Dames, help! Ze twijfelt

30-10-2017 22:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben een man, laat dat even duidelijk zijn. Richt me even tot een vrouwenforum omdat ik denk dat jullie hier het beste bij kunnen helpen. Ga het proberen kort te houden. Heb een meisje ontmoet 2 maanden geleden en was meteen vanaf het begin boem zegmaar. Eerste weken zagen we elkaar erg veel, waren heel close, voelde meteen alsof we elkaar jaren kende.

Goed, paar weken verder was ze ineens afstandelijk en ik merkte dat er iets niet goed zat. Ze wilde met me praten want ze twijfelde.. 1,5 week geleden gepraat en blijkt dat ze een relatie benauwend vond, bang voor dingen uit eerdere relaties die waren stukgelopen, en dat ze me wel ontzettend leuk vind, maar nog niet weet of ik meer ben dan een hele goede vriend. Tja, daar was ik al bang voor. Alleen ze zoende me toen ook nog wel enzo en was nog gek op me.

Heb haar r verhaal laten doen en gezegd dat ik het wel begreep, maar dat ik niet eindeloos zou blijven wachten en wel iemand wilde die volledig voor mij zou gaan, en dat ik best verder zou willen gaan, maar dat zij het voor haar zelf nu op een rijtje moest zetten en dat het wel goed zou komen.

Daarna hebben we niet heel veel contact meer gehad, heb haar sinds die keer niet meer gezien en gesprekken via de app zijn ook kort, terwijl we eerder heel veel appten. Komt een beetje van mijn kant nu heb ik het idee, ze reageert nu ook heel traag. Alleen soms reageert ze dan weer ineens heel enthousiast enzo.

Weet dus even niet wat ik hier mee moet. Ben me een beetje terughoudend gaan opstellen, dus ik app wat minder en laat haar met rust verder en ook niet aandringen op afspreken nu. Laat het maar van haar even komen. Is dit de juiste houding? Of is het juist niet slim om nu passief te handelen? Moet ik nu juist de leiding nemen er niets van aantrekken en initiatief blijven tonen? Denk nog steeds dat er potentie in zit omdat het gewoon zo goed klikte, en ze het ook nog niet heeft afgekapt. Alleen ik weet dus even niet meer hoe ik het moet aanpakken.

Hebben julle tips?

Groetjes, Kevin
Te veel, te snel. Na 1,5 maand zit je in de fase van daten en elkaar leren kennen niet in de fase ' we kennen elkaar al jaren'.

Zij geeft aan dat zij dat niet wil. Jij hebt duidelijk gemaakt dat je iemand wil die vanaf het begin er net zo in staat als jij: alles of niets.

Zij kan haar twijfels en het rustig aan willen doen niet veranderen alleen omdat jij vindt dat dat zou moeten. Kortom je neemt haar gevoelens en wensen niet serieus. Je wil geen relatie met haar.... je wil een relatie ten koste van haar en dat gaat niet werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO,

Is het niet zo dat je beetje baalt van het open einde? Het is niet duidelijk tussen jullie, voor jouw gevoel.

Zit in hetzelfde schuitje. (ben een man overigens)
Zij maakt het uit
Twijfelt toch weer
Besloten om beiden 'na te denken wat we willen'. Geen contact, tenzij we elkaar heel erg missen of er echt iets belangrijks is.

=> dat nadenken van mijn kant betekent in de praktijk voor mij gewoon "afscheid nemen". Dat heb ik haar nog niet verteld, want we hebben nauwelijks / geen contact.

Voor mij: van de ene kant voelt het open einde niet prettig en misschien zelfs wel niet netjes (want zij is misschien nog wel aan het nadenken en verdriet hebben en ik ben al aan het verwerken en heb een richting gekozen). Van de andere kant: waarom zou je het gesprek weer aangaan? (en ik ben dan zo'n sukkel die het perse netjes wil doen) Kan je alleen maar weer op andere gedachten gebracht worden. En zelfs als je er van overtuigd bent dat je beslissing 100% de juiste is, waarom zou je contact opnemen? Zij heeft je toch in deze situatie gebracht?

Wil je topic niet overnemen hoor :). Probeer je verhaal eens op mijn verhaal te plotten....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
De kans dat ze opeens denkt: "dit was toch de vriend van mijn leven" is niet erg groot. Behalve als ze erg labiel is (heimwee e.d.) maar dan wordt het een aan-uit-aan-uit-relatie die altijd eindigt met "uit".

Kennelijk heeft ze bij jou toch niet volledig gevonden wat ze wil hebben in een relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vraag haar uit op een leuke date

en met haar bedoel ik de volgende vrouw
Lorem Ipsum
Beste TO,

Als jij denkt dat het echt goed klikt tussen jullie, dan zou ik met niet zo'n zorgen maken. Waarschijnlijk vindt ze dan toch niet iemand anders waar ze het gevoel voor krijgt, en ze heeft ze gewoon tijd nodig, en komt ze gewoon terug. Kap het contact deels af, en bericht haar alleen om haar met bepaalde dingen succes te wensen of haar te feliciteren, zo blijf je toch in haar hoofd spoken.
TO

Zoals ik jou bericht lees kan ik mijn eigen situatie enkele weken terug hier helemaal in terug vinden.

Ik heb besloten om afstand te nemen ook al was het erg zwaar om dat te doen, vooral het open einde dat wij samen hadden was een moeilijke factor.

Ga gewoon verder, als ze je echt wilt weet ze je te vinden en zo niet accepteer dat dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven