Hulp bij kiezen van raambekleding
zondag 29 oktober 2017 om 19:32
MDag allemaal,
Ik zoek wat advies van jullie over nieuwe raambekleding. Ik heb een jaren 30 huis met een erker. Sinds we daar wonen heb ik daarin vouwgordijnen hangen met plakplastic voor de inkijk. De gordijnen hebben hun langste tijd wel gehad en ik ben nu aan het kijken wat we willen. Ik vind het prettig om weinig inkijk te hebben en ‘s avonds het dicht te kunnen doen. Mijn man houdt juist weer van openheid. Mijn gevoel ging nu uit naar houten jaloezieën. Maar ik twijfel, ik vind het niet overal mooi staan en niet zo stijlvol. Benieuwd of jullie andere suggesties hebben!
Ik zoek wat advies van jullie over nieuwe raambekleding. Ik heb een jaren 30 huis met een erker. Sinds we daar wonen heb ik daarin vouwgordijnen hangen met plakplastic voor de inkijk. De gordijnen hebben hun langste tijd wel gehad en ik ben nu aan het kijken wat we willen. Ik vind het prettig om weinig inkijk te hebben en ‘s avonds het dicht te kunnen doen. Mijn man houdt juist weer van openheid. Mijn gevoel ging nu uit naar houten jaloezieën. Maar ik twijfel, ik vind het niet overal mooi staan en niet zo stijlvol. Benieuwd of jullie andere suggesties hebben!
zondag 29 oktober 2017 om 19:33
Als iemand weet hoe ik een foto kan bijaatsen graag!
http://nl.tinypic.com/r/34zbr0i/9
http://nl.tinypic.com/r/34zbr0i/9
anoniem_82270 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 19:43
Reden: Link toegevoegd
Reden: Link toegevoegd
25.18% gewijzigd
zondag 29 oktober 2017 om 19:45
zondag 29 oktober 2017 om 19:49
Is dat plakfolie nodig tegen inkijk? Heb je veel mensen die kort voor je huis langslopen?
Ik houd juist van lekker alles open, maar kan me voorstellen dat als de stoep dichtbij is en er veel mensen langslopen, je de inkijk wilt beperken. Ik dacht dan ook meteen aan die up/down-plissé gordijnen die Hallekie noemt.
Ik houd juist van lekker alles open, maar kan me voorstellen dat als de stoep dichtbij is en er veel mensen langslopen, je de inkijk wilt beperken. Ik dacht dan ook meteen aan die up/down-plissé gordijnen die Hallekie noemt.
zondag 29 oktober 2017 om 19:49
Ja wij ook, duettes.
Maar hebben die keuze vooral gemaakt voor de inkijk en om wel licht te hebben. Je zou ze dan op de plaats kunnen hangen waar nu het plakplaatje zit.
zondag 29 oktober 2017 om 20:50
zondag 29 oktober 2017 om 20:54
Dat laatste is waar , al hingen in mijn oude huis mijn vitrages aan de onderste ramen (je zag het glas in lood dus nog overdag) en de overgordijnen bedekten de gehele ramen (dus ook het glas in lood).pamelacourson schreef: ↑29-10-2017 20:50Ik vind houten jaloezieën juist wel mooi staan als ik het zo op de foto zie. Of shutters inderdaad. Plisségordijnen vind ik er zo goedkoop uitzien.
Dunne vitrages met overgordijnen vind ik ook mooi, maar lijken me niet handig in zo’n erker. Dan moet je ze ervoor hangen en dat is zonde.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 29 oktober 2017 om 22:19
maandag 30 oktober 2017 om 16:58
Die foto van mij? Dat was vanwege de plisségordijnen in het raam, niet vanwege de "gewone" gordijnen.sprokkelientje schreef: ↑30-10-2017 08:34Met bovenste foto valt wel de erker weg als je de gordijnen dichtdoet. Je kunt ze ook in de erker hangen en de roede mee laten buiten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”