Diefstal en vog
woensdag 1 november 2017 om 13:47
woensdag 1 november 2017 om 13:49
Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
woensdag 1 november 2017 om 14:02
http://afrekenenmetwinkeldieven.detailh ... ieuw-2.pdf
Haha, wat geniaal. De winkelier (in dit geval Primark) bied je aan om voor 181 politievervolging te ontlopen.
De enige logische conclusie is dan dat dit je geen strafblad kan opleveren.
De keerzijde is dus dat dit het systeem het VOG systeem omzeilt en eventueel ondergraaft.
Haha, wat geniaal. De winkelier (in dit geval Primark) bied je aan om voor 181 politievervolging te ontlopen.
De enige logische conclusie is dan dat dit je geen strafblad kan opleveren.
De keerzijde is dus dat dit het systeem het VOG systeem omzeilt en eventueel ondergraaft.
woensdag 1 november 2017 om 14:10
Dan zal het waarschijnlijk wel in orde komen met je VOG. Duur lesje wel, 181 euro voor een kettinkje dat in werkelijkheid 0,50 cent waard zal zijn ofzo. Maar goed, dat weet je zo te lezen zelf ook.Liesje14 schreef: ↑01-11-2017 13:49Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
woensdag 1 november 2017 om 14:25
Dan verplaats je het topic toch naar “geld en recht”, ipv het topic weer volledig opnieuw te beginnen? Dat had een hoop off-topic reacties gescheeld.
woensdag 1 november 2017 om 14:31
Sjeez, wat schrijf jij beroerd Nederlands zeg, maar goed, daar gaat het nu niet over...Liesje14 schreef: ↑01-11-2017 13:49Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
No way dat ze ter plekke de officier van justitie hebben gebeld want die nummers hebben ze helemaal niet en al hadden ze ze wel, dan ging de officier daar telefonisch echt geen mededelingen over doen dus ze hebben kennelijk een mooi toneelstukje met je uitgevoerd - en het heeft nog gewerkt ook!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 1 november 2017 om 14:38
Pff leer eerst eens normaal schrijven zeg.Liesje14 schreef: ↑01-11-2017 13:49Zal het even wat duidelijker uitleggen politie kwam te plaatsen en die heeft te plekken de officeer gebeld omdat er nog niks op mijn naam stond had ik geluk en bleef het dus bij een reprimande een soort van waarschuwing maar wel genoteerd in het systeem voor als ik zoiets nog een keer doe ik gelijk mee genomen word en het dan wel ernstige gevolgen heeft. Ik heb wel een boete gekregen van de primarkt maar mocht de zelfde dag al weer winkelen in de primarkt ook geen winkelverbod of iets ben ook niet door politie de winkel uit begeleid helemaal niks eigenlijk
woensdag 1 november 2017 om 14:46
woensdag 1 november 2017 om 14:58
Dat is inderdaad zo. In de volksmond zal het nog "strafblad" heten. Feitelijk heet het "uittreksel justitiële documentatie":spuit_111 schreef: ↑01-11-2017 13:44Als je een transactievoorstel van de politie hebt geaccepteerd - de zaak niet laten voorkomen, maar een directe boete in combinatie met een aantekening in je dossier - dan kan dat een probleem zijn voor je VOG. Een strafblad bestaat niet meer, dat is nu "justitiele documentatie" en daarin worden ook transacties als deze opgenomen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -strafblad
Als ik deze pagina doorlees, worden lichte veroordelingen voor overtredingen 5 jaar bewaard. Bij zeer hoogte boetes langer (maar een boete van 180 euro is niet een zeer hoge boete)
I.h.a. vind ik het erg stom om iets te gappen, omdat je niet in de rij wilt staan. De gevolgen van gappen is vele malen ernstiger dan enig tijdsverlies vanwege het wachten.Na vijf jaar is dat in jouw geval geen probleem meer waarschijnlijk, nu loop je het risico dat je VOG wordt afgewezen wegens de aantekening voor diefstal.
Maar goed, dat geldt dus wanneer je een schikking van de politie hebt geaccepteerd. Als de boete van primark is en je daar in het systeem staat, is het een ander verhaal.
World of Warcraft: Legion
woensdag 1 november 2017 om 15:03
Dat was ik. Maar ik was in de veronderstelling dat je het topic ging rapporteren bij de mods met het verzoek die te verplaatsen. Mods reageren i.h.a. vrij snel op dat soort verzoeken. Ik had niet verwacht dat je het topic in deze pijler opnieuw ging starten...
World of Warcraft: Legion
woensdag 1 november 2017 om 18:35
Er is een centraal moderator topic waar je verzoeken m.b.t. topics in kan doen. Verwijderen wordt niet zomaar gedaan, dat is namelijk ook weer onwijs irritant en egoïstisch. Je kan niet te pas en te onpas je topics laten verwijderen als dat jou beter uitkomt. Je kan wel een topictitel laten aanpassen of een topic naar een andere pijler laten verplaatsen als je een fout hebt gemaakt.
Daarnaast is het netjes om als je nieuw bent wat minder agressief te reageren op reacties die je niet aanstaan en niet meteen iedereen voor zeikerd uit te maken. Overigens blijft dat ook als je langer lid bent.
Je openingspost zelf verwijderen wordt over het algemeen als irritant ervaren.
woensdag 1 november 2017 om 20:34
Oh wat erg en je werkt in de zorg, ga je ook stelen van je patiënten?
Ik zou je niet vertrouwen meer eerlijk gezegd, als ik een patiënt of je collega was. Het maakt niet uit of het 3 euro of 300 euro is. Je steel gewoon niet. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen hebben.
En zo belangrijk was het item blijkbaar niet als je er niet voor in de rij kon staan.
Ik zou je niet vertrouwen meer eerlijk gezegd, als ik een patiënt of je collega was. Het maakt niet uit of het 3 euro of 300 euro is. Je steel gewoon niet. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen hebben.
En zo belangrijk was het item blijkbaar niet als je er niet voor in de rij kon staan.