Geld & Recht alle pijlers

Diefstal en vog

01-11-2017 12:55 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:02
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.77% gewijzigd
KeaAlpine schreef:
01-11-2017 13:31
Zo hé, met zo'n toon kan je het wel vergeten hier.

En dom vind ik het niet, dom is als je iets niet weet wat je misschien wel zou moeten weten. Het is gewoon respectloos, oneerlijk en ontzettend egoïstisch wat je hebt gedaan
Dit dus!!!
Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
7102 schreef:
01-11-2017 13:04
Misschien kan je dit topic het best neer zetten bij werk en studie.
of bij Kinderen
een winkel mag je geen boete opleggen, ze kunnen je ´gemaakte kosten´ in rekening brengen, hoef je allemaal niet te betalen trouwens.
Primark. Geen Primarkt.

En verder, succes in dit leven. Als het nu al mis gaat.. :popcorn:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Geen gevolgen voor je vog, je kunt alleen niet bij de primark werken. Ik zou even vragen hoe lang het blijft staan.
http://afrekenenmetwinkeldieven.detailh ... ieuw-2.pdf

Haha, wat geniaal. De winkelier (in dit geval Primark) bied je aan om voor 181 politievervolging te ontlopen.

De enige logische conclusie is dan dat dit je geen strafblad kan opleveren.

De keerzijde is dus dat dit het systeem het VOG systeem omzeilt en eventueel ondergraaft.
Liesje14 schreef:
01-11-2017 13:49
Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
Dan zal het waarschijnlijk wel in orde komen met je VOG. Duur lesje wel, 181 euro voor een kettinkje dat in werkelijkheid 0,50 cent waard zal zijn ofzo. Maar goed, dat weet je zo te lezen zelf ook.
Ja klopt dat weet ik zeker dit is ook 1 keer nooit meer! Is het allemaal niet waard wijze les
Liesje14 schreef:
01-11-2017 13:01
Loopt idd een topic van me maar iemsnd gaf me.die tip om dit bij geld en rechten neer te zetten ga jij je alsjeblieft lekker met andere dingen bezig houden dan mensen af zeike ajuuuu!!
:facepalm:
Dan verplaats je het topic toch naar “geld en recht”, ipv het topic weer volledig opnieuw te beginnen? Dat had een hoop off-topic reacties gescheeld.
Ik zit hier pas 0p weet niet echt hoe het werkt nog
Liesje14 schreef:
Sjeez, wat schrijf jij beroerd Nederlands zeg, maar goed, daar gaat het nu niet over...
No way dat ze ter plekke de officier van justitie hebben gebeld want die nummers hebben ze helemaal niet en al hadden ze ze wel, dan ging de officier daar telefonisch echt geen mededelingen over doen dus ze hebben kennelijk een mooi toneelstukje met je uitgevoerd - en het heeft nog gewerkt ook! :rofl:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Liesje14 schreef:
Pff leer eerst eens normaal schrijven zeg.
Sommige mensen zitten echt op zo forum om mensen af te zeiken sjonge! Maar mijn excuus dat ik niet abn nederlands praat of met komma's en punten op zo forum!!! Ja jullie hebben gelijk dit ging echt op hoe ik typ of schrijf bedankt voor de tips zal het mee nemen
Oh shit weer spelfouten wat erg!!!!
spuit_111 schreef:
01-11-2017 13:44
Als je een transactievoorstel van de politie hebt geaccepteerd - de zaak niet laten voorkomen, maar een directe boete in combinatie met een aantekening in je dossier - dan kan dat een probleem zijn voor je VOG. Een strafblad bestaat niet meer, dat is nu "justitiele documentatie" en daarin worden ook transacties als deze opgenomen.
Dat is inderdaad zo. In de volksmond zal het nog "strafblad" heten. Feitelijk heet het "uittreksel justitiële documentatie":

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -strafblad

Als ik deze pagina doorlees, worden lichte veroordelingen voor overtredingen 5 jaar bewaard. Bij zeer hoogte boetes langer (maar een boete van 180 euro is niet een zeer hoge boete)
Na vijf jaar is dat in jouw geval geen probleem meer waarschijnlijk, nu loop je het risico dat je VOG wordt afgewezen wegens de aantekening voor diefstal.

Maar goed, dat geldt dus wanneer je een schikking van de politie hebt geaccepteerd. Als de boete van primark is en je daar in het systeem staat, is het een ander verhaal.
I.h.a. vind ik het erg stom om iets te gappen, omdat je niet in de rij wilt staan. De gevolgen van gappen is vele malen ernstiger dan enig tijdsverlies vanwege het wachten. :facepalm:
World of Warcraft: Legion
Liesje14 schreef:
01-11-2017 13:01
Loopt idd een topic van me maar iemsnd gaf me.die tip om dit bij geld en rechten neer te zetten ga jij je alsjeblieft lekker met andere dingen bezig houden dan mensen af zeike ajuuuu!!
Dat was ik. Maar ik was in de veronderstelling dat je het topic ging rapporteren bij de mods met het verzoek die te verplaatsen. Mods reageren i.h.a. vrij snel op dat soort verzoeken. Ik had niet verwacht dat je het topic in deze pijler opnieuw ging starten...
World of Warcraft: Legion
Ja zit ook te kijken hoe ik iets kan verwijderen maar dat kan ook niet ?
Liesje14 schreef:
01-11-2017 15:04
Nee, en het verwijderen van de OP, wat je nu gedaan hebt mag ook niet.
lilalinda schreef:
01-11-2017 13:52
of bij Kinderen
Of bij psyche.
Liesje14 schreef:
01-11-2017 15:04
Er is een centraal moderator topic waar je verzoeken m.b.t. topics in kan doen. Verwijderen wordt niet zomaar gedaan, dat is namelijk ook weer onwijs irritant en egoïstisch. Je kan niet te pas en te onpas je topics laten verwijderen als dat jou beter uitkomt. Je kan wel een topictitel laten aanpassen of een topic naar een andere pijler laten verplaatsen als je een fout hebt gemaakt.

Daarnaast is het netjes om als je nieuw bent wat minder agressief te reageren op reacties die je niet aanstaan en niet meteen iedereen voor zeikerd uit te maken. Overigens blijft dat ook als je langer lid bent.

Je openingspost zelf verwijderen wordt over het algemeen als irritant ervaren.
Oh wat erg en je werkt in de zorg, ga je ook stelen van je patiënten?
Ik zou je niet vertrouwen meer eerlijk gezegd, als ik een patiënt of je collega was. Het maakt niet uit of het 3 euro of 300 euro is. Je steel gewoon niet. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen hebben.
En zo belangrijk was het item blijkbaar niet als je er niet voor in de rij kon staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven