Geld & Recht alle pijlers

Pakketjesfraude

06-11-2017 22:45 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vaker van gehoord, maar nog nooit zelf mee te maken gehad.
Tot nu.

Pakket is door de buren aangenomen (appartement) op zaterdag. Op zondag stond er in alle vroegte iemand beneden aan de deur met een vaag verhaal. Wij hadden dat pakket toen überhaupt nog niet, dus gezegd dat we niks hebben.

Vanavond stonden de buren aan de deur en blijken het vijf mega grote pakketten te zijn van een bekende webwinkel. Alle vijf met ons adres en 5 x dezelfde achternaam maar 5 x verschillende voornamen.

Heb de webwinkel al gemaild met ‘bewijs’. Maar moet je hier eigenlijk aangifte van doen? Ik lees op internet tegenstrijdige verhalen.
Het voelt toch raar als ze je proberen op te lichten, ook al is het niet persoonlijk.
Ik zou even een mail hierover naar het hoofdkantoor sturen en de kwestie zelf moeten terugsturen van de pakketten aanhangig maken. Voeg een foto van de grote dozen erbij, mogelijk overtuigd ze dat.
gizzmo-returns schreef:
07-11-2017 18:08
Ik zou even een mail hierover naar het hoofdkantoor sturen en de kwestie zelf moeten terugsturen van de pakketten aanhangig maken. Voeg een foto van de grote dozen erbij, mogelijk overtuigd ze dat.
Hoi Gizzmo,

Heb ik gedaan. Nog geen reactie. Van de telefonische klantenservice kreeg ik een grote bek met de vraag of ik soms van plan was die kleding weg te gooien :facepalm:

Vanavond stond de trut weer aan de deur! Rond 21.30 uur. Ik heb haar aan de praat gehouden en man heeft vanaf het balkon gefilmd maar je ziet het niet goed.
Ze fietste toen weg en keek wel achterom, dus denk dat ze ons gezien heeft maar het was donker.
Voelt niet prettig en best onveilig.
Wat brutaal dat ze toch nog een keer aan de deur gekomen is.
Wat was haar verhaal? Wat heb jij gezegd?
Beter.Laat schreef:
08-11-2017 07:47
Wat brutaal dat ze toch nog een keer aan de deur gekomen is.
Wat was haar verhaal? Wat heb jij gezegd?
Een vaag verhaal over dat ze een verkeerd huisnummer ingegeven had.
Nu blijkt ze even verderop ook ‘toegeslagen’ te hebben en die mensen hebben wel toegehapt :facepalm:
Ik heb gezegd dat wij niks meer hebben en dat het retour is omdat de pakketten niet voor ons bestemd waren. Reactie: ‘ vind ik ook goed’ :facepalm:

Nou ja, niet mijn probleem verder.
Ja ja, een verkeerd huisnummer met jullie achternaam he?

Hebben jullie ook buurt-app of nextdoor?
Misschien daar een waarschuwing op zetten?
Ik zou zo 's avonds laat de deur niet eens meer opendoen.
Wat een rotsituatie.
Beter.Laat schreef:
08-11-2017 10:02
Ja ja, een verkeerd huisnummer met jullie achternaam he?

Hebben jullie ook buurt-app of nextdoor?
Misschien daar een waarschuwing op zetten?
Nee ons adres en fake namen.
Ik heb het idd gemeld in de app en in de FB groep van de buurt. Blijkt dat ze ergens anders ook geweest zijn en die hebben wel toegehapt.
Bubblegum1 schreef:
08-11-2017 10:47
Ik zou zo 's avonds laat de deur niet eens meer opendoen.
Wat een rotsituatie.
Doen wij ook niet, maar we wonen vier hoog. Gesprek verliep via de intercom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven