Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
woensdag 25 oktober 2017 om 22:15
Nicole, wij hebben de kassa van je onderste plaatje. Volgens mij hebben wij hem destijds via internet bij een speelgoedwinkel gekocht. Werkt prima, batterijen gaan lang mee en het bliepen is hier inderdaad ook hetgeen zoon er zo leuk aan vindt. Een kindje dat kwam spelen heeft alleen wat van muntjes in de gleuf van de lopende band gedaan...die krijg ik er dus niet meer uit

woensdag 25 oktober 2017 om 22:27

donderdag 26 oktober 2017 om 05:57
Hier hebben een wobbel en mijn kinderen vinden fantastisch, maar die zijn afgerond 3 en 4. Ik zou hem echt niet kopen voor ouderen kinderen.
Gisteren na de advent kalender gekocht van Paw patrol bij het Kruidvat. Erg zitten twijfelen of ik toch geen playmobil zou nemen, maar ze spellen het meest met Paw patrol.
Vandaag een tiptio setje ophalen via marktplaats en dan zijn de kado’s denk ik klaar.
Al moet ik nog een een kado voor de verjaardag van de oudste. Ik denk dat het de feeen tuin wordt. Vorig jaar heeft die het kasteel gehad, waar ze veel mee spelen. Vaak wel in combinatie met blaze, Paw patrol of poli car. Er wordt vaak iemand gered uit het kasteel.
Gisteren na de advent kalender gekocht van Paw patrol bij het Kruidvat. Erg zitten twijfelen of ik toch geen playmobil zou nemen, maar ze spellen het meest met Paw patrol.
Vandaag een tiptio setje ophalen via marktplaats en dan zijn de kado’s denk ik klaar.
Al moet ik nog een een kado voor de verjaardag van de oudste. Ik denk dat het de feeen tuin wordt. Vorig jaar heeft die het kasteel gehad, waar ze veel mee spelen. Vaak wel in combinatie met blaze, Paw patrol of poli car. Er wordt vaak iemand gered uit het kasteel.

donderdag 26 oktober 2017 om 07:25
@Nicole, heb je wel een tiptoi pen bij het boerderij boek? Anders heb je niets aan het boek. Dat zou zonde zijn.
Op de vorige bladzijde plakte iemand een kassa. Bedankt voor de tip! Ik zoek er nog 1.
@Leonie, wat gaaf dat er reddingsmissies opgezet worden!
@ego, smartje heeft de discussie over het winkeltje gewonnen. Ze heeft nu het Albert Heijn winkeltje van een paar jaar terug. Van karton en "inklapbaar", nieuw gescoord op mp. Ze is er erg druk mee.
Dus er moet nog een kassa komen.
Hoe vaak mogen ze hun schoen zetten bij jullie?
Op de vorige bladzijde plakte iemand een kassa. Bedankt voor de tip! Ik zoek er nog 1.
@Leonie, wat gaaf dat er reddingsmissies opgezet worden!

@ego, smartje heeft de discussie over het winkeltje gewonnen. Ze heeft nu het Albert Heijn winkeltje van een paar jaar terug. Van karton en "inklapbaar", nieuw gescoord op mp. Ze is er erg druk mee.
Hoe vaak mogen ze hun schoen zetten bij jullie?
donderdag 26 oktober 2017 om 08:57
IK doe hier 1 dag in het weekend schoen zetten... vind ik genoeg.... zit dan relatief een iets groter kleinigheidje in (vaak tussen 5 en 10 euro) dan mogen ze nog sinterklaas op werk papa... waar ik ook nog even kadosuggesties voor moet bedenken bedrag is daar 12,50. en dan nog op school waar sinterklaas komt en 5 december.... (school natuurlijk voor oudste).
Mijn lijstje nu voor 5 december: oudste een brio set, een smartgame (moet ik nog kopen) pyama (nog kopen) en dan krijgen ze nog iets van oma..... jongste heb de sylvanian konijnenfamilie wil een smartgame en pyama en wil er eigenlijk dan nog 1 ding bij. voor oudste heb ik voor schoen lego, een brioauto en er moet dan nog 1 ding bij voor jongste heb ik 1 konijn in bed setje en daar moet dus ook nog iets bij. al bedenk ik dat ik volgens mij nog een boek heb liggen van vorig jaar dus die zou er ook bijkunnen.
Mijn lijstje nu voor 5 december: oudste een brio set, een smartgame (moet ik nog kopen) pyama (nog kopen) en dan krijgen ze nog iets van oma..... jongste heb de sylvanian konijnenfamilie wil een smartgame en pyama en wil er eigenlijk dan nog 1 ding bij. voor oudste heb ik voor schoen lego, een brioauto en er moet dan nog 1 ding bij voor jongste heb ik 1 konijn in bed setje en daar moet dus ook nog iets bij. al bedenk ik dat ik volgens mij nog een boek heb liggen van vorig jaar dus die zou er ook bijkunnen.
donderdag 26 oktober 2017 om 10:41
Ja, die zit erbij!
Slim, een inklapbaar winkeltje! Dan kun je hem tenminste makkelijk opbergen als ze er weer even genoeg van heeft. Mooi compromis geworden.@ego, smartje heeft de discussie over het winkeltje gewonnen. Ze heeft nu het Albert Heijn winkeltje van een paar jaar terug. Van karton en "inklapbaar", nieuw gescoord op mp. Ze is er erg druk mee.
Een keer per week, op zaterdagavond, vanaf de dag van de aankomst van de Sint in onze woonplaats. Over het algemeen komt dat neer op 3x. We doen er een klein cadeautje in, waarbij ik vooral let op het formaat, want dat is hoe de kinderen zelf kleine en grote cadeaus zien. Mijn stelregel is dat het in de schoen moet passen (mag wel uitsteken natuurlijk, anders wordt het wel heel lastig met die kleine peuterschoentjes). Uitzondering maak ik nog wel eens wat betreft specifieke Sinterklaasdingen, zo heb ik er wel eens als extra een Sinterklaas kleurboek nog ernaast gelegd voor hen samen. Want het heeft geen zin om dat nog op Sinterklaasavond te gaan geven, dan doen ze er daarna niks meer mee. Snoepgoed doen we (nog) niet, omdat ik het niet zo'n goed idee vind als ze 's ochtends voor het ontbijt meteen al gaan snoepen en het eerder een straf is dan een cadeau als ze het niet direct op mogen eten.Hoe vaak mogen ze hun schoen zetten bij jullie?
donderdag 26 oktober 2017 om 11:32
Schoen zetten mag van mij (nog) altijd, maar betekent niet dat er altijd iets in zit. Sinterklaas is ook wel eens ergens anders.
Ik doe er 2 of 3 cadeautjes in, heb nu voor allebei een Thomas-treintje (van aliexpress) , potjes play-doh, en misschien doe ik nog een autootje ofzo. Ik vind ook dat het in de schoen moet passen.
Vorig jaar heb ik er ook een keer een mandarijn in gelegd, en af en toe 3 pepernoten. Dat heeft geen nadelige gevolgen voor het ontbijt, en ze waren blij dat de Sint hun huis gevonden had.
Ik doe er 2 of 3 cadeautjes in, heb nu voor allebei een Thomas-treintje (van aliexpress) , potjes play-doh, en misschien doe ik nog een autootje ofzo. Ik vind ook dat het in de schoen moet passen.
Vorig jaar heb ik er ook een keer een mandarijn in gelegd, en af en toe 3 pepernoten. Dat heeft geen nadelige gevolgen voor het ontbijt, en ze waren blij dat de Sint hun huis gevonden had.

donderdag 26 oktober 2017 om 12:28
Hier mag de schoen op zaterdag en woensdag gezet worden.
Wij vieren sinterklaas op de zaterdag voor 5 december, dus er mag 4x een schoen gezet worden.
In de cadeautjeskast heb ik nog keuze wat te geven. Moet alleen voor stiefkind nog iets bedenken en kopen.
Formaat denk ik nooit zo over na. Vorig jaar kreeg ze in haar schoen een kleurboek van sinterklaas van een meter groot. Die paste er niet in
Ik heb er al zin in!
Wij vieren sinterklaas op de zaterdag voor 5 december, dus er mag 4x een schoen gezet worden.
In de cadeautjeskast heb ik nog keuze wat te geven. Moet alleen voor stiefkind nog iets bedenken en kopen.
Formaat denk ik nooit zo over na. Vorig jaar kreeg ze in haar schoen een kleurboek van sinterklaas van een meter groot. Die paste er niet in

Ik heb er al zin in!
donderdag 26 oktober 2017 om 13:18
Trekken ze dat goed? Die van mij zouden dan elke keer als er niks in zit een half uur bij hun schoen zitten te brullen 's ochtends en na 3 dagen als ik er de volgende dag dan wel iets in wil doen dan zouden ze het opgegeven hebben en die schoen helemaal niet meer zetten. Dus ik ga maar voor de makkelijke weg van een Sint die volgens een vaststaand en toevallig voor ons bekend rooster werkt.

donderdag 26 oktober 2017 om 14:08
Ze zijn nog jong (bijna 4 en net 2), vorig jaar werkte het iig
en vroeger bij ons thuis ging het net zo.
Ik probeer het natuurlijk wel een beetje te sturen: hij is vannacht al bij ons geweest, ik denk dat hij nu ergens anders heengaat. Maar als ze hem dan per se willen zetten, gaan ze hun gang maar. Of ik zeg dat ik Pieten heb gehoord/gezien, en dat het misschien een goed idee is om vanavond de schoen te zetten.
'

en vroeger bij ons thuis ging het net zo.
Ik probeer het natuurlijk wel een beetje te sturen: hij is vannacht al bij ons geweest, ik denk dat hij nu ergens anders heengaat. Maar als ze hem dan per se willen zetten, gaan ze hun gang maar. Of ik zeg dat ik Pieten heb gehoord/gezien, en dat het misschien een goed idee is om vanavond de schoen te zetten.
'

donderdag 26 oktober 2017 om 15:33
Met 2 maanden

Maar dat kwam door stiefkind die destijds nog geloofde. Het zou raar zijn als smartje niets kreeg natuurlijk. Geloof dat het een speen was of zo.
donderdag 26 oktober 2017 om 16:08
Dank je, ik ga eens kijken. Ik weet ze overigens wel te vinden hoor, die kassa's', ik was meer benieuwd of mensen met specifieke kassa's goede of slechte ervaringen hebben.
Met de oudste vanaf 3 jaar, de jongste heeft vanaf baby af aan meegedaan omdat broer al zijn schoen zette.
donderdag 26 oktober 2017 om 16:22
Leoni, die paw patrol advent kalender heb ik ook naar zitten kijken... maar volgens mij zitten daar van die 3D gummetjes in die uit 6 onderdelen bestaan!
Die gummetjes had ik een jaar geleden bij Kruidvat gekocht... ik had helemaal niet gezien dat die kleine dingen uit 6 NOG kleinere onderdelen bestaan die zo los kunnen. Meteen teruggebracht. Daarna heb ik ze nog heel lang bij de Kruidvat en Action gezien... ze krijgen ze niet verkocht. Logisch, want totaal ongeschikt voor jonge kinderen (ofwel om opeten, of omdat het gewoon niet leuk is om mee te spelen)
Dus weet niet zeker of het exact die Advent is... hier zie je een plaatje:
https://www.speelgoedwinkel.nl/media/ca ... nder_6.JPG
En elk poppetje is dus 6 onderdelen. Weet je in elk geval dat je het niet aan te jonge kinderen moet geven...
En verder vraag ik me af wie dit speelgoed bedacht heeft. Als ze er nou gewoon plastic poppetjes uit 1 stuk van hadden gemaakt was het hartstikke leuk!
Die gummetjes had ik een jaar geleden bij Kruidvat gekocht... ik had helemaal niet gezien dat die kleine dingen uit 6 NOG kleinere onderdelen bestaan die zo los kunnen. Meteen teruggebracht. Daarna heb ik ze nog heel lang bij de Kruidvat en Action gezien... ze krijgen ze niet verkocht. Logisch, want totaal ongeschikt voor jonge kinderen (ofwel om opeten, of omdat het gewoon niet leuk is om mee te spelen)
Dus weet niet zeker of het exact die Advent is... hier zie je een plaatje:
https://www.speelgoedwinkel.nl/media/ca ... nder_6.JPG
En elk poppetje is dus 6 onderdelen. Weet je in elk geval dat je het niet aan te jonge kinderen moet geven...
En verder vraag ik me af wie dit speelgoed bedacht heeft. Als ze er nou gewoon plastic poppetjes uit 1 stuk van hadden gemaakt was het hartstikke leuk!
donderdag 26 oktober 2017 om 16:28
als je t zelf leuk vindt zou ik die schoen met 1,5 gewoon een keer zetten.
Wij hebben t vorig jaar voor t eerst gedaan, oudste bijna 3 en die zat echt helemaal in het Sinterklaas-gebeuren.
Jongste net 1 en hij begreep 'het verhaal' natuurlijk nog niet maar zat op zijn manier vrolijk mee te zingen en rende smorgens ook meteen naar zijn schoen nadat oudste enthousiast de buit kwam showen.
Wij hebben t vorig jaar voor t eerst gedaan, oudste bijna 3 en die zat echt helemaal in het Sinterklaas-gebeuren.
Jongste net 1 en hij begreep 'het verhaal' natuurlijk nog niet maar zat op zijn manier vrolijk mee te zingen en rende smorgens ook meteen naar zijn schoen nadat oudste enthousiast de buit kwam showen.

donderdag 26 oktober 2017 om 16:30
Onze dochter gaat met 9 maanden ook al haar schoen zetten.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:20
vanmorgen zat mijn dochter in de speelgoedgids van de lidl te bladeren. daar staan barbies in. Nou heeft ze er al minstens 13 dus eigenlijk vind ik dat meer dan genoeg. Beetje doorgevraagd en het ging vooral om e jurken.
Kom ik toch bij de kruidvat een nep barbie doos tegen met 6 prinsessen jurken,
Nu nog op zoek naar een (tweedehandse) dokter bibber. die we hebben doet het niet goed.
Nu nog op zoek naar een (tweedehandse) dokter bibber. die we hebben doet het niet goed.
vrijdag 27 oktober 2017 om 12:50

vrijdag 27 oktober 2017 om 14:08
Kelpie ik heb een andere gekocht. Deze is dat https://www.google.nl/search?q=paw+patr ... SEczOKvRbM:
Ik heb het idee dat hier geen losse poppetjes bij zit. De poppetjes Kun je alleen niet bewegen. Ik zal van het weekend eens stiekem kijken.
Ik heb het idee dat hier geen losse poppetjes bij zit. De poppetjes Kun je alleen niet bewegen. Ik zal van het weekend eens stiekem kijken.
vrijdag 27 oktober 2017 om 18:22
Ik ga maar niet tellen hoeveel barbies wij hier in totaal hebben.... echt walgelijk veel. Maar ze worden allemaal gebruikt en dat maakt een hoop goed.mikado123 schreef: ↑27-10-2017 12:20vanmorgen zat mijn dochter in de speelgoedgids van de lidl te bladeren. daar staan barbies in. Nou heeft ze er al minstens 13 dus eigenlijk vind ik dat meer dan genoeg. Beetje doorgevraagd en het ging vooral om e jurken.
Wat betreft schoenzetten, tja weet je... vorig jaar hebben we dat misschien 1 keer gedaan.
Dochter vraagt er ook niet om.
Sterker nog, omdat ze ook rond sint tijd jarig is denkt ze ook helemaal niet aan bijzaken zoals schoen zetten

vrijdag 27 oktober 2017 om 21:19

vrijdag 27 oktober 2017 om 21:32
Om die reden gaat zoon van 11 maanden dit jaar zijn schoen zetten. Al betwijfel ik hoelang stiefkind (bijna 6) nog geloofd.
Toen we vandaag vertelde dat Sinterklaas in Turkije is geboren en in Spanje woont vroeg ze zich af waarom hij dan Nederlands sprak.

zaterdag 28 oktober 2017 om 07:37
Haha goede vraag.
Maar kinderen bedenken vaak zelf een antwoord waardoor het verhaal weer klopt.