Echo 7 weken, blijkt 4-5 weken
vrijdag 3 november 2017 om 14:15
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb meteen een dringende vraag.
Mijn man en ik zijn jaren in behandeling geweest voor mijn vruchtbaarheid. Jammer genoeg is het bij ons niet vanzelfsprekend kinderen te krijgen. Na de behandelingen en een LEO operatie afgelopen mei hebben wij besloten voorlopig te stoppen met alle behandelingen. Je zo slecht en ellendig voelen voor een kinderwens is het niet waard.
Tot onze schrik bleek ik, dat we die beslissing namen, al zwanger te zijn. Als ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie pak is dat 14 september. Echter heb ik nooit een stabiele cyclus door die problemen en voel ik meestal mijn eisprong. Die is ruim een week later geweest dan zou moeten. Nu deed ik op 21 oktober een test omdat ik me al een 2 weken niet lekker voelde en "overtijd" was. BAM! Zwanger. Shock... Ongeloof.. maar blijdschap. De CB test gaf op 21 oktober 2-3 weken aan.
Als we de "normale" kalender aan moeten houden zou ik nu dus 7 weken zijn. Echter hebben wij afgelopen woensdag een echo gehad en kregen wij een klap in het gezicht. Alles zag er goed uit, er zat ook echt een vruchtje in de vruchtzak maar dat was zo klein dat het niet bij 7 weken past. Ze zei we hebben 2 opties. Of het is niet goed en ik krijg een miskraam of ik ben geen 7 weken maar 4 of 5 weken. Volgende week vrijdag moeten we terugkomen voor een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik voel aan alles dat ik zwanger ben, ben misselijk, heb zere tieten(heb nog nooit zo vaak aan mn tieten gezeten hahaha) en mn humeurtje doet het ook prima.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan het echt zo zijn dat ik dan nu 4,5-5,5 week ben of gaat dit mis? We hebben hier zo hard voor moeten vechten en dan zouden we het verliezen? Ik stel mezelf gerust door de tijdlijn uit te tellen en te zeggen dat die 5 weken kan kloppen maar hou ik mezelf voor de gek?
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje in kan helpen.
Groetjes Genevieve
Ik ben nieuw hier en heb meteen een dringende vraag.
Mijn man en ik zijn jaren in behandeling geweest voor mijn vruchtbaarheid. Jammer genoeg is het bij ons niet vanzelfsprekend kinderen te krijgen. Na de behandelingen en een LEO operatie afgelopen mei hebben wij besloten voorlopig te stoppen met alle behandelingen. Je zo slecht en ellendig voelen voor een kinderwens is het niet waard.
Tot onze schrik bleek ik, dat we die beslissing namen, al zwanger te zijn. Als ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie pak is dat 14 september. Echter heb ik nooit een stabiele cyclus door die problemen en voel ik meestal mijn eisprong. Die is ruim een week later geweest dan zou moeten. Nu deed ik op 21 oktober een test omdat ik me al een 2 weken niet lekker voelde en "overtijd" was. BAM! Zwanger. Shock... Ongeloof.. maar blijdschap. De CB test gaf op 21 oktober 2-3 weken aan.
Als we de "normale" kalender aan moeten houden zou ik nu dus 7 weken zijn. Echter hebben wij afgelopen woensdag een echo gehad en kregen wij een klap in het gezicht. Alles zag er goed uit, er zat ook echt een vruchtje in de vruchtzak maar dat was zo klein dat het niet bij 7 weken past. Ze zei we hebben 2 opties. Of het is niet goed en ik krijg een miskraam of ik ben geen 7 weken maar 4 of 5 weken. Volgende week vrijdag moeten we terugkomen voor een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik voel aan alles dat ik zwanger ben, ben misselijk, heb zere tieten(heb nog nooit zo vaak aan mn tieten gezeten hahaha) en mn humeurtje doet het ook prima.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan het echt zo zijn dat ik dan nu 4,5-5,5 week ben of gaat dit mis? We hebben hier zo hard voor moeten vechten en dan zouden we het verliezen? Ik stel mezelf gerust door de tijdlijn uit te tellen en te zeggen dat die 5 weken kan kloppen maar hou ik mezelf voor de gek?
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje in kan helpen.
Groetjes Genevieve
vrijdag 3 november 2017 om 14:19
Als de CB test op 21 oktober aangaf dat je 2-3 weken was, zou dat toen dus al overeen moeten komen met 4-5 weken zwangerschap. In dat licht vind ik het niet hoopvol klinken. Maar mogelijk was je HCG aan de hoge kant toen en zat je op het randje tussen 'zwanger 2-3' weken en 'zwanger 1-2' weken, maar dan zou je nu alsnog tussen de 5-6 weken moeten zijn.
Toch lees ik ook nog wel eens verhalen die wel een positieve afloop hebben hier op het forum. Maar als ik zou was, zou ik me enigszins voorbereiden op slecht nieuws denk ik.
Sterkte met afwachten
Toch lees ik ook nog wel eens verhalen die wel een positieve afloop hebben hier op het forum. Maar als ik zou was, zou ik me enigszins voorbereiden op slecht nieuws denk ik.
Sterkte met afwachten
vrijdag 3 november 2017 om 14:23
vrijdag 3 november 2017 om 14:30
Volgens mij is een CB met tijdsindicatie niet altijd betrouwbaar. Dus het zou zeker kunnen dat je minder ver bent dan je dacht. En volgens mij is het met een echo nog erg lastig op te meten hoeveel weken je bent.
Althans ik wist zeker wanneer mijn eisprong was ( ook een fertiliteits traject)
En ze gaven met zeven weken aan dat ze het niet goed konden opmeten met dit termijn.
Dus ik hoop gewoon heel hard dat je de aankomende week een mooie echo krijgt!!
Althans ik wist zeker wanneer mijn eisprong was ( ook een fertiliteits traject)
En ze gaven met zeven weken aan dat ze het niet goed konden opmeten met dit termijn.
Dus ik hoop gewoon heel hard dat je de aankomende week een mooie echo krijgt!!
vrijdag 3 november 2017 om 14:30
Hoop doet leven! Het is heus niet minder erg als het misgaat en je hebt je er mentaal al op voorbereid ofzo.
Maar als je een week later je eisprong had, was dat dus 3 weken na je 1e dag menstruatie. Dus 6 oktober. Dan was je op 21 oktober 2 weken en 1 dag zwanger (want zo telt de cb test, die doet die 2 weken "cadeau" voor de eisprong er niet bij). Afgelopen woensdag was de echo en was je dan dus 5w3d zwanger. Klopt precies!
Maar als je een week later je eisprong had, was dat dus 3 weken na je 1e dag menstruatie. Dus 6 oktober. Dan was je op 21 oktober 2 weken en 1 dag zwanger (want zo telt de cb test, die doet die 2 weken "cadeau" voor de eisprong er niet bij). Afgelopen woensdag was de echo en was je dan dus 5w3d zwanger. Klopt precies!
vrijdag 3 november 2017 om 14:31
Hoi Genevieve,
Ik kan me voorstellen dat deze situatie een hoop onrust bij je oproept! Ik heb, ondanks een pcos diagnose, een redelijk stabiele cyclus gehad en kon mijn eisprong goed voelen. Na mijn NOD afgelopen april heb ik twee keer een negatieve zwangerschapstest gedaan. Na 1,5e week was deze wel positief! Volgens de test van het cb was ik toen ook 1-2 weken zwanger. Ik heb toen voor de eerste echo gerekend met de eerste dag van m'n laatste menstruatie, op basis daarvan had ik toen al ruim 9 weken zwanger moeten zijn. Vanuit de echo bleek echt net 7 weken zwanger. De verloskundige gaf als mogelijke oorzaken een late innesteling, of toch een latere eisprong dan ik gevoeld dacht te hebben. Het was toen bij mij in ieder geval geen reden tot paniek en inmiddels ben ik 33 weken zwanger van zoals het er nu naar uit ziet een gezond mannetje.
Maar hoe jouw verhaal ook eindigt: je hebt er zelf geen invloed op. Probeer je niet al te gek te denken. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en er is sprake van een gezonde zwangerschap!
Ik kan me voorstellen dat deze situatie een hoop onrust bij je oproept! Ik heb, ondanks een pcos diagnose, een redelijk stabiele cyclus gehad en kon mijn eisprong goed voelen. Na mijn NOD afgelopen april heb ik twee keer een negatieve zwangerschapstest gedaan. Na 1,5e week was deze wel positief! Volgens de test van het cb was ik toen ook 1-2 weken zwanger. Ik heb toen voor de eerste echo gerekend met de eerste dag van m'n laatste menstruatie, op basis daarvan had ik toen al ruim 9 weken zwanger moeten zijn. Vanuit de echo bleek echt net 7 weken zwanger. De verloskundige gaf als mogelijke oorzaken een late innesteling, of toch een latere eisprong dan ik gevoeld dacht te hebben. Het was toen bij mij in ieder geval geen reden tot paniek en inmiddels ben ik 33 weken zwanger van zoals het er nu naar uit ziet een gezond mannetje.
Maar hoe jouw verhaal ook eindigt: je hebt er zelf geen invloed op. Probeer je niet al te gek te denken. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en er is sprake van een gezonde zwangerschap!
vrijdag 3 november 2017 om 14:34
Niet helemaal vergelijkbaar, maar bij mij gaf de test ook 2-3 weken aan terwijl ik volgens mijn laatste menstruatie 7-8 zwanger had moeten zijn. Bij de echo ook een klein vruchtje te zien maar geen hartje. Twee weken later nogmaals een echo gehad en toen een gegroeid vruchtje en een kloppend hartje. Zwangerschap is goed gegaan en hebben nu een kerngezonde zoon van bijna 4 maanden
Hoop dat het voor jullie ook zo loopt! Sterkte in de spannende tijd.
Hoop dat het voor jullie ook zo loopt! Sterkte in de spannende tijd.
vrijdag 3 november 2017 om 14:44
Tussen 4 en 5 weken zwangerschap is niet hetzelfde als 5w3d zwangerschap.inanna schreef: ↑03-11-2017 14:30Hoop doet leven! Het is heus niet minder erg als het misgaat en je hebt je er mentaal al op voorbereid ofzo.
Maar ik hoop voor TO natuurlijk heel erg dat het allemaal toch goedkomt.
vrijdag 3 november 2017 om 15:03
De clear blue digital slaat uit naar 2-3 weken tussen 200-20.000 hcg.
De opbouw van hcg hormoon gaat per vrouw verschillend. Volgens een tabel Kun je bij 4 weken (2 weken na bevruchting) een hcg spiegel tussen de 5-426 hebben. Bij de ene vrouw zal hij dan dus 1-2 weken en bij de andere 2-3 weken uitslaan.
Dus als je 21 oktober net overtijd was, zou de test dus ipv 1-2 wel 2-3 hebben kunnen aangeven terwijl je korter zwanger was.
Het zou ook mis kunnen gaan.. sterkte met wachten, het is niet makkelijk, ik weet het.
De opbouw van hcg hormoon gaat per vrouw verschillend. Volgens een tabel Kun je bij 4 weken (2 weken na bevruchting) een hcg spiegel tussen de 5-426 hebben. Bij de ene vrouw zal hij dan dus 1-2 weken en bij de andere 2-3 weken uitslaan.
Dus als je 21 oktober net overtijd was, zou de test dus ipv 1-2 wel 2-3 hebben kunnen aangeven terwijl je korter zwanger was.
Het zou ook mis kunnen gaan.. sterkte met wachten, het is niet makkelijk, ik weet het.
vrijdag 3 november 2017 om 15:13
Weetje, ik weet dat ik mezelf niet gek moet denken maar dit geeft wel hoop. Ons gevoel zegt dat het goed zit maar iedereen spreekt ons tegen. Iedereen zegt hou rekening met het ergste maar daarintegen mogen we toch wel even genieten van het gevoel dat het wel kan. We hebben hier zo hard voor gevochten. Tis een soort struisvogeleffect wat ik nu doe, ik weet het maar niets in mij zegt dat het fout gaat.MevrouwTomatensoep schreef: ↑03-11-2017 15:11Ik werd bij de eerste echo ook bijna twee weken teruggezet maar wel mét kloppend hartje. Ben inmiddels in week 35..
vrijdag 3 november 2017 om 15:14
Als ik mijn eisprong idd te laat heb gehad zoals ik denk gevoeld te hebben is dat de 21e mn NOD geweest en zou het wel kunnen idd maar het blijft killing dit.Lemon_tree schreef: ↑03-11-2017 15:03De clear blue digital slaat uit naar 2-3 weken tussen 200-20.000 hcg.
vrijdag 3 november 2017 om 15:21
Ik wil er nog wel even wat aan toevoegen. De cb test gaat uit van een cyclus van 28 dagen. mijn cyclus duurt gemiddeld tussen de 31 en 40 dagen.
Ik ga stoppen met testen en het maar afwachten. Ik maak me helemaal gek op deze manier. Het is mn 1e zwangerschap en ik hoop zo dat het goed komt. Misschien had de gyn niet moeten zeggen dat het fout kan zitten en alleen moeten zeggen dat we te vroeg zijn. Dan had ik misschien niet zo gestresst hahaha. Zij moet reëel blijven, dat snap ik ook maar ik kan er niks meer aan doen.
Ik ga stoppen met testen en het maar afwachten. Ik maak me helemaal gek op deze manier. Het is mn 1e zwangerschap en ik hoop zo dat het goed komt. Misschien had de gyn niet moeten zeggen dat het fout kan zitten en alleen moeten zeggen dat we te vroeg zijn. Dan had ik misschien niet zo gestresst hahaha. Zij moet reëel blijven, dat snap ik ook maar ik kan er niks meer aan doen.
vrijdag 3 november 2017 om 15:23
Heb het zelf niet gehad. Het enige waarom jk reageer is om je toch een hart onder de riem te steken. Je HCG loopt op, dat weet je doordat je hebt getest. En dat is wel een positief teken. Het klopt wat hierboven al is gezegd, de ene heeft een hoger hcg gehalte dan een ander.
Duim voor jullie dat t volgende week alsnog goed is!
vrijdag 3 november 2017 om 15:27
Ka14 schreef: ↑03-11-2017 15:23Heb het zelf niet gehad. Het enige waarom jk reageer is om je toch een hart onder de riem te steken. Je HCG loopt op, dat weet je doordat je hebt getest. En dat is wel een positief teken. Het klopt wat hierboven al is gezegd, de ene heeft een hoger hcg gehalte dan een ander.
Inderdaad mn HCG loopt wel op anders had hij nu nog op 2-3 gezeten. Dat geeft dan ook weer hoop.
Dames, bij voorbaat al dank voor al jullie woorden. We blijven met 2 benen op de grond staan en reëel dat het ook mis kan gaan. We hadden sowieso al de afspraak dat wij voor de 12 weken niets aanschaffen, puur uit bescherming. Ik ga jullie zeker laten weten hoe dit af loopt en als het in het ergste geval voor vrijdag al mis gaat dan horen jullie het ook. Nogmaals dank voor jullie steun.
vrijdag 3 november 2017 om 15:40
Ik was ook minder ver dan ik dacht, blijkt dat het kindje ook te maken kan hebben met een zogeheten "groeistop", zelf bleek ik ook één week korter zwanger te zijn, inmiddels is dit bij de 2 de echo alweer met 4 dagen naar voren verplaatst.
Het kan ook zijn dat je een verlate innesteling had? Ik zal me niet per direct zorgen maken, het blijft spannend en helaas kun je niet anders dan afwachten! Succes gewenst.
Het kan ook zijn dat je een verlate innesteling had? Ik zal me niet per direct zorgen maken, het blijft spannend en helaas kun je niet anders dan afwachten! Succes gewenst.
vrijdag 3 november 2017 om 15:44
Wel heel spannend. Het kan van alles zijn, goed of slecht...
ik ben 1,5 week teruggezet met mijn tweeling, terwijl ik erg zeker was wanneer ik ovuleerde door ovulatietest en maar een keer seks te hebben gehad een aantal dagen voor mijn ovulatie... Dus tja, helemaal logisch snap ik ook niet wanneer ik zwanger ben geraakt, maar het gaat al 19 weken goed blijkbaar.....
ik ben 1,5 week teruggezet met mijn tweeling, terwijl ik erg zeker was wanneer ik ovuleerde door ovulatietest en maar een keer seks te hebben gehad een aantal dagen voor mijn ovulatie... Dus tja, helemaal logisch snap ik ook niet wanneer ik zwanger ben geraakt, maar het gaat al 19 weken goed blijkbaar.....
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 15:49
3.18% gewijzigd
vrijdag 3 november 2017 om 15:54
Ach, volgens de eerste echo zou ik pas zwanger zijn geworden NA de positieve zwangerschapstest.
Het vruchtje is echt nog super super klein. Een kleine meetfout, 1 mm meer of minder zorgt direct voor een heel groot verschil in zwangerschapsduur.
Gewoon afwachten, je kan van 1 echo echt nog niet veel conclusies trekken.
Het vruchtje is echt nog super super klein. Een kleine meetfout, 1 mm meer of minder zorgt direct voor een heel groot verschil in zwangerschapsduur.
Gewoon afwachten, je kan van 1 echo echt nog niet veel conclusies trekken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover