Hulp bij kiezen van raambekleding

29-10-2017 19:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
MDag allemaal,
Ik zoek wat advies van jullie over nieuwe raambekleding. Ik heb een jaren 30 huis met een erker. Sinds we daar wonen heb ik daarin vouwgordijnen hangen met plakplastic voor de inkijk. De gordijnen hebben hun langste tijd wel gehad en ik ben nu aan het kijken wat we willen. Ik vind het prettig om weinig inkijk te hebben en ‘s avonds het dicht te kunnen doen. Mijn man houdt juist weer van openheid. Mijn gevoel ging nu uit naar houten jaloezieën. Maar ik twijfel, ik vind het niet overal mooi staan en niet zo stijlvol. Benieuwd of jullie andere suggesties hebben!
Als iemand weet hoe ik een foto kan bijaatsen graag!

http://nl.tinypic.com/r/34zbr0i/9
anoniem_82270 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 19:43
Reden: Link toegevoegd
25.18% gewijzigd
Wij hebben plissé gordijnen, kun je helemaal dichtdoen, of aan de onderkant, of aan de bovenkant..in alle kleuren van de regenboog. Bevalt ons prima!
Ozo.
Juist vanwege de jaren 30 stijl plus erker vind ik dunne vitrages die veel licht doorlaten met mooie overgordijnen die dicht kunnen het mooiste. Ik persoonlijk vind luxaflex of jaloezieën en beetje "doodslaan" in een erker.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Plissegordijnen vind ik ook mooi in zo'n erker. En inderdaad, je hebt dan de keuze hoe open je ze wilt. Die houten luxaflex/ lamellen vind ik vaak wat lomp, te massief ofzo.
Is dat plakfolie nodig tegen inkijk? Heb je veel mensen die kort voor je huis langslopen?
Ik houd juist van lekker alles open, maar kan me voorstellen dat als de stoep dichtbij is en er veel mensen langslopen, je de inkijk wilt beperken. Ik dacht dan ook meteen aan die up/down-plissé gordijnen die Hallekie noemt.
hallekie schreef:
29-10-2017 19:37
Wij hebben plissé gordijnen, kun je helemaal dichtdoen, of aan de onderkant, of aan de bovenkant..in alle kleuren van de regenboog. Bevalt ons prima!

Ja wij ook, duettes.

Maar hebben die keuze vooral gemaakt voor de inkijk en om wel licht te hebben. Je zou ze dan op de plaats kunnen hangen waar nu het plakplaatje zit.
We hebben boven plissé gordijnen en ik ben er niet zo’n fan van. En ik vraag me af of in zo’n breed raam dat staat. Jullie opmerking over jaloezieën te lomp is precies waar ik over twijfel. Het wordt dan wel heel erg massief en dicht.
Overigens hebben we best inkijk, niet heel erg maar ik voel me fijner als ik me af kan sluiten van buiten, bijv in de avond
Ik vind houten jaloezieën juist heel mooi.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik stem ook voor houten jaloezieën, en als je witte neemt, dan blijft het licht en luchtig.
Ik vind plakplastic echt afgrijselijk.
Wat ook mooi kan staan bij erkers en jaren '30 huizen: shutters.

Afbeelding
Ik vind houten jaloezieën juist wel mooi staan als ik het zo op de foto zie. Of shutters inderdaad. Plisségordijnen vind ik er zo goedkoop uitzien.

Dunne vitrages met overgordijnen vind ik ook mooi, maar lijken me niet handig in zo’n erker. Dan moet je ze ervoor hangen en dat is zonde.
pamelacourson schreef:
29-10-2017 20:50
Ik vind houten jaloezieën juist wel mooi staan als ik het zo op de foto zie. Of shutters inderdaad. Plisségordijnen vind ik er zo goedkoop uitzien.

Dunne vitrages met overgordijnen vind ik ook mooi, maar lijken me niet handig in zo’n erker. Dan moet je ze ervoor hangen en dat is zonde.
Dat laatste is waar , al hingen in mijn oude huis mijn vitrages aan de onderste ramen (je zag het glas in lood dus nog overdag) en de overgordijnen bedekten de gehele ramen (dus ook het glas in lood).
Afbeelding
https://cynthia.nl/nieuwe-raambekleding-van-veneta/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Met bovenste foto valt wel de erker weg als je de gordijnen dichtdoet. Je kunt ze ook in de erker hangen en de roede mee laten buiten.
sprokkelientje schreef:
30-10-2017 08:34
Met bovenste foto valt wel de erker weg als je de gordijnen dichtdoet. Je kunt ze ook in de erker hangen en de roede mee laten buiten.
Die foto van mij? Dat was vanwege de plisségordijnen in het raam, niet vanwege de "gewone" gordijnen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ziet er mooi uit Cynthia! Chique!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven