Gezondheid alle pijlers

mirena spiraal

02-11-2017 15:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er over te denken om een mirena spiraaltje te laten plaatsen. Ik ben een beetje pilmoe, kreeg daar ook altijd hoofdpijn van en heb na mijn laatste bevalling veel zwaardere menstruaties gekregen. Ben benieuwd naar ervaringen, zowel positief als negatief. Hoe verandert de menstruatie, ervaar je bijwerkingen, was het plaatsen pijnlijk etc. Ik ben zelf eind 30 en de kinderschare is compleet. ;-D
Ik ben inmiddels aan mijn tweede bezig. De eerste resulteerde in een half jaar spotting, maar daarna vierenhalf jaar geen menstruatie. Nu bij de tweede lijk ik nog gewoon elke keer ongesteld te worden, ik hoop dat het snel weer ophoudt. Het plaatsen ging bij de eerste best redelijk, maar bij de tweede had ik een soort primaire reactie op de aanraking van de baarmoedermond en werd ik er echt niet lekker van. Na een half dagje voelde ik me weer kiplekker gelukkig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Het plaatsen was bij mij zo gebeurd, nauwelijks last van gehad. Ik heb wel geruime tijd (maand of 3?) wat onregelmatig bloedverlies gehad. Daarna geen menstruaties meer. Ideaal.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb een paar maand geleden (volgens mij 3) een mirena laten plaatsen. Ik ben 19 en heb nog geen kinderen, mijn huisarts heeft mij aangeraden om naar het ziekenhuis te gaan om hem te laten plaatsen omdat zij zich hier niet op haar gemak bij voelde. Dit advies heb ik dan ook ten harte genomen. Het plaatsen was voor mij 5-10 seconden echt naar, waarna de pijn verdween. Ik heb voor aanvang alive feminax gehad en de eerste dag heb ik dit geslikt om de zoveel uur zodat ik geen pijn zal hebben.
De tweede dag werd ik wakker zonder last en heb ik geen pijnstilling meer gehad. Nog wel even rustig aan gedaan. De derde dag vloeide ik al niet meer en sindsdien geen druppel bloed meer gezien, super fijn dus! Ik merk dat ik minder vermoeid en minder chagrijnig ben nu ik van de pil af ben.

Ik heb hem laten zetten op aanraden van onder andere mijn moeder. Die heeft een tijd geleden haar 3e laten plaatsen en is altijd erg enthousiast geweest. Zij heeft hem bij de HA laten plaatsen de laatste keer en heeft hier geen goede ervaring gehad (moesten nog spullen gehaald worden (2x) terwijl zij met haar benen omhoog lag).

Verder zijn wij allebei erg tevreden en ik wil niet meer terug naar de pil! Zo blij dat ik er niet meer elke avond om hoef te denken. Scheelt een hoop stres.
Hier ook tevreden! Na geboorte van de 2e bij de huisarts laten zetten. Stelde weinig voor: iets weeig gevoel gedurende 10 sec. Wel eerste half jaar dagelijks bloedverlies gehad: werd er echt gek van! Maar na half jaar stopte het en sindsdien hooguit 4x 1 dagje iets gevloeid. Zit er anderhalf jaar in inmiddels...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
plaatsen deed even echt gemeen pijn, daarna heb ik een paar uur erg veel krampen gehad (vond mezelf erg zielig, met ene kruikje in bed) maar die avond was alles weer goed. Daarna paar weken wat spotting gehad en na een maand ofzo geen menstruatie meer, wel vaak menstruatiekramp, ook buiten de 'ongesteldheid 'om, vreemd maar prima. Na een maand of 5 werd ik toch weer gewoon maandelijks ongesteld, niet veel maar toch (wel regelmatig trouwens). Na 9 maanden heb ik ivm lange reis twee maandne de pil doorgeslikt om menstruatie uit te stellen, werd daarna heeeel erg ongesteld (niet fijn) maar verdomd... nu weer een week of 6 verder en niet meer ongesteld geweest.

Dus..

Al met al vind ik het jammer dat mijn menstruatie niet volledig weg blijft, ik moet er toch steeds op bedacht zijn. Dit nadeel weegt echter niet op tegen het voordeel van me veel fijner voelen, geen pil kunnen vergeten etc. Ik ben er blij mee!
Weinig last gehad van plaatsen, 1 dagje buikpijn daarna, vervolgens nooit meer ongesteld geweest en geen bijwerkingen. Inmiddels al een jaar aan mijn 2e bezig. Ideaal ding!
Ik ben inmiddels aan mijn 5e toe of zo. Ik vind het echt ideaal.
Ik heb onlangs mijn derde laten plaatsen. Het plaatsen was net als de vorige 2 keer erg pijnlijk. Ik ben daarna altijd wel een dag beroerd. (misselijk en veel buikpijn) Maar het is het me alles waard. Na een paar dagen heb ik al geen bloedverlies meer en ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld.
Ik had er maanden last van. Pijn van het zetten maar daarna ook krampen, misselijk, rugpijn en bloedingen. Daarna paar maanden amper bloedverlies en na 1,5 jaar nu weer een regelmatige cyclus, plus cystes. Ben niet zo tevreden maarja.
Toch wel overwegend positieve reacties, dat vind ik wel fijn om te lezen omdat als je op internet gaat zoeken, je juist alle nare mogelijke bijwerkingen voorbij ziet komen.
Plaatsen deed gemeen pijn, ging een half uur later ineens tegen de vlakte (gevolgd door braken). Dat komt schijnbaar maar heel zelden voor.

Negatief:
- krampen bleven, een soort chronisch 'ik ga ongesteld worden' buikpijn
- enorme onderhuidse puisten. In mijn gezicht
- libido 0,0
- heel vaak hoofdpijn en soort depri gevoel

Positief:
- gemakkelijk ( geen omkijken naar)
- vanaf plaatsing tot verwijdering niet ongesteld geweest

Ik heb het maanden 'een kans' gegeven en toen laten verwijderen. Alle negatieve bijwerkingen waren binnen een week weg en zijn niet teruggekomen.
Ik heb er twee gehad en ben helemaal fan. Na de eerste had ik wel 3 maanden vieze afscheiding, daarna nooit meer ongesteld geweest.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Bah ik kan er niet aan denken om mijzelf zoiets ooit aan te doen! Van het lezen van deze verhalen krijg ik al kramp.
Hier ook een fan. Heb gisteren mijn derde laten plaatsen en dat is toch altijd even vervelend. Maar dat weegt niet op tegen het gemak. In mijn geval betekent het ook niet ongesteld worden. Pas het laatste half jaar van de vorige Mirena had ik wel lichte bloedingen, en daaraan merkte ik dat hij begon uit te werken. Man en ik hadden uiteindelijk de Mirena verkozen boven sterilisatie van hem vanwege de maandelijkse voordelen voor mij. Ik mis namelijk niks aan mijn ongesteldheid.
Trouwens libido is ook prima, veel en veel beter dan met de pil.
Gemengde gevoelens..

Eerste bijna 3 maanden ongesteld geweest, soms een of 2 dagen niet, en na de sex ook meteen weer bloedverlies. Dit is nu, bijna een jaar later, over. Sindsdien wel menstruaties die 8-10 dagen duren, bij pilgebruik was dit 4-5 dagen.

Tot 2 maanden terug voelde mijn man bij bepaalde posities iets zitten(draadjes). Inmiddels is dit ook over.

Libido is beter als met de pil.
2x bevallen trouwens, daarna laten plaatsen.

Men zegt dat je in principe geen eisprong meer krijgt, ik voel deze elke maand nog.

Over algemeen tevreden maar ergens twijfel ik nog steeds.
Eisprong voel ik ook
lemoos2 schreef:
02-11-2017 18:50
Plaatsen deed gemeen pijn, ging een half uur later ineens tegen de vlakte (gevolgd door braken). Dat komt schijnbaar maar heel zelden voor.

Negatief:
- krampen bleven, een soort chronisch 'ik ga ongesteld worden' buikpijn
- enorme onderhuidse puisten. In mijn gezicht
- libido 0,0
- heel vaak hoofdpijn en soort depri gevoel

Positief:
- gemakkelijk ( geen omkijken naar)
- vanaf plaatsing tot verwijdering niet ongesteld geweest

Ik heb het maanden 'een kans' gegeven en toen laten verwijderen. Alle negatieve bijwerkingen waren binnen een week weg en zijn niet teruggekomen.
Jij verwoordt precies waar ik nu net allemaal voor vrees o_o
Hier een negatieve ervaring. Ik ging voor een veilig voorbehoedsmiddel en hopelijk korter ongesteld. In plaats daarvan was ik continu aan het vloeien. Dit begon op de dag van plaatsing en is nooit meer opgehouden. Op aanraden van de huisarts heb ik het een half jaar aangekeken, daarna laten verwijderen. Ik ben nu 3 jaar verder, maar het probleem is nog steeds niet geheel verholpen, slechts iets verbeterd.
Helaas weet je niet van te voren hoe je lichaam erop gaat reageren. Voor de meeste vrouwen is het een prima voorbehoedsmiddel maar je kan dus de pech hebben dat het dat voor jou niet is. Aan jou dus de overweging of je het wil proberen.
verani schreef:
03-11-2017 11:47
Jij verwoordt precies waar ik nu net allemaal voor vrees o_o
Het is wat Lot75 schrijft, je weet vooraf niet hou jouw lichaam gaat reageren. Nog een positief punt: verwijderen is letterlijk een simpel kuchje geven. Ik heb het geprobeerd, UID's zijn niet voor mij weggelegd. Dus uiteindelijk gekozen voor een klassieke sterilisatie (geen clipjes of ovabloc, mijn lijf pikt geen lichaamsvreemde objecten is de les die ik heb geleerd). Als je geen last hebt van mijn beschreven bijwerkingen is het een heel fijne oplossing. Helaas niet voor mij. Maar dat zegt niets over jouw ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven