we kopen? Ja ik denk dat dat in mijn geval wel waar is.... En ook al kopen we ontzettend veel op rommelmarkten, het blijft een overdaad aan spullen.
Nou moet ik wel zeggen dat we hier regelmatig wat weg doen en we starten geen nieuwe verzamelingen meer (dus met pijn in het hart hier geen Sylvanian Families)

Wat betreft sparen en zakgeld, mijn dochter is een krent.
Staat ze in de kruidvat, ziet ze allemaal leuke dingen staan. Mag ik dit? Ja hoor, als je het zelf koopt. Zij spaart aan 1 stuk door maar uitgeven doet haar zeer.
dus jullie raden het al, het geld blijft in de spaarpot en het product in de winkel.

Vorig jaar wou ze heel graag het Livi popster huis van Lego Friends. Toen heeft ze heel de zomervakantie allerlei dingen uitgezocht die ze niet meer wou. En aan het eind van de zomervakantie had ze nog 5 euro tekort of zo. die heb ik toen bijgelegd. Ze had toch zelf maar mooi 60 euro gespaard !!
Aangestoken door jullie spaar verhalen zit ik te denken om smartje een spaarpot te geven in haar schoen.

Waar verkopen ze leuke? Die ook open kunnen zonder blikopener en van plastic zodat ze tegen een stootje kunnen?
Smart, mijn oudste heeft deze pinguin:

Afbeelding
Die is zeer kindproof/valbestendig van het merk Little Love Company. Hij heeft een nachtlampje in peervorm, ook van dit merk.
NYC schreef:
01-11-2017 19:18
Die is zeer kindproof/valbestendig van het merk Little Love Company. Hij heeft een nachtlampje in peervorm, ook van dit merk.

Wat een leukerd! Ik zag daar ook een regenboog van. Ook erg schattig.

Is trouwens best een leuk merk. Smartje heeft de spiegel in peer vorm ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven