scheiden?

11-10-2017 16:42 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lieve leden,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me enig inzicht kunnen geven in wat ik moet doen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies.
Voordat we getrouwd waren leek hij de ideale partner, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik krijg van hem totaal niet het gevoel dat hij me waardeert als vrouw, altijd het gevoel gehad dat ik inruilbaar was voor andere en dan met name zijn moeder. De relatie die die 2 hebben is gewoon ziekelijk. Ik heb het geprobeerd te accepteren, maar zo wil ik niet leven.

we hebben onlangs ruzie gehad en ben naar mijn ouders gegaan omdat ik de situatie niet meer aankon. Ik moest even rust hebben en bijkomen van de situatie. Ik ben inmiddels 3 weken bij mijn ouders en hij heeft nog geen 1 keer gebeld om te kijken hoe het gaat of om voor te stellen om te gaan praten. Dit geintje flikt hij me telkens weer. Altijd moet ik degene zijn die de "gebroken vaas" moet lijmen. Ik ben het zat. Ben verdrietig om het feit dat hij zo koppig is dat hij niet eens probeert in contact met me te komen.

Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is.

Ik leef in een tweestrijd met mezelf. Wordt gek hier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb zoveel stress dat ik alleen maar kan huilen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in iemand. Degene die mijn partner voor het leven had moeten zijn. Die door dik en dun achter me zou staan. pfff

Mijn excuses voor de nogal warrige opmaak en uitleg, zo voel ik me op dit moment en moest mijn hart even luchten.\

Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar vind het gewoon te moeilijk!
Vind het wel heel erg vervelend om te lezen voor je! Heb geen advies, maar ik weet zeker dat je er hoe dan ook bovenop komt.😊
ouwewijsneus schreef:
11-10-2017 22:16
hee...TUT
voor je iets post
LEZEN
graag het hele topic ;-)
Heb het hele topic al lang gelezen. Ik denk eerder dat ik je verkeerd begrepen heb.
JustcallmeTuT schreef:
11-10-2017 22:24
Heb het hele topic al lang gelezen. Ik denk eerder dat ik je verkeerd begrepen heb.
wees dan duidelijk........
Ik vraag het nog maar een keer. Sloeg hij jou? Of jij hem?
Hij heeft 3 weken geen contact met je gezocht, jij wel met hem? En hoe reageerde hij dan?
liza1984 schreef:
11-10-2017 21:08
dank je wel lieve schat!! hoe meer ik zulke reacties krijg hoe energieker en positiever ik er tegenaan ga kijken

Al die welgemeende adviezen zijn goed maar het gaat om je persoonlijk .. eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn heel erg moeilijk terug te winnen .. Je bent echt sterker dan je nu denkt!

En al die bullshit opmerkingen over dat het ook vooral je eigen schuld is .. nou ik was nog geen dag getrouwd met mijn ex en het gezeik begon .. met het ringen van elkaar vond hij dat ik vanaf dat moment zijn eigendom was en alles naar zijn wens moest doen .. heb heel wat klappen gehad om niets.. mijn ex was echt een totaal ander persoon geworden..

En zelfs al heb je beide schuld .. je hebt geen relatie om je de rest van je leven dood ongelukkig te voelen!
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
_Amand schreef:
11-10-2017 21:40
Je hebt nog een lange weg te gaan. Vooral met jezelf.
Van jou verbaast het me eigenlijk niet dat jij alleen bent. Volgens mij rennen alle vrouwen gillend weg bij jou.

Een man mag problemen veroorzaken en als een vrouw dat niet accepteert dan is ze 'mede schuldig".

Ik vind het ook altijd belachelijk als mensen roeptoeteren "waar twee vechten hebben twee schuld". Dat is gewoon niet altijd zo. Als iemand zich keer op keer onredelijk of unfair gedraagt, dan blijf je niet geduldig en vriendelijk.
Heel veel sterkte!! :redrose:
Jij verdient veel beter dan dit!
Je hebt eigenlijk al zelf het antwoord op jouw vraag gegeven. En jouw gevoel is alleen maar angst. Angst voor verandering en alleen zijn. Ik begrijp dat heel erg goed. Maar soms (meestal) is het beter om jouw verstand te volgen dan gevoel. Want gevoel is tijdelijk, en verstand is meestal stabiel en meer betrouwbaar.
up4more schreef:
12-10-2017 11:03
Al die welgemeende adviezen zijn goed maar het gaat om je persoonlijk .. eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn heel erg moeilijk terug te winnen .. Je bent echt sterker dan je nu denkt!

En al die bullshit opmerkingen over dat het ook vooral je eigen schuld is .. nou ik was nog geen dag getrouwd met mijn ex en het gezeik begon .. met het ringen van elkaar vond hij dat ik vanaf dat moment zijn eigendom was en alles naar zijn wens moest doen .. heb heel wat klappen gehad om niets.. mijn ex was echt een totaal ander persoon geworden..

En zelfs al heb je beide schuld .. je hebt geen relatie om je de rest van je leven dood ongelukkig te voelen!
Niemand zegt dat het vooral haar eigen schuld is. Daar kun je vanaf een forum niet zo over oordelen.
Anderzijds vind ik het ook bedenkelijk dat mensen in zo'n topic roepen "je verdient beter" en meteen de ex zo afbranden.
Beetje zelfreflectie kan geen kwaad hoor en dat hoeft echt niet meteen te betekenen dat je alle "schuld" op je neemt.
Volg je gevoel, volg je hart, als jij wilt scheiden van deze man omdat hij je doodongelukkig maakt dan moet je dat gewoon doen. Geloof me, heb in het hetzelfde schuitje gezeten, man veranderde na het omdoen van de ringen zeg maar. Heb er geen moment spijt van gehad. En wees niet bang om alleen te blijven, dat mag nóóit een reden zijn om bij iemand te blijven. Trouwens, je kunt beter een poos alleen zijn dan in een huwelijk zitten waarin je je doodongelukkig voelt..
Heel veel sterkte..
Lees ik iets verkeerd? Ik zie allemaal kritiek op Amand maar wat hij zegt is toch redelijk? Zorg dat je integer blijft, als je spullen haalt houd het dan bij de helft, als je geld veilig wil stellen houd het dan bij de helft... Zoals je ooit ook trouwde met zijn tweeën, moet je ook scheiden met zijn tweeën - en als de één de ander probeert te benadelen, is het risico dat je straks een peperduur hoogoplopend conflict hebt, waarbij de advocaten de lachende derde zijn.

En ja, het huwelijk kan vreselijk tegenvallen - getuige het hoge percentage echtscheidingen. Dat is niet het punt - zorg alleen dat je er netjes uitstapt.
even een update.... na weer ruzie te hebben gehad is het zo geëscaleerd dat meneer zijn handjes niet meer thuis heeft kunnen houden.
ik ben per direct vertrokken en heb de scheiding aangevraagd.

hoe voel ik me? tja... eigenlijk best opgelucht, maar wel emotioneel omdat ik dit allemaal heb moeten doormaken en mee moeten maken.

ik vraag me af waaraan ik dit alles verdiend heb.
liza1984 schreef:
30-10-2017 18:26
even een update.... na weer ruzie te hebben gehad is het zo geëscaleerd dat meneer zijn handjes niet meer thuis heeft kunnen houden.

hoe voel ik me? tja... eigenlijk best opgelucht, maar wel emotioneel omdat ik dit allemaal heb moeten doormaken en mee moeten maken.

Waaraan je dit verdiend hebt? Je hebt het ook jezelf aangedaan. Waarom ben je in godsnaam niet bij je ouders gebleven? Waarom ben je teruggegaan?

Heel goed dat je de scheiding aangevraagd hebt en ga nu alsjeblieft niet meer terug.
Life is short. Eat dessert first.
Gelijk heb je Liza. Er is nooit een reden om losse handjes te hebben, te krijgen wat er ook gebeurd.
Sterkte en een mooie toekomst gewensd.
doornroosje9 schreef:
30-10-2017 18:44
Waaraan je dit verdiend hebt? Je hebt het ook jezelf aangedaan. Waarom ben je in godsnaam niet bij je ouders gebleven? Waarom ben je teruggegaan?

Heel goed dat je de scheiding aangevraagd hebt en ga nu alsjeblieft niet meer terug.
En de communicatie rond de scheiding zou ik niet zelf voeren. Probeer dit zo zakelijk mogelijk aan te pakken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
liza1984 schreef:

Ik wens je veel sterkte. Vooral niet te veel aan je zelf twijfelen.
dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik ga nu een zeer onzekere tijd tegemoet. Jammer dat dit een vechtscheiding moet worden.

ik hoop dat ik zelf rustig kan blijven en alles zo rustig mogelijk zal kunnen afhandelen.
heb zelf geen contact meer met hem gehad, en laat alles via de advocaat lopen.
Geen aangifte gedaan?
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
01-11-2017 06:41
Geen aangifte gedaan?
Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Of iig zelf foto's van maken/ naar de huisarts om vast te laten leggen.
liza1984 schreef:
Dat heb je ook niet. Je hebt echter mensen die alleen aan hun eigen belang denken.

Grote kans hoor dat hij nog wel spijt krijgt. Hij was tot nu toe waarschijnlijk in de veronderstelling dat je uiteindelijk wel weer tot inkeer zou komen en weer voor hem zou kruipen. Nu je dat niet meer doet, gaat hij zich realiseren wat hij gaat missen. Daardoor kan hij tijdelijk als een blad van een boom veranderen in de ideale droompartner die je altijd had willen hebben. Trap daar niet in meid, dat is poppenkast. De kans is groot dat zodra hij jou weer binnen heeft, hij langzaam weer verandert in de persoon waar je nu alle ellende aan te danken hebt. Dat ie je weer zo klein maakt, dat hij je weer helemaal in zijn macht heeft. Dat verdien je niet. Je verdient een partner die je op waarde weet te schatten en je helpt te groeien. En die loopt voor jou echt wel rond out there.

Maar goed, eerst maar eens zien dat we dit tot een goed einde brengen. Ik wens je heel veel sterkte.
Huppakee, scheiden van die klootviool en je eigen leven weer oppakken!! Even door de zure appel heen bijten maar daarna voel je je echt een stuk beter. (spreek uit ervaring.. :-))

Alleen blijf je niet, behalve als je het zelf wil natuurlijk..!!
anoniem_354257 wijzigde dit bericht op 01-11-2017 11:41
0.20% gewijzigd
Hey lieverd,

Durf de stap te namen. Ga scheiden. Hij als persoon zal niet veranderen. Het zit in het aard van het beestje. Volgens mij ben je nog jong genoeg. De wereld zit vol met leuke mannen.

Geloof me het wordt dan alleen maar beter.
En wees niet bang dat je alleen overblijft. Geniet van die periode want jij zal snel genoeg weer een leuk maar vooral lief iemand tegenkomen!
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Brenda71 schreef:
01-11-2017 10:15
Huppakee, scheiden van die klootviool en je eigen leven weer oppakken!! Even door de zure appel heen bijten maar daarna voel je je echt een stuk beter. (spreek uit ervaring.. :-))

Alleen blijf je niet, behalve als je het zelf wil natuurlijk..!!
Ik hoop het! voel me sinds gisteren heel ellendig....
Ik heb 2 weken lang een euforisch gevoel gehad, blij dat ik van hem verlost was. Blij dat ik van zijn moeder verlost was. Blij dat ik weer mijn leven kan oppakken en de dingen kan gaan doen waar ik al zo lang van droom.

Maar dan ineens BAMM sinds gisteren kreeg ik het besef dat het echt over is. Ik voel me zo zwak! hoe kan ik zo'n persoon nou ineens missen? Ik mis hem om me heen, ik mis zijn telefoontjes. Ik mis toch wel de leuke momenten? WTF is er mis met mij? ik heb allerlei gevoelens door elkaar. Dan ben ik boos, dan verdrietig, dan haat ik mezelf omdat ik aan hem denk... ( hoe zou hij zich voelen? wat zou hij nu aan het doen zijn?)

een ding weet ik wel zeker en dat is hoe moeilijk ik het op dit moment ook heb, ik nooit meer contact met hem ga opnemen.
_Amand schreef:
11-10-2017 16:57
Ik twijfel nog, hoor.

:HA:
Heel logisch dat je het gevoel hebt dat je hem nu mist. Laat je echter niet door je gevoelens leiden en dat je terug gaat.
Je zit in de rouw en dat is een rot tijd maar je moet er doorheen wil je verder kunnen.
Sterkte :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven