Nieuwe baan valt tegen
maandag 30 oktober 2017 om 12:49
Sinds 1 september heb ik een nieuwe baan als secretaresse.
Ik werk er nu ruim 2 maanden en ik kan zeggen dat het mij behoorlijk tegenvalt.
Ik ben eigenlijk de hele dag alleen maar bezig om de telefoon op te nemen en door te verbinden (eigenlijk ben ik gewoon telefoniste). Op een dag heb ik ruim 100 telefoontjes. Tijdens het gesprek is mij dit niet zo verteld. De overige dames op het secretariaat beamen dat hierom meerdere dames weg zijn gegaan. Ik heb volgende week een gesprek met de leidinggevende van de afdeling, die werkt zelf ook op de afdeling.
Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Een nieuwe baan zoeken gaat niet zo makkelijk, het heeft 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk deze baan had gevonden en ik weg kon bij vorige werkgever, waar het werk veel leuker en uitdagender was.
Ik werk er nu ruim 2 maanden en ik kan zeggen dat het mij behoorlijk tegenvalt.
Ik ben eigenlijk de hele dag alleen maar bezig om de telefoon op te nemen en door te verbinden (eigenlijk ben ik gewoon telefoniste). Op een dag heb ik ruim 100 telefoontjes. Tijdens het gesprek is mij dit niet zo verteld. De overige dames op het secretariaat beamen dat hierom meerdere dames weg zijn gegaan. Ik heb volgende week een gesprek met de leidinggevende van de afdeling, die werkt zelf ook op de afdeling.
Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Een nieuwe baan zoeken gaat niet zo makkelijk, het heeft 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk deze baan had gevonden en ik weg kon bij vorige werkgever, waar het werk veel leuker en uitdagender was.
maandag 30 oktober 2017 om 12:57
Ik word al ondersteund door de "echte" telefoniste. Bij bezet of een andere lijn komt die gelijk bij mij. Deze dame werkt pt en de overige dagen als zij er niet is heb ik het dus razend druk met alleen maar doorverbinden.
Ik had al aangegeven dat ik meer werk wil, maar het is er niet krijg ik dan te horen. Of dan krijg ik een lijst met bestellingen, maar dat is ook maar 5 minuten werk.
Als ik dit van te voren had geweten had ik nooit ja gezegd voor deze functie.
Ik had al aangegeven dat ik meer werk wil, maar het is er niet krijg ik dan te horen. Of dan krijg ik een lijst met bestellingen, maar dat is ook maar 5 minuten werk.
Als ik dit van te voren had geweten had ik nooit ja gezegd voor deze functie.
maandag 30 oktober 2017 om 13:11
Waarom ben je weggegaan bij je vorige werkgever? Blijkbaar was je ergens naar op zoek. Dat heb je niet gevonden.
Hou voor ogen wat je wil in de toekomst, en het klinkt alsof je dat hier niet gaat vinden. Verder solliciteren dus. Of verder ontwikkelen? Dat de banen niet voor het oprapen liggen, is geen excuus.
Hou voor ogen wat je wil in de toekomst, en het klinkt alsof je dat hier niet gaat vinden. Verder solliciteren dus. Of verder ontwikkelen? Dat de banen niet voor het oprapen liggen, is geen excuus.
maandag 30 oktober 2017 om 13:14
Als je al twee jaar op zoek was naar werk, ben je niet echt in de luxepositie om nee te zeggen.
Werk zoeken vanuit een baan, gaat vaak veel beter. Volhouden dus en volop solliciteren.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 13:19
0.59% gewijzigd
maandag 30 oktober 2017 om 13:15
Ben je op valse voorwendselen binnen gehaald of heb je zelf niet goed doorgevraagd?
Bij de eerste zou ik zeggen: zeg chef, dit zijn wij niet overeengekomen, zie arbeidsovereenkomst en vacature. Ik wil dat deze aanvullende werkzaamheden op korte termijn worden overgedragen aan een ander.
Bij optie twee zou ik duidelijk aangeven dat het werk je tegenvalt en om welke redenen. Dan kunnen er twee dingen gebeuren: of je contract wordt niet verlengd of je chef veranderd je werkzaamheden omdat hij je niet kwijt wil.
Blijven terwijl je met tegenzin je werk verricht breekt op ten duur op.
Bij de eerste zou ik zeggen: zeg chef, dit zijn wij niet overeengekomen, zie arbeidsovereenkomst en vacature. Ik wil dat deze aanvullende werkzaamheden op korte termijn worden overgedragen aan een ander.
Bij optie twee zou ik duidelijk aangeven dat het werk je tegenvalt en om welke redenen. Dan kunnen er twee dingen gebeuren: of je contract wordt niet verlengd of je chef veranderd je werkzaamheden omdat hij je niet kwijt wil.
Blijven terwijl je met tegenzin je werk verricht breekt op ten duur op.
maandag 30 oktober 2017 om 13:17
Dit.gizzmo-returns schreef: ↑30-10-2017 13:14Als je al twee jaar op zoek was naar werk, ben je niet echt in de luxepositie om nee te zeggen.
Werk zouden vanuit een baan, gaat vaak veel beter. Volhouden dus en volop solliciteren.
Ik zou gewoon nog een tijd blijven en kijken of er in de toekomst intern nieuwe werkzaamheden komen die jij op je kunt nemen.
maandag 30 oktober 2017 om 13:40
Heel herkenbaar. Hier ook sinds 1 sept aan een nieuwe baan begonnen en ook totaal niet naar mijn zin. Geen uitdaging (gaat ook niet komen), onregelmatige diensten en veel in het weekend met rare tijden. Die tijden waren mij ook niet verteld van te voren en was een flinke domper voor mij.
Nu maar gewoon roeien met de riemen die we hebben en verder solliciteren, hoe rot dat ook is. Hopen dat er gauw wat op ons pad komt.
Nu maar gewoon roeien met de riemen die we hebben en verder solliciteren, hoe rot dat ook is. Hopen dat er gauw wat op ons pad komt.
maandag 30 oktober 2017 om 14:08
Wat herkenbaar! Ik ben in mei jl. binnengekomen als sales secretaresse en ben in de praktijk niks meer dan de telefoniste. Ik heb er alleen geen 100 telefoontjes per dag maar hooguit 12 per dag, verder doe ik heel de dag niks. Ik doe niks van wat er besproken is. Talloze maar vooral nutteloze gespreken hierover gehad. Ben gewoon genaaid, die directeur zocht een telefoniste en geen secretaresse. Ik ben na drie weken alweer gaan solliciteren maar nu toe helaas zonder succes. Ik had ook op kunnen stappen in de proeftijd maar weet uit ervaring dat secretaressebanen echt niet voor het oprapen liggen.
Dus probeer vol te houden en blijf om je heen kijken!
Dus probeer vol te houden en blijf om je heen kijken!
maandag 30 oktober 2017 om 14:09
maandag 30 oktober 2017 om 14:19
Ik vind het erg raar dat je als secretaresse gaat zitten wachten op leukere klussen. van een secretaresse mag je juist verwachten dat ze een pro-actieve houding aannemen.
Als je iemand anders hoort zeggen dat ze het (te) druk hebben, dan vraag je toch of je ze ergens mee kunt helpen? Op die manier kun je langzamerhand wat leukere werkzaamheden naar je toe trekken.
Als je iemand anders hoort zeggen dat ze het (te) druk hebben, dan vraag je toch of je ze ergens mee kunt helpen? Op die manier kun je langzamerhand wat leukere werkzaamheden naar je toe trekken.
maandag 30 oktober 2017 om 14:44
maandag 30 oktober 2017 om 14:45
Zomaar nummers doorgeven mag idd niet. In de vacature stond het niet en ook tijdens het gesprek kwam dit niet naar voren. Dat je als secretaresse ook telefoon krijgt is normaal, maar nu is het primair mijn taak.
Ik ga ook gewoon doorzetten en hoop maar dat ik kan laten zien wat ik in huis heb en dan wellicht intern verder kan kijken. Het is gelukkig een groot bedrijf.
De reden waarom ik bij mijn vorige werkgever weg wilde is teveel om hier uiteen te zetten, maar ben nog steeds blij dat ik daar weg ben.
Ik ga ook gewoon doorzetten en hoop maar dat ik kan laten zien wat ik in huis heb en dan wellicht intern verder kan kijken. Het is gelukkig een groot bedrijf.
De reden waarom ik bij mijn vorige werkgever weg wilde is teveel om hier uiteen te zetten, maar ben nog steeds blij dat ik daar weg ben.
maandag 30 oktober 2017 om 14:48
Mijn andere collega's die erkennen het probleem van de telefoon maar er is gewoon niemand die er wat aan doet. Er zijn ook al wat voorgangers geweest die het na een tijd opgeven en weggaan. Ik wil niet zomaar opgeven, dat zit niet in mijn karakter. Ik wil het echt een kans geven, want behalve de werkzaamheden vind ik het wel een leuk bedrijf verder.
Ik ga het wel aangeven bij mijn leidinggevende en hoop dat ze er iets mee gaat doen, wat ik verder wel betwijfel.
Ik ga het wel aangeven bij mijn leidinggevende en hoop dat ze er iets mee gaat doen, wat ik verder wel betwijfel.
maandag 30 oktober 2017 om 15:08
maandag 30 oktober 2017 om 15:27
Kun je niet nu gewoon laten zien wat je in huis hebt, ook al is het maar met 'telefoontjes' doorzetten?
Doe dat op z'n leukst en gezelligst en laat zien dat je gemotiveerd bent.
Als het een groot bedrijf is, zijn er dus mogelijkheden maar je zult ergens moeten beginnen na 2 jaar thuis zitten.
Doe eerst dit op de allebeste manier dat je kunt, dan ga je vanzelf opvallen.
In de tussentijd kun je altijd blijven kijken naar iets anders.
Een positief iemand die van aanpakken weet, valt sneller op dan een 'zeurpiet' die al zo snel eisen gaat stellen.
Doe dat op z'n leukst en gezelligst en laat zien dat je gemotiveerd bent.
Als het een groot bedrijf is, zijn er dus mogelijkheden maar je zult ergens moeten beginnen na 2 jaar thuis zitten.
Doe eerst dit op de allebeste manier dat je kunt, dan ga je vanzelf opvallen.
In de tussentijd kun je altijd blijven kijken naar iets anders.
Een positief iemand die van aanpakken weet, valt sneller op dan een 'zeurpiet' die al zo snel eisen gaat stellen.
maandag 30 oktober 2017 om 15:49
Roosjee dat doe ik ook en volgens mij ben ik ook al positief opgevallen door altijd vriendelijk te zijn aan de telefoon en naar collega's. Maar vermoeiend is het wel. Overigens heb ik niet 2 jaar thuis gezeten hoor, maar duurde het 2 jaar voordat ik iets anders had gevonden.
Dat is ook de reden dat ik tot nu toe nog niets heb gezegd, ik wil niet gelijk overkomen als een zeur, vandaar dat ik het nu ook goed wil aanpakken tijdens het gesprek, maar dat vind ik altijd lastig.
Dat is ook de reden dat ik tot nu toe nog niets heb gezegd, ik wil niet gelijk overkomen als een zeur, vandaar dat ik het nu ook goed wil aanpakken tijdens het gesprek, maar dat vind ik altijd lastig.
maandag 30 oktober 2017 om 16:01
Ze heeft toch niet twee jaar thuisgezeten maar is vanuit een andere baan naar deze baan overgestapt? correctie: TO zegt het zelf al hierboven. Mosterd.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
dinsdag 31 oktober 2017 om 11:05
Stel voor dat jullie de telefoontjes in shifts doen. Dus deel het op in 3 blokken per dag en rouleer. Er zijn meer mensen op het secretariaat, dus waarom zou jij alleen moeten opnemen? Bij ons kun je je aan/afmelden in een telefoonpool, kan dat bij jullie ook? Want dan is het eenvoudig om je ff een paar uur af te melden zodat de telefoon bij een ander uit komt.