Waterverbruik...

19-02-2009 11:44 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zit een beetje in de rats. Mijn vriend en ik hebben gisteren de periode-afrekening van Vitens ontvangen we moeten voor een half jaartje 167 euro betalen voor ons waterverbruik. Aangezien we vorig jaar in dit huis zijn komen wonen en ik ons termijnbedrag een beetje laag vond, heb ik net gebeld met Vitens. Volgens de mevrouw van de klantenservice verbruiken wij tweeën abnormaal veel water (zou alleen voor een huishouden met 6 personen kunnen), maar we zijn toch echt met zijn tweetjes. Nu ging mijn vriend echt elke dag in bad, maar die mevrouw zei dat het dan niet zoveel kan zijn... Nu ga ik dus zo naar huis om mijn watermeter te testen, aangezien het een lekkage kan zijn... Ik hoop zo dat het geen lekkage is, heb niks gemerkt het afgelopen jaar maar het kan natuurlijk ook in de kruipruimtes zitten... Duimen dus! Bah, wat een gedoe zeg...

In bad gaan kost minder water dan een kwartier per dag onder de douche staan. Dus daar zal het sowieso niet aan liggen.

Succes met je avontuur in de kruipruimte straks
Hoop voor je dat het lekkage is, dan weet je tenminste waar het vandaan komt....
Geen toevallige wietplantage bij de buren ofzo?
Wiet heeft toch niks met water te maken??
Wat betaal je per termijn dan?

Een termijn is voor water toch 2 maanden?
Nou ja, de wietplantjes willen ook wel water denk ik...

Wij hebben jarenlang een lek in onze kruipkelder gehad, maar zagen het niet terug in het waterverbruik. Dan zou er bij jullie een flink lek moeten zitten en zal dus redelijk makkelijk op te sporen zijn.

Succes!
Hoeveel is jullie jaarverbruik dan?
quote:Toet schreef op 19 februari 2009 @ 12:10:

Hoeveel is jullie jaarverbruik dan?Ik bedoel dan dus niet in geld maar in water?
Voor het afgelopen half jaar hebben we 124 m3 verbruikt... Die getallen zeggen me niks, maar bij Vitens zeggen ze dus dat het heel veel is voor een huishouden met twee personen...
megaveel, wij gebruiken nog geen 100 met 3 en soms 4 mensen, en dan ook nog op JAARbasis.
Ik heb het even opgezocht, want ik had geen flauw idee, hoeveel wij verbruiken.

Vorig jaar hebben wij 260 m3 verbruikt en het jaar daarvoor 300 m3.

Gezin met 2 volwassenen en 2 kids van 15 en 11 jaar, die erg van douchen houden.

Dus jullie verbruiken best veel water idd.

Maar ik heb mij juist laten vertellen, dat een bad veel meer water kost dan een douche.

Wij gebruiken het bad nu minder en hebben ook minder water verbruik zoals je kan zien.
Pffft, onze waterrekening was 60 euro vastrecht en dan nog iets van 12 euro verbruik. Nou vermoeden wij dat onze watermeter het niet goed doet (zou vervangen worden toen we het huis kochten maar nooit meer wat van gehoord) Maar dan nog.
quote:sunny2 schreef op 19 februari 2009 @ 12:36:

Ik heb het even opgezocht, want ik had geen flauw idee, hoeveel wij verbruiken.

Vorig jaar hebben wij 260 m3 verbruikt en het jaar daarvoor 300 m3.

Gezin met 2 volwassenen en 2 kids van 15 en 11 jaar, die erg van douchen houden.

Dus jullie verbruiken best veel water idd.

Maar ik heb mij juist laten vertellen, dat een bad veel meer water kost dan een douche.

Wij gebruiken het bad nu minder en hebben ook minder water verbruik zoals je kan zien.Dan verbruiken wij inderdaad nog meer dan jullie met vier personen... Ik ga zo m'n watermeter checken, vind het best spannend... Ik zie al allerlei rampscenario's voor me met megagrote lekkages en dat er leidingen opengebroken moeten worden enzo. Ik weet het, misschien een beetje paniekerig, maar toch...
bij brabantwater kun je je gemiddelde waterverbruik op de site uitrekenen

zal bij jullie leverancier ook wel kunnen vermoed ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
wij (man,vrouw,baby) hebben 75 m3 per jaar
quote:sunny2 schreef op 19 februari 2009 @ 12:36:

Wij gebruiken het bad nu minder en hebben ook minder water verbruik zoals je kan zien.Dan douchen jullie vast niet een kwartier per persoon. Bij mij duurt de badkuip vol laten lopen hooguit 10 minuutjes. En meer water dan 10 minuten volle straal gaat er per bad dus niet door. Terwijl ik met douchen rustig een kwartier of langer onder de volle straal ga staan. Is simpel om dan te bedenken dat douchen meer waterverbruik kost dan een bad nemen. Maar goed, dat hangt dus van je douchegewoonte af
Voortaan dus samen in bad......
ook op die site gelezen, maar kan niet meer terugvinden:

bad = gemiddeld 100 liter

5 min douchen is 60 liter
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:pruttel schreef op 19 februari 2009 @ 12:58:

[...]

Dan douchen jullie vast niet een kwartier per persoon. Bij mij duurt de badkuip vol laten lopen hooguit 10 minuutjes. En meer water dan 10 minuten volle straal gaat er per bad dus niet door. Terwijl ik met douchen rustig een kwartier of langer onder de volle straal ga staan. Is simpel om dan te bedenken dat douchen meer waterverbruik kost dan een bad nemen. Maar goed, dat hangt dus van je douchegewoonte af

En van hoe groot je bad is.

Want iid hadden wij eerst een 2-persoonbad

Maar bij ons is de waterstraal van het bad veel groter en wij hebben een waterbesparende douchekop.

Ons verbruik is toch lager geworden.

Wij hebben nu trouwens ook een nieuwe wasmachine met een grotere trommel en minder waterverbruik, dus dat scheelt ook weer.
Hier ook even opgezocht. 236 m3 per jaar. 5 personen waarvan er 2 vaak op de sportclub douchen maar de rest elke dag thuis (en vaak lang!)
Nou, net gekeken naar de watermeter en de cijfertjes staan stil... Dit moet dus betekenen dat we geen lekkage hebben. Dus dat zou inhouden dat we erg veel water hebben verbruikt vorig jaar. Misschien even als inschatting:

- Huishouden met twee personen.

- Vaatwasser (gemiddeld loopt die elke dag één keer).

- Wasmachine (zo'n 5 machines per week).

- Ikzelf douche één keer per dag.

- Mijn vriend ging dus elke dag in bad (30 minuten) en tijdens dit 'badderen' van hem liet hij eigenlijk non-stop de waterkraan lopen...

vanaf nu mag hij ook niet meer in bad hahaha!
Mijn schoonmoeder zei dat het bijv. ook kan betekenen dat we in juni in dit huis zijn komen wonen en dat je de eerste weken (klussen/verhuizen) meer water dan normaal verbruikt. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Tijdens het badderen de kraan laten lopen?

Lijkt me dat dat dan de oorzaak is ja.....

Waarom gaat ie niet lekker in bad en doet ie heel af en toe een plons heet water erbij? Dat kan toch ook?
Nee, dat klussen zal het niet zijn denk ik. Je gebruikt dan hooguit een paar emmers water per dag meer. Daar kun je nog geen bad mee vullen

Ik denk echt dat het dat badderen met de kraan open is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven