Geobsedeerd door ex

06-11-2017 13:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik een serieus probleem heb met mijzelf.

Ik ben 22 jaar en het is nu 3 maanden uit met mijn ex, na een relatie van 2 jaar. Contact hebben we eigenlijk niet meer met elkaar, ik heb hem na de breuk ook niet meer gezien. Vlak na de breuk heb ik nog weleens een oppervlakkige "hoe gaat het" via sms gekregen, maar meer ook niet.

Tot twee weken terug checkte ik iedere dag om de 5 minuten mijn mobiel/mail om te kijken of hij van zich heeft laten horen. Dat zat mij enorm in de weg, ik wil het niet steeds checken, maar ik deed het toch. Dus om mezelf minder gek te maken, heb ik twee weken geleden zijn nummer geblokkeerd, zodat hij me niet meer kan bellen/whatsappen/smsen. Ook zijn emaildadres is geblokkeerd, zodat ik weet dat zijn mails niet aankomen en ik mijn inbox niet hoef te checken. Ook heb ik hem verwijderd en geblokkeerd van alle social media en zijn beste vrienden heb ik ook verwijderd. Ik check zijn kanalen dus ook niet meer.

Ik dacht dat dit rust zou geven, maar niets is minder waar.

Nu, twee weken later ben ik nog steeds constant met hem bezig. Ieder moment van de dag denk ik aan hem en alles wat met hem te maken heeft. Ik ga ermee slapen en ik sta ermee op. Ik schrijf hem brieven die ik nooit zal versturen.. ik fantaseer, ik zie in elke andere jongen hém. Het is een hel!

En nu heb ik ontdekt dat ik een speciale inbox heb op mijn mobiel, waar geblokkeerde sms-berichten in terecht komen. Hier stond er 1 in van hem. Dus nu zit ik alsnog om de zoveel minuten te kijken of ik weer iets van hem heb ontvangen. Heel obsessief, ik weet het.. en iedere keer stelt het me teleur dat ik niets heb ontvangen.

Zelf stuur ik hem al weken niets. Heel tegenstrijdig eigenlijk.

Ik word er heel onrustig van, ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik wil gewoon dat hij me iets stuurt, maar ik snap van mijzelf niet waarom of wat ik überhaupt zou moeten ontvangen van hem. Ik weet dat ik me er niet mee bezig moet houden, maar heb het gevoel alsof het automatisch gebeurt.

Afleiding zoeken werkt ook niet, als ik een leuke serie op zet, blijf ik er mee bezig. Ditzelfde geldt ook voor als ik tv kijk, blogs lees, op social media zit of met vrienden/familie afspreek.

Ik heb het idee dat ik obsessief met hem bezig ben en ik heb nog geen manier gevonden om dit te doorbreken.

Ik weet dat het niet gezond is. Kan iemand mij advies geven?
ander soort afleiding zoeken, waarbij je al je telefoons etc Niet bij je hebt.
Sporten bijvoorbeeld.
Hele dag naar de sauna, werkt ook prima
Hoi,
Ik raad je aan even het volgende artikel te lezen (in het Engels):
‘How to overcome emotional dependency’
https://www.howtoforgivepeople.com/how- ... dependency
De inhoud ervan kan je echt helpen om emotionele afhankelijkheid te overkomen en je vrijheid terug te winnen.
Het beste ermee :-)
Het is niet zo heel gek dat je na 3 maanden nog veel aan je ex denkt. Het is al heel goed dat je het contact hebt verbroken en het ook niet meer opzoekt.

Tjah, wat werkt? Tijd? Afleiding? Veel lezen online over breakups?
Heb je wel liefdesverdriet doorgemaakt? Het klinkt alsof je er maar gewoon niet echt áán wil. Aan het voelen dat het echt echt over is.
Laat emoties binnenkomen. Een verbroken relatie is iets waar je om dient te rouwen. Luister muziek die je eraan laat denken, kijk een film, bestudeer fotos. Liefdesverdriet wordt ook weleens vergeleken met een "echt rouwproces". Zolang je alles opkropt en je emoties niet even laat gaan, zul je er ook niet overheen komen.

Dit in combinatie met het welbekende "de tijd heelt alle wonden."

Helpt dit beide niet en overheerst het jou leven na een paar maanden nog, dan zou ik overwegen professionele hulp in te schakelen. Je bent echt de eerste niet en vast ook niet de laatste.
Rozen88 schreef:
06-11-2017 13:56
Hoi,
Ik raad je aan even het volgende artikel te lezen (in het Engels):
‘How to overcome emotional dependency’
https://www.howtoforgivepeople.com/how- ... dependency
De inhoud ervan kan je echt helpen om emotionele afhankelijkheid te overkomen en je vrijheid terug te winnen.
Het beste ermee :-)
Bedankt voor het linken van het artikel! Heb het net gelezen en het is zeker iets waar je profijt uit kan halen!
snorro schreef:
07-11-2017 09:42
Bedankt voor het linken van het artikel! Heb het net gelezen en het is zeker iets waar je profijt uit kan halen!
Welkom Snorro!
Ik lees het nu en dan eens en ik vind er altijd wel wat in dat interessant is en wat mij helpt. Niemand is vrij van dependentie, al is het maar voor een ding of doel die je jezelf stelt bijvoorbeeld. In de kern gaat dit artikel eigenlijk over vrijheid. Dat betekent niet dat een rouwproces na een break up moet overgeslagen worden, dat zeker niet, maar het helpt wel om wat perspectief te krijgen.
Hoe gaat het intussen met oranjebalpen?
Bedankt voor jullie reacties!! Mijn telefoon neerleggen is een goede, maar dan ga ik constant aan mijn telefoon denken.. Nee, ik heb nog nooit echt liefdesverdriet gehad, dit was mijn eerste vriendje. Vind het allemaal heel moeilijk. Trouwens, ontzettend bedankt voor de gedeelde link, daar heb ik wel wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven