Vriend opgepakt
vrijdag 3 november 2017 om 16:01
Never mind. Blijkbaar kennen jullie mijn verhaal al aangezien iedereen hier mij naar een ander topic dejavud.
Voor mensen die serieus reageerde, Thanks.
Voor de andere, nee ik verlaat mijn vriend niet. En ja ik maak mij zorgen voor waar hij van verdacht wordt. Maar ja zoals ik al zei ik weet nog niets. Maar jullie weten blijkbaar allemaal dat hij al schuldig is. Knap hoor.
Daag.
Voor mensen die serieus reageerde, Thanks.
Voor de andere, nee ik verlaat mijn vriend niet. En ja ik maak mij zorgen voor waar hij van verdacht wordt. Maar ja zoals ik al zei ik weet nog niets. Maar jullie weten blijkbaar allemaal dat hij al schuldig is. Knap hoor.
Daag.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2017 23:16
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
90.80% gewijzigd
vrijdag 3 november 2017 om 16:53
hamerhaai schreef: ↑03-11-2017 16:47Niet iedereen die in voorarrest zit met of zonder beperking is schuldig en zal veroordeeld worden.
Dus zo lang de rechter nog niet geoordeeld heeft, kan je nog conclusie trekken en vriend automatisch als een of andere misdadiger beschouwen.
TO, neem contact op met de advocaat. Deze kan verder geen inhoudelijke mededelingen doen over de reden dat je vriend vast zit. Alleen de droge feiten zoals met hoeveel dagen het voorarrest is verlengt, misschien dat de advocaat ook een indicatie kan geven over wanneer de beperkingen eraf gaan.
Tevens kan de advocaat je ook vertellen waar je kleding, medicatie, bril, iets te roken etc kan brengen.
Heel vaak worden de partners ook gehoord. Belangrijk is om te weten of dat jij ook verdachte bent of niet. Ben je verdachte dan ben je niet verplicht om te antwoorden. Maar de advocaat kan je advies hierin geven. Ga zeker geen invulling geven hoe jij denkt dat wat waar gebeurd is. Wanneer je iets niet weet, moet je dit gewoon zeggen. Je zal de eerste niet zijn die zo door een foutieve eigen verklaring in de problemen komt.
Verder bestaat de kans dat je telefoon wordt afgeluisterd, dus wees voorzichtig wat je zegt over de telefoon. Wanneer je aan je broer vraagt of dat hij een wit en een bruin bolletje wilt meenemen, dan kan dit volledig verkeerd interdependent worden. Jij bedoeld gewoon brood van de warme bakker, de politie trekt misschien en volledig andere conclusie.
Verder vooral, geduld hebben. Zodra de beperkingen eraf zijn, weet je meer.
Dankjewel voor je reactie. Hier kan ik iets meer mee.
vrijdag 3 november 2017 om 16:54
Dankjewel Hamerhaai voor die nuchtere en nuttige post! Ik heb zelf geen ervaring met gevangenistoestanden, maar dat is ook niet nodig om te weten dat sommigen hier onterecht in terecht komen tot eea verklaard kan worden.
Ik vind het jammer dat er zo snel geconcludeerd werd dat TO's vriend (jaja EX!), dan ook wel schuldig zal zijn. Dat kan zeker wel zo zijn. Maar dat is niet per definitie zo.
Zo krijgen mensen dus soms onterecht een stempel waar ze never, nooit meer vanaf komen.
Dat hele "Waar rook is, is vuur" vind ik behoorlijk bekrompen.
vrijdag 3 november 2017 om 17:00
Ik heb ook ooit een partner gehad die werd opgepakt voor verkrachting. Nadat uit medisch onderzoek was gebleken dat er geen gemeenschap was geweest gaf de dame in kwestie toe dat ze het had verzonnen omdat hij haar had afgewezen. en werd mijn vriend vrijgelaten. Nou ja, lang verhaal kort, niet iedereen die wordt opgepakt is schuldig.
vrijdag 3 november 2017 om 17:05
Dit. En niet één topic maar meer. Dit komt iedere zoveel maanden terug lijkt het wel.Grobbekuiken schreef: ↑03-11-2017 16:09Ik krijg een deja vu.
Zo'n topic was er vorig jaar of zo ook, met hetzelfde 'het is zo zielig, weet niet waar ie zit, geen idee wat ie uitgespookt heeft, enz. enz.'
vrijdag 3 november 2017 om 17:07
Jaha want elk topic wat er is, is nog maar 1 keer voorgekomen en noooooit eerder.charlottew88 schreef: ↑03-11-2017 16:34Ja en dan word er uiteraard een topic geopend op het Vivaforum![]()
fietsen varen vrouwelijk doen
vrijdag 3 november 2017 om 17:12
vrijdag 3 november 2017 om 17:24
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit topic weer ge-upt was.Grobbekuiken schreef: ↑03-11-2017 16:09Ik krijg een deja vu.
Zo'n topic was er vorig jaar of zo ook, met hetzelfde 'het is zo zielig, weet niet waar ie zit, geen idee wat ie uitgespookt heeft, enz. enz.'
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 3 november 2017 om 17:25
Op het Vivaforum wordt er elk jaar een nieuw topic over geopend meestal in dezelfde stijl. Maar goed alles kan natuurlijk.zeefietser1 schreef: ↑03-11-2017 17:07Jaha want elk topic wat er is, is nog maar 1 keer voorgekomen en noooooit eerder.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 3 november 2017 om 17:25
vrijdag 3 november 2017 om 17:26
Mensen die hun oude topic weer omhoog halen of mensen die alsnog reageren op verouderd topic? Zeker wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 3 november 2017 om 17:31
Zoals ik al zei, voor zo ver ik weet is mijn vriend nooit eerder in aanraking geweest met de politie. Dit is de eerste keer dat hij is op gepakt. Ik ben 8 jaar met hem samen en ik heb hem nog nooit iets crimineels achtig zien doen. Die andere topics komen niet van mij af dus hou ermee op door te zeggen dat dit dejavu is. Lekker het hele topic vol kliederen met dat soort comment's. Heb ik lekker veel aan.
Voor de mensen die wel serieus reageren. Thanks, alle linkjes en adviezen zijn welkom.
Voor de mensen die wel serieus reageren. Thanks, alle linkjes en adviezen zijn welkom.
vrijdag 3 november 2017 om 18:51
Ja, gelijk heb je!Amsterdams_meisje28 schreef: ↑03-11-2017 17:31Zoals ik al zei, voor zo ver ik weet is mijn vriend nooit eerder in aanraking geweest met de politie. Dit is de eerste keer dat hij is op gepakt. Ik ben 8 jaar met hem samen en ik heb hem nog nooit iets crimineels achtig zien doen. Die andere topics komen niet van mij af dus hou ermee op door te zeggen dat dit dejavu is. Lekker het hele topic vol kliederen met dat soort comment's. Heb ik lekker veel aan.
Geen links. Maar ik wil je wel even sterkte wensen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
vrijdag 3 november 2017 om 18:58
Dat weet ik, maar zullen sommige dingen in een mens leven niet een zelfde soort reactie oproepen. Alsof de "mijn man/vriend gaat vreemd" etc niet op elkaar lijken.charlottew88 schreef: ↑03-11-2017 17:25Op het Vivaforum wordt er elk jaar een nieuw topic over geopend meestal in dezelfde stijl. Maar goed alles kan natuurlijk.
Voor TO geen tips of wat dan ook van mij.
fietsen varen vrouwelijk doen
vrijdag 3 november 2017 om 20:10
Ik vind het vreemd dat je denkt aan zijn slip en dat je hem mist.
Je zou nu moeten nadenken over wat het kan zijn en of je hem wel goed kent.
Als je weet wat er aan de hand is zou je hem misschien niet moeten missen.
De kans dat hij niets gedaan heeft is er vrijwel niet. Überhaupt niet, maar zeker niet na zoveel dagen. Dit gaat om een ernstig misdrijf. Welke rol hij daarin heeft gespeeld is een tweede. Maar schoon zijn zijn handen niet. Dat is veel erger dan een niet schone slip, hoor.
Je zou nu moeten nadenken over wat het kan zijn en of je hem wel goed kent.
Als je weet wat er aan de hand is zou je hem misschien niet moeten missen.
De kans dat hij niets gedaan heeft is er vrijwel niet. Überhaupt niet, maar zeker niet na zoveel dagen. Dit gaat om een ernstig misdrijf. Welke rol hij daarin heeft gespeeld is een tweede. Maar schoon zijn zijn handen niet. Dat is veel erger dan een niet schone slip, hoor.