Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

maandag 6 maart 2017 om 14:07
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
- Nickname:
- Huidig gewicht:
- Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
- Totaal afgevallen sinds start:
- Datum update:
Nickname | Lft | Lengte | Gestart | Startgew | Huidig | Streef | Week | Totaa | lUpdate |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ammenooitniet | 23 | 1,66 | - | 113 | 67,7 | 65 | - | 45,3 | 08-10 |
Cactuss | 21 | 1,82 | 27-05-2017 | 96,5 | 87,8 | 66 | 2,1 | 8.7 | l16-10 |
LZHW | 33 | 1.86 | 7-11-2016 | 132 | 122 | 100 | - | 10 | l02-10 |
sanseveria | 30 | 1,73 | ? | 111 | 106 | 86 | - | 5,0 | 16-10 |
Sunshine1992 | 25 | 1.71 | 23-10-2017 | 115,7 | 113 | 70 | -2,7 | 2,7 | l07-11 |
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd

zondag 29 oktober 2017 om 10:40
Daar was ik weer en dan nu een fatsoenlijk berichtje van mij.
Belle, hoe gaat het nu tijdens het pendelen? Heb je een oplossing gevonden? Goed dat je de hulp van een psycholoog inschakelt. Heb je al iemand gevonden? Ik denk eerlijk gezegd dat ik ook naar wat hulp op zoek moet, maar vind het lastig voor mezelf toe te geven dat ik het niet alleen kan. En als ik er over na denk ook wat anderen daarvan denken. Ik heb nl. Een geschiedenis in de psychiatrie en dacht dat ik helemaal uit de problemen was en de rest van mijn leven wel zonder hulp zou kunnen.
Single: Hoe gaat ie met je nieuwe dieet? En met de jokers?! Wanneer volgt er een evaluatie door kliniek?
En alle anderen hoe gaat het met jullie?
Ja, nu eindelijk een fatsoenelijk update van mij.
Ik ben sinds een week terug van een drieweekse vakantie. Die was heerlijk,!3 weken met zon wat was ik daar aan toe. Ik heb bewust niet altijd te veel gelet op gezond eten en drinken. Ik heb heel wat glazen wijn op. Nadat ik terug was ben ik gespannen op de weegschaal gaan staan. En ik bleek wel geteld 2 ons te zijn aangekomen.
Wauw Bonsai. Gefeliciteerd. Goed joh! Dat moet een heerlijk gevoel zijn, geniet er van.. en zet door! 
Zelf ben ik sinds een week terug van een drieweekse vakantie. Die was heerlijk! Drie weken met
wat was ik daar aan toe. Ik heb bewust niet altijd te veel gelet op gezond eten en drinken. Ik heb heel wat glazen wijn op.
Nadat ik terug was ben ik gespannen op de weegschaal gaan staan. En ik bleek wel geteld 2 ons te zijn aangekomen daar werd ik blij van, ik had namelijk erger verwacht. Inmiddels zijn er gelukkig weer vier ons verdwenen.
Ik ben helaas weer akelig dichtbij mijn startgewicht aangeland en ik merk dat vroegere klachten ook langzaam weer opduiken. Ik baal er ontzettend van. Terwijl ik tegelijkertijd weet dat met alles wat er dit jaar is gebeurd in mijn leven ik misschien wel te veel van mezelf heb verwacht.
Iedere keer als ik dit topic open kom ik terecht bij bij een oude opmerking van Ammenooitniet waar ze schrijft dat als het mentaal slecht gaat afvallen niet te doen is. Nou, dat blijkt! Dus daar moet ik wat aan doen.
Ik overweeg ook een sportschoolabonnement te nemen? Heeft iemand van jullie zich daar wel eens aan gewaagd en wil zijn ervaringen delen?
Morgen vertrek ik naar de middle-of-nowhere voor 8-daagse cursus. Het is nogal een alternatief cursuscentrum zag ik zojuist. Ik verwacht gezonde, biologische maaltijden en fruit. Heb besloten alleen een wat notenmix mee te nemen. Verder zal ik het doen met wat ik daar krijg. Ik ben benieuwd! Als er geen mogelijkheden zijn gaat het meestal goed tijden zulke dagen.
Maar nu eerst een wasje draaien, zodat ik mijn lievelingskleren lekker mee kan nemen (mijn menstruatie komt er aan en dan ben ik nogal kieskeurig in wat ik aan wil).
Zet hem op allemaal!
Belle, hoe gaat het nu tijdens het pendelen? Heb je een oplossing gevonden? Goed dat je de hulp van een psycholoog inschakelt. Heb je al iemand gevonden? Ik denk eerlijk gezegd dat ik ook naar wat hulp op zoek moet, maar vind het lastig voor mezelf toe te geven dat ik het niet alleen kan. En als ik er over na denk ook wat anderen daarvan denken. Ik heb nl. Een geschiedenis in de psychiatrie en dacht dat ik helemaal uit de problemen was en de rest van mijn leven wel zonder hulp zou kunnen.
Single: Hoe gaat ie met je nieuwe dieet? En met de jokers?! Wanneer volgt er een evaluatie door kliniek?
Ja, nu eindelijk een fatsoenelijk update van mij.
Ik ben sinds een week terug van een drieweekse vakantie. Die was heerlijk,!3 weken met zon wat was ik daar aan toe. Ik heb bewust niet altijd te veel gelet op gezond eten en drinken. Ik heb heel wat glazen wijn op. Nadat ik terug was ben ik gespannen op de weegschaal gaan staan. En ik bleek wel geteld 2 ons te zijn aangekomen.

Zelf ben ik sinds een week terug van een drieweekse vakantie. Die was heerlijk! Drie weken met

Nadat ik terug was ben ik gespannen op de weegschaal gaan staan. En ik bleek wel geteld 2 ons te zijn aangekomen daar werd ik blij van, ik had namelijk erger verwacht. Inmiddels zijn er gelukkig weer vier ons verdwenen.
Ik ben helaas weer akelig dichtbij mijn startgewicht aangeland en ik merk dat vroegere klachten ook langzaam weer opduiken. Ik baal er ontzettend van. Terwijl ik tegelijkertijd weet dat met alles wat er dit jaar is gebeurd in mijn leven ik misschien wel te veel van mezelf heb verwacht.
Iedere keer als ik dit topic open kom ik terecht bij bij een oude opmerking van Ammenooitniet waar ze schrijft dat als het mentaal slecht gaat afvallen niet te doen is. Nou, dat blijkt! Dus daar moet ik wat aan doen.
Ik overweeg ook een sportschoolabonnement te nemen? Heeft iemand van jullie zich daar wel eens aan gewaagd en wil zijn ervaringen delen?
Morgen vertrek ik naar de middle-of-nowhere voor 8-daagse cursus. Het is nogal een alternatief cursuscentrum zag ik zojuist. Ik verwacht gezonde, biologische maaltijden en fruit. Heb besloten alleen een wat notenmix mee te nemen. Verder zal ik het doen met wat ik daar krijg. Ik ben benieuwd! Als er geen mogelijkheden zijn gaat het meestal goed tijden zulke dagen.
Maar nu eerst een wasje draaien, zodat ik mijn lievelingskleren lekker mee kan nemen (mijn menstruatie komt er aan en dan ben ik nogal kieskeurig in wat ik aan wil).
Zet hem op allemaal!
maandag 30 oktober 2017 om 07:02
Hoi allemaal.
Zou ik met jullie mee mogen schrijven?
Ik ben vorige week maandag begonnen met een ander eetpatroon en sporten met als doel om uiteindelijk 45kg af te vallen.
Mee schrijven helpt hopelijk een beetje als stok achter de deur.
Mijn valkuilen zijn vooral mijn wisselende diensten. Afwisselend dagdiensten avonddiensten en nachtdiensten waardoor een ritme in eten en bewegen heel erg lastig is. Ik ben daardoor vaak ook moe waardoor ik voor makkelijke keuzes ging qua eten wat dus niet gezond is.
Daarnaast ben ik een gezelligheidseter wat ik ook lastig vind om aan te pakken.
Jullie zijn al wat langer bezig dus als jullie hier nog tips voor hebben hoor ik ze graag.
Ik zou graag in de tabel willen als daar nog plek is:
Leeftijd 25
Lengte 171
Gestart 23-10-2017
Startgewicht 115.7 kg
Huidige gewicht 113.0
Dus afgevallen deze week: -2.7kg
Streefgewicht: 70kg
Zou ik met jullie mee mogen schrijven?
Ik ben vorige week maandag begonnen met een ander eetpatroon en sporten met als doel om uiteindelijk 45kg af te vallen.
Mee schrijven helpt hopelijk een beetje als stok achter de deur.
Mijn valkuilen zijn vooral mijn wisselende diensten. Afwisselend dagdiensten avonddiensten en nachtdiensten waardoor een ritme in eten en bewegen heel erg lastig is. Ik ben daardoor vaak ook moe waardoor ik voor makkelijke keuzes ging qua eten wat dus niet gezond is.
Daarnaast ben ik een gezelligheidseter wat ik ook lastig vind om aan te pakken.
Jullie zijn al wat langer bezig dus als jullie hier nog tips voor hebben hoor ik ze graag.
Ik zou graag in de tabel willen als daar nog plek is:
Leeftijd 25
Lengte 171
Gestart 23-10-2017
Startgewicht 115.7 kg
Huidige gewicht 113.0
Dus afgevallen deze week: -2.7kg
Streefgewicht: 70kg
maandag 30 oktober 2017 om 14:39
Hoi dames! Wat een tijd geleden zeg. Ik ben op dit moment zo druk met school, stage, werk en ik probeer er ook nog een beetje social life bij te proppen. Ik heb gewoon geen tijd gehad om naar dit forum om te kijken.
Ik voel me de laatste paar weken niet zo lekker in mijn vel. Deels omdat ik snel feedback op stage voor mezelf oppak als kritiek en als er iets misgaat, dat ik mezelf dit heel erg aantrek. Maar ook omdat ik weer wat was aangekomen. Ik moest echt wennen aan het ritme en het nauwelijks kunnen bewegen. Gelukkig gaat het nu beter en gaan er nu langzaam weer grammen en zelfs kilo's vanaf. Verder ben ik gewoon heel erg aan het stressen om alles op school bij te houden en bij te werken en op stage mijn uiterste best te doen. En op werk nog steeds uiteraard. De laatste paar weken zijn daar ook zoveel dingen door veranderd, dat ons team het ook best lastig heeft. Gelukkig doen we het als team "locatie X". Dat helpt ons er zeker wel doorheen. Al met al dus heel erg hectisch.
Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Dus ik ga het een beetje terug bij lezen. In ieder geval veel succes met de laatste weken van 2017. Jullie kunnen het toppers!!
Ik voel me de laatste paar weken niet zo lekker in mijn vel. Deels omdat ik snel feedback op stage voor mezelf oppak als kritiek en als er iets misgaat, dat ik mezelf dit heel erg aantrek. Maar ook omdat ik weer wat was aangekomen. Ik moest echt wennen aan het ritme en het nauwelijks kunnen bewegen. Gelukkig gaat het nu beter en gaan er nu langzaam weer grammen en zelfs kilo's vanaf. Verder ben ik gewoon heel erg aan het stressen om alles op school bij te houden en bij te werken en op stage mijn uiterste best te doen. En op werk nog steeds uiteraard. De laatste paar weken zijn daar ook zoveel dingen door veranderd, dat ons team het ook best lastig heeft. Gelukkig doen we het als team "locatie X". Dat helpt ons er zeker wel doorheen. Al met al dus heel erg hectisch.
Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Dus ik ga het een beetje terug bij lezen. In ieder geval veel succes met de laatste weken van 2017. Jullie kunnen het toppers!!
We do not remember days, we remember moments ?
zaterdag 4 november 2017 om 18:13
Ik zou graag met jullie meeschrijven.
Ik ben 26 en zover ik me kan herrineren altijd te zwaar geweest.
Als ik nu foto's terugzie van vroeger vind ik dat het allemaal best meeviel, maar op de middelbare school was ik dus al 'licht' te zwaar en dat is van kwaad tot erger gegaan.
Soms heb ik het gevoel dat ik een eetverslaving heb. Ik kan mezelf echt misselijk eten.
Mijn man met wie ik 10 jaar samen ben vind het verschrikkelijk dat hij me door de jaren heen maar dikker er dikker ziet worden. Na een ruzie waarin gewicht een rol speelde afgelopen jullie voor het eerst de stap gezet om naar de huisarts te gaan.
Ik wil veranderen en ik kan het gewoon niet alleen.
Sinds Juli loop ik dus bij een diëtist en krijg ik ook gesprekken mbt de psyche.
Dat laatste helpt me niet zo goed, maar dat eerste wel.
Ik weet prima hoe ik gezond moet eten dus ik heb wat dat betreft helemaal geen diëten oid.
Ik moet van hem 700kcal per week eten aan lekkere dingen. Zodat de druk/verleiding ervan af is. Zodat ik leer om een gezonde band met lekker/ongezond voedsel aan te gaan zonder dat ik gelijk doorsla.
Super moeilijk, want het voelt voor mij nog steeds ergens als stiekem.
Bij vorige afvalpogingen merkte ik dat ik na een aantal weken niet gesnoept te hebben ik gelijk doorsloeg en me misselijk at. Dat herhaalde zich de dag erna en erna etc. Bang om het effect terug te zien op de weegschaal woog I me dan niet meer.
In overleg met de diëtist heeft de weegschaal thuis geen batterijen meer en word ik daar gewogen. Ik kan me nu niet meer niet wegen uit angst voor het resultaat.
Sinds juli ben ik 7kg afgevallen. Ik heb me inmiddels ook opgegeven voor een sportschool in de stad met goede begeleiding en veel faciliteiten. Daar begin ik dinsdag.
Ik zal het ook nog even in een pb zetten voor in de tabel. Maar hier alvast wat cijfers.
Begonnen: 19-7-2017
Startgewicht: 126,4
Lengte: 1,74
Huidig gewicht: 119,3
Totaal afgevallen 7,1
Streefgewicht: 75 (met als eerste grof doel, onder de 100)
Ik ben 26 en zover ik me kan herrineren altijd te zwaar geweest.
Als ik nu foto's terugzie van vroeger vind ik dat het allemaal best meeviel, maar op de middelbare school was ik dus al 'licht' te zwaar en dat is van kwaad tot erger gegaan.
Soms heb ik het gevoel dat ik een eetverslaving heb. Ik kan mezelf echt misselijk eten.
Mijn man met wie ik 10 jaar samen ben vind het verschrikkelijk dat hij me door de jaren heen maar dikker er dikker ziet worden. Na een ruzie waarin gewicht een rol speelde afgelopen jullie voor het eerst de stap gezet om naar de huisarts te gaan.
Ik wil veranderen en ik kan het gewoon niet alleen.
Sinds Juli loop ik dus bij een diëtist en krijg ik ook gesprekken mbt de psyche.
Dat laatste helpt me niet zo goed, maar dat eerste wel.
Ik weet prima hoe ik gezond moet eten dus ik heb wat dat betreft helemaal geen diëten oid.
Ik moet van hem 700kcal per week eten aan lekkere dingen. Zodat de druk/verleiding ervan af is. Zodat ik leer om een gezonde band met lekker/ongezond voedsel aan te gaan zonder dat ik gelijk doorsla.
Super moeilijk, want het voelt voor mij nog steeds ergens als stiekem.
Bij vorige afvalpogingen merkte ik dat ik na een aantal weken niet gesnoept te hebben ik gelijk doorsloeg en me misselijk at. Dat herhaalde zich de dag erna en erna etc. Bang om het effect terug te zien op de weegschaal woog I me dan niet meer.
In overleg met de diëtist heeft de weegschaal thuis geen batterijen meer en word ik daar gewogen. Ik kan me nu niet meer niet wegen uit angst voor het resultaat.
Sinds juli ben ik 7kg afgevallen. Ik heb me inmiddels ook opgegeven voor een sportschool in de stad met goede begeleiding en veel faciliteiten. Daar begin ik dinsdag.
Ik zal het ook nog even in een pb zetten voor in de tabel. Maar hier alvast wat cijfers.
Begonnen: 19-7-2017
Startgewicht: 126,4
Lengte: 1,74
Huidig gewicht: 119,3
Totaal afgevallen 7,1
Streefgewicht: 75 (met als eerste grof doel, onder de 100)

dinsdag 7 november 2017 om 20:29
Ik kom weer even spieken! Hier mag het eten wel wat gezonder, maar verkeer nog steeds bij mijn ouders. Woonruimte vinden is een crime in de gewenste regio
Maar.. Er lijkt nu schot in de zaak te komen! Afvallen gaat nog wel, zij het traag, maar dat vind ik niet zo erg
Nu 67 rond, dus -46. Ik ga proberen daar gewoon even -50 van te maken, zonder haast dat wel.
@ Belle, als ik echt aan het einde van mijn reis zit zal ik een voor en na posten
Dat lijkt mij ook meteen het leukst.
Voor jou, wat naar om in zo'n situatie te komen met je man. Begrijpelijk dat dat wat met je doet, til nu maar niet te zwaar aan het emo-eten.
@ Single, wat fijn dat het dieet blijkt te werken! Nog beter dat je, als je zo door gaat, groen licht krijgt. Dat werkt vast motiverend.
@ Sanseviera, dat is al een vlotte start.
Zet hem op!
@ Bonsai, WOOP WOOP
@ Sterrenkijker, ik hoop niet dat die opmerking jou ontmoedigd, maar dat zijn wel mijn bevindingen. Verder valt me iets op: enerzijds zeg je dat je te veel van jezelf verwacht, anderzijds wil je een sportschoolabonnement nemen. Mocht je daar graag voor willen gaan moedig ik dat enorm aan, dat ten eerste
Maar.. Mij legde zo'n abonnement altijd veel druk op: ik moest gaan, ik moest sporten, ik moest een groepsles doen, want.. En het resultaat? Ik werd er 1. ongelukkiger van en 2. ongezonder. Ongezonder omdat ik uit schuldgevoel over het niet gaan en de druk die ik daarbij voelde eetbuien kreeg: 'Maakt nu toch niks meer uit', was dan het idee.
@ Incroyable,
Druk zijn en je vervelend voelen zorgen voor een lastige combi. Hopelijk vind je voor jezelf binnenkort een manier om goed te kunnen dealen met alles.

@ Belle, als ik echt aan het einde van mijn reis zit zal ik een voor en na posten

@ Single, wat fijn dat het dieet blijkt te werken! Nog beter dat je, als je zo door gaat, groen licht krijgt. Dat werkt vast motiverend.
@ Sanseviera, dat is al een vlotte start.

@ Bonsai, WOOP WOOP

@ Sterrenkijker, ik hoop niet dat die opmerking jou ontmoedigd, maar dat zijn wel mijn bevindingen. Verder valt me iets op: enerzijds zeg je dat je te veel van jezelf verwacht, anderzijds wil je een sportschoolabonnement nemen. Mocht je daar graag voor willen gaan moedig ik dat enorm aan, dat ten eerste

@ Incroyable,

-

woensdag 8 november 2017 om 07:43
Lieve mensen zojuist mijzelf uit de tabel gezet ben even helemaal op. Geen zin om meer iedere dag bezig te zijn met het idee dat ik moet afvallen.
Ik wil tot eind dit jaar gaan stabiliseren en zal ook niet altijd meer mijzelf gaan wegen.
Wat dit voor gevolgen heeft voor de operatie geen idee dat hoor ik vrijdag wel.
Ik lees met een schuin oog vast nog wel mee.
Ik wil tot eind dit jaar gaan stabiliseren en zal ook niet altijd meer mijzelf gaan wegen.
Wat dit voor gevolgen heeft voor de operatie geen idee dat hoor ik vrijdag wel.
Ik lees met een schuin oog vast nog wel mee.
maandag 13 november 2017 om 10:33
Hi single, ik hoop dat er iets op je pad komt/is waardoor het wat beter met je gaat. Laat je weten wat ze vrijdag hebben besloten?
Welkom nieuwe mensen!
Hier gaat het matig. Ik val niet af, maar blijf stabiel. Maar ik geef mezelf teveel ruimte. Een taartje hier, een keer extra opscheppen daar, de halve bak Sint Maarten snoep.
Het bewegen gaat wel goed en daar voel ik me ook wel goed bij. Ik ga weer flink aan de bak, al die rotzooi is helemaal niet goed voor me. Ik heb ook besloten dat ik in januari een check up ga doen wb cholestrol, suiker en bloeddruk. Lijkt me wel een goede stok achter de deur.
Hopelijk komt er weer wat nieuw leven in dit topic. Ik hoef niet persé in de tabel trouwens.
Welkom nieuwe mensen!
Hier gaat het matig. Ik val niet af, maar blijf stabiel. Maar ik geef mezelf teveel ruimte. Een taartje hier, een keer extra opscheppen daar, de halve bak Sint Maarten snoep.

Het bewegen gaat wel goed en daar voel ik me ook wel goed bij. Ik ga weer flink aan de bak, al die rotzooi is helemaal niet goed voor me. Ik heb ook besloten dat ik in januari een check up ga doen wb cholestrol, suiker en bloeddruk. Lijkt me wel een goede stok achter de deur.
Hopelijk komt er weer wat nieuw leven in dit topic. Ik hoef niet persé in de tabel trouwens.

dinsdag 14 november 2017 om 13:55
Oeh, ja, wel rot, maar ook misschien wel prettig dat je nu je eigen koers kan varen?
Gisteren goede dag gehad. Drie kwartier gefietst en uur gelopen.
T: banaan
O: Turkse yoghurt met havermout
L: 2 vbh kipfilet, 1 pindakaas
T: vbh chocopasta
D: spaghetti met veel verse spinazie en een klein stukje worst
Vandaag:
O: vbh kipfilet
L: Turkse yoghurt met havermout, vbh chocopasta
Op de planning staan straks nog wat fruit en een stampot sperzieboontjes met gehaktballetjes.
Gisteren goede dag gehad. Drie kwartier gefietst en uur gelopen.
T: banaan
O: Turkse yoghurt met havermout
L: 2 vbh kipfilet, 1 pindakaas
T: vbh chocopasta
D: spaghetti met veel verse spinazie en een klein stukje worst
Vandaag:
O: vbh kipfilet
L: Turkse yoghurt met havermout, vbh chocopasta
Op de planning staan straks nog wat fruit en een stampot sperzieboontjes met gehaktballetjes.
vrijdag 29 december 2017 om 19:13

Hier is er veel veranderd op persoonlijk vlak: eindelijk mijn eigen plekje gevonden, ik ben aan het daten geslagen en alles zit me goed mee.
Eten is nog een dingetje, dat vergeet ik tegenwoordig soms. Wel nog steeds gezond bezig met zo af en toe wat lekkers, al mag ik wat meer groente eten. Ik weeg inmiddels 63.9 kilo, wat betekent dat ik na die 900 gram 50 kilo ben afgevallen. Inmiddels ongeveer van maat 50 naar maat 38 gegaan

Ik zit inmiddels niet zo strak in mijn vel als gebruikelijk voor een jonge meid/vrouw, maar van overtollig vel dat ik echt kan vastpakken is ook geen sprake. Ik denk dat ik hiermee heel blij mag zijn.
@Single, meid ik voel zo met je mee. Ik snap het helemaal, exact dat gevoel had ik een jaar voordat ik aan mijn reis begon. Laat het ook vooral los, laat ze in dat ziekenhuis maar lekker de rim-bam krijgen en zoek inderdaad eerst vooral de rust in jouzelf. Mocht je toch met iemand willen praten die is geweest waar je nu bent, stuur me dan vooral een privé berichtje

@Bonsai, afvallen is vallen en opstaan. Volgens mij ga je heel lekker! Goed dat je je niet laat ontmoedigen door het feit dat je even stil blijft staan, you go girl

Voor iedereen: hou vol. Na 1,5 jaar is het einde bij mij in zicht en dat gevoel gun ik iedereen.
-- Geen idee of er hier animo voor is, maar voelen jullie er wat voor om een meet-up te organiseren? Ik heb heel veel aan jullie gehad en zou het leuk vinden jullie te ontmoeten

-