Gek begin 'verkering'

02-11-2017 07:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb sinds gisteren een leuke vriendin. Ik heb een tijd lang met haar gepraat e.d. en alles klikte erg leuk - en sinds gisteravond hebben we een officieel iets.

Alleen toen ik het vroeg, klapte ik volledig dicht. Heel schamend. De vibe die er tussen ons was, was al relatie-waardig alshetware, het moest alleen nog 'gezegd' worden. Ik vroeg haar dus hoe zij het zag, en het kwam erop neer dat ze het wel graag officieel wilde - en zo is het gegaan. De praatsessie werd toen verstoord door een of andere gast die begon te slippen met zijn auto (we stonden op de parkeerplaats bij de bioscoop), oftewel we zijn naar huis gereden.

Maar dat maakt het (voor mij) dus niet minder awkward, snap je.
In mijn hoofd had ik het allemaal wat soepeler gepland, maar het was nu echt zo'n;
'zullen we doen?'
'ja is goed'
'oke'
gesprekje... We hebben later wel gekust e.d. dus het is wel deels goedgekomen, maar toch hahaha...

Vanmiddag komt ze bij me, moet ik het gewoon allemaal laten gebeuren, of wat zou leuk zijn?
Snap je vraag niet?!
Bedoel, waar wil je nu advies over?

Je hebt verkering, gefeliciteerd!
Snap 'm ook niet helemaal. Mooi toch dat jullie wat hebben, niet te moeilijk doen hoor.
Niet op terugkomen. Je hebt een leuke lieve vriendin, ga gewoon genieten van je tijd samen vandaag!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
02-11-2017 08:03
Niet op terugkomen. Je hebt een leuke lieve vriendin, ga gewoon genieten van je tijd samen vandaag!
Dit lijkt me wel het beste dan ja, gewoon niet op terugkomen.
Komt wel goed dan denk ik, dankjewel :)
Is ze je eerste vriendin? Hoe oud ben je?
groenebroek schreef:
02-11-2017 08:01
Snap je vraag niet?!
Bedoel, waar wil je nu advies over?

Je hebt verkering, gefeliciteerd!
Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter maken
pamelacourson schreef:
02-11-2017 08:07
Is ze je eerste vriendin? Hoe oud ben je?
Neeee, mijn 2e - ik ben 20, zij is 18
nou ja, mag best een beetje awkward zijn hoor allemaal, leuk zou zijn als je je daar niet te veel aan stoort maar gewoon een beetje om kan lachen.

Ik zou denken, vanmiddag spetterende vrijsessie, of ben je daar nog niet aan toe? Zoensessie anders.
Denk dat je het beter niet teveel kan plannen inderdaad. Denk dat het sneller awkwarder wordt als je klungelig een soort cliché-draaiboek afdraait. Heeft ze je huis al gezien? Dan kan je wat dingen vertellen over jezelf aan de hand van spullen in je kamer ofzo.
Je kan ook het ijs breken door je onzekerheid te benoemen, dat doe ik wel vaak: nou, ik word helemaal verlegen van je, ofzowiets.

Succes!
Nu weet ik het zeker, ik begin te oud te worden voor hier!
Gefeliciteerd, maar ik "zou het nog niet vanmiddag allemaal laten gebeuren"....
Rustig aan! Het is nog erg vers allemaal!
Verkering vragen is altijd awkward.
Of er nou slippende auto's aan te pas komen of niet

Daarom ben ik gestopt met verkering vragen toen ik 14 was en heb altijd alles maar een beetje op zijn beloop gelaten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik snap niet zo goed waarom je de situatie van gisteren beschamend en awkward noemt. Ik lees helemaal niets waardoor je je zo zou moeten voelen.

Relax en heb het fijn met je nieuwe vriendin.
ikdenkhetwel schreef:
Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter maken
Door je niet zo druk te maken. Akwardness hoort erbij. Gewoon leuke dingen doen samen.

En ik voel me ook oud hoor, vind dit een béétje een vraag voor het Tina-forum oid.
Niks mee doen, goed onthouden.

Leuk om te gebruiken tijdens je huwelijksaanzoek.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
ikdenkhetwel schreef:
Door haar goed te verwennen
Heet ze misschien : Suzanne?

https://www.youtube.com/watch?v=I05HHk0zGUw

:high5:
Ik vind het wel schattig.
Gewoon doen of er niets gebeurd is en laat haar zien dat je dolgelukkig bent dat zij nu je vriendin is.
Anders neem je een kleinigheidje mee om haar te verrassen, kan ze vast waarderen.
Mother_Earth schreef:
02-11-2017 09:51
Ik vind het wel schattig.
Gewoon doen of er niets gebeurd is en laat haar zien dat je dolgelukkig bent dat zij nu je vriendin is.
Anders neem je een kleinigheidje mee om haar te verrassen, kan ze vast waarderen.
Dit! En ik denk dat zij dat ook vindt.
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:55
Reden: spammer
99.67% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:56
Reden: ivm spam
99.50% gewijzigd
Koop een doos bonbons met een lief kaartje dat je blij bent dat ze je vriendin is of zoiets. Voila
Haha dat is normaal hoor, dat verkering vragen meestal wat stuntelig gaat. En de eerste dagen daarna kan het ook nog wat onwennig verlopen. Niet druk om maken hoor, gewoon om lachen.

Mijn man en ik kunnen er nog steeds om lachen, hoe stuntelig het 18 jaar geleden bij ons ging. :D
sugarmiss schreef:
02-11-2017 09:16
Ik snap niet zo goed waarom je de situatie van gisteren beschamend en awkward noemt. Ik lees helemaal niets waardoor je je zo zou moeten voelen.

Relax en heb het fijn met je nieuwe vriendin.
Dit. Op haar zal het misschien heel anders zijn overgekomen - veel minder vaag- dan jij nu denkt.
Onzekerheid is voor jezelf meestal veel groter waarneembaar dan voor anderen ;-)
Komen Fokkers hier nou trollen? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven