Echo 7 weken, blijkt 4-5 weken

03-11-2017 14:15 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een dringende vraag.

Mijn man en ik zijn jaren in behandeling geweest voor mijn vruchtbaarheid. Jammer genoeg is het bij ons niet vanzelfsprekend kinderen te krijgen. Na de behandelingen en een LEO operatie afgelopen mei hebben wij besloten voorlopig te stoppen met alle behandelingen. Je zo slecht en ellendig voelen voor een kinderwens is het niet waard.

Tot onze schrik bleek ik, dat we die beslissing namen, al zwanger te zijn. Als ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie pak is dat 14 september. Echter heb ik nooit een stabiele cyclus door die problemen en voel ik meestal mijn eisprong. Die is ruim een week later geweest dan zou moeten. Nu deed ik op 21 oktober een test omdat ik me al een 2 weken niet lekker voelde en "overtijd" was. BAM! Zwanger. Shock... Ongeloof.. maar blijdschap. De CB test gaf op 21 oktober 2-3 weken aan.

Als we de "normale" kalender aan moeten houden zou ik nu dus 7 weken zijn. Echter hebben wij afgelopen woensdag een echo gehad en kregen wij een klap in het gezicht. Alles zag er goed uit, er zat ook echt een vruchtje in de vruchtzak maar dat was zo klein dat het niet bij 7 weken past. Ze zei we hebben 2 opties. Of het is niet goed en ik krijg een miskraam of ik ben geen 7 weken maar 4 of 5 weken. Volgende week vrijdag moeten we terugkomen voor een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik voel aan alles dat ik zwanger ben, ben misselijk, heb zere tieten(heb nog nooit zo vaak aan mn tieten gezeten hahaha) en mn humeurtje doet het ook prima.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan het echt zo zijn dat ik dan nu 4,5-5,5 week ben of gaat dit mis? We hebben hier zo hard voor moeten vechten en dan zouden we het verliezen? Ik stel mezelf gerust door de tijdlijn uit te tellen en te zeggen dat die 5 weken kan kloppen maar hou ik mezelf voor de gek?

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje in kan helpen.

Groetjes Genevieve
To hier was bij mijn eerste echo 4 weken na een positieve test alleen een zwangerschapsring te zien! Wekelijks terug geweest voor een echo tot het duidelijk was dat het toch echt wel een mini mensje aan het worden was 😆
Uiteindelijk met 40+2 bevallen van een prachtige dochter die volgens de boekjes te klein was (dismatuur) maar volgens de positieve test toch al op de 43 weken zat!

Wens je heel veel succes met wachten en hoop dat het voor jullie ook positief uit mag pakken!!
Ik zou vooral vertrouwen op mijn gevoel. De keren dat het mis was bij mij gaf mijn gevoel dat ook al aan. De keren dat het goed zat voelde het ook goed. (Inmiddels zwanger van de derde).

Ik zeg niet dat het bij jou ook zo gaat, maar weet je.. het komt zoals het komt. Je kan helemaal niks doen om dat te veranderen. Alleen deze lange week afwachten. Hou je taai!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Hoi TO! Ik kreeg een eerste echo bij 6 weken zwanger en werd naar huis gestuurd met het beeld van een lege baarmoeder. Alleen een zwangerschapsring te zien wat uiteraard niet hoort bij 6 weken zwanger. Werd mij toen ook verteld dat ik rekning moest houden met een miskraam. Toen ik ruim een week later voor controle naar de gynaecoloog ging omdat er nog niks op gang was gekomen zat er ineens een heel mooi embryo van ruim 7 weken zwanger met een sterk kloppend hartje wat nu mijn jongetje is die ik al bijna 29 weken in mijns buik draag :)
Dat wil niet zeggen dat dit in jouw situatie ook zo is natuurlijk maar zon eerste echo zegt dus niet altijd alles!
Een vriendin v me had ook een echo bij 7 wkn. Zag er niet goed uit, zou een miskraam worden. Hele vakantie op gewacht, kwam niet. Toen terug, bleek op dat moment ruim 7 wkn. Kindje is nu al 6 jaar. Om je hoop te geven.

Is je tweede echo morgen? Rot hoor voor je, zo veel moeite en dan dit cadeautje, maar miss toch niet. Lijkt me heel moeilijk. Sterkte en laat je weten hoe t was? Ik zal duimen. :rose:
Heel veel succes morgen!! Ik hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt
Ik ben benieuwd TO, succes!
Natte tosti..
Succes vandaag TO! Ik duim voor je.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Hoe is het gegaan TO? :redrose:
ik ben ook benieuwd. hoop op het beste voor je!
Dames.

Voor nu kans ons geluk niet op. We zijn weer een week vooruit gezet en zijn precies 7 weken zwanger. We hebben het hartje zien kloppen, wat een pak ons hart. We zijn er nog niet, daar zijn we ons bewust van maar we zien het positief in.

Over 2 weken, met precies 9 weken, krijgen we nog een echo. Om ons gerust te stellen maar ook omdat de eerste weken aardig stressvol waren door de 1e echo dat ze het toch even in de gaten wil houden. Zelfs de gyn was positief (we hadden nu een andere mevrouw die een stuk tactischer was). We blijven nu ook bij deze dokter totdat we ons over kunnen laten schrijven naar een verloskundige bij ons in de buurt.

Bedankt voor jullie berichtjes :)
Wat een fijn bericht!!! :heart:
:cheer2: wat fijn!!

Het klinkt alsof het wel goed zit! Zeker als er een kloppend hartje gezien wordt!

Geniet ervan :hug:
We hadden dit alleen maar mogen hopen. Heb ook ligfen huilen in die stoel toen ik alleen al zag dat het gegroeid was en toen had ik het hartje nog niet gezien. Het is mn eerste zwangerschap en ik zag nog iets wit dus mn eerste reactie was: "Het is er wel maar 1 toch?!" Maar dat witte dingetje is de placenta aan het worden hahaha Ik voelde me aardig blond. Ze heeft voor de zekerheid wel goed gekeken en het is er echt maar 1 :)

Wat een fijn gevoel dit zeg. Zo lang voor gevochten. Nooit gedacht dat dit ons nog eens zou gebeuren :) :heart:
Jemig wat een geweldig nieuws! Ik gun het jullie van harte en wens jullie alle geluk en liefde van de hele wereld toe :heart:
Don't waste your time or time will waste you.
Wauw 😍! Wat een prachtig nieuws! Gefeliciteerd!!!!
Wat fijn :heart: Hopelijk word het verder een mooie en zorgeloze tijd voor jullie en een prachtige gezonde baby.
Wat ontzettend fijn TO, dan zat je gevoel dus ook goed :) :heart:
Wat een mooi nieuws!♡
Ik ben blij voor jullie!!! Gefeliciteerd! Geniet van de zwangerschap.
Oh wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! :heart: :heart:
Wow way een gaaf nieuws, ik hoopte t zo voor jullie! Geniet ervan!
Jaaaaa wat goed! Go baby!
Natte tosti..
He! Wat goed! Ik zal voor jullie duimen! Hoop dat alles goed blijft gaan en vergeet niet toch nog een beetje te genieten.
Ben een stille meelezer maar hiervoor wil ik wel een uitzondering maken: Van harte gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws. Ik wens je een hele goede zwangerschap toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven