Vriend opgepakt
vrijdag 3 november 2017 om 16:01
Never mind. Blijkbaar kennen jullie mijn verhaal al aangezien iedereen hier mij naar een ander topic dejavud.
Voor mensen die serieus reageerde, Thanks.
Voor de andere, nee ik verlaat mijn vriend niet. En ja ik maak mij zorgen voor waar hij van verdacht wordt. Maar ja zoals ik al zei ik weet nog niets. Maar jullie weten blijkbaar allemaal dat hij al schuldig is. Knap hoor.
Daag.
Voor de andere, nee ik verlaat mijn vriend niet. En ja ik maak mij zorgen voor waar hij van verdacht wordt. Maar ja zoals ik al zei ik weet nog niets. Maar jullie weten blijkbaar allemaal dat hij al schuldig is. Knap hoor.
Daag.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2017 23:16
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
90.80% gewijzigd
woensdag 8 november 2017 om 19:43
Je bedoelt dat ze het niet goed gelezen heeft op googleeckano schreef: ↑07-11-2017 20:25De rechter commissaris kan alleen bepalen dat de voorlopige hechtenis niet wordt verlengd en dat je dus niet langer in voorarrest hoeft te blijven, die is er niet om iemand wel of niet schuldig te verklaren; dat doet de rechter, naar aanleiding van een eis van een officier van justitie.
Dus ik hoop dat je het goed begrepen hebt dan...
woensdag 8 november 2017 om 21:01
Nina houd aub je mond dicht. Was je er bij? Nee. Was überhaupt iemand van jullie erbij? Nee.
Er is gewoon een officiële rechtszaak geweest dinsdag. Er zijn mensen wel schuldig bevonden en mensen onschuldig waaronder mijn vriend. En of die persoon nou officier van justitie heet of commissaris, boeit me niet. Hij is onschuldig verklaart. Punt uit. En ja een schade vergoeding is ook aangevraagd waar hij wel degelijk recht op heeft volgens zijn advocaat.
Dus ga lekker ergens anders iemand beschuldigen van liegen of whatever want echt het interesseert me geen reet. Prettige avond. Daaag.
Er is gewoon een officiële rechtszaak geweest dinsdag. Er zijn mensen wel schuldig bevonden en mensen onschuldig waaronder mijn vriend. En of die persoon nou officier van justitie heet of commissaris, boeit me niet. Hij is onschuldig verklaart. Punt uit. En ja een schade vergoeding is ook aangevraagd waar hij wel degelijk recht op heeft volgens zijn advocaat.
Dus ga lekker ergens anders iemand beschuldigen van liegen of whatever want echt het interesseert me geen reet. Prettige avond. Daaag.
woensdag 8 november 2017 om 21:22
Nou Eckano, daar ga je dus met je theoretische kennis.Amsterdams_meisje28 schreef: ↑08-11-2017 21:01Nina houd aub je mond dicht. Was je er bij? Nee. Was überhaupt iemand van jullie erbij? Nee.
Er was dus inderdaad een snelrechtzitting zoals ik al als optie had gegeven en het was niet de RC die besliste over de vrijspraak (nee inderdaad die spreekt geen vrijspraak uit), maar de politierechter.
Of zoals jij het verwoordt: de zittende magistratuur.
Wist je dat de politierechter soms ook fungeert als rechter commissaris?
De praktijk is soms weerbarstiger dan jouw theoretisch referentiekader.
Dat is waarom ik zei: pas op met conclusies trekken, niemand van ons was er bij en Amsterdams meisje ook niet.
Bovendien is zij relatief 'leek' en verwoordt dingen misschien net iets anders dan volgens de juridisch correcte termen.
woensdag 8 november 2017 om 21:26
Dankje!Courage-- schreef: ↑08-11-2017 21:22Nou Eckano, daar ga je dus met je theoretische kennis.
Er was dus inderdaad een snelrechtzitting zoals ik al als optie had gegeven en het was niet de RC die besliste over de vrijspraak (nee inderdaad die spreekt geen vrijspraak uit), maar de politierechter.
Dat is waarom ik zei: pas op met conclusies trekken, niemand van ons was er bij en Amsterdams meisje ook niet.
Bovendien is zij relatief 'leek' en verwoordt dingen misschien net iets anders dan volgens de juridisch correcte termen.
woensdag 8 november 2017 om 21:51
Nee hoor want ik heb gelijk; er is geen rechter commissaris geweest die heeft vrijgesproken, het was blijkbaar een politierechter.Courage-- schreef: ↑08-11-2017 21:22Nou Eckano, daar ga je dus met je theoretische kennis.
Een politierechter is trouwens geen rechter-commissaris.
En wie zegt dat ik alleen een theoretisch referentiekader heb?!
Aannames en conclusies..... - nou Courage, daar ga je met je belerende toontje...
En dat zij een leek vind ik geen excuus om hier zaken te gaan verkondigen die niet kloppen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 8 november 2017 om 22:43
Wat een gezeur zeg.
Als leek weet je het gewoon allemaal niet zo goed.
Maar goed, zo ging het bij ons dus ook. Mensen die het allemaal niet geloofden. Want je bent toch niet voor niets meegenomen.
Die 'gebrek aan bewijs ' interpreteren als 'we weten dat je het gedaan hebt, we kunnen alleen het bewijs niet rondkrijgen'.
Mensen die je proberen te betrappen op iets wat niet klopt. Want daar blijkt dan duidelijk uit dat je liegt en het dus gedaan hebt.
Ja we hebben onze vrienden wel leren kennen.
Het is echt heel schadelijk om iemand s onschuld steeds maar in twijfel te trekken. Hou daar gewoon mee op.
Maar goed, zo ging het bij ons dus ook. Mensen die het allemaal niet geloofden. Want je bent toch niet voor niets meegenomen.
Die 'gebrek aan bewijs ' interpreteren als 'we weten dat je het gedaan hebt, we kunnen alleen het bewijs niet rondkrijgen'.
Mensen die je proberen te betrappen op iets wat niet klopt. Want daar blijkt dan duidelijk uit dat je liegt en het dus gedaan hebt.
Het is echt heel schadelijk om iemand s onschuld steeds maar in twijfel te trekken. Hou daar gewoon mee op.
donderdag 9 november 2017 om 07:21
Iemand wijzen op een fout in een betoog is niet hetzelfde als twijfelen aan iemands verhaal - ik heb me hier nog nergens uitgesproken over iemands (on)schuld; dat oordeel is voorbehouden aan de rechter...Natasssie schreef: ↑08-11-2017 22:43Wat een gezeur zeg.
donderdag 9 november 2017 om 15:46
Mag ik vragen hoe lang dit al zo is ?of Hoe het nu met je gaat?Amsterdams_meisje28 schreef: ↑03-11-2017 16:01Never mind. Blijkbaar kennen jullie mijn verhaal al aangezien iedereen hier mij naar een ander topic dejavud.
Daag.
donderdag 9 november 2017 om 16:15
Ik snap überhaupt niet zo goed dat je een vrouw wier vriend net is opgepakt en niet weet waarvoor, zich zorgen maakt/bang is en verder nog nooit in aanraking is geweest met politie en justitie persé wil "wijzen op fouten in haar betoog." Ze wilde hier gewoon haar zorgen delen. Wat boeit het in dit geval nou dat ze niet precies de goede benamingen gebruikt of niet helemaal weet hoe het werkt?
donderdag 9 november 2017 om 21:35
In eerste instantie was het om haar erop te attenderen dat ze wellicht verkeerde conclusies had verbonden aan een mededeling van een niet nader aan te duiden justitiabele en daardoor misschien ten onrechte valse hoop zou krijgen.QueenArachnia schreef: ↑09-11-2017 16:15Ik snap überhaupt niet zo goed dat je een vrouw wier vriend net is opgepakt en niet weet waarvoor, zich zorgen maakt/bang is en verder nog nooit in aanraking is geweest met politie en justitie persé wil "wijzen op fouten in haar betoog." Ze wilde hier gewoon haar zorgen delen. Wat boeit het in dit geval nou dat ze niet precies de goede benamingen gebruikt of niet helemaal weet hoe het werkt?
Vervolgens werd mij verweten dat ik ten onrechte allerlei conclusies trok, dat ik er geen verstand van had en ga zo maar door, en daar houd ik niet van.
Het was dus op zich goed bedoeld tegen TO maar intussen volledig uit de context getrokken.
dinsdag 14 november 2017 om 09:53
Goh op nu.nl nu een nieuws bericht dat 2016, 4819 vergoedingen zijn gegeven aan mensen die onschuldig tijdelijk in de cel hebben gezeten. Dat blijkt dan ook nog 35% te zijn van allen die onschuldig opgepakt waren. Dus eigenlijk 14000 mensen nu jaarlijks.
Niet zo raar dan toch dat in dit geval sommige van deze topics op elkaar lijken.
Even snel en grof gerekend dat is 0.8% van de in NL wonende mensen. Zou je dat terug rekenen naar viva forum (waar ik niet het totaal van de users weet, Maar kan vinden (2011) 120k jaarlijkse gebruikers, euh 960 partners die onschuldig de bak in draaien. Hmm klopt dat wel.
Niet zo raar dan toch dat in dit geval sommige van deze topics op elkaar lijken.
Even snel en grof gerekend dat is 0.8% van de in NL wonende mensen. Zou je dat terug rekenen naar viva forum (waar ik niet het totaal van de users weet, Maar kan vinden (2011) 120k jaarlijkse gebruikers, euh 960 partners die onschuldig de bak in draaien. Hmm klopt dat wel.
fietsen varen vrouwelijk doen