Geld & Recht alle pijlers

Garantie tas

30-10-2017 18:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Twee maanden geleden heb ik via internet een rugtas van 70 euro gekocht en nu begint de stof al los te laten. Ik heb natuurlijk contact gehad met de webshop en zij geven mij als oplossing dat ik de tas kan laten repareren bij een repareer service, en ik dat geld terug krijg.
Moet ik hier mee akkoord gaan?

Er zit hier namelijk helemaal geen repareer service voor tassen in de buurt, ik kan tenminste niets vinden. Het liefst wil ik de tas opsturen zodat zij het repareren, of een nieuwe tas. De tas is namelijk maar een paar keer gebruikt.

Wat zijn mijn rechten hier in?
Ik denk dat je rechten hierin te maken hebben met de garantie die de site waar je de tas gekocht hebt biedt! Als het buiten de garantieperiode valt vrees ik dat je vrij weinig kunt doen en vind ik het nog erg netjes dat ze aanbieden de reparatie van de tas te vergoeden, maar als het erbinnen valt moet je hem gewoon terug kunnen sturen.
Ik vind het een nette tegemoetkoming. De verkoper weet niet hoe jij met de tas bent omgegaan en toch bieden ze een vergoeding om de schade te laten maken. Maar kijk er in elk geval de voorwaarden even op na. Is de verkoper ook de fabrikant van de tas?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
mutatie schreef:
30-10-2017 18:43
Ik denk dat je rechten hierin te maken hebben met de garantie die de site waar je de tas gekocht hebt biedt! Als het buiten de garantieperiode valt vrees ik dat je vrij weinig kunt doen en vind ik het nog erg netjes dat ze aanbieden de reparatie van de tas te vergoeden, maar als het erbinnen valt moet je hem gewoon terug kunnen sturen.
Nou nee, een site kan vanalles zelf verzinnen wat met garantie te maken heeft, maar de wet zegt echt iets heel anders, dat je recht hebt op een deugdelijk producten en dat je daarbij horend mag verwachten dat iets niet al snel stuk gaat
Je moet hier gewoon akkoord mee gaan dit is een nette oplossing als ze naderhand de gemaakte kosten vergoeden. Dat soms een bepaalde service niet in jouw buurt zit is jouw probleem.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Zit er ook geen schoenmaker in de buurt?
pearle schreef:
30-10-2017 18:50
Nou nee, een site kan vanalles zelf verzinnen wat met garantie te maken heeft, maar de wet zegt echt iets heel anders, dat je recht hebt op een deugdelijk producten en dat je daarbij horend mag verwachten dat iets niet al snel stuk gaat
Oh oké, weet ik dat ook weer. Bedankt!
Geen Turkse kleermaker in de buurt ook? Je hebt een geen speciale tassentoko nodig.
Prima aanbod.
Ik vind het een nette oplossing.
Dit is natuurlijk geen goede oplossing. de verkoper zelf dient het probleem op te lossen.
Dus terugsturen, kost je ongeveer 7 euro maar dan krijg je ook geen gezeur over het bedrag wat wordt gerekend voor de reparatie en de garantie daarop.
ouwewijsneus schreef:
30-10-2017 19:09
Dit is natuurlijk geen goede oplossing. de verkoper zelf dient het probleem op te lossen.
Dus terugsturen, kost je ongeveer 7 euro maar dan krijg je ook geen gezeur over het bedrag wat wordt gerekend voor de reparatie en de garantie daarop.
Dit is inderdaad waar ik een beetje mee zit. De tas is nog geen 2 maanden oud en het is een rugtas/reistas dus die gebruik ik niet elke dag. En nu moet ik er zoveel moeite voor doen (in perspectief dan; laten repareren, betalen, bon opsturen, op geld wachten) terwijl de tas dus gewoon niet goed was.

Op de site staat over garantie eigenlijk alleen dat wanneer je het product zelf repareert of door derden laat doen, de garantie weg valt. Dus als er daarna weer iets is, kan ik er niks meer mee?

Het liefst stuur ik de tas gewoon op en regelen zij het idd, ik denk dat ik dat eerst ga voorstellen.
Ik vind dit ook een slechte oplossing. Eisen dat zij hem repareren, anders geld terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven